| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 519
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjava nakupnega vedenja v spletni trgovini About you in Zalando
Nina Lesjak, 2024, master's thesis

Abstract: V zadnjem času opažamo izjemen porast prehoda iz fizičnega v digitalni svet prodaje. V prvih letih tega stoletja so se pojavile številne spletne trgovine, med njimi tudi vsem dobro poznana eBay in Amazon, ki sta dobesedno obnorela svet in postala pomembna pionirja na področju e-trgovine. S hitrim napredkom tehnologije in internetne povezanosti pa so se začele spreminjati tudi potrošniške nakupne navade. Potrošniki so začeli vedno manj zahajati v fizične trgovine in pogosteje uporabljali spletne trgovine, saj so jim le-te omogočale večji prihranek časa in tudi višjo stopnjo udobja, saj so lahko nakup opravili kar iz naslonjača. Spletno nakupovanje ima veliko prednosti za uporabnika; med njimi so 24-urna dostopnost, enostavno primerjanje cen, velik izbor izdelkov/storitev, veliko ponudnikov na enem mestu, personalizirane ponudbe itd. Pametni telefoni veljajo danes za nepogrešljiv pripomoček pri opravljanju spletnih nakupov, saj omogočijo potrošniku, da lahko kjerkoli in kadarkoli dostopa do izdelkov in opravi nakup. Veliko prednost vidimo tudi v brezgotovinskem plačilu, saj povečuje hitrost nakupovanja in zmanjšuje potrebo po uporabi fizičnega denarja. Veliko težavo pri spletnem nakupovanju opažamo predvsem pri varovanju osebnih podatkov, saj se z uporabo tovrstnih nakupovalnih aplikacij povečuje tudi količina osebnih podatkov, zato je tveganje za zlorabo le-teh vedno večje. Prav tako so v porastu lažna spletna mesta, kraje identitete, goljufive transakcije itd. Magistrsko delo se bo osredotočalo na primerjavo nakupnega vedenja v spletni trgovini About You in Zalando. Ugotoviti želimo, kateri so ključni dejavniki, ki vplivajo na vedenje potrošnikov v navedenih spletnih trgovinah in identificirati ključne razlike med njima. Cilj magistrskega dela je preučiti vidike spletnega nakupovanja, kot so uporabniška izkušnja, vloga družbenih omrežij in vplivnežev, ključni dejavniki uspešnosti (KPI), pomen segmentacije potrošnikov itd. S pomočjo pregleda literature in z izvedbo empirične raziskave želimo prispevati k širšemu razumevanju spletnega nakupovanja in marketinških strategij v digitalnem okolju.
Keywords: spletna trgovina, About You, Zalando, potrošnik, nakupno vedenje
Published in DKUM: 19.03.2025; Views: 0; Downloads: 13
.pdf Full text (5,92 MB)

2.
Trajnost in učinkovitost poslovnih procesov spletnih platform : primerjalna analiza treh različnih platform
Jelena Drinić, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Tema "Trajnostnost in učinkovitost poslovnih procesov spletnih platform: primerjalna analiza treh različnih platform" raziskuje dinamične pristope, ki jih vodilne e-trgovine, kot so eBay, Amazon in AliExpress, uporabljajo za zagotavljanje trajnosti in učinkovitosti svojih poslovnih procesov. Osredotočajoč se na integracijo naprednih tehnologij, raziskava razkriva, kako umetna inteligenca in avtomatizacija preoblikujeta načine upravljanja zalog ter izboljšujeta uporabniško izkušnjo, kar omogoča hitrejše in bolj personalizirane storitve. Poleg tehnoloških vidikov diplomsko delo poudarja pomen trajnostnih praks, ki jih izvajajo te platforme. Analiza ekoloških embalažnih materialov, strategij recikliranja in zmanjšanja emisij toplogrednih plinov prikazuje, kako te iniciative ne le zmanjšujejo ekološki odtis, ampak tudi povečujejo zaupanje in zadovoljstvo uporabnikov, kar pozitivno vpliva na prodajne rezultate. Poleg tega raziskava kaže na potrebo po prilagoditvi lokalnim tržnim razmeram, pri čemer poudarja, kako lahko platforme optimizirajo svoje ponudbe v skladu s specifičnimi potrebami potrošnikov in zakonodajnimi okviri različnih regij. Ta primerjalna analiza ne le obogati razumevanje poslovnih procesov v kontekstu e-trgovine, temveč tudi ponuja smernice za prihodnje raziskave in razvoj strategij, ki bodo omogočile nadaljnje izboljšanje trajnosti in učinkovitosti poslovanja. Na ta način diplomsko delo prispeva k razumevanju delovanja platform na trgu ter zagotavlja njihov dolgoročni uspeh v dinamičnem okolju.
Keywords: trajnost, učinkovitost, spletne platforme, e-trgovina, umetna inteligenca
Published in DKUM: 14.03.2025; Views: 0; Downloads: 5
.pdf Full text (1,93 MB)

3.
Pomen Finskega trga za gospodarstvo Slovenije
Klara Popović, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali značilnosti mednarodne trgovine in njen vpliv na gospodarstvo. Današnji časi zaradi prepletenosti in kompleksnosti poslovanja, zahtevajo od držav sodelovanje, partnerske odnose in zavezništva. V tem obdobju si nobena država, nobeno gospodarstvo ne more privoščiti samozadostnosti ali neke oblike izolacije, saj ne bi preživelo. Poudarjanje pojmov kot so svetovno gospodarstvo, svetovni trgi in globalizacija, nakazuje prepletenost držav. Magistrsko delo smo začeli z opredelitvijo nastanka in razvoja mednarodne trgovine. Mednarodno poslovanje opredelimo kot družbeno-politično pogojen proces izmenjave, ki vključuje dve ali več držav in dva ali več družbenih akterjev, katerih komercialno motiviran namen je bodisi zadovoljiti nepopolno zadovoljene nacionalne izmenjave bodisi hkrati ustvariti in zadovoljiti nacionalne izmenjave. Mednarodno poslovanje je neposredno povezano tudi z globalizacijo. Globalizacija je večplasten pojav in vsak njen vidik lahko različno učinkuje na ekonomske kazalnike. Pojavlja se kot del velikega števila gospodarskih, tehničnih, socialnih, pravnih in političnih sprememb, ki se medsebojno prepletajo in se vračajo, zato je učinke globalizacije težko ločiti. Nadalje smo se osredinili na gospodarstvi izbranih držav, in sicer Slovenije in Finske. Opredelili, opisali in analizirali smo značilnosti gospodarstev obeh držav. Pri tem smo upoštevali značilnosti makroekonomskega poslovnega in investicijskega okolja. S tem smo pridobili konkretnejši vpogled v značilnosti gospodarstev in njihovo delovanje. Osredinili smo se na mednarodno aktivnost obeh držav in opredelitev glavnih trgovskih partneric. Ugotovili smo, da so največji trgovski partnerji Slovenije Avstrija, Luksemburg, Švica, Hrvaška in Nemčija. Največji vlagatelji na Finskem pa so bližnje države Švedska, Nizozemska, Luksemburg in Norveška. Slovenija je za Finsko po pomembnosti. šele na 46.mestu. V tretjem delu smo opredelili gospodarsko sodelovanje med Slovenijo in Finsko. Predstavili smo splošne politične in gospodarske odnose med državama ter meddržavne sporazume. Ker sta obe državi v Evropski uniji, je njuno poslovanje v večinski meri določeno v njen, predvsem kadar gre za sporazume in podpise pogodb. Podrobneje smo predstavili blagovno menjavo za obdobje 2018—2023 ter analizirali uvoz in izvoz po panogah. Ugotovili smo, da je slovenski izvoz na Finsko večji, kot slovenski uvoz iz Finske. Predstavili smo tudi možnosti razvoja sodelovanja in razširitev partnerstva med državama. Izdelki z največjim izvoznim potencialom iz Slovenije na Finsko so zdravila za prodajo na drobno, motorna vozila za prevoz manj kot deset oseb in električna energija. V empiričnem delu magistrskega dela smo uporabili analitični pristop. Po metodi deskripcije smo analizirali posamezne gospodarske kazalnike (bruto domači proizvod, uvoz, izvoz, brezposelnost, neposredne tuje naložbe in inflacijo) za obdobje 2008—2022. S korelacijsko in z regresijsko analizo smo ugotovili pozitivno povezanost med določenimi gospodarskimi kazalniki Slovenije in Finske.
Keywords: mednarodna trgovina, globalizacija, blagovna menjava, uvoz, izvoz, Slovenija, Finska
Published in DKUM: 21.01.2025; Views: 0; Downloads: 23
.pdf Full text (3,11 MB)

4.
Ključni kriteriji, ki vplivajo na odločitve kupcev za spletno nakupovanje : diplomsko delo
Bojana Jovašević, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Izbira najbolj primernega izdelka ali storitve prek spleta je lahko izčrpen proces, saj je široka raznolikost izdelkov na spletnih straneh trgovcev lahko preobremenjujoča. V nadaljevanju je bilo veliko zanimanja za preučevanje prepoznavanje kriterijev, ki vplivajo na proces odločanja pri nakupovanju prek spleta. Zato smo v diplomski nalogi izvedli raziskavo in analizirali, v kolikšni meri določeni kriteriji, kot so lastnosti izdelka, ponudba izdelkov, varnost in zaupanje v spletno trgovino, ocene izdelkov, cena in popusti izdelka, ocene potrošnikov, uporabnost spletne trgovine, blagovne znamke, dostava in vračilo, vplivajo na odločitev o nakupu. Glede na dve različni starostni skupini smo ugotovili, kateri so najpomembnejši kriteriji, ki določajo odločitev o nakupu. To so: lastnosti izdelka, zaupanje v spletno trgovino, ocene izdelka, cena in popusti izdelka, dostopnost in enostavnost in ocene strank.
Keywords: spletno nakupovanje, spletna trgovina, kriteriji spletnega nakupovanja
Published in DKUM: 27.11.2024; Views: 0; Downloads: 32
.pdf Full text (1,17 MB)

5.
Izdelava spletne strani za rokometno društvo urbanscape loka
Matevž Jesenko, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava proces načrtovanja in izdelave sodobne spletne strani, ki je prilagojena specifičnim potrebam naročnika. Glavni cilj je bil razviti odzivno, vizualno privlačno spletno stran, prijazno do uporabnika, z enostavno navigacijo in optimalno uporabniško izkušnjo na različnih napravah. V teoretičnem delu smo raziskali sodobne trende in tehnologije v spletnem razvoju, vključno s programskim orodjem WordPress in njegovimi vtičniki ter svetovnim spletom. Pozornost smo namenili tudi oblikovanju, optimizaciji SEO in zagotavljanju hitrosti nalaganja strani. Praktični del vključuje proces razvoja od začetka do implementacije spletne strani. Vključili smo tudi končno analizo, v kateri smo identificirali probleme in izzive.
Keywords: izdelava spletne strani, WordPress, spletna trgovina
Published in DKUM: 19.11.2024; Views: 0; Downloads: 24
.pdf Full text (1,74 MB)

6.
Trendi spletnega trgovanja in nova generacija spletnih trgovin
Tamara Križnjak, 2024, master's thesis

Abstract: Iznajdba interneta je omogočila razvoj spletne trgovine, ki je povzročila revolucionarne spremembe v kroženju dobrin po svetu. Spletno trgovanje odpravlja omejitve časa in prostora, spreminja trgovinske vzorce ter izboljšuje kroženje blaga, kapitala in informacij. Vpliv e-trgovine se kaže v povečani produktivnosti, učinkovitosti gospodarskega delovanja in zmanjšanju stroškov. Prav tako spreminja življenjski slog potrošnikov in družbene vidike ter vpliva na njihov pogled na svet. Prihajajoči trendi v spletnem trgovanju obetajo nadaljnje izboljšave in inovacije. Z vključevanjem uporabe tehnologije za zbiranje in analizo informacij o strankah spletno trgovanje sedaj omogoča prilagajanje tržnih strategij in izboljšanje ponudbe izdelkov. V magistrski nalogi smo raziskali prihajajoče trende na področju spletnega trgovanja, kot so umetna inteligenca (AI) in strojno učenje, internet stvari (IoT), virtualna resničnost (VR) in obogatena resničnost (AR), spletni piškotki, personalizacija, glasovna in socialna trgovina, Omni-channel spletno trgovanje, klepetalni roboti in potisno oglaševanje. Na podlagi posameznih primerov spletnih trgovin nove generacije ter s pomočjo metode anketiranja smo v skozi magistrski nalogi preučili kakšna pričakovanja imajo potrošniki glede vključevanja novih trendov v spletne trgovine nove generacije. Rezultati ankete kažejo, da se kupci najpogosteje srečujejo s spletnimi piškotki in klepetalnimi roboti. Odzivi so nakazali tudi na to, da večina kupcev izdelke, ki jih naroči preko spleta, še vedno poišče s pomočjo brskalnika, spet druga večina pa preko družbenih omrežij, kar kaže na vedno bolj pomembno socialno vpetost spletnih trgovin. Kupci pred naročilom vedno preverijo več različnih spletnih strani, v veri, da bi našli najboljšo ceno ali kakšno akcijsko kodo. Zanimivo je tudi, da pri nas še ni tako običajno uporabljati glasovno trgovino in pametne zvočnike ter da večina anketirancev ni razločila med obogateno in virtualno resničnostjo, kar kaže na relativno nizko stopnjo prodiranja te tehnologije na našem trgu. Ravno zaradi nepoznavanja trenda obogatene resničnosti (AR) kupci še vedno postavljajo v ospredje stroške dostave in menijo, da je to najpomembnejši razlog zakaj ne zaključijo spletnega nakupa. Preverili smo tudi, kakšno je njihovo mnenje o klepetalnih robotih in raziskava kaže, da večina meni, da kljub njihovi širši uporabi, klepetalni roboti niso vedno učinkoviti pri reševanju specifičnih težav in lahko celo ovirajo naravno interakcijo med kupcem in prodajalcem. Raziskava ugotavlja, da se potrošniki v prihodnosti bojijo varnostnega vidika teh trendov. Zaradi teh pomislekov bo ključno, kako uspešno bodo spletni trgovci v prihodnosti zagotavljali jasne informacije o varnostnih ukrepih in zaščiti osebnih podatkov. Zaključimo lahko, da se spletne trgovine nove generacije, v našem primeru preučevana Nike in Maybelline New York, osredotočajo predvsem na personalizirane, prilagojene izkušnje in trgovino, ki vključuje družbena omrežja. Ravno s personalizirano ponudbo in vsebinami, prilagojenimi aktualnim trendom na družbenih omrežjih, se povečuje angažiranost in verodostojnost blagovne znamke, kar je ključnega pomena za uspeh na trgu. Rezultati raziskave potrjujejo pomembnost personalizacije, integracije z družbenimi omrežji in varnosti ter razkrivajo prihodnje možnosti in izzive za spletne trgovine. Ugotovitve raziskave jasno poudarjajo, da je izboljšanje varnosti in zaščite osebnih podatkov nujno za krepitev zaupanja uporabnikov, kar bo ključnega pomena za prihodnji razvoj spletnih trgovin.
Keywords: spletno trgovanje, prihajajoči trendi, E-trgovina, internet, informacijska tehnologija, potrošniki, umetna inteligenca
Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 37
.pdf Full text (4,00 MB)

7.
Analiza dejavnikov gospodarske rasti in vloga izvoznih tokov v državah EU-15
Špela Klara Mauhler, 2024, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo vpliv različnih dejavnikov na gospodarsko rast držav članic EU-15 ter naravo povezave med gospodarsko rastjo in rastjo izvoza. V teoretičnem okvirju obravnavamo ključne dejavnike gospodarske rasti skozi različne modele mednarodne trgovine, torej Ricardov, Heckscher-Ohlinov, Krugmanov model in model proizvodnega cikla. S pregledom relevantne empirične literature določimo makroekonomske spremenljivke, ki jih uporabimo v naši analizi. Za analizo dejavnikov gospodarske rasti uporabimo ekonometrični model panelnih podatkov, podrobneje model združenih podatkov, slučajnih in fiksnih učinkov. Statistično relevantnost za odločanje med modelom fiksnih in slučajnih učinkov preverimo s Hausmanovim testom. V pričujočem delu na podlagi rezultatov modelov z robustnimi standardnimi napakami ugotavljamo, da imajo pozitiven statistično značilen vpliv na gospodarsko rast neposredne tuje naložbe (v % BDP), ekonomska svoboda, bruto varčevanje (v % BDP) ter trgovinska odprtost v kombinaciji z neposrednimi tujimi investicijami. Statistično značilen negativen vpliv na gospodarsko rast držav Unije pa je razviden pri stopnji brezposelnosti, obsegu kreditov privatnemu nefinančnemu sektorju (kot % BDP), javnofinančnih izdatkih (kot % BDP) ter inflaciji. V drugem delu ekonometrične analize posebno pozornost namenimo vzročno-posledični povezavi med rastjo izvoza in gospodarsko rastjo, ki jo preučimo s pomočjo razširjenega Dickey-Fullerjevega (ADF) testa stacionarnosti ter Grangerjevega testa. Število odlogov za testiranje Grangerjeve vzročnosti pri posameznih državah je izbrano s pomočjo informacijskih kriterijev Akaike in Schwarz. Rezultati Grangerjevega testa kažejo, da se pri gospodarstvih EU-15 glede na specifične značilnosti posameznih držav pojavljajo tako enosmerne kot dvosmerne vzročne povezave. Gospodarska rast statistično značilno spodbuja rast izvoza v Avstriji, Franciji, in Španiji. Dvosmerno vzročno povezavo med opazovanima spremenljivkama pa potrdimo za Portugalsko in Švedsko. Za panel držav EU-15 smo testirali Grangerjevo vzročnost v rangu odlogov. Evidentirana je bila enosmerna vzročnost, ki teče od rasti realnega izvoza blaga in storitev do rasti realnega BDP per capita za panel EU-15, pri višjih odlogih pa je potrjena tudi obojestranska vzročno-posledična povezava med izvozom in gospodarsko rastjo.
Keywords: Gospodarska rast, mednarodna trgovina, izvoz, EU-15, panelni podatki, Grangerjeva vzročnost.
Published in DKUM: 17.10.2024; Views: 0; Downloads: 55
.pdf Full text (2,52 MB)

8.
Obravnava žrtev trgovine z ljudmi v Sloveniji : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Ana Tiegl, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Žrtve trgovine z ljudmi pogosto prihajajo iz revnih držav z visoko stopnjo kriminalitete in korupcije, kjer izobraževanje in družinska podpora nista v ospredju in kjer je prisotna zgodovina zlorab. Identifikacija žrtev je otežena zaradi narave kaznivega dejanja, saj žrtve pogosto nezakonito pripeljejo v tujino, zato ne poznajo svojih pravic, jezika in zakonodaje. Slovenija je predvsem tranzitna in ciljna država za žrtve, ki prihajajo iz različnih držav, redkeje pa je država izvora. Trgovina z ljudmi je osnovana na treh elementih: dejanje, sredstva in namen izkoriščanja. Večina žrtev je rekrutirana na podlagi obljub o boljšem življenju, pri čemer so ranljive zaradi brezposelnosti, revščine, neozaveščenosti, pomanjkanja izobrazbe in spolne diskriminacije. Pravilna identifikacija žrtev je ključna za zaščito, varnost in poznejšo rehabilitacijo. V Sloveniji obravnava žrtev trgovine z ljudmi temelji na pristopu, osredotočenem na preživele, in sicer z vključevanjem celostnega pristopa k zdravljenju, vodenja primerov, podpore in svetovanja. Identifikacijo osebe kot žrtve trgovine z ljudmi opravi policija v sodelovanju z nevladnima organizacijama Slovenska karitas in Društvo Ključ. Kljub prizadevanjem je obravnava žrtev trgovine z ljudmi v Sloveniji pomanjkljiva, in sicer zaradi pomanjkanja financiranja, neustreznega prilagajanja programov specifičnim travmam žrtev in pomanjkljive zdravstvene obravnave – zlasti za osebe, ki se spopadajo z odvisnostjo. Predlogi za izboljšanje vključujejo podaljšanje obdobja krizne namestitve, širše izobraževanje sodnih delavcev in prilagoditev programov za nove vrste žrtev ter širšo pomoč, vključno s podporo žrtvini družini in izvornim državam.
Keywords: trgovina z ljudmi, žrtve, programi pomoči, Slovenija, diplomske naloge
Published in DKUM: 26.09.2024; Views: 0; Downloads: 55
.pdf Full text (690,24 KB)

9.
Razumevanje trgovine z ljudmi z namenom delovnega izkoriščanja in prisilnega dela v državah Evropske unije : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Veronika Saje, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Trgovina z ljudmi je pogosta oblika kaznivega dejanja v sodobnem svetu. V preteklosti je obstajalo trgovanje s sužnji, danes pa so poznane bolj prikrite poti kupčevanja. Glavne pojavne oblike trgovine z ljudi so lahko povzete v sledeče sklope: spolno izkoriščanje, prisilno delo in delovno izkoriščanje, beračenje, služabništvo, prisilne poroke ter trgovanje s človeškimi tkivi, z organi ali s krvjo. Prisilno delo ali delovno izkoriščanje postaja vse bolj pogosta pojavna oblika trgovine z ljudmi, takoj za spolnim izkoriščanjem. Na mednarodnem nivoju je trgovina z ljudmi opredeljena z akti, kot sta Konvencija Mednarodne organizacije dela, št. 29 in eden od treh Palermo protokolov. Na nivoju Evropske unije velja Direktiva 2024/1712, vendar med državami članicami ni sprejeta enotna definicija. Enako velja za prisilno delo oziroma delovno izkoriščanje, saj so v vsaki od držav standardi za to kaznivo dejanje v kazenskih pravnih aktih postavljeni različno. Prisilno delo/delovno izkoriščanje je omenjeno pri vseh državah, vendar so uporabljene različne besedne zveze. To vodi v razlike v pregonu storilcev in identifikaciji žrtev. Države z bolj širšo in splošno definicijo (»delovno izkoriščanje« ali »delo v nasprotju s človeškim dostojanstvom«) so v tem boljše kot države z ozkim in specifičnim pomenom prisilnega dela (»prisilno delo« in »ali druge oblike izkoriščanja«).
Keywords: trgovina z ljudmi, prisilno delo, delovno izkoriščanje, pravne definicije, Evropska unija, diplomske naloge
Published in DKUM: 24.09.2024; Views: 0; Downloads: 18
.pdf Full text (1,35 MB)

10.
Spolno izkoriščanje kot oblika trgovine z ljudmi v Jugovzhodni Evropi : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Teja Šercer, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Trgovina z ljudmi je oblika sodobnega suženjstva, pri katerem posamezniki uporabijo različne vrste goljufije z namenom prisile osebe v delo in izvrševanje spolnih uslug. Trgovina z ljudmi ima več različnih oblik, osebe pa so lahko izkoriščene na različne načine. Najbolj poznana oblika je spolno izkoriščanje. Spolno izkoriščanje je definirano kot zloraba moči, zaupanja ter ranljivega položaja žrtve. Države, ki sestavljajo Jugovzhodno Evropo, priznavajo trgovino z ljudmi kot kaznivo dejanje v svojih zakonodajah, te pa so skladne s Protokolom Združenih narodov. Regijo Jugovzhodne Evrope sestavljajo Albanija, Bosna in Hercegovina, Bolgarija, Hrvaška, Grčija, Kosovo, Severna Makedonija, Črna Gora, Romunija, Srbija in Slovenija. Analiza iz leta 2022 je pokazala, da je prevladujoča oblika trgovine z ljudmi v državah Jugovzhodne Evrope spolno izkoriščanje. Za preučevanje problema smo se osredotočili na pregled strokovne literature, kjer smo pregledali uradne dokumente, ki so nam omogočili podrobnejši vpogled v zakonske akte in ukrepe, ki jih imajo države Jugovzhodne Evrope za boj proti trgovini z ljudmi in spolnemu izkoriščanju. Za boljši vpogled o številu žrtev trgovine z ljudmi in spolnega izkoriščanja smo naredili pregled statističnih baz. Tudi naša raziskava je pokazala, da je spolno izkoriščanje prevladujoča oblika trgovine z ljudmi v država Jugovzhodne Evrope. Najbolj ranljive skupine za spolno izkoriščanje so ženske in otroci. Albanija in Grčija sta zabeležili večje število žrtev trgovine z ljudmi, kar lahko povežemo z dejstvom, da imata omenjeni državi premalo razvitih členov v Kazenskem zakoniku. Države Jugovzhodne Evrope še zmeraj bijejo boj proti trgovini z ljudmi in imajo še zmeraj veliko prostora za izboljšanje in napredek pri boju z omenjeno problematiko. Nekatere države so uspešnejše kakor druge, kar se kaže v številu žrtev. V državah, kjer se število žrtev vsako leto veča oz. ostaja isto, bi bilo smiselno izvesti še nadaljnje raziskave, da se določi konkreten razlog in predlaga izboljšave. Države, ki imajo slab oz. pomanjkljiv kazenski zakonik in člene, ki opredeljujejo trgovino z ljudmi in spolno izkoriščanje, bi morale te nadgraditi in poostriti. Prav tako bi bilo smiselno zakonodajo nekaterih držav urediti tako, da bo ščitila žrtve in da jim bo tudi nudila možnosti za rehabilitacijo.
Keywords: trgovina z ljudmi, spolno izkoriščanje, Jugovzhodna Evropa, diplomske naloge
Published in DKUM: 20.09.2024; Views: 0; Downloads: 16
.pdf Full text (1,38 MB)

Search done in 0.27 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica