| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 17
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
ANALIZA TRGA PROIZVODOV IN STORITEV IZ SLOVENSKIH GOZDOV IN SEGMENTIRANJE LASTNIKOV GOZDOV
Žan Rola, 2023, master's thesis

Abstract: Gozdovi so naše bogastvo bi bil primeren začetek razmišljanja o gozdu, o pomenu gozdov in raziskovanju trga proizvodov in storitev iz slovenskih gozdov. Slovenija je dežela gozdov in Slovenci smo tako ali drugače povezani z gozdovi in številnimi vlogami gozdnih sestojev. Pri opredelitvi pomena gozdov in gospodarjenja z gozdovi lahko rečemo, da je bogastvo gozdov težko meriti, saj ima gozd poleg proizvodne še ekološke in socialne funkcije, obenem pa je sestavni del našega življenja, saj z njim sobivamo. Gozd moramo poznati kot ekosistem, poznati moramo vse njegove vloge in prav zato je upravljanje gozdov in gospodarjenje z njimi zahtevna naloga, pred katero so postavljeni njihovi lastniki. Ključnega pomena je torej poznavanje danosti gozda in pa ozaveščanje lastnikov gozdov o pravilnem in gospodarnem ravnanju z gozdovi. Namen magistrskega dela je bil identificirati slovenske proizvode in storitve, ki izhajajo iz slovenskih gozdov, hkrati pa analizirati trg proizvodov in storitev in segmentirati lastnike gozdov v Sloveniji ter njihovo ravnanje z mladimi gozdnimi sestoji. Uporabljena metodologija magistrskega dela zajema sistematičen pregled obstoječe literature, člankov in spletnih virov na temo proizvodov in storitev ter gozdov samih. Poleg teoretičnega pregleda metod analize podatkov pa zajema metodologija tudi praktično uporabo segmentacijske analize. Pri zagotavljanju dobrih pogojev slovenskega gozdarstva potrebujemo učinkovite strategije ozaveščanja in vodenja lastnikov gozdov, ki jih razvijamo na podlagi dobrega poznavanja populacije lastnikov. Raziskava kaže, da so lastniki gozdov večinoma moški, stari okoli 60 let, s srednješolsko izobrazbo in upokojeni. Imajo približno 18 hektarjev gozdne posesti, pri upravljanju katere se večinoma zanašajo na lastne izkušnje. Segmentacija lastnikov razkriva razlike glede na starost, izobrazbo in tehnologije, ki jih uporabljajo pri redčenju, ne pa tudi značilnih razlik v pridobivanju znanj in veščin. Ključni izzivi ustreznega upravljanja lastnikov gozdov vključujejo njihovo nizko zaupanje v zunanje vire informacij in redko uporabo teh virov. Prihodnje strategije moramo zato prilagoditi različnim segmentom populacije in jih usmeriti v povečanje zaupanja in uporabo različnih informacijskih virov za optimizacijo gospodarjenja z gozdovi.
Keywords: gozd, gozdni sestoj, gozdarstvo, trg proizvodov, lastniki gozdov, upravljanje, gospodarjenje z gozdovi, segment, segmentacijska analiza
Published in DKUM: 09.04.2024; Views: 241; Downloads: 26
.pdf Full text (2,59 MB)

2.
Alternativni načini zaščite geografskega porekla vina v Sloveniji in Severni Makedoniji : diplomsko delo
Andrej Bitrakov, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga obravnava tematiko alternativnih načinov zaščite geografskega porekla vina v Republiki Sloveniji oziroma Evropski uniji (EU) in Republiki Severni Makedoniji. Geografsko poreklo proizvodov se v izbranih sistemih primarno in neposredno varuje prek t. i. sui generis sistema zaščite. Gre za sistem pravnih pravil in načel, s katerimi se ureja označba geografskega izvora (OGI) kot posebna pravica industrijske (intelektualne) lastnine, ki varuje geografski izvor različnih proizvodov, med njimi tudi vin. Kljub dolgoletni tradiciji tega sistema se pri pridelovalcih vin v modernem času zaradi vsebinske zahtevnosti pogojev za registracijo OGI za vina, kompleksnosti in zapletenosti postopka registracije ter izključujoče narave sistema zaščite na ravni EU vse pogosteje pojavljajo zamisli o uporabi nadomestnih orodij za zaščito geografskega porekla svojih proizvodov. Na podlagi podrobnejše vsebinske analize določb veljavnih slovenskih in makedonskih predpisov ter predpisov EU, stališč vodilne teorije prava OGI, prava znamk in konkurenčnega prava ter sodne prakse Sodišča EU avtor ugotavlja, da obstajajo številni drugi, alternativni načini varstva OGI za vina, ki niso zaščitene v okviru t. i. neposrednega sistema varstva. Kot alternativne možnosti varstva se tako kažejo predvsem kolektivna in certifikacijska znamka, varstvo pred nelojalno konkurenco, pravo označevanja proizvodov, pravo oglaševanja in pravo varstva potrošnikov. Posebna pozornost je pri tem v magistrskem delu namenjena ne samo osnovni analizi različnih institutov, ki lahko vsaj na teoretični ravni služijo kot alternativno sredstvo za varstvo geografskega imena vin, ampak tudi primerjavi ureditve teh institutov v Sloveniji (ter s tem EU) in Severni Makedoniji. Ugotovitve zaključnega dela so relevantne tudi z vidika večletnega spora med EU in Združenimi državami Amerike (ZDA) o (ne)ustreznosti sui generis sistema zaščite geografskega porekla vina. Izhajajoč iz raziskave alternativnih načinov varstva in zlasti s pomočjo primerjave zaščite geografskega porekla vina z OGI in znamkami avtor ocenjuje, da imajo OGI kot posebna vrsta pravice industrijske lastnine številne jasne in očitne prednosti, ki jih pomembno ločijo od preostalih proučevanih instrumentov. Dodana vrednost OGI je tako v izjemno širokem obsegu varstva, ki ga ti zagotavljajo svojim imetnikom, neomejenem času trajanja, neplačilu pristojbin ter odpornosti pred spremembo v generično ime in posledično izgubo zaščite.
Keywords: OGI, posredni sistem varstva, kolektivna znamka, certifikacijska znamka, nelojalna konkurenca, pravo označevanja proizvodov, pravo oglaševanja, pravo varstva potrošnikov, carinsko pravo.
Published in DKUM: 10.01.2022; Views: 1386; Downloads: 372
.pdf Full text (1,10 MB)

3.
Pravna zaščita kmetijskih proizvodov v Republiki Sloveniji in Evropski uniji s poudarkom na zaščiti Prleške tünke
Nuša Vrbnjak, 2019, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo izpostavili pojem pravne zaščite kmetijskih proizvodov v Republiki Sloveniji in Evropski Uniji s poudarkom zaščite geografske označbe Prleške tünke. Analizirali smo predpise, ki urejajo varstvo geografskih označb, ter preverili prednosti in slabosti, ki jih prinese zaščita izdelka pod imenom geografska označba. Geografska označba je pravica industrijske lastnine, s katero se zavarujejo oznake, ki označujejo izvor blaga z nekega geografskega območja, če je kakšna značilnost tega blaga bistveno odvisna od njegovega geografskega porekla. Prav tako omogoča razlikovanje istovrstnega blaga na trgu glede na njegove določene posebne lastnosti, ki so odvisne od geografske lege (UIL, 2017). Poleg tega geografska označba vsebuje tudi sporočilo o kakovosti izdelka, ki je v neposredni povezavi z geografskim območjem, iz katerega izhaja. Takšna povezava lahko temelji na naravnih razmerah, kot so podnebje, tla, mineralne vode. Lahko pa temelji na obdelavi, kot so na primer posebne spretnosti prebivalcev, ki se prenašajo iz generacije v generacijo (Bohinc, Kete 2001, str. 68). Geografska označba si zasluži pozornost zaradi izjemnega, a premalo poznanega ekonomskega potenciala, in sicer je njena ekonomska funkcija dvojna. Z označbo je povezan sloves, kvaliteta, uveljavljen ugled, ki ga varuje in katerih promocija povečuje konkurenčnost zavarovanih izdelkov. Za porabnike so geografske označbe pomemben vir informacij, ki služijo ekonomskemu namenu produktne diferenciacije (Pretnar 2002, str. 68). Podrobneje smo predstavili zaščiteno geografsko označbo Prleško tünko in raziskali, kakšna je bila pot do zaščite, kakšni so standardi in pogoji, ki jih mora predlagatelj izpolnjevati, v kolikor želi izdelek zaščititi ter kakšna je njena vloga na trgu. Pridobitev certifikata zaščite z geografsko označbo je ključnega pomena za ohranjanje tradicionalnih in lokalnih posebnosti, katerih izvor sega daleč v preteklost, kar smo v pričujočem magistrskem delu utemeljili s številnimi primeri že registriranih kmetijskih proizvodov. Vzgib ter delovanje v smeri pridobitve navedenih certifikatov izvira iz prizadevanj po ohranitvi lokalnih posebnosti, ki se prenašajo iz generacije v generacijo. Težnja po ohranjanju vrednot in proizvodov preteklih generacij na nekem območju je impregnirana v posameznikih, ki živijo in delujejo na konkretnem območju. Izvira iz globoke pripadnosti konkretnemu območju, ki je generacijsko pogojena ter iz večstoletne potrebe po ohranitvi identitete tako posameznika kot tudi naroda, iz česar se je rodila želja po prenosu ter ohranitvi vrednot, izročil, navad, vedenj, proizvodov … preteklih generacij. Iz analize podatkov, pridobljenih s strani anketirancev, proizvajalcev, nosilcev certifikata zaščitene geografske označbe (v nadaljevanju ZGO) za Prleško tünko so se domnevane prednosti (večja prepoznavnost na tržišču znotraj meja matične države kot tudi v tujini, proizvajalci – nosilci certifikata zaščite – dosegajo s svojimi proizvodi večji krog odjemalcev, konkretni proizvodi so postali nepogrešljivi v lokalni kot tudi slovenski kulinarični ponudbi, končnemu odjemalcu pa tovrsten proizvod sporoča, da je v celoti v skladu s kakovostnimi merili – ki se zahtevajo za certificirane proizvode, tako na območju Slovenije kot tudi na območju EU), ki jih prinaša pridobitev tovrstnega certifikata, izkazale kot neizpodbitna dejstva.
Keywords: Pravna zaščita kmetijskih proizvodov, geografska označba, izvor blaga, kakovost izdelkov, geografsko območje, sheme kakovosti, Prleška tünka.
Published in DKUM: 21.05.2019; Views: 1361; Downloads: 190
.pdf Full text (1,98 MB)

4.
PRAVNI VIDIK PRISPEVKA ZA PROMOCIJO KMETIJSKIH IN ŽIVILSKIH PROIZVODOV
Darija Valančič, 2016, master's thesis

Abstract: Promocijske aktivnost za kmetijske in živilske proizvode so, ob vedno večji ponudbi proizvodov potrebne, da se potrošniki seznanijo s ponudbo na trgu, še posebej na trgu kmetijskih in živilskih proizvodov, kjer je konkurenca med ponudniki izredno velika. Z namenom predstavljanja kakovostne domače, lokalne hrane je bil leta 2011 sprejet Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov (v nadaljevanju: ZPKŽP). V drugi polovici leta 2016 se predvideva začetek zbiranja prispevka za promocijo, ki bo še okrepil aktivnosti na področju promocije kmetijskih in živilskih proizvodov. Promocijske kampanje, ki promovirajo slovensko, lokalno, z dežele in domače in s tem napotujejo na ne kupovanje tujih oziroma uvoženih proizvodov lahko štejemo za oviro prostemu pretoku blaga, kar pa je v neskladju z eno od štirih temeljnih svoboščin notranjega trga. V magistrski nalogi proučujem pravne vidike prispevka za promocijo kmetijskih in živilskih proizvodov. Na začetku so predstavljene dosedanje aktivnosti promocije kmetijskih in živilskih proizvodov v Sloveniji. Sledi podrobnejša analiza ZPKŽP tako glede tega, kdo so zavezanci, na kakšen način bo prispevek obračunan in plačan, vodenje evidenc, nadzor in izterjava prispevka ter predvidene aktivnosti promocije skladno z določbami ZPKŽP. Sledi poglavji, v katerem so predstavljeni vsi, ki bodo vključeni v sistem promocije v trenutku, ko se bo pričelo zbirati prispevek za promocijo po ZPKŽP. V nadaljevanju je predstavljen sistem promocije v Avstriji, ki služi za primerjavo s sistemom, kot se predvideva v Sloveniji. Sledi še poglavje, v katerem analiziram promocijo na ravni EU s poudarkom na skladnosti s členoma 30 PDEU in 34 PDEU. Magistrsko nalogo zaključim s poglavjem, v katerem potrdim postavljene hipoteze.
Keywords: prispevek za promocijo, Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, notranji trg EU, prost pretok blaga
Published in DKUM: 14.03.2017; Views: 2378; Downloads: 193
.pdf Full text (1,58 MB)

5.
EVROPSKA INTEGRACIJA V LUČI TEHNIČNE STANDARDIZACIJE PROIZVODOV: VPLIV SODNEGA NADZORA NA STANDARDIZACIJO PROIZVODOV
Nina Naglič, 2015, master's thesis

Abstract: Predmetna magistrska naloga preučuje vprašanja povezana s standardizacijo proizvodov, predvsem pa vpliv sodnega nadzora na postopek standardizacije in na standardizacijske organe. Tehnični standardi, zlasti evropski, so pogosto spodbujevalec meddržavne trgovine, saj omogočajo kroženje in skladnost z drugim blagom, storitvami in postopki ali celo njihovo predvidljivost. Lahko pa tehnični standardi predstavljajo tudi ovire trgovini. Prav zaradi tega si mednarodni kot tudi evropski predpisi prizadevajo, da zaradi prednosti standardizacije ne bi bila ogrožena mednarodna trgovina ter zahtevajo takšno uporabo standardov, ki naj olajšuje in ne ovira mednarodno trgovino. Do sedaj je veljalo prepričanje, da standardizacijski organi niso in ne morejo biti predmet sodnega nadzora, vendar je sodba Sodišča EU v zadevi Fra.bo to spremenila. Zadeva Fra.bo je pomembna ne toliko zaradi izida (ne glede na to, ali se standardizacijske organe šteje kot kolektivne subjekte (generalna pravobranilka) ali kot kvazi zakonske subjekte (Sodišče EU), ekonomskih svoboščin ni mogoče obiti) ampak zaradi posledic uporabe svoboščin na proces standardizacije na splošno. Primer jasno kaže, da se ni mogoče izogniti obveznostim, ki jih določa Pogodba, z izbiro javnega ali zasebnega statusa. Kar šteje, je de facto moč subjekta, da sprejme regulativne odločitve, ki lahko vplivajo na notranji trg. S tem, ko se je Sodišče EU osredotočalo na »kvazi« zakonski značaj certifikacijskega organa, se je sicer izognilo izrecnemu odgovoru na vprašanje, ali in v kakšnem obsegu lahko zasebni subjekti postanejo naslovniki pogodbenih obveznosti in ali jim je dovoljeno upravičiti omejitve trgovini, ki izvirajo iz njihovega določanja standardov. Vendar pa je kljub temu mogoče zaključiti, da ima 34. člen PDEU horizontalni neposredni učinek. To pa pomeni, da standardizacijski organi s sprejetjem standardov in certificiranjem proizvodov ne morejo več določati, katerim proizvodom bo omogočen dostop do trga, saj morajo pri določanju nacionalnih tehničnih standardov spoštovati obveznosti, ki izhajajo iz določb prostega pretoka blaga.
Keywords: Standardi, standardizacija proizvodov, standardizacijski organi, prost pretok blaga, horizontalni neposredni učinek 34. člena PDEU, sodni nadzor
Published in DKUM: 25.03.2016; Views: 1659; Downloads: 213
.pdf Full text (1,28 MB)

6.
Uvedba optičnega sistema na kontrolni liniji za sortiranje ojnic
Sebastjan Črešnar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Strojni vid se zaradi znižanja cen posameznih komponent in vedno večje zanesljivosti vedno več uporablja v industriji. Z njim razbremenjujemo delavce monotonega dela in povečujemo kakovost. Prav zato želimo ta sistem uveljaviti na kontrolnih linijah. Prikazati želimo rešitev, ki smo jo uspeli uveljaviti na kontrolno linijo, kjer so se pokazali problemi s sortiranjem podobnih ojnic. Zaradi vedno večjih zahtev glede kakovosti smo morali delavce nekako razbremeniti in smo z kamero, ki deluje na principu strojnega vida, to dosegli. Delavci se tako lahko osredotočijo samo na vizualne napake ojnic. Kljub problemom glede zagotavljanja konstantne slike, nam je uspelo z nastavitvijo določenih algoritmov, nastaviti program, ki avtomatsko ločuje pomešane ojnice.
Keywords: kontrola proizvodov, sortiranje, strojni vid, ojnica
Published in DKUM: 12.11.2014; Views: 1426; Downloads: 177
.pdf Full text (1,40 MB)

7.
Vpliv interneta na turistične ponudnike in potrošnike
Tadeja Kiseljak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Pojav in razvoj interneta je uvedel korenite spremembe na področju turističnega sektorja. Potrošnikom nudi hiter in brezplačen dostop do neomejenih virov raznovrstnih turističnih informacij, možnost navezovanja stikov in deljenje izkušenj z drugimi popotniki, primerjanje ponudb in cen različnih ponudnikov turističnih storitev ipd. Zavoljo teh in še več drugih prednosti, ki jim jih daje internet, so potrošniki postali zahtevnejši pri izbiri lastnih počitnic, stremijo k individualiziranim turističnim ponudbam, prilagojenim njihovim željam in potrebam. Po drugi strani pa internet hkrati odpira številne možnosti turističnim ponudnikom. Med drugim jim nudi orodja, s pomočjo katerih lahko bolje spoznajo potencialne stranke in njihove interese ter temu prilagodijo svojo tržno strategijo. V diplomskem delu bo tako podrobno predstavljena vzajemna povezanost interneta in turizma ter prednosti, slabosti in možnosti, ki jih ta naveza prinaša in odpira tako na strani turistične ponudbe kot tudi na strani turističnega povpraševanja.
Keywords: e-turizem, internet, spletno načrtovanje turističnih storitev/proizvodov, spletne rezervacije/nakupi turističnih storitev/proizvodov, spletno trženje turističnih storitev/proizvodov
Published in DKUM: 18.04.2013; Views: 1931; Downloads: 308
.pdf Full text (3,65 MB)

8.
RAZVOJ RIBIŠTVA V SLOVENIJI MED LETI 2007-2013 IN PREGLED RIBIŠTVA V EVROPSKI UNIJI
Jerneja Čuk, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je razdeljeno na šest poglavij. Najprej smo podrobneje opisali ribolov kot šport, sladkovodni ribolov in morski ribolov. V nadaljevanju smo si ogledali, kako je bila ribiška dejavnost zakonsko urejena v preteklosti. V drugem delu diplomskega dela smo predstavili razvoj ribištva v Sloveniji med letoma 2007 in 2013 ter opisali prednostne naloge in cilje posamezne osi nacionalnega strateškega načrta. V povezavi s tem smo predstavili rekreacijski ribolov in njegovo povezavo s turizmom ter opisali ribolov kot suho disciplino. V zadnjem poglavju diplomskega dela smo se osredotočili na opis stanja ribištva v Evropski uniji ter predstavili naloge, ki jih določa skupna ribiška politika za trajnostni razvoj ribiškega sektorja v Evropski uniji na področju ribolova, ribogojstva, ribiške flote in zaposlenosti v ribištvu.
Keywords: ribištvo, ribolov, ribiška flota, turizem, trženje ribiških proizvodov, zaposlitev, Evropska unija
Published in DKUM: 10.12.2012; Views: 1376; Downloads: 224
.pdf Full text (731,30 KB)

9.
10.
PROMOCIJA DOMAČIH PROIZVODOV IN NOTRANJI TRG EU
Nuša Bedrač, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Prost pretok blaga je ena od štirih temeljnih svoboščin in predstavlja temelj notranjega trga z izjemnim pomenom za pravne in fizične osebe – uvoznike, izvoznike in potrošnike. Da bi lahko zagotovili prost pretok blaga, je bilo potrebno odstraniti vrsto ovir. Ovire prostemu pretoku blaga pa se ponovno v večjem obsegu pojavljajo v obdobju gospodarske krize, ko države članice na ta način poskušajo zaščititi domače gospodarstvo. Takšno oviro predstavljajo tudi kampanje, ki spodbujajo nakup nacionalnih proizvodov v primerjavi z uvoženimi izdelki. Najodmevnejši promocijski akciji domačih proizvodov v Sloveniji sta »Kupujem slovensko«, ki jo vodi Zbornica kmetijskih in živilskih podjetij (ZKŽP), ter »Kupujmo domače« pod okriljem Kmetijsko gozdarske zbornice Slovenije (KGZS). Promocijo kmetijskih proizvodov v Sloveniji ureja Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov sprejet marca lani. V svoji diplomski nalogi proučujem promocije domačih proizvodov v luči pravil o notranjem trgu EU. Najprej na splošno opišem nacionalne promocije domačih proizvodov, razloge za njihov nastanek in značilnosti. V nadaljevanju predstavim izvajanje promocij v določenih državah članicah EU in Hrvaški, kot kandidatki za vstop v EU. Osrednjo temo diplomske naloge začnem s predstavitvijo kampanj za promocijo slovenskih izdelkov in Zakona o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov. Za lažje razumevanje spornih vidikov Zakona o promociji in promocijskih akciji, Zbornice kmetijsko živilskih podjetij in Kmetijsko gozdarske zbornice, v tretjem poglavju predstavim pravila notranjega trga, ki jih utegne tovrstna promocija kršiti. V zadnjem poglavju še na kratko predstavim promocije proizvodov na ravni EU, ki se lahko izvajajo tako na notranjem trgu EU kot v državah nečlanicah.
Keywords: Notranji trg EU, prost pretok blaga, nacionalne kampanje, Zakon o promociji kmetijskih in živilskih proizvodov, promocije proizvodov na ravni EU.
Published in DKUM: 15.03.2012; Views: 2791; Downloads: 329
.pdf Full text (430,04 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica