| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 16
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
TROŠARINSKE UTAJE IN METODE ZA NJIHOVO PREPREČEVANJE V EVROPSKI UNIJI
Janja Bernard Korpar, 2016, master's thesis

Abstract: Trošarine kot specifična vrsta posrednih davkov imajo v sodobnih davčnih sistemih različno opredelitev in vlogo. Od primarno prometnih davkov in davkov na potrošnjo prehajajo v davke z namenom varovanja okolja in zdravja ljudi ter odpravljanja neenakosti med družbenimi sloji, na ta način pa kljub vse večji vlogi davka na dodano vrednost, ohranjajo pomembno mesto v davčnih sistemih tako iz vidika proračunskih prihodkov kot iz vidika vplivanja na potrošnjo izdelkov, podvrženih obdavčitvi. Ker trošarina kot davek pomembno prispeva k zagotavljanju konkurenčnosti in prostemu gibanju blaga na notranjem trgu Evropske Unije, je harmonizacija njene ureditve predvidena že v Pogodbi o delovanju Evropske unije. Slednji so sledile tako Direktiva o splošnem režimu za trošarino kot posamezne direktive, ki urejajo strukturo in stopnje harmoniziranih trošarinskih izdelkov, torej tobačnih in alkoholnih izdelkov ter energentov in električne energije. Kljub delno harmoniziranemu in relativno strogemu režimu z uvedenimi mehanizmi varovanja kot so EMCS, zavarovanja in solidarna odgovornost, prihaja na območju Evropske unije do velikih finančnih izgub kot posledice trošarinskih utaj in prevar. Skozi analizo primerov izvršitvenih načinov trošarinskih utaj ter ugotovljenih pomanjkljivosti trošarinskega in administrativnega sistema, so v nalogi opredeljeni dejavniki tveganja za trošarinske utaje. S pregledom možnih, že sprejetih in predlaganih ukrepov za preprečevanje trošarinske utaje in prevare na ravni Evropske unije, ob primerjavi z najpogostejšimi oblikami izogibanja trošarinskih obveznosti, je izdelana kritična ocena veljavne pravne ureditve in sprejetih ukrepov iz vidika učinkovitost preprečevanja trošarinske utaje ter nakazane možnost izboljšanja že sprejetih oziroma uvedbe novih ukrepov na ravni Evropske Unije ter držav članic. Slednji morajo biti skladni z temeljnimi načeli in cilji, ki so si jih države članice zadale v sprejetih Pogodbah o ustanovitvi in delovanju Evropske Unije.
Keywords: trošarine, splošni režim o trošarinah, harmonizacija trošarin, trošarinska utaja, metode in ukrepi za preprečevanje trošarinske utaje
Published: 15.09.2016; Views: 723; Downloads: 71
.pdf Full text (2,03 MB)

2.
PRIMERJAVA TROŠARINSKEGA SISTEMA SLOVENIJE IN AVSTRIJE TER VPLIV NA PODJETJA IN PRORAČUN DRŽAVE
Luka Krevs, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Trošarine predstavljajo enega najstarejših davkov na porabo. So indirektni davek in predstavljajo pomemben proračunski vir posameznih držav. Države uporabljajo trošarine v prvi vrsti za dober vir polnjenja državnega proračuna, saj je administrativno upravljanje s trošarinami zaradi malega števila trošarinskih zavezancev in cenovno neelastičnostjo povpraševanja relativno enostavno, prav tako pa je vsako povišanje stopnje trošarin možno upravičevati z negativnimi ekstranalijiami, ki jih uporaba trošarinkih izdelkov povzroča (onesnaževanje, alkoholizem, zdravje ipd.). Z vzpostavitvjo notranjega trga EU se je pojavila tudi potreba po harmonizaciji trošarin. Na ravni EU so tako bile sprejete številne direktive, ki urejajo sam sistem ter strukture in stopnje obdavčitve s trošarinami. Slednje sta v svoje zakonodaje uspešno implementirali tudi Republika Slovenija in Republika Avstrija. V skladu z analizo trošarinskih sistemov Avstrije in Slovenije lahko ugotavljamo, da obe državi s trošarino obdavčujeta le harmonizirane proizvode na ravni skupnosti in sicer alkohol in alkoholne pijače, tobak in tobačne izdelke ter energente in električno energijo. Trošarinska sistema se razlikujeta v stopnjah in organizaciji finančne uprave ter pomenu oz. deležu trošarin v prihodkih nacionalnih proračunov. Obe državi sta vzpostavili tudi sistem EMCS (elektronski sistem za spremljanje blaga z odloženim plačilom trošarine), ki hkrati tudi omogoča boljši nadzor in zmanjševanje goljufij s področja trošarin.
Keywords: trošarine, alkohol, tobačni izdelki, energenti, proračun, EMCS
Published: 26.08.2016; Views: 702; Downloads: 93
.pdf Full text (1,43 MB)

3.
TROŠARINSKI SISTEM V RS IN KONTROLA GIBANJA TROŠARINSKIH IZDELKOV
Dejan Vitežnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Trošarine opredeljujemo kot selektivne davke in obremenjujejo le potrošnjo določenih proizvodov, ki so se skozi čas spreminjali. Te tri skupine izdelkov so alkohol in alkoholne pijače, tobačni izdelki in tobak ter energenti in električna energija. V Sloveniji so trošarine stopile v veljavo s 1. julijem 1999. Vsak premik trošarinskih izdelkov je pod nadzorom, tako tistih, sproščenih v porabo, kot tudi tistih, ki se pošiljajo pod režimom odloga plačila trošarine. Za trošarinske izdelke, ki se gibljejo pod režimom odloga plačila trošarine, velja poseben nadzor, saj za njih še niso bile plačane dajatve. Ta premik se nadzira s pomočjo sistema za računalniško podporo gibanja trošarinskih izdelkov – EMCS. Minimalna stopnja trošarine je določena s strani EU, medtem ko je dejanska stopnja trošarine prepuščena izbiri posamezne države.
Keywords: trošarina, trošarinski izdelki, trošarinski sistem, gibanje trošarinskih izdelkov, režim odloga plačila trošarine
Published: 08.06.2016; Views: 469; Downloads: 76
.pdf Full text (1,14 MB)

4.
5.
6.
7.
OPREDELITEV IN ZNAČILNOSTI NEKATERIH POGOSTEJŠIH OBLIK NECARINSKIH OMEJITEV ZA ZAŠČITO GOSPODARSTVA
Jasmina Kostanjevec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V prvem delu so opredeljene necarinske omejitve. Kot začetek je opisano kaj sploh zaščitna politika je in kateri so njeni inštrumenti. V tem poglavju je opisan tudi sam nastanek necarinskih omejitev. Opredeljene so tudi splošne značilnosti in nastanek organizacij GATT in WTO. Nadalje je sama klasifikacija necarinskih omejitev in naveden njihov obseg. V drugem delu so podrobneje predstavljene necarinske omejitve. Razdeljene so v dve skupini in sicer na bistvene vrste oziroma več uporabljene necarinske ovire in na druge necarinske ovire. V prvi skupini so prikazane ovire kot so kvote, dumping, standardi, subvencije in tehnične ovire. V drugi skupini pa najdemo zaščito intelektualne lastnine, kontrolo uvoza živali in živalskih proizvodov, državne pomoči, davčne ovire, trošarine in obvezen nakup domačega izdelka. V tretjem delu bistvo temelji na notranjem trgu EU in vplivu necarinskih ovir na sam notranji trg. Opredeljen je sam nastanek notranjega trga. Kjer lahko vidimo da prvi uspelo vzpostaviti notranji trg ZDA, šele kasneje se je to zgodilo tudi na področju Evrope. Podrobneje pa so opisane temeljne značilnosti notranjega trga — štiri svoboščine. V četrtem delu so izpostavljeni ukrepi proti dvema omejitvama. Ti dve omejitvi sta subvencioniranje in dumping. Gre za ukrepe proti nekorektnemu ravnanju neke države, ki skuša s svojimi subvencijami zagotoviti proizvajalcem večjo konkurenčnost na tujih trgih. V tem primeru se uporabi protisubvencijski ukrep. Podobno je pri dumpingu. Kadar gre za nelojalno obnašanje izvoznika v tretji državi, se lahko uvede tako imenovan protidupminški ukrep. V petem poglavju opredeljujemo državni interes uravnavanja zunanjetrgovinskih tokov, da doseže najugodnejši rezultat. To pa dosega s pomočjo inštrumentov za vzpodbujanje izvoza in inštrumentov, ki otežujejo uvoz.
Keywords: - GATT in WTO - kvote, - dumping, - standardi, - subvencije - tehnične ovire - intelektualne lastnine - kontrolo uvoza živali in živalskih proizvodov - državne pomoči - trošarine - obvezen nakup domačega izdelka - notranji trg EU - štiri svoboščine - protidumpinški in protisubvencijski ukrep
Published: 18.06.2010; Views: 3229; Downloads: 155
.pdf Full text (288,21 KB)

8.
9.
10.
Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica