1. Retorika v oglaševanju : analiza oglaševanja počitnic turistične agencije Collegium Mondial TravelUrša Štraus, 2018, bachelor thesis/paper Abstract: V sklopu diplomskega dela smo analizirali retorične prvine in prepričevalne tehnike v oglasnih sporočilih turistične agencije Collegium Mondial Travel. Najprej smo opredelili osnovne pojme in pregledali literaturo področja, nato je sledila analiza. Teoretični del smo razčlenili po poglavjih od zgodovine, sodobne retorike do oglaševanja, kjer smo podrobneje predstavili sodobno spletno oglaševanje. Teoretični del je bil tudi temelj oziroma izhodišče za drugi del raziskovanja, v katerem smo z analizo vsebine in besedno analizo analizirali oglase. S spletnih virov, Facebook profila, Instagram profila in YouTube kanala agencije Collegium Mondial Travel smo pridobili dvanajst oglasnih sporočil, v katerih smo analizirali elemente retorike prepričevanja po Robertu Cialdiniju in delno po Aristotelu. Naše glavne ugotovitve so, da agencija uporablja vseh šest predstavljenih tehnik prepričevanja po Robertu Cialdiniju, najbolj uporabljeni pa sta tehnika recipročnosti in tehnika pomanjkanja. Prav tako smo ugotovili, da agencija pogosto uporablja patos kot prepričevalno sredstvo v oglaševanju, v katerem se največkrat pojavijo čustveno zaznamovane besede, nagovor in asociirani opis. Keywords: retorika, retorika prepričevanja, prepričevalne tehnike, oglaševanje turistične agencije Published in DKUM: 25.10.2018; Views: 1317; Downloads: 154 Full text (2,70 MB) |
2. NEPOŠTENE POSLOVNE PRAKSE TURISTIČNIH AGENCIJBarbara Lorger, 2016, undergraduate thesis Abstract: Turizem v Evropski uniji ustvari desetino prihodkov in sodi med najhitreje rastoče dejavnosti v svetu. V razvitih državah so turistična potovanja med najbolj priljubljenimi načini preživljanja prostega časa. Turistične agencije, ki so se pojavile z razvojem množičnega turizma, nastopajo kot posredniki med turistično ponudbo in željami potrošnikov.
Z razvojem Evropske unije se razvija tudi trgovanje med podjetji in potrošniki različnih držav članic. Notranji trg postaja z odpravljanjem ovir za čezmejno trgovanje, z razmahom medmrežja in spletnih trgovin, vse živahnejši. Brez učinkovitega oglaševanja in enotne ureditve zakonodaje bi proizvajalec iz ene države le stežka prodrl na trg v geografsko oddaljeni državi. Prav zato, da s skupno zakonodajo nadomešča množico predpisov različnih držav članic in poenoti delovanje notranjega trga, je bila sprejeta Direktiva o nepoštenih poslovnih praksah. Direktiva je usmerjena le na ekonomske interese potrošnika, pri tem pa interesi poštenih trgovcev - konkurentov ne uživajo neposrednega varstva na njeni podlagi.
Diplomsko delo obravnava zavajajoče in agresivne prakse, vsebuje pa tudi seznam takšnih, ki so prepovedani per se. Naloga se osredotoča na primere nepoštenih poslovnih praks turističnih agencij, katerih cilj je z oglaševanjem doseči čim večje število potrošnikov. Podrobneje je opredeljena definicija povprečnega potrošnika in turista, ki jima je varstvo namenjeno, in kako se izvaja nadzor nad nepoštenimi poslovnimi praksami. Vprašanje je, v kolikšni meri je nepoštena praksa turističnih agencij opažena in sankcionirana. Iz diplomskega dela je razvidno, da potrošnik, kljub visoki stopnji varstva in urejenemu nadzoru, v večji meri ostaja pasiven in ne opozori na kršitev svojih pravic. Če ni prijave oziroma če se nepoštena praksa spregleda, ni ovire, da se ne bi uporabljala še v prihodnje. Keywords: Nepoštene poslovne prakse, turizem, turistične agencije, povprečni potrošnik, zavajajoče oglaševanje. Published in DKUM: 19.09.2016; Views: 1680; Downloads: 161 Full text (1,66 MB) |
3. Logistične kompetence pri delu organizatorjev turističnih potovanjAnka Pogačnik, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi smo najprej v teoretičnem delu opredelili pojem kompetence in z njimi povezane pojme, njihove sestavne dele in posamezne vrste kompetenc. Opisali smo, na kakšen način oblikujemo kompetenčne modele za posamezno delovno mesto. V nadaljevanju smo opredelili poklic strokovnjak logistike, ter opredelili katere so tiste kompetence, ki jih posameznik pridobi tekom študija na Fakulteti za logistiko. Na osnovi teoretičnih znanj smo pripravili anketni vprašalnik o pričakovanih kompetencah na delovnem mestu organizatorja turističnih potovanj in ga po elektronski pošti poslali slovenskim turističnim poslovalnicam. Poslovalnice smo poprosili, da anketo izpolni oseba, ki je v podjetju zaposlen na delovnem mestu organizatorja turističnih potovanj. Ob analizi rezultatov ankete smo prišli do spoznanj, da zaposleni pri svojem delu uporabljajo tako splošne kot tudi delovno specifične kompetence, svoja znanja pa so pridobili v večji meri z izkušnjami na delovnem mestu. Keywords: kompetence, logistika v turizmu, turistične agencije Published in DKUM: 11.02.2016; Views: 1595; Downloads: 172 Full text (591,23 KB) |
4. Potovanje po Kaliforniji s poroko v Las Vegasu : diplomsko deloMojca Peterkovič, 2007, undergraduate thesis Keywords: turistična industrija, turizem, turistične agencije, potovanja, management, programi, mladina, starostniki, organiziranost, skupnost, organizacija, obveznosti, zadovoljstvo, storitve, dejavnost, planiranje, ponudba, turistični objekti, turistično posredovanje, ZDA, mesta, igre, simbolizem Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1715; Downloads: 97 Full text (588,52 KB) |
5. Analiza zadovoljstva odjemalcev turistične agencije Kompas d.d. : delo diplomskega seminarjaLiljana Hauc, 2010, undergraduate thesis Keywords: turizem, turistične agencije, poslovanje, storitve, uporabniki, odjemalec, zadovoljstvo, organizacija, kakovost, kadri Published in DKUM: 29.05.2012; Views: 1717; Downloads: 79 Full text (504,85 KB) |
6. Itinerar turističnega potovanja po Zahodni Turčiji : diplomsko deloCvetka Vetrih, 2008, undergraduate thesis Keywords: turistična industrija, turizem, turistične agencije, potovanja, cene, kalkulacije, stroški, dežele, promet, transport, potniški promet, cestni promet, železniški transport, letalski promet, pomorski transport, rečni transport, management, programi, organiziranost, skupnost, organizacija, obveznosti, zadovoljstvo, storitve, dejavnost, planiranje, ponudba, turistični objekti, turistično posredovanje, Turčija, mesta Published in DKUM: 28.05.2012; Views: 2964; Downloads: 385 Full text (359,96 KB) |
7. |
8. Značilnosti pogodbe za čarterske polete na primeru podjetja Intelekta d.o.o. : diplomsko deloNataša Kranjec, 2008, undergraduate thesis Keywords: turistične agencije, pogodbe, gospodarske pogodbe, prevozništvo, potniški promet, letalski promet, uporabniki, storitve, organiziranost, turizem, transportna sredstva, cene, letališča, družbe, regulacija, zračni promet, poslovno okolje, panoge dejavnosti, povezanost, aktivnosti Published in DKUM: 28.05.2012; Views: 1943; Downloads: 69 Full text (1,18 MB) |
9. Razvoj nove storitve s pomočjo conjoint analize : magistrsko deloNina Hladin, 2008, master's thesis Keywords: turizem, turistične agencije, turistični proizvod, storitve, novi proizvodi, razvoj, raziskovalne metode, odločanje, analiza vrednosti, teorija, povezanost, strategija trženja, metode, empirične raziskave, tržne raziskave, cilj, podatki, hipoteze, vzorci, vzorčenje, Slovenija Published in DKUM: 28.05.2012; Views: 1919; Downloads: 148 Full text (2,34 MB) |
10. TRŽENJE TURISTIČNIH AGENCIJ ZA MLADE V SLOVENIJISlavica Grkovska, 2010, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu smo definirali pojme povezane s trženje storitev in poudarili bistvo marketinškega spleta 7P za storitve, v poglavju Marketinški splet za turistične agencije za mlade pa smo to prenesli v prakso.
Izvedli smo tudi anketni vprašalnik, na katerega se je odzvalo 103 anketirancev. Z anketnim vprašalnikom smo poizvedovali kakšno je mnenje mladih o turističnih agencijah za mlade, kaj menijo o njihovih ponudbah, cenah, destinacijah in koliko so v resnici obveščeni o njihovih ponudbah.
Z rezultati ankete smo ugotavljali trenutno stanje, kako dobro mladi poznavanja turističnih agencij za mlade in njihove ponudbe. Keywords: Turizem, Turistična destinacija, Turistične agencije za mlade, Turistično povpraševanje, Turistična ponudba, Marketinški splet 7P Published in DKUM: 23.11.2010; Views: 3557; Downloads: 412 Full text (1,50 MB) |