| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 704
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Načrtovanje in izpeljava Ferdovega naravoslovnega učnega potepa skozi Vojnik
Maja Štadler, 2021, master's thesis

Abstract: V sklopu teoretičnega dela naše magistrske naloge smo spoznali, da ima konstruktivni pristop poučevanja mnogo več prednosti na učenje učencev kot tipično tradicionalni pouk. Zato smo se v okviru praktičnega dela želeli prepričati, ali ima učenje v naravi zares več pozitivnih učinkov na pridobivanje novega znanja kot učenje v učilnici. Zanimalo pa nas je tudi, če ima pri vsem tem spol posebno vlogo. Raziskavo smo izvedli na četrtošolcih, ki smo jih razdelili v kontrolno in eksperimentalno skupino. Prva je svoje novo znanje pridobivala v učilnici, z eksperimentalno skupino pa smo se odpravili na učni potep, ki smo ga za njih načrtovali in pripravili. Za pot sta značilni dve stvari: prva posebnost je ta, da pot ni zgolj naravoslovno usmerjena, druga pa je avatar Ferdo, ki poleg usmerjanja in vodenja učencev skozi pot opisuje tudi zgodovino. Rezultati raziskave so pokazali, da med skupinama sicer ni bilo statistične razlike v količini novo osvojenega znanja, čeprav se pri podrobnejši analizi kažejo minimalne razlike v prid eksperimentalni skupini. Te so se pokazale v višjem številu minimalno in maksimalno osvojenih točk na finalnem testu ter v sami motivaciji učencev pri izpeljavi učnega potepa. V količini osvojenega znanja vezanega na spol pa rezultati niso pokazali statistično pomembnih razlik. 
Keywords: učna pot, učenje v naravi, naravoslovje, tradicionalni in konstruktivistični pouk, Vojnik
Published: 25.11.2021; Views: 31; Downloads: 1
.pdf Full text (6,70 MB)

2.
Študija primera uporabe programa Finale Notepad pri poučevanju na daljavo
Nuša Ornik, 2021, master's thesis

Abstract: V okviru magistrskega dela smo z uporabo programa Finale Notepad, izvedli glasbene delavnice na daljavo. Pri delu na daljavo smo uporabili aplikacijo Microsoft Teams. V študijo primera je bila vključena glasbeno talentirana petošolka, ki obiskuje glasbeno šolo in igra flavto. S študijo smo želeli proučiti napredek učenke tekom delavnic z vidika usvajanja programa Finale Notepad, način dela in vsebino aktivnosti petošolke, ter podrobneje preučiti učenkine izdelke z vidika ustvarjalnosti. Izvedli smo šest delavnic na daljavo, izdelke pa je učenka samostojno zapisala doma. Slednje smo podrobneje analizirali s pomočjo ocenjevalnega lista. Uporabili smo vsebinsko analizo videoposnetkov, vmesnih in končnih izdelkov ter sprotnih zapisov z delavnic. Učenka je preko delavnic na daljavo spoznala aplikacijo MS Teams in program za zapisovanje notnih zapisov Finale Notepad, pisala je skladbe po navodilih in na zadnji delavnici ustvarila dve lastni skladbi. Ugotovili smo, da je bila vsebina glasbenih delavnic ustrezno zastavljena za delo s glasbeno talentirano petošolko. Učenka je hitro usvojila program Finale Notepad in ustvarila ustvarjalne izdelke. Tekom delavnic je ustvarjala s programom in pripravila skladbe z melodijo in ritmom, različnimi glasbenimi motivi, ki jih je spreminjala in preoblikovala ter ponavljala. Na osnovi ugotovljenega menimo, da sta uporaba programa Finale Notepad in vsebina delavnic ustrezna za delo z glasbeno talentiranimi učenci na daljavo.
Keywords: glasbena ustvarjalnost, glasbeni izdelki, program Finale Notepad, glasbene delavnice, učenje na daljavo
Published: 24.11.2021; Views: 35; Downloads: 0
.pdf Full text (5,43 MB)

3.
VPELJAVA T. I. »ZELENE UČILNICE Z MEDPREDMETNIM POVEZOVANJEM« V UČNI SISTEM IN NJENI VPLIVI NA UČNO USPEŠNOST
Veronika Kadilnik, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljeno vpeljevanje »zelene učilnice z medpredmetnim povezovanjem« v prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, ki smo ga izvajali na Osnovni šoli Pod goro v Slovenskih Konjicah, in sicer v prvem razredu. Namen magistrskega dela je spodbuditi šole, da učno snov sprejemajo v naravi z opazovanjem in izkustvenim učenjem in da bi v svoj učni proces vpeljali več dejavnosti zunaj, tj. z učenjem na praktični način. Cilj magistrskega dela je ugotoviti razlike v znanju učencev, ki so snov in znanje pridobivali na tradicionalni način v učilnici, in ga primerjati z znanjem učencev, ki so snov in znanje pridobivali na praktičen način z dejavnostmi zunaj učilnice. V enem razredu je bila učna snov na temo jeseni predelana zunaj v »zeleni učilnici«, drugi razred pa je kot kontrolna skupina enako snov oziroma sklop snovi predelal v učilnici na tradicionalni način. Učenje zunaj v »zeleni učilnici« je potekalo v parku v Slovenskih Konjicah, kjer smo za učence pripravili medpredmetno povezovanje na učno temo jeseni. S pred- in potestom smo ugotavljali razliko v znanju pri eksperimentalni in kontrolni skupini ter ovrednotili učni proces pri pouku v naravi. S formativnim spremljanjem učencev smo ugotavljali predznanje in komunicirali z otroki o novi snovi. Učenci so novo znanje pridobivali pri vseh predmetih prvega razreda. Za učence smo pripravili senzorno pot, ki jih je omogočila zaznavanje različnih tekstur naravnih materialov; pri matematiki so s pomočjo naravnih materialov (storži, vejice, kamni, vrvice itd.) sestavljali števila in šteli; pri slovenščini so spoznavali prvi, zadnji in srednji glas v besedi s pomočjo naravnih materialov in dramatizirali Mojco Pokrajculjo v naravnem okolju. Pri glasbi so učenci peli pesmice in si pomagali z ritmom, ki so ga ustvarjali s kamenčki, orehovimi lupinicami itd. Pri predmetu spoznavanje okolja so učenci spoznavali različne vrste dreves in listov itd., pri športni vzgoji pa so učenci uživali pri igrah v naravi in se sprostili. Ugotovili smo, da je znanje učencev, ki so snov pridobivali pri pouku izven učilnice v naravi, večje od znanja učencev, ki so snov pridobivali na tradicionalni način.
Keywords: prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, pouk izven učilnice, izkustveno učenje, medpredmetno povezovanje, formativno spremljanje, jesen
Published: 24.11.2021; Views: 19; Downloads: 0
.pdf Full text (1,93 MB)

4.
Model inteligentnega nadzora obrabe in poškodb rezalnih orodij z uporabo termografije
Nika Brili, 1987, catalogue

Abstract: Nadzor obrabe rezalnega orodja pri struženju prispeva k izboljšanju kakovosti izdelkov, optimizaciji stroškov orodja in zmanjšanju števila neželenih dogodkov. Pri maloserijski in posamični proizvodnji se operater stroja na podlagi izkušenj odloča, kdaj zamenjati rezalno orodje. Slabe odločitve lahko vodijo do povišanja stroškov, zastojev proizvodnje in izmeta. V disertaciji smo predstavili sistem nadzora stanja rezalnega orodja, ki med in po struženju samodejno prepozna obrabo rezalnega orodja. Za nadzor procesa smo uporabili infrardečo (IR) kamero, ki za razliko od uporabe navadnih industrijskih kamer ne spremlja zgolj vizualnega stanja procesa, ampak zajema še termografsko stanje. Kljub zahtevnemu okolju (vroči ostružki) smo kamero ustrezno zaščitili in namestili tik ob rezalno ploščico, kar omogoča spremljanje obdelave iz neposredne bližine. Material smo obdelovali z različno obrabljenimi rezalnimi ploščicami in ustvarili bazo 18.486 slik, ki so bile namenjene učenju in testiranju modela. Z uporabo globokega učenja in konvolucijske nevronske mreže (CNN) smo razvili napovedni model obrabe in poškodb rezalnega orodja. Pripravljeno bazo slik smo razdelili na slike, ki so nastale med procesom struženja (slike procesa), in na slike, ki so nastale po struženju (termografske slike rezalnega orodja). Ugotovili smo, da je model uspešen na obeh bazah slik. Naučen model na podlagi termografske slike procesa samodejno razvrsti stanje rezalnega orodja glede na primernost za nadaljnjo uporabo pri struženju (brez obrabe, majhna obraba, velika obraba). Točnost klasifikacije za združeno množico vseh slik je 99,92 % in potrjuje ustreznost predlagane metode. Model smo testirali tudi na nepoznanih slikah (spremenjeni obdelovalni pogoji), s čimer smo z več kot 98 % točnostjo klasifikacije potrdili robustnost naučenega sistema pri uporabi za nepoznani material obdelovanca. Takšen sistem omogoča takojšnje ukrepanje v primeru obrabe ali zloma rezalnega orodja, ne glede na znanje in usposobljenost operaterja.
Keywords: umetna inteligenca, globoko učenje, Industrija 4.0, odrezavanje, rezalna orodja, struženje, obraba orodja, termografija
Published: 22.11.2021; Views: 35; Downloads: 4
.pdf Full text (3,70 MB)

5.
Pravljica maček muri in plesne dejavnosti v vrtcu
Nika Dovečar, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu predstavljamo plesne dejavnosti skozi katere so otroci spoznali pravljico Maček Muri. Zanimalo nas je, kako lahko otroci spoznajo pravljico na podlagi povezave med predstavnim, besednim in gibalnim načinom učenja. Govorimo o celostnem učenju, ki v ospredje postavlja celovito doživljanje in povezovanje različnih področij. Zanimalo nas je tudi ali bo vsebina pravljice Maček Muri otroke motivirala za plesno ustvarjanje. Diplomsko delo je sestavljeno iz praktičnega in teoretičnega dela. V teoretičnem delu smo se poglobili v kaj je ples, ustvarjalnost, motivacija za ustvarjalnost in izražanje skozi gib. V teoretičnem delu smo se dotaknili tudi pomena pravljice in ilustracije v predšolskem obdobju. V praktičnem delu smo pozornost namenili načrtovanju in izvedbi osmih plesnih dejavnosti skozi katere so otroci na podlagi celovite izkušnje spoznavali pravljico Maček Muri. Sproti smo spremljali odzive otrok in ugotovili, da so otroci skozi plesne dejavnosti pridobivali na gibalnem znanju, plesni samozavesti in si pridobili dragocene plesne izkušnje. Otroci so bili motivirani, vedno bolj so izražali pozitivna čustva in v dejavnostih uživali. Ustvarjalno so raziskali in spoznali zgodbo mačka Murija skozi ples.  
Keywords: pravljica, plesne dejavnosti, celostno učenje, predšolski otrok, Maček Muri
Published: 16.11.2021; Views: 53; Downloads: 5
.pdf Full text (1,14 MB)

6.
Preizkus preprostega modela fotosinteze v vrtcu
Manja Hojnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Tema rastlin je v predšolski pedagogiki še vedno podcenjena, vendar izjemnega pomena tako za otroke kot tudi vzgojitelje. Pomembno je, da otrokom omogočimo svobodo, saj nas bodo otroci s svojo ustvarjalnostjo in radovednostjo spodbujali, da z njimi doživimo rastline kot nekaj izjemnega. V teoretičnem delu smo na podlagi strokovne literature predstavili začetno naravoslovje, rastline in pomen spoznavanja le-te v predšolskem obdobju. Predstavili smo zgradbo rastlin in proces fotosinteze. Prav tako smo se osredotočili na napačne predstave otrok o procesu fotosinteze in zakaj je omenjen proces tako težaven za razumevanje. Izpostavili smo tudi vlogo vzgojitelja pri posredovanju znanja o rastlinah in pomembnost aktivnega učenja za otroke. V praktičnem delu smo predstavili postopek izdelave avtorsko pripravljenega modela prehranjevanja rastlin, ki smo ga fotografsko dokumentirali. Preizkus z modelom smo praktično izvedli z vrtčevsko skupino otrok, starih 5–6 let. Rezultate smo opisali in jih predstavili s pomočjo opazovalnih listov ter grafikonov. Skozi diplomsko nalogo smo ugotovili, da uporaba modela pozitivno vpliva na kakovostno razumevanje fotosinteze. Otroci so z uporabo modela pridobili novo znanje s področja rastlin in njihovega prehranjevanja. Ugotovili smo, da lahko s pomočjo aktivnega učenja in izdelanega modela tudi tako zahtevne vsebine, kot je fotosinteza, primerno predstavimo predšolskim otrokom.
Keywords: predšolski otrok, aktivno učenje, fotosinteza, model prehranjevanja rastlin
Published: 16.11.2021; Views: 31; Downloads: 1
.pdf Full text (1,54 MB)

7.
Prepoznavanje matematike na fotografijah v predšolskem obdobju
Katarina Fužir, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V teoretičnem delu diplomskega dela smo predstavili področje matematike, matematiko v vrtcu, povezavo med matematiko in jezikom, nekaj besed smo namenili tudi matematičnim vsebinam v predšolskem obdobju. V empiričnem delu smo predstavili raziskavo o prepoznavanju matematike na fotografijah pri predšolskih otrocih. Za pridobivanje podatkov smo uporabili polstrukturiran intervju z vsakim otrokom posebej. Zanimalo nas je, ali otroci na fotografijah iz različnih področij prepoznavajo matematiko, kako občutijo matematiko na fotografijah in ali obstajajo razlike v prepoznavanju matematike na fotografijah med dečki in deklicami. V interpretaciji rezultatov smo podrobneje analizirali vsako fotografijo in ob koncu naredili primerjavo med vsemi fotografijami in primerjavo prepoznavanja med spoloma. Ugotovili smo, da so otroci matematiko na fotografijah dobro prepoznavali, najbolje pri fotografijah, vzetih iz družbenega okolja. Matematiko na fotografijah so otroci največkrat povezovali s področjem aritmetike, geometrije in merjenja. Pri večini fotografij razlik v prepoznavanju matematike med deklicami in dečki ni bilo zaznati.
Keywords: zgodnje učenje matematike, predšolska vzgoja, prepoznavanje matematike, uporaba fotografij
Published: 16.11.2021; Views: 33; Downloads: 2
.pdf Full text (1,69 MB)

8.
Oblikovanje in evalvacija modula razvijanja socialnih veščin za mlajše odrasle
Barbara Peras, 2021, master's thesis

Abstract: V pričujočem magistrskem delu smo proučevali program projektnega učenja mlajših odraslih ter oblikovali in evalvirali modul socialnih veščin za mlajše odrasle. V teoretičnem delu smo se dotaknili zgodovine projektnega učenja, opisali ciljno skupino in cilje programa ter kurikulum programa PUM-O. V osrednjem delu naloge smo teoretično predstavili teme oblikovanega modula socialnih veščin. Teme so bile: komunikacija, stres, strah, osebnost, motivacija in zaposlitev. Izbrali smo teme, za katere smo določili, da so pomembne za kakovosten osebnostni razvoj vsakega posameznika. Nato smo razložili še Herbartovo artikulacijo pouka, ker je bila le-ta podlaga za oblikovanje delavnic. Na koncu teoretičnega dela smo oblikovali "modul razvijanja socialnih kompetenc za mlajše odrasle", ki je namenjen prav udeležencem programa PUM-O. Modul je zasnovan v obliki dinamičnih, interaktivnih delavnic, saj smo želeli zagotoviti aktivno sodelovanje med udeleženci. V empiričnem delu naloge smo modul socialnih veščin za mlajše odrasle evalvirali iz treh zornih kotov. Ti so iz vidika visokošolskega učitelja, študenta in mentorjev programa PUM-O. Izvedli smo kvalitativno empirično raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika. Na podlagi pridobljenih podatkov smo primerjali razlike o časovnem okviru delavnic, zanimivosti in nezanimivosti oziroma neučinkovitosti delavnic, ter mnenja o kvizu najhitrejša roka. S pomočjo raziskave smo želeli ugotoviti, ali opažamo razlike med odgovori mentorjev, visokošolskega učitelja in študenta. Na podlagi pridobljenih podatkov smo ugotovili, da do razlik prihaja pri vsebinsko usmerjenih vprašanjih (časovni okvir delavnice in kviz 'hitra roka'), kjer mnenja mentorjev programa PUM-O odstopajo zaradi dolgoletnih izkušenj na področju izobraževanja mlajših odraslih. Glede na to, da širša javnost, predvsem študenti pedagoške smeri, ne pozna dovolj problematike mlajših odraslih, bi bilo zelo koristno, da bi študenti z udeleženci programa izvajali delavnice s področja poklicne identitete, osebnostne rasti in splošne poučenosti na fakulteti ali v prostorih programa PUM-O.
Keywords: PUM-O, projektno učenje, mlajši odrasli, evalvacija, socialne veščine, osebnost, cilji
Published: 26.10.2021; Views: 92; Downloads: 11
.pdf Full text (1,57 MB)

9.
Slikanice kot pripomoček za poučevanje tujega jezika v 1. vzgojno-izobraževalnem obdobju osnovne šole
Patricija Celec, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo podrobneje raziskali izbrane slikanice, jih analizirali in sestavili učne priprave za poučevanje tujega jezika angleščine s pomočjo slikanic. V teoretičnem delu magistrskega dela smo preučili slikanice, spoznali oblike in tipe slikanic. Prav tako smo še podrobneje raziskali uporabo slikanic pri učenju in poučevanju tujega jezika v otroštvu, razloge za in proti, kriterije za izbor in dejavnosti z uporabo slikanic. Preučili smo tudi že obstoječe raziskave. V empiričnem delu magistrskega dela smo opravili podrobno analizo šestih slikanic, ter zanje spisali podrobne učne priprave, ki bodo v pomoč tako učiteljem razrednega pouka kot učiteljem tujega jezika, ki poučujejo v 1. VIO OŠ. Pri podrobni in obsežni analizi smo se opirali na prilagojene kriterije za izbor slikanice pri pouku tujega jezika v otroštvu in preverili, v kolikšni meri analizirane slikanice izpolnjujejo kriterije. Analiza je pokazala, da smo izbrali kvalitetne slikanice, tako po sami vsebini kot tudi po ilustracijah in sporočilni vrednosti. Ugotovili smo, da so vse preučevane slikanice primerne za učenje in poučevanje tujega jezika v otroštvu, saj vključujejo bogato tujejezikovno besedišče, omogočajo medpredmetno povezovanje z ostalimi učni predmeti, imajo pa tudi velik izobraževalni potencial. Slikanice so zakladnica različnih pomembnih življenjskih vrednot.
Keywords: slikanice, učenje in poučevanje tujega jezika, 1. vzgojno-izobraževalno obdobje, učne priprave
Published: 21.10.2021; Views: 107; Downloads: 13
.pdf Full text (5,77 MB)

10.
Poslovni učinki rabe umetne inteligence v CRM na primeru rešitve Salesforce
Denis Gönc, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo preučili rabo umetne inteligence (AI) v najbolj napredni rešitvi za upravljanje odnosov s strankami (CRM) Salesforce. Na konkurenčnem trgu kombinacija CRM-rešitve in AI omogoča, da podjetja izstopajo od povprečja in postanejo učinovitejša pri poslovanju ter zmanjšajo svoje stroške. Prodajnikom se s tem pristopom olajša delo, saj AI daje priporočila za najboljši naslednji korak, pripomore k oblikovanju nadzornih plošč in vpogledov ter omogoča izdelavo raznih napovednih modelov. Zaradi avtomatizacije se lahko osredotočajo na druga bolj pomembna opravila. CRM-rešitve so že v osnovi zelo napredne, vendar dodatek AI izboljša njihove zmogljivosti in podjetjem omogoča, da presežejo zastavljene cilje. V prvem delu magistrske naloge smo najprej preučili AI, predstavili njeno zgodovino, opisali področja rabe in najbolj znane ponudnike. Preučili smo tudi okrepitev varnosti in predpostavke različnih znanstvenikov o njenem razvoju v prihodnosti. V nadaljevanju smo preučili CRM-rešitve, njihove značilnosti, prednost in slabosti, zgodovino, trende ter opisali tudi njene največje ponudnike . V drugem delu smo opisali vodilno CRM-rešitev Salesforce, predstavili njene produkte, opisali skupne stroške lastništva teh produktov in utemeljili, zakaj spada med najbolj priljubljene CRM-rešitve na svetu. V nadaljevanju smo opisali Einstein AI, ki je vgrajena v jedro platforme Salesforce in s svojim naborom rešitev zagotavlja napredne zmogljivosti. Na koncu smo opisali 12 študij primerov, s katerimi smo ugotavljali, kako podjetja iz različnih panog uporabljajo Einstein AI v vodilni CRM-rešitvi in kakšne rezultate so s tem dosegli.
Keywords: umetna inteligenca, upravljanje odnosov s strankami, CRM, salesforce, Einstein AI, strojno učenje, globoko učenje, oblačna rešitev, študije primerov, poslovni učinki.
Published: 20.10.2021; Views: 91; Downloads: 9
.pdf Full text (1,92 MB)

Search done in 0.23 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica