| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 22
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Različne reprezentacije celih števil v osnovni šoli
Anja Gorčan, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so predstavljene težave, s katerimi se soočajo učenci pri obravnavi množice celih števil in računskih operacij v tej množici. Za poglobljeno razumevanje konceptov pri učencih in učinkovito razlago snovi s strani učiteljev je ključna uporaba različnih reprezentacij. Te predstavljajo vez med konteksti in simboli. Magistrsko delo ponuja pregled pristopov za poučevanje celih števil v osnovni šoli in izpostavi njihove prednosti in slabosti ter uporabnost pri različnih računskih operacijah. Opravljen je pregled prisotnosti reprezentacij v domačih in tujih gradivih, na osnovi katerega so pripravljena učna gradiva za utrjevanje in poglabljanje snovi množice celih števil. Gradiva temeljijo na pestrosti in raznovrstnosti reprezentacij. Učinkovitost pripravljenih gradiv smo preverili na študiji primera ene učenke. Rezultati so pokazali, da je pestrost uporabe reprezentacij do določene mere pripomogla k razumevanju snovi in je bila učenki všeč.
Keywords: cela števila, reprezentacije, model nevtralizacije, učna gradiva
Published: 03.05.2021; Views: 61; Downloads: 21
.pdf Full text (2,44 MB)

2.
Evalvacija matematičnega i-učbenika za osnovno šolo na vsebini Potence in koreni
Lea Kociper, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Evalvacija matematičnega i-učbenika za osnovno šolo na vsebini Potence in koreni je vsebinsko razdeljeno na dva dela, teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se posvetili sodobni tehnologiji, ki tudi v našem šolstvu postaja pomemben dejavnik. V ta namen smo podrobneje predstavili e-učna gradiva ter vsebino Potence in koreni, s čimer smo predstavili njeno vključenost v učni načrt. V nadaljevanju smo predstavili, kako lahko potence vpeljemo za lažjo predstavitev in razumevanje v pouk. Sledi empirični del, kjer je bila uporabljena kavzalno-eksperimentalna metoda na osnovi pedagoškega eksperimenta. Pedagoški eksperiment je potekal na neslučajnostnem vzorcu sedeminpetdesetih učencev dveh skupin osmega razreda. S pomočjo pedagoškega eksperimenta smo preverjali učne dosežke učencev pri poučevanju ene skupine s klasičnim učbenikom in poučevanjem druge skupine z i-učbenikom. Rezultati so pokazali, da je bilo znanje učencev eksperimentalne skupine po izvedenem pedagoškem eksperimentu nekoliko boljše od kontrolne skupine, vendar ni bilo statistično značilnih razlik. Ugotovili smo, da s pomočjo i-učbenika nekatere vsebine lahko učencem prikažemo bolj nazorno in razumljivo, ni pa smiselno uporabljati i-učbenik celo šolsko uro, saj učencem lahko pade motivacija.
Keywords: e-učna gradiva, informacijsko-komunikacijska tehnologija (IKT), pedagoški eksperiment, i-učbenik, potence in koreni
Published: 29.09.2016; Views: 801; Downloads: 84
.pdf Full text (2,82 MB)

3.
EVALVACIJA E-UČBENIKA ZA 5. RAZRED - VSEBINA: OBSEG
Maša Merčnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Evalvacija e-učbenika - vsebina: Obseg smo se v teoretičnem delu najprej posvetili zgodovinskemu pregledu uporabe računalnika v izobraževanju. V nadaljevanju smo predstavili sodobno informacijsko-komunikacijsko tehnologijo v izobraževanju in e-učna gradiva ter podrobneje opisali e-izobraževanje, pri čemer smo opisali i-učbenik, ki smo ga v empiričnem delu tudi evalvirali in analizirali. V drugi polovici teoretičnega dela smo predstavili pristop k poučevanju obsega in metodične korake za poučevanje obsega ter obravnavano snov umestili v učni načrt. V empiričnem delu smo predstavili kavzalno-eksperimentalno metodo, zasnovano na pedagoškem eksperimentu. Zanimalo nas je, kakšen je vpliv uporabe i-učbenika pri pouku matematike. V raziskovalni vzorec smo vključili dva oddelka 5. razreda osnovne šole – kontrolna skupina je snov obdelala s pomočjo klasičnega, tiskanega učbenika, eksperimentalna skupina pa s pomočjo i-učbenika, ki je nastal v okviru projekta E-učbeniki s poudarkom naravoslovnih predmetov v osnovni šoli. Zanimalo nas je, ali bo eksperimentalna skupina dosegla boljše učne rezultate kot kontrolna skupina. Rezultati raziskave so pokazali, da razlika med eksperimentalno in kontrolno skupino sicer ni bila statistično značilna, pokazal pa se je statistični trend (napaka za zavrnitev ničelne hipoteze je manjša od 10 %). To pomeni, da so se učenci eksperimentalne skupine izkazali veliko bolje kot učenci kontrolne skupine, zato lahko sklepamo, da učenje z i-učbenikom prinaša boljše učne dosežke. Glede na odstopanja pri rezultatih smo ugotovili tudi, da i-učbenik ustreza tako slabšim kot tudi boljšim učencem in je primeren za uporabo v osnovnih šolah.
Keywords: računalnik, informacijsko-komunikacijska tehnologija, e-učna gradiva, e-izobraževanje, i-učbeniki, obseg, pedagoški eksperiment
Published: 12.09.2016; Views: 619; Downloads: 53
.pdf Full text (3,12 MB)

4.
Nekatere oblikovalske smernice za izdelavo e-učnih gradiv v matematičnem izobraževanju
Mojca Tomažin, 2016, master's thesis

Abstract: Izobraževanje s pomočjo računalnikov in ostale informacijske tehnologije (e-izobraževanje) je že kar nekaj časa pomembna raziskovalna tema v izobraževanju, v prihodnjih letih pa lahko pričakujemo še porast uporabe digitalnih medijev v izobraževanju in v vsakdanjem življenju. Tudi v slovenskem šolskem prostoru so nastali številni spletni portali z e-učnimi gradivi za učenje različnih predmetov na različnih stopnjah in smereh izobraževanja. Zato je pomembno preverjanje njihove kakovosti, za kar pa je potrebno vzpostaviti primerne kriterije. V teoretičnem delu smo predstavili nekatere tuje in domače smernice za vrednotenje kakovosti e-učnih gradiv, na podlagi katerih smo v empiričnem delu naloge oblikovali lastni evalvacijski list. S pomočjo vprašalnika o uporabi e-učnih gradiv pri pouku matematike, ki so ga izpolnjevali dijaki vseh srednjih šol posavske regije, smo ugotovili, katera spletna mesta z matematičnimi vsebinami so med dijaki najbolj znana in uporabljana. Odgovori dijakov so med drugim razkrili, katerih vrst gradiv se dijaki največ poslužujejo pri pripravah na preverjanje znanja pri matematiki in kako si pomagajo, kadar sama gradiva več ne zadostujejo. V zadnjem delu naloge smo najprej oblikovali evalvacijski list in nato z njegovo pomočjo ovrednotili tista štiri spletna mesta za učenje matematike v srednjih šolah, ki so se na podlagi rezultatov ankete izkazala kot najpogosteje uporabljana. Vrednotenje je pokazalo, da so med njimi trenutno najbolj kakovostna gradiva »i-Učbeniki«, za katera upamo, da bodo ostala primerno vzdrževana in v funkciji, za katero so bila izdelana, čim dlje časa.
Keywords: e-učna gradiva, informacijsko-komunikacijska tehnologija, e-izobraževanje, pouk matematike, interaktivnost, i-učbenik
Published: 17.08.2016; Views: 929; Downloads: 66
.pdf Full text (3,08 MB)

5.
6.
Evalvacija matematičnega i-učbenika za gimnazije
Nika Tajnikar, 2015, master's thesis

Abstract: Živimo v času tehnološke revolucije, saj se z vsakim dnem tehnologija vedno bolj izboljšuje in prinaša mnoge družbene in tehnološke spremembe ter izzive. Tehnološki dosežki na področju komunikacije, informacije in računalništva niso spremenili le življenja slehernega posameznika in družbe kot entitete, pač pa so močno posegli tudi v vzgojno-izobraževalni sistem. Napredovanje izobraževalne tehnologije lahko opazimo v moderniziranih učilnicah z računalniki, diaprojektorji, interaktivnimi tablicami idr., prav tako pa tudi učenci pri svojem učenju in vsakdanjih dogodivščinah uporabljajo novodobno tehnologijo v obliki pametnih tablic in telefonov ter drugih tehnoloških izdelkov, ki so na voljo. Vdor tehnologije v izobraževanje prinaša s sabo tudi spremembe v obliki in načinu poučevanja ter uporabi sodobnejših pedagoških sredstev. Množično posluževanje elektronskega izobraževanja in uporaba elektronskih gradiv, katerih medij predstavlja računalnik, nadomeščajo klasična tiskana gradiva in tradicionalno poučevanje. In prav zaradi teh sprememb smo se v magistrskem delu z naslovom Evalvacija matematičnega i-učbenika za gimnazije odločili preveriti, kakšne so prednosti sodobnejšega načina izobraževanja in ali je pouk z elektronskimi gradivi res kvalitetnejši. Najprej smo v teoretičnem delu spoznali elektronsko izobraževanje in sodobno izobraževalno tehnologijo, opisali kombinirano izobraževanje, se poglobili v poučevanje z elektronskimi gradivi in podrobneje predstavili i-učbenik, ki smo ga v empiričnem delu evalvirali in analizirali, nato pa smo predstavili tudi tipe matematičnih znanj, podrobneje predstavili pristop k poučevanju geometrije in nazadnje umestili obravnavano snov geometrije v učni načrt. Empirični del zajema predstavitev pedagoškega eksperimenta, s pomočjo katerega smo primerjali učne dosežke dijakov pri tradicionalnem poučevanju s tiskanimi učbeniki in poučevanju z elektronskimi gradivi, natančneje z i-učbenikom za matematiko. Zanimali so nas rezultati med skupinama, torej kateri način pouka bo kvalitetnejši oz. katera skupina dijakov bo dosegla boljše učne rezultate. Najpomembnejše ugotovitve magistrskega dela so, da je učenje s sodobnimi elektronskimi gradivi res naprednejše in prinaša boljše učne dosežke, saj je eksperimentalna skupina ob koncu pedagoškega eksperimenta s finalnim testom dosegla višje rezultate oziroma se je povprečje med rezultati statistično značilno raziskovalo od kontrolne skupine, ki pa je glede na splošne matematične sposobnosti učencev bila primerljiva z eksperimentalno skupino. Ugotovili smo tudi, da i-učbeniki kljub svoji učinkovitosti in visoki stopnji dinamičnosti in interaktivnosti še vedno potrebujejo nekaj izboljšav (npr. za slabovidne), za kar menimo, da bodo v prihodnosti zagotovo poskrbeli.
Keywords: informacijsko-komunikacijska tehnologija, učni mediji, e-izobraževanje, kombinirano izobraževanje, interaktivnost, interaktiven pouk, e-učna gradiva, e-učbenik, i-učbenik, apleti, taksonomija znanj, poučevanje geometrije
Published: 08.12.2015; Views: 1007; Downloads: 119
.pdf Full text (8,31 MB)

7.
Evalvacija i-učbenika za 5. razred - vsebina: merske količine
Barbara Rozman, 2015, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo z naslovom Evalvacija i-učbenika za 5. razred – vsebina: Merske količine je vsebinsko razdeljeno na dva tematska sklopa, in sicer na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so najprej predstavljeni elektronski učni mediji, e-učenje, značilnosti e-učnih gradiv in podrobneje i-učbenik. V nadaljevanju je predstavljena metodika sklopa merjenje za peti razred osnovne šole. Sledi empirični del, kjer smo uporabili pedagoški eksperiment, torej kavzalno-eksperimentalno metodo. V empiričnem delu je prikazan vpliv uporabe i-učbenika v praksi – pri poučevanju matematike. Raziskava je bila izvedena na neslučajnostnem vzorcu štiriintridesetih otrok dveh petih razredov iste osnovne šole. Oba razreda sta reševala dva preizkusa znanja – enega na začetku in drugega na koncu raziskave. Primerjali smo torej rezultate skupine, kjer so učenci učno snov predelali s pomočjo i-učbenika in skupine, kjer je pouk potekal ob uporabi klasičnega (tiskanega) učbenika. Rezultati raziskave so pokazali, da je poučevanje in učenje z i-učbenikom pripomoglo k boljšemu razumevanju snovi in posledično tudi k boljšemu reševanju finalnih preizkusov. Ugotovili smo, da je eksperimentalna skupina po le nekaj urah dela z i-učbenikom finalni preizkus rešila veliko bolje (12 %) od kontrolne skupine. Sklepamo lahko, da i-učbenik pripomore k boljšemu razumevanju učne snovi ter hkrati pripomore k večjemu veselju do učenja.
Keywords: Interaktivnost, e-učna gradiva, i-učbenik, prednosti i-učbenika, merske količine.
Published: 27.10.2015; Views: 978; Downloads: 141
.pdf Full text (2,72 MB)

8.
Regionalna geografija Afrike
Ana Vovk Korže, 2011, professional article

Keywords: regionalna geografija, Afrika, pouk geografije, učna gradiva, učni pripomočki, učni objekti
Published: 10.07.2015; Views: 950; Downloads: 52
URL Link to full text

9.
Specialna pedagogika za PV
Marta Licardo, 2013, other educational material

Keywords: specialna pedagogika, predšolska vzgoja, otroci s posebnimi potrebami, učna gradiva, e-gradiva
Published: 10.07.2015; Views: 1208; Downloads: 62
URL Link to full text

10.
Specialna pedagogika za RP
Marta Licardo, 2013, other educational material

Keywords: specialna pedagogika, razredni pouk, osnovna šola, učna gradiva, e-gradiva
Published: 10.07.2015; Views: 945; Downloads: 52
URL Link to full text

Search done in 0.33 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica