| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Tržna naravnanost slovenskih neprofitnih organizacij
Nataša Plauc, 2017, master's thesis

Abstract: Tržna naravnanost podjetij je dobro raziskan pojem, v zadnjem času pa naraščajo tudi raziskave iz področja tržne naravnanosti neprofitnih organizacij. Naše delo je rezultat prve takšne raziskave v Sloveniji. Raziskovali smo raven tržne naravnanosti pri nas ter povezavo tržne naravnosti z uspešnostjo in učinkovitostjo neprofitnih organizacij. Neprofitnim organizacijam za razliko od podjetij primarni cilj ni ustvarjanje dobička, temveč stremijo k uresničevanju svojega poslanstva, ki je običajno služenje širšemu družbenemu interesu ter v družbo širijo vrednote, kot so znanje, umetnost, zdravje, šport, dobrodelnost itd. Seveda niso nepridobitne organizacije izključno neprofitno usmerjene. Del njihovega delovanja je lahko profiten in tako so njihove aktivnosti pridobivanja sredstev povsem komercialne narave. Raziskave poudarjajo, da je za neprofitni sektor pomembno, da prevzame tržno naravnano filozofijo kot organizacijski odziv na trenutne pritiske in okoljske spremembe. V zadnjih dveh desetletjih se je neprofitni sektor soočal z raznimi pritiski kot je povečan nadzor s strani javnega sektorja in donatorjev, tekmovanje za sredstva ter omejitve javnih sredstev. Zaradi naštetih razlogov morajo neprofitne organizacije posvetiti posebno pozornost merilom uspešnosti in doseganju eksternih ciljev, da bodo lahko pridobile nova sredstva. V prvem delu raziščemo in predstavimo koncept tržne naravnanosti in njene elemente, prikazujemo natančno sliko neprofitnih organizacij v Sloveniji ter proučimo do sedaj opravljene raziskave na tem področju iz tujine. V našo raziskavo smo zajeli 92 slovenskih društev, zavodov, fundacij in ostalih neprofitnih organizacij. Instrument za merjenje tržne naravnanosti smo povzeli po dr. Modiju. Raziskava podrobneje proučuje povezavo med tržno naravnanostjo in učinkovitostjo ter uspešnostjo, podrobneje pa še zadovoljstvo odjemalcev, pridobivanje sredstev in ugled med sorodnimi organizacijami. Rezultat jasno kaže, da tržna naravnanost veča zadovoljstvo uporabnikov, veča ugled med sorodnimi organizacijami in pozitivno vpliva na uspešnost ter učinkovitost neprofitnih organizacij. Slovenske organizacije so relativno tržno naravnane, povprečna ocena je 3,64. Že večkrat ovržena hipoteza, da velikost organizacije vpliva na tržno naravnanost, je bila ovržena tudi v našem primeru. Med tržno naravnanostjo in pridobivanjem sredstev nismo zasledili signifikantne razlike, medtem ko je večina preteklih raziskav potrdila to povezavo.
Keywords: neprofitne organizacije, nepridobitne organizacije, tržna naravnanost, marketing, tretji sektor, družbena odgovornost
Published: 27.10.2017; Views: 727; Downloads: 152
.pdf Full text (1,51 MB)

2.
DAVČNO-PRAVNI VIDIKI DRUŠTEV
Tadeja Kremzer Jenčič, 2016, master's thesis

Abstract: Društva oz. združenja so v zadnjih letih v civilni družbi v porastu. Večinoma jih v tujini uvrščajo med neprofitne in nevladne organizacije ali celo tretji sektor. Praviloma gre za pravne osebe zasebnega prava, kar v našem pravnem sistemu določa Zakon o društvih iz leta 2006 in tako pridobijo društva v našem pravnem sistemu lastnost pravne osebe z registracijo pri pristojni upravni enoti.
Keywords: Društva, davki, društva v javnem interesu, nevladne organizacije, neprofitne organizacije, tretji sektor, humanitarne organizacije, pridobitna in nepridobitna dejavnost
Published: 15.09.2016; Views: 788; Downloads: 112
.pdf Full text (2,07 MB)

3.
KOMPARATIVNA ANALIZA SOCIALNEGA MARKETINGA V DVEH NEPROFITNIH SLOVENSKIH ORGANIZACIJAH
Nihada Prnjavorac, 2015, master's thesis

Abstract: Neprofitne organizacije igrajo zelo pomembno vlogo v današnji družbi. In čeprav njihova opredelitev ni enostavna, se avtorji strinjajo, da neprofitne organizacije obstajajo za zagotavljanje splošne izboljšave v družbi. Njihov obseg dela daleč presega prodajo vsakdanjih izdelkov ali ponudbo vsakodnevnih storitev. Enako kot pridobitne organizacije, neprofitne organizacije tudi uporabljajo marketing v svojih aktivnosti, vendar z eno razliko: njihove dejavnosti so usmerjene v korist njihovih ciljnih skupin. Z uporabo marketinških načel in tehnik, vplivajo na prostovoljno vedenje svojih ciljnih skupin, z namenom njihovega izboljšanja in blaginje družbe na splošno. Prav to je definicija socialnega marketinga, ki je relativno nov in pogosto napačno razumljen. Ta teza se osredotoča na opredelitev socialnega marketinga in raziskuje uporabo marketinga v dveh neprofitnih organizacijah v Sloveniji z namenom spreminjanja vedenja družbe do njihovih ciljnih skupin. Empirična raziskava je bila izvedena v Mariboru, v Sloveniji maja in junija 2015 s predstavniki dveh slovenskih neprofitnih organizacij: Zveze prijateljev mladine v Mariboru (ZPM Maribor) in Mariborskega društva za cerebralno paralizo Sonček Maribor (Sonček Maribor). Namen poglobljenih intervjujev je bil ugotoviti koliko anketiranci poznajo in razumejo marketinga, kakšni so cilji in aktivnosti njihovih organizacij, ter kakšni so njihovi načrti glede uporabe marketinga z namenom spreminjanja vedenja družbe do njihovih ciljnih skupin. V analizi raziskave so predstavljene ugotovitve o tem, kako neprofitne organizacije v Sloveniji uporabljajo marketing, kakšen je pomen socialnega marketinga v njihovem področju dela in kaj so sredstva in resursi, ki jih potrebujejo za izboljšanje uporabe socialnega marketinga. Analiza raziskave je pokazala, da niso seznanjeni s pomenom socialnega marketinga, vendar pa razumejo pomen marketinga, zlasti promocijo in odnose z javnostmi. Finančna sredstva in kadri so označeni za največje ovire za te organizacije in bodo tudi ostali kot njihovi največji izzivi pri doseganju organizacijskih ciljev.
Keywords: neprofitne organizacije, neprofitni sektor, tretji sektor, socialni marketing, družbeno vedenje
Published: 02.03.2016; Views: 763; Downloads: 104
.pdf Full text (556,78 KB)

Search done in 0.13 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica