| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Portal E-um kot vir pri izobraževanju razrednih učiteljev
Alenka Lipovec, 2009, published scientific conference contribution

Abstract: V zadnjih štirih letih na Pedagoški fakulteti v Mariboru uvajamo portal E-um kot vir pri izobraževanju učiteljev elementarne stopnje. Drugega celovito naravnanega gradiva, ki bi bilo uporabno pri matematičnih in didaktičnih predmetih v vseh letih izobraževanja, nam v slovenskem prostoru ni uspelo najti. Celovitost sistema in njegova zdravorazumska naravnanost sproža kognitivni konflikt z dosedanjimi naivnimi epistemološkimi prepričanji študentov o pridobivanju matematičnega znanja in s tem pozitivno vpliva na njihove kompetence, znanja in prepričanja.
Keywords: vzgoja in izobraževanje, informacijska tehnologija, matematika, pouk matematike, e-učna gradiva, IKT, osnovna šola, razredna stopnja, bodoči učitelji
Published: 07.06.2012; Views: 2295; Downloads: 61
URL Link to full text

2.
Mnenja učiteljev o učinkih vpeljave posodobljenih učnih načrtov za matematiko v gimnazijskem in srednjem strokovnem izobraževanju
Mateja Nograšek, 2014, master's thesis

Abstract: Učni načrt je ključni element vsake kurikularne prenove. Vanjo je potrebno vključiti širok, a skrbno izbran krog ljudi, ki zajema predmetne znanstvenike, pedagoge, psihologe, didaktike in še zlasti učitelje. Hkrati se moramo ozirati tudi na dobrobit učencev. Razvoj informacijsko-komunikacijske tehnologije, potreba po medpredmetnem povezovanju, prenova osnovnošolskega izobraževanja in povečanje deleža gimnazijcev med srednješolci so bili glavni razlogi za prenovo srednješolskega izobraževanja. Ta je temeljila na poenotenih načelih, ki so učiteljem zagotovila več avtonomije in jim ponudila nove oblike in metode dela. Predstavili smo še novosti posodobljenih učnih načrtov za matematiko v gimnazijskem in srednjem strokovnem izobraževanju in rezultate nekaterih študij o učinkih kurikularne prenove v osnovnošolskem in srednješolskem prostoru. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo, ki smo jo izvedli med učitelji gimnazijskega in srednjega strokovnega izobraževanja (velikost vzorca: N=13). Povprašali smo jih po mnenjih o učinkih vpeljave posodobljenih učnih načrtov za matematiko. Ugotovili smo, da so se učitelji srednjega strokovnega izobraževanja do sprememb opredelili bolj kritično kot učitelji gimnazijskega izobraževanja. Učitelji srednjega strokovnega izobraževanja so pogosto opozarjali, da so bile v učni načrt dodane nove učne vsebine, obseg ur, namenjenih pouku matematike, pa se ob tem ni spremenil. Učitelji gimnazijskega izobraževanja so pri svojem delu zaznali tudi večjo avtonomijo kot učitelji srednjega strokovnega izobraževanja.
Keywords: pouk matematike, učni načrti za matematiko, kurikularna prenova, gimnazijsko izobraževanje, srednje strokovno izobraževanje, učitelji matematike
Published: 09.12.2014; Views: 806; Downloads: 134
.pdf Full text (1,60 MB)

3.
Interesna dejavnost s področja matematike v različnih šolskih okoljih
Alenka Lipovec, Irena Kosi-Ulbl, 2008, short scientific article

Abstract: V prispevku predstavljamo model za vodenje interesne dejavnosti s področja matematike in analiziramo udeležence in relacije med njimi. Posebna pozornost je namenjena izpeljavi modela na področju matematike razredne stopnje. Empirični podatki potrjujejo domnevo, da model pozitivno vpliva na dvig matematičnih dosežkov učencev tudi na področju kurikularno predpisane matematike. Dodatno je bilo ugotovljeno, da program deluje v različnih okoljih in da učinek ni bistveno odvisen od tipa udeležencev ali učnega okolja.
Keywords: izobraževanje, interesne dejavnosti, bodoči učitelji, razredni pouk, pouk matematike
Published: 10.07.2015; Views: 495; Downloads: 43
.pdf Full text (95,22 KB)
This document has many files! More...

4.
Problematika nekaterih pravil, strategij, nasvetov in trikov pri pouku matematike.
Tamara Rakovič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je predstaviti nekatera pravila in strategije pri pouku matematike, ki se lahko izkažejo kot preveč splošna, besednjak učiteljev in učencev v osnovnih šolah v povezavi s temi pravili, opredeliti nasvete in trike, ki ne spodbujajo razumevanja konceptov, in pravila, ki se kasneje izkažejo za neveljavna. V teoretičnem delu smo izpostavili 13 pravil pri pouku matematike, ki se jih učenci učijo na razredni stopnji, kasneje pa ne veljajo več. Poleg pravil smo podali tudi primere nalog in napisali, kdaj (v katerem razredu) se pravilo izkaže za neveljavno. Podali smo predloge, kako lahko učitelji razložijo učencem pravila in strategije tako, da bodo ostala veljavna in tako poskušajo odpraviti »učenje brez razmišljanja«. V empiričnem delu smo želeli raziskati, kako pravila dojemajo učitelji razrednega pouka, učitelji matematike in bodoči učitelji razrednega pouka, ali pravila zanje veljajo, zakaj je tako in če jih pri urah matematike poučujejo. Podatke smo pridobili s pomočjo anketnega vprašalnika; v raziskavi je sodelovalo 277 anketirancev, od tega 85 učiteljev matematike, 98 učiteljev razrednega pouka in 94 študentov razrednega pouka iz celotne Slovenije. Z analizo anketnih vprašalnikov smo potrdili ali delno potrdili zastavljene hipoteze. Ugotovili smo, da 13 danih pravil v največji meri upoštevajo učitelji razrednega pouka, najmanj pa učitelji matematike. Bodoči učitelji razrednega pouka so s svojim mnenjem nekje na sredini. Na pravila gledajo različno, učitelji in bodoči učitelji razrednega pouka bolj z vidika učencev, učitelji matematike pa bolj z matematičnega vidika. Nazadnje smo še ugotovili, da pravila v največji meri poučujejo učitelji razrednega pouka, najmanj pa učitelji matematike.
Keywords: Matematična pravila, pouk matematike, razredna stopnja, predmetna stopnja, učitelji razrednega pouka, učitelji matematike, bodoči učitelji razrednega pouka.
Published: 20.05.2016; Views: 604; Downloads: 59
.pdf Full text (1,43 MB)

Search done in 0.14 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica