| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 35
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Video pedagogika - primer zrcaljenja (transformacije) in primer seštevanja in odštevanja ulomkov : magistrsko delo
Sara Senčar Kosalec, 2024, master's thesis

Abstract: Pojem videopedagogika se uporablja v izobraževalnem svetu od konca 20. stoletja. Z izbruhom bolezni covid-19 je priljubljenost videopedagogike doživela hitro rast, saj se je veliko učiteljev odločilo za izdelavo in uporabo videorazlag pri poučevanju v času kriznega poučevanja na daljavo. Razprave in raziskave o ustreznosti in kakovosti videorazlag so posledice njihove obsežne uporabe. Naredili smo pregled literature in določili ključne lastnosti učinkovitih videorazlag z visoko kakovostjo. V magistrskem delu smo se osredotočili na uporabo videorazlag po principu obrnjene učilnice (angl. flipped learning). Ustvarili smo videorazlage, pri katerih smo upoštevali priporočila in smernice za izdelavo videorazlag visoke kakovosti. Glavni cilji pri izdelavi videorazlag so nam bili spodbujanje učencev k aktivnemu učenju, pritegnitev njihove pozornosti in spodbujanje njihove motiviranosti za delo. Izdelana učna gradiva – videorazlage – smo preskusili v Osnovni šoli Bojana Ilicha v Mariboru po principu obrnjene učilnice. V delu smo predstavili rezultate preskusa in podrobneje predstavili pozitiven vpliv videorazlag, izdelanih po določenih karakteristikah, smernicah in priporočilih, na znanje učencev. Zaključili smo, da so dobro izdelane videorazlage močno učno gradivo, zato želimo spodbuditi učitelje k izdelavi lastnih videorazlag po priporočilih v tem magistrskem delu ali vsaj k uporabi videorazlag drugih avtorjev, seveda ob njihovem kritičnem izbiranju.
Keywords: videopedagogika, krizno poučevanje na daljavo, matematika, obrnjena učilnica, videorazlage, zrcaljenje, seštevanje ulomkov, odštevanje ulomkov
Published in DKUM: 23.09.2024; Views: 0; Downloads: 27
.pdf Full text (5,27 MB)

2.
Model kriznega izobraževanja na daljavo z obrnjeno učilnico
Lenart Fajfar, 2024, master's thesis

Abstract: V obdobju epidemije se je okolje poučevanja iz učilnic premaknilo v naše domove. Učitelji so bili primorani zamenjati klasične načine poučevanje s sodobnejšimi. Veliko se jih je odločilo izdelati lastne video razlage in z njimi predajati snov učencem. Naša želja je, da bi učeča se skupnost delovala tudi naprej, zato smo pripravili praktične in teoretične nasvete za izdelavo izobraževalnih video vsebin. V magistrskem delu smo pregledali obrnjeno učenje ter njegov razvoj in ga primerjali s klasičnim poukom. Priprava video razlag je osnova za uspešno obrnjeno učenje, zato smo podrobno opisali Mayerjevo teorijo učenja z uporabo večpredstavnosti. V tretjem poglavju opišemo video razlago, podamo priporočila za izvedbo in uporabo interaktivnosti. Podrobno predstavimo tudi pripomočke in orodja za izdelavo lastnega materiala. V literaturi smo pregledali taksonomije in pripravili lastne kriterije za oceno video razlag, v katerih smo združili lastne in Mayerjeve ideje. Ocenili smo 12 naključnih videov s portala Razlagamo.si in rezultate zapisali v tabeli. Na podlagi ugotovitev smo pripravili štiri video razlage. Vzpodbujati želimo sodelovanje učiteljev, zato smo v dveh primerih nadgradili obstoječi posnetek s portala, dva posnetka pa smo pripravili sami.
Keywords: krizno poučevanje, obrnjena učilnica, video razlaga
Published in DKUM: 02.07.2024; Views: 147; Downloads: 22
.pdf Full text (2,70 MB)

3.
Virtualizacija računalniške učilnice
Jani Lušnic, 2024, master's thesis

Abstract: V tem magistrskem delu obravnavamo tematiko virtualizacije strojne in programske opreme v izobraževalnem okolju. Osredotočimo se na temo tako z vidika strojne opreme, kot z vidika uporabnikov. Analiziramo različne vrste virtualnih arhitektur, kar nam omogoča, da bolje razumemo tehnični vidik virtualizacije. Pogledamo tudi, kakšni so trenutni trendi in prihodnost virtualizacije, da dobimo vpogled v najnovejše in najboljše prakse ter tehnološke inovacije na tem področju. Poudarek na značilnostih ključnih komponent računalnika, kot so procesorji, pomnilnik, grafične kartice in trdi diski, nam podaja celostno sliko njihovega vpliva na delovanje sistema. Opozorimo na pomembnosti analize strojne opreme pred uvedbo virtualizacije, kar jasno izpostavi potrebo po temeljitem raziskovanju in načrtovanju. V zaključkih potrdimo, da je virtualizacija lahko učinkovito orodje za optimizacijo virov in upravljanja računalniških sistemov. To razumevanje je pogoj za razumevanjem osnovne strojne opreme in različnih vrst virtualnih arhitektur, vključno z različnimi vrstami hipernadzornikov. Pridobljeno znanje omogoča izbiro najprimernejše rešitve za specifično potrebo uporabe v izobraževalnem okolju. Izberemo Vmware virtualno okolje, katerega analiziramo v kontekstu izobraževalnih ustanov in potrdimo njegovo praktično uporabnost v konkretnem okolju.
Keywords: virtualizacija, VMware, Vcenter, hipernadzornik, računalniška učilnica
Published in DKUM: 23.05.2024; Views: 221; Downloads: 49
.pdf Full text (3,13 MB)

4.
Razvoj spletne izobraževalne platforme z integracijo 3d objektov - spletna učilnica 3.0 : magistrsko delo
Rok Urbanc, 2023, master's thesis

Abstract: Ljudje se že od rojstva dalje učijo z opazovanjem in interakcijo. Vendar učni sistemi še vedno uporabljajo tradicionalne metode. Cilj magistrske naloge je raziskati trenutne metode učilnice VR in izdelati spletno učilnico 3.0, ki omogoča prikaz 3D učnih vsebin, izdelavo učnih ur in deljenje le teh. Glavna prednost take platforme je, da omogoča deljenje vsebin med učitelji in učenci. Tako bomo ustvarili bolj dostopen in prilagodljiv pristop k izobraževanju, ki bo učencem, omogočal razumevanje neznanih vsebin v 3D prostoru, hkrati pa jih bo pripravilo na izzive sodobnega časa. Prav tako bo platforma širila dobre prakse med učitelji, učenci in učitelji.
Keywords: Virtualna resničnost, obogatena resničnost, učilnica 3.0, spletna aplikacija
Published in DKUM: 06.02.2024; Views: 292; Downloads: 51
.pdf Full text (1,71 MB)

5.
Vizualizacija v video razlagah : magistrsko delo
Evelin Tivadar, 2022, master's thesis

Abstract: Pri poučevanju se učitelji nemalokrat zatekajo k uporabi izobraževalnih videoposnetkov. Kljub temu je pandemija covida-19 bistveno spremenila pogled na pomembnost o ustreznosti uporabljenih in ustvarjenih videoposnetkov, ki so v skladu z današnjim napredkom tehnologije. V magistrskem delu smo obravnavali načine vključevanja izobraževalnih videoposnetkov v pouk ter se osredotočili na videorazlage po principu obrnjene učilnice (ang. flipped learning). Posebno pozornost smo namenili smernicam in priporočilom, na podlagi katerih lahko ustvarjamo videorazlage visoke kakovosti, ki imajo pozitiven vpliv na znanje učencev. Predstavili smo osnutek taksonomije videorazlag, s pomočjo katere lahko učiteljem olajšamo izbiro vrste videorazlag za svoje namene poučevanja. Prav tako smo upoštevali in opisali metodike poučevanja učnih vsebin za katere smo videorazlage pripravili. V magistrskem delu smo predstavili izdelane videorazlage in vključili njihove spletne povezave za ogled. Preizkušene so bile v šolski praksi po principu obrnjene učilnice. Navedli smo rezultat učinkovitosti, ki so ga imele izdelane videorazlage na učence in njihovo znanje. Na podlagi rezultatov smo zaznali pozitivne učinke videorazlag, ki ustrezajo opisanim karakteristikam, smernicam, priporočilom in osnutku taksonomije. Rezultat izpolnjuje naša pričakovanja, da trud, vložen v izdelavo in uporabo videorazlag pri pouku, ni zaman. Izdelane videorazlage lahko učencem in učiteljem služijo neštetokrat kot pomoč pri učenju ali poučevanju in nudijo konstantno možnost preurejanja in s tem dopolnjevanja ali nadgrajevanja njihove kakovosti.
Keywords: videopedagogika, poučevanje na daljavo, obrnjena učilnica, videorazlage, taksonomija videorazlag, večkotniki, koordinate točk v ravnini, matematika
Published in DKUM: 28.09.2022; Views: 812; Downloads: 135
.pdf Full text (2,84 MB)

6.
Izgradnja spletnega učnega okolja o globalnih standardih gs1
Betka Fink, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo predstavlja potek izgradnje učnega okolja o globalnih standardih GS1. Predstavljene so možnosti inovativnih pristopov v poučevanju z različnimi vrstami učenja kot so: navzkrižno učenje, učenje z argumentacijo, naključno učenje, kontekstno učenje, učenje z zgodbami in izkustveno učenje; različnimi tehnikami kot so: analitično razmišljanje, prikrito ocenjevanje, viharjenje misli, timsko delo in orodji kot so avdio, video, uganke, igre, virtualna resničnost, igrifikacija, mobilne aplikacije in e-učilnica. Podana je predstavitev sistema za podporo učenja Moodle in vtičnikov za inovativne načine priprave vsebin. Končni izdelek je prototip spletne učilnice za namene poučevanja kandidatov za prvo stopnjo certificiranja GS1 "Razume standarde GS1". V prototipu so uporabljene privzete funkcije Moodla kot so forumi, slovar, strani, povezave do video vsebin in vtičniki H5P, Igra, Level Up! ter BigBlueButton.
Keywords: Standardi GS1, Moodle, spletna učilnica, inovativne metode učenja
Published in DKUM: 24.11.2021; Views: 1047; Downloads: 41
.pdf Full text (2,30 MB)

7.
Izredno poučevanje na daljavo in skupna izobraževalna točka Razlagamo.si
Nika Kores, 2021, master's thesis

Abstract: V situaciji covida-19 se večkrat uporablja obrnjeno učenje (ang. flipped learning) z vnaprej pripravljenimi videoposnetki. Namen magistrske naloge je ugotoviti značilnosti videorazlag na portalu Razlagamo.si in preveriti, kako razlage sledijo teoretičnim smernicam. V magistrski nalogi smo podali smernice za izdelavo učinkovitih videorazlag, ki izhajajo iz pregleda literature in izkušenj, ki jih je mednarodna skupnost pridobila med širjenjem covida-19. Uporabili smo kombinirano kvalitativno in kvantitativno neeksperimentalno metodo pedagoškega raziskovanja. Pregledali smo 739 videorazlag, pri čemer smo se pri vsebinski analizi omejili le na matematične vsebine. Tako smo pri vsebinski analizi pregledali 491 videorazlag. Z deskriptivno in inferenčno statistiko smo odgovorili na vprašanje sledenja spoznanjem iz (zelo redke) pregledane literature. S pomočjo uporabe kombiniranega učenja smo pripravili primer poučevanja po modelu »en teden v šoli, en teden na daljavo« za 8. razred s pomočjo uporabe videorazlag s portala Razlgamo.si in interaktivnih digitalnih učbenikov. Prav tako smo upoštevali elemente formativnega spremljanja. Rezultati kažejo, da videorazlage na Razlagamo.si sledijo smernicam izdelave učinkovitih konceptualnih videoposnetkov. Nadgradnje so mogoče tako s tehničnega (npr. dolžina, struktura, uporabljena orodja) kot s pedagoškega vidika (npr. vključevanje sodelovalnega učenja). Na osnovi pridobljenih rezultatov menimo, da je model Razlagamo.si učinkovit tudi v situaciji, ko je le  del populacije učencev in dijakov vključen v izobraževanje na daljavo.
Keywords: krizno poučevanje na daljavo, obrnjena učilnica, videoposnetki, matematika
Published in DKUM: 19.10.2021; Views: 1106; Downloads: 172
.pdf Full text (1,31 MB)

8.
Opremljenost šolskih delavnic za tehniko in tehnologijo v osnovni šoli
Maja Lešnik, 2021, master's thesis

Abstract: Opremljenost in stanje učilnice za tehniko in tehnologijo sta pomembna dejavnika pri izvajanju praktičnega dela pouka. V teoretičnem delu so predstavljeni zakoni, predpisi, pravilniki in smernice, ki zadevajo opremljenost učilnic za tehniko in tehnologijo in širše. Predstavljena je analiza dokumentov, ki predpisujejo potrebna orodja, stroje in pripomočke v delavnicah. Za razjasnitev nejasnosti v zakonodaji in povezavi zakonodaje s prakso je bil izveden intervju s svetovalcem za tehniko na Zavodu RS za šolstvo. V empiričnem delu je bila izvedena raziskava o prostorskih pogojih v učilnicah za tehniko in tehnologijo, njihovi opremljenosti ter zadovoljstvu učiteljev tehnike in tehnologije s trenutnim stanjem v učilnicah. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo spletnega vprašalnika na vzorcu, ki je zajemal 128 učiteljev tehnike in tehnologije iz vse Slovenije. Analiza pridobljenih podatkov je pokazala, da obstajajo velike razlike med normativi za prostorske pogoje in priporočili o opremljenosti učilnic ter dejanskim stanjem učilnic za tehniko in tehnologijo. Le majhen delež učiteljev ocenjuje trenutno stanje učilnic kot zadovoljivo in dobro. Mit, da si večina učiteljev skozi leta učilnico ustrezno opremi, vsaj pri učiteljih tehnike in tehnologije ne drži. Na podlagi teoretičnih izhodišč in raziskave v empiričnem delu lahko za učinkovito izboljšanje stanja predlagamo, da se veljavni dokumenti posodobijo, poenotijo in da se v njih jasno določi minimalne zahteve za orodja, stroje, opreme, učila in pripomočke, ki se morajo nahajati v vseh učilnicah za tehniko in tehnologijo. Na podlagi poenotene zakonodaje pa predlagamo izvajanje rednih inšpekcijskih nadzorov, ki bodo preverjali stanje učilnic z vidika opremljenosti, ustrezne ergonomije, varnosti in ostalih veljavnih normativov.
Keywords: opremljenost, učilnica za tehniko in tehnologijo, stroji, naprave in pripomočki, zakonodaja
Published in DKUM: 19.10.2021; Views: 1087; Downloads: 302
.pdf Full text (2,10 MB)

9.
Načrtovanje in postavitev učnega permakulturnega vrta ob Osnovni šoli Janka Glazerja Ruše
Noemi Ludvik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Permakultura je oblika trajnostnega kmetijstva z individualnim pristopom postavitve in zasaditve. Ni recept, temveč koncept, zasnovan na individualnosti posameznika, finančnih sposobnostih, strokovni podkovanosti ter na sodelovanju in reciklaži uporabljenih materialov. V okviru diplomskega dela je bil na pobudo Občine Ruše in skupaj s predstavniki osnovne šole načrtovan in postavljen učni vrt z dogovorjenimi elementi, ustrezno umeščenimi v razpoložljiv prostor. V njem je bila izvedena delavnica z učenci 6. razreda pri predmetu naravoslovje. Na delavnici so bili s pomočjo postavljenih elementov (visoke in izbočene grede, vertikalne zasaditve, hotel za žuželke, kompostnik) obravnavni nekateri vsebinski sklopi učnega načrta (prst, sistematika, morfologija in razmnoževanje rastlin, škodljivi in koristni organizmi, ravnanje z odpadki). Učenci so na delavnici aktivno sodelovali pri končnih zasaditvah in polnjenju hotela za žuželke. Usvojeno znanje so utrdili s pomočjo pripravljenih učnih listov in pomagal. S postavitvijo vrta ob šoli in izvedbo učne delavnice smo pokazali, da je permakulturni vrt pravilno in funkcionalno načrtovan, primerno zasajen ter da ga lahko uporabijo pri pouku naravoslovja.
Keywords: ekološko kmetijstvo, permakultura, mešane zasaditve, učilnica v naravi, pouk naravoslovja
Published in DKUM: 30.08.2021; Views: 957; Downloads: 94
.pdf Full text (6,94 MB)

10.
E-IZOBRAŽEVANJE PRI POUKU SLOVENSKEGA JEZIKA IN KNJIŽEVNOSTI
Andreja Zalokar, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Računalnik in svetovni splet postajata človekova zvesta spremljevalca v vsakdanjem življenju. Najbolj navdušeni uporabniki so mladi, ki prek svetovnega spleta sklepajo nova poznanstva, iščejo informacije in odkrivajo novosti. Zato so učitelji kmalu ugotovili, da mora tudi izobraževalni proces slediti trendom, če želi še naprej motivirati učence. Diplomsko delo z naslovom E-izobraževanje pri pouku slovenskega jezika in književnosti predstavlja možnosti uporabe informacijsko-komunikacijske tehnologije in e-izobraževanja pri poučevanju slovenskega jezika in književnosti tako na daljavo kot pri klasičnem pouku. Cilj je prikazati e-izobraževanje kot enega izmed možnih načinov obravnave snovi in ne kot sredstvo za izpodrivanje učitelja in njegove vloge v izobraževalnem procesu. Le-ta je z nekaterimi spremembami še zmeraj ključnega pomena. Predstavljena sta Slovensko izobraževalno omrežje in E-področna skupina RS za slovenščino, ki skupaj skrbita za dostopnost e-gradiv. Njim je posvečen osrednji del diplomskega dela, saj so temeljnega pomena za izvajanje e-izobraževanja. Prikazana sta primera dobrih e-gradiv za jezikovni in književni pouk. Diplomsko delo je med drugim zastavljeno tudi kot pomoč učiteljem slovenščine, ki šele uvajajo e-izobraževanje v pouk, zato prinaša nekatere enostavne rešitve v obliki predstavitev uporabnih spletnih strani, programov in primerov dobre prakse.
Keywords: Ključne besede: IKT, e-izobraževanje, e-šola, e-učilnica, e-kompetentni učitelj, e-gradiva, splet.
Published in DKUM: 29.01.2021; Views: 801; Downloads: 43
.pdf Full text (2,95 MB)

Search done in 0.2 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica