| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 8 / 8
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Turisti kot žrtve kriminalitete : diplomsko delo
Monika Šajt, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract:
Keywords: turizem, turisti, varnost, kriminaliteta, žrtve, diplomske naloge
Published: 05.09.2011; Views: 990; Downloads: 116
.pdf Full text (764,83 KB)

2.
VSEPRISOTNI SISTEMI ZA TURISTE
Marko Žorman, 2011, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo se osredotočili na vseprisotne sisteme v računalništvu in kako se ti razvijajo ter spreminjajo za namen uporabe v turizmu. Turistična industrija je velika priložnost za uporabo mobilnih storitev, saj turisti pričakujejo vedno nove možnosti in storitve, ki jim prinašajo potrebne informacije preko mobilnih naprav. Predstavili smo pregled obstoječih storitev za pomoč turistu na mobilnih platformah ter dobre in slabe lastnosti obstoječih aplikacij. V praktičnem delu naloge smo predstavilli prototip aplikacije, njeno strukturo in razvoj na platformi Android.
Keywords: vseprisotni sistemi, platforma Android, turisti, mobilne aplikacije
Published: 21.09.2011; Views: 1456; Downloads: 102
.pdf Full text (1,74 MB)

3.
Slovenski turisti kot tarče kaznivih dejanj na območju balkanskih držav : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varstvoslovje
Ljubiša Janković, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Nekatere balkanske države so bile za slovenske turiste vedno privlačne. Z izjemo vmesnega obdobja, ko je na velikem delu tega ozemlja divjala vojna, je bilo to območje varno za potovanja. Tudi trenutno ni podatkov o varnostnih razlogih, zaradi katerih bi odsvetovali potovanje tja, turistom pa svetujejo običajno previdnost, ki naj bi bila tako in tako ustaljena praksa vseh, ki potujejo. V diplomskem delu smo želeli ugotoviti, kako varno je za slovenske turiste potovanje na območje balkanskih držav, katere ukrepe za večjo varnost na zasebnih potovanjih izvajajo turisti sami in kako za njihovo varnost poskrbijo v turističnih agencijah. Zanimalo nas je tudi, katerim virom ogrožanja so že bili izpostavljeni na preteklih potovanjih in kako pogosto je to bilo. Raziskava je temeljila na kvalitativni metodologiji, podatke smo zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika. Vzorec raziskave predstavlja 284 polnoletnih oseb, ki so od septembra do decembra 2012 s turistično agencijo Leja turist iz Celja potovale na Hrvaško, v Bosno in Hercegovino ter v Srbijo. Rezultati so pokazali, da skoraj vsi potovanje na to območje ocenjujejo kot varno in da jih za svojo večjo varnost največ poskrbi tako, da pri sebi ne nosijo večjih vsot denarja in da skrbno hranijo dokumente. V preteklosti so največ anketiranih na potovanjih ogrožale okužbe. Poglavitni razlogi za izbiro turistične agencije, s katero potujejo, so ugodna cena aranžmajev, ugled in izkušnje, ki jih ima agencija, ter njena pestra ponudba in dobra organizacija. Varnost, ki jim jo zagotavlja agencija, je za anketirane pri izbiri manj pomemben element. Menimo, da dobre pretekle izkušnje na potovanjih ne smejo biti razlog za brezskrbno vedenje na naslednjih potovanjih. S premišljenim ravnanjem in z upoštevanjem nasvetov lahko za svojo varnost naredijo veliko turisti sami, turistične agencije pa so jim v sodelovanju s pristojnimi državnimi institucijami in ostalimi turističnimi delavci dolžne priskrbeti čim več koristnih informacij s področja varnosti že pred organizacijo potovanja na določeno destinacijo, v času bivanja in pri vrnitvi domov. V primeru, da je varnost turistov iz kakršnihkoli razlogov ogrožena, so omenjene institucije dolžne izvesti vse potrebne aktivnosti za ponovno vzpostavitev njihove fizične varnosti.
Keywords: turizem, turisti, varnost, kazniva dejanja, Balkan, diplomske naloge
Published: 03.12.2013; Views: 684; Downloads: 55
.pdf Full text (917,25 KB)

4.
Kriminaliteta zoper turiste
Karmen Selić, 2015, master's thesis

Abstract: Turizem je danes ena največjih in najhitreje rastočih industrij, ki predstavlja globalno aktivnost ljudi, katerim potovanje predstavlja način zabave in svobode od vsakdanje življenja in pritiskov. Turizem lahko prinese številne gospodarske in družbene koristi, vendar je povezan tudi z negativnimi vplivi. Ena izmed negativnih strani turizma je kriminaliteta. Kriminaliteta predstavlja eno resnejših groženj sodobnega turizma. Turisti so velikokrat žrtve kriminalnih aktivnosti in predstavljajo donosen ulov za kriminalce. Kriminaliteto zoper turiste lahko delimo na priložnostni kriminal in organiziran kriminal. Oblike priložnostnega kriminala so tatvine, žeparstvo, ropi, kraje, posilstva, ugrabitve, umori, ipd. Organiziran kriminal zoper turiste je lahko povezan z drogo, saj se turiste pogosto izrablja za tihotapljenje prepovedanih drog, ti pa lahko postanejo žrtve trgovine z ljudmi. Kriminaliteta zoper turiste se še posebej izraža preko politično motiviranih napadov. Cilj teroristov je povzročiti strah med širšo množico ljudi, za dosego svojih ciljev. Tarče teroristov so predvsem večje ladje, hoteli, avtobusi, nakupovalni centri, lokali, prostori, kjer se zbira večja množica ljudi in kjer so ljudje srečni in brezskrbni. Gre za nasilna teroristična dejanja, ki so v preteklosti že povzročila velik strah med ljudmi (teroristični napad v Keniji, Mumbaju, Egiptu, Rusiji itd.) Kriminaliteto lahko povzročajo lokalni prebivalci zoper turiste, kriminaliteta turistov zoper lokalne prebivalce ali turisti zoper turiste. Kriminaliteta zoper turiste je dovzetnejša kot kriminaliteta zoper lokalne prebivalce, saj turisti predstavljajo donosnejši ulov (s sabo običajno nosijo večje količine denarja in dragocenosti, manj verjetno je, da bodo prijavili kazniva dejanja, (ignorirajo običajne varnostne ukrepe ipd.) Turisti, še posebej otroci in ženske lahko postanejo žrtve trgovine z ljudmi, saj kriminalcem le ta prinaša ogromne dobičke. Gre za namen prostitucije. Kriminaliteta zoper turiste predstavlja grožnjo na mednarodni ravni.
Keywords: turizem, turisti, kriminaliteta, organizirana kriminaliteta, terorizem, žrtve, preprečevanje kriminalitete, magistrska dela
Published: 02.04.2015; Views: 1002; Downloads: 101
.pdf Full text (948,01 KB)

5.
Izzivi in trendi v destinacijskem managementu
Željka Balja, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je razdeljeno v dva smiselna sklopa, prvi je teoretični drugi pa raziskovalni. V prvem delu smo opisali osnove destinacijskega managementa in družinskega turizma, analizirali stanje, razvojna načela in operativne strategije hrvaškega turizma, ter podali kritičen pogled in predloge z vidika družinskega turizma in razvoja novih produktov, vezanih za družinski turizem. V nadaljevanju smo se lotili SWOT analize, s katero smo hoteli prikazati prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti družinskega turizma za področje Hrvaške. Ankete smo se lotili na način, da smo ista vprašanja postavljali staršem in otrokom ter na ta način skušali ugotoviti razlike v razmišljanju. Rezultate ankete smo analizirali in grafično prikazali. Na koncu diplomskega dela smo še podali smernice za razvoj družinskega turizma na Hrvaškem, na osnovi štirih stebrov trajnostnega razvoja, prioritet in ukrepov, ter prikazali hotel, namenjen družinam, kot primer dobre prakse nastanitve in dodatne ponudbe.
Keywords: družinski turizem, destinacijski management, trajnostni razvoj, turistična ponudba, turisti
Published: 25.09.2015; Views: 1022; Downloads: 227
.pdf Full text (1,76 MB)

6.
Vpliv prihoda različnih skupin turistov po državni pripadnosti na obseg turističnega obiska v Rogaški Slatini med letoma 1953 in 2012
Uroš Horvat, 2013, original scientific article

Abstract: V prispevku je analiziran obseg turističnega obiska v Rogaški Slatini v zadnjih šestdesetih letih v povezavi z državno pripadnostjo turistov. Ugotovljeno je, da je bil turistični obisk ves čas bolj ali manj odvisen od prihoda turistov iz le nekaj najpomembnejših držav. Spremembe turističnih tokov so zato posledično močno vplivale na njegov obseg in značilnosti. V celotnem obdobju so večino turistov v kraju predstavljali tuji turisti. Obdobje do konca 80. let so zaznamovali predvsem turisti iz drugih republik bivše Jugoslavije in Avstrije, drugo polovico 90. let in po letu 2000 iz Italije, po letu 2010 pa iz Ruske federacije. Turisti iz Slovenije so bili najpomembnejša skupina turistov le v 90. letih, to je v času največje krize v zdravilišču.
Keywords: turizem, tuji turisti, bivanje, zdravilišča, Rogaška Slatina, Slovenija
Published: 21.12.2015; Views: 284; Downloads: 30
.pdf Full text (1,43 MB)
This document has many files! More...

7.
Merjenje premoženja znamke Slovenije kot turistične destinacije z vidika zaznav italijanskih in avstrijskih turistov
Klavdija Kocjančič, 2016, master's thesis

Abstract: Znamke turističnih destinacij so v preteklih letih sprožile veliko zanimanja v znanstvenih in strokovnih krogih. Razlog se skriva v dejstvu, da destinacija postaja konkurenčna entiteta, ki se nahaja v globalni tekmi za privabljanje in ohranjanje turistov, pri čemer znamčenje postaja vse pomembnejše orodje razlikovanja od konkurenčnih destinacij. Močna znamka države kot turistične destinacije predstavlja dodatno in pogosto še močnejšo tržno in promocijsko orodje kot same funkcionalne lastnosti države, saj daje državi emocionalo komponento. Magistrska naloga proučuje zunanji vidik znamke destinacije, poimenovan kot koncept premoženja znamke destinacije, ki zajema njeno ovrednotenje z vidika zaznav odjemalcev – turistov. Z analizo smo želeli pridobiti odgovor na vprašanje »Kako Slovenijo kot turistično destinacijo zaznavajo potencialni turisti iz Italije in Avstrije?« Ustreznost merjenja premoženja znamke še vedno predstavlja raziskovalni izziv, kajti v literaturi ni zaslediti enotnega merilnega instumenta. V pričujočem delu smo največkrat uporabljen štiridimenzionalni model za merjenje premoženja znamke, ki poleg elementa podobe kot osnovnega dejavnika v procesu izbire turistove destinacije, vključuje še ovrednotenje zavedanja destinacije, zaznane kakovosti ter zvestobe destinaciji, nadgradili z vključitvijo zaznane vrednosti kot dodatnega petega elementa za celovito merjenje premoženja znamke. Znotraj postavljenega konceptualnega modela smo dokazali pozitivno povezanost med posameznimi elementi in opravičili smiselnost nadaljnjega testiranja merskega modela. Rezultati empirične raziskave nakazujejo, da je ovrednoteno premoženje znamke Slovenije kot turistične destinacije višje z vidika zaznav italijanskih turistov kakor z vidika zaznav avstrijskih turistov. Italijanski turisti so ovrednotili Slovenijo kot turistično destinacijo bolje pri vseh petih analiziranih elementih, od katerih smo pri treh izmed elementov, podobi, zaznani vrednosti in zvestobi, dokazali tudi statistično značilne razlike v zaznavanju med italijansko in avstrijsko skupino turistov. Po ugotovitvah iz raziskave je pri proučevanih tujih turistih še vedno prisotno relativno nizko zavedanje Slovenije kot turistične destinacije.
Keywords: znamka, destinacijska znamka, premoženje znamke turistične destinacije, Slovenija kot turistična destinacija, italijanski turisti, avstrijski turisti.
Published: 27.05.2016; Views: 433; Downloads: 65
.pdf Full text (1,41 MB)

8.
Napovedovanje prihoda ameriških turistov v Slovenijo
Irena Babić, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Napovedovanje je v poslovnem okolju ključnega pomena za pravilno sprejemanje poslovnih odločitev in zmanjšanje tveganj le teh ter za uspešno in učinkovito poslovanje, kar velja tudi za turistični sektor. Pri tem je natančno napovedovanje bodočih turističnih trendov še posebej pomembno za pravilno planiranje bodočih investicij v turistično infrastrukturo, saj napačne investicije na osnovi napačnih napovedi lahko vodijo v velike izgube. V okviru načrtovanja modelov za napovedovanje je izrednega pomena ustrezen izbor matematičnih in statističnih metod, na osnovi katerih bo prediktivni model zagotavljal dobre napovedi. V turističnih oskrbovalnih verigah se napovedi turističnega povpraševanja prav tako uporabljajo za zmanjšanje tveganj odločitev in stroškov, da ne bi prišlo do napačnih poslovnih potez in investicij v turistične objekte. V naši diplomski nalogi smo testirali in primerjali dve metodi, in sicer metodo Holt-Winters (HW) in Multiplo linearno regresijo (MLR). Pri metodi HW smo uporabili zgodovinske podatke o prihodu ameriških turistov v Slovenijo. Pri MLR pa smo poleg podatkov o prihodu ameriških turistov, torej časovne vrste, ki jo napovedujemo, uporabili tudi eksogene makroekonomske kazalnike gospodarstva ZDA kot vhodne regresorske časovne vrste. Rezultati so pokazali, da se model MLR nekoliko bolje prilega dejanskim podatkom v primerjavi z modelom HW. Torej dodatne informacije, ki jih nosijo eksogeni kazalniki, pripomorejo k boljšemu opisu dinamike gibanja prihodov ameriških turistov. Poleg same analize dinamike gibanja prihodov turistov nas je zanimalo tudi napovedovanje, kjer smo uporabili model HW, s katerim smo izračunali napovedi prihodnjih prihodov turistov za štiri četrtletja.
Keywords: napovedovanje, Holt-Winters metoda, multipla linearna regresija, makroekonomski kazalniki, ameriški turisti
Published: 04.04.2019; Views: 160; Downloads: 15
.pdf Full text (2,23 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica