SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 23
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
EKSKURZIJE PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA IN DRUŽBI
Urška Jeznik, Melita Koležnik, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Sodobna osnovna šola teži k temu, da bi bil pouk čim bolj prijeten za učenca in učitelja, prav tako pa tudi daje poudarek izkustvenemu učenju. K temu veliko prispevajo ekskurzije, ki povežejo teorijo s prakso. Diplomsko delo predstavlja ekskurzijo od načrtovanja in izvedbe do evalvacije. V empiričnem delu so raziskana mnenja učiteljev razrednega pouka tretjih in četrtih razredov o ekskurziji pri pouku spoznavanja okolja in družbi. Pridobili sva podatke o vrstah in številu ekskurzij, ki jih učitelji načrtujejo v šolskem letu, v katerem letnem času jih najpogosteje načrtujejo, katere tematske sklope najpogosteje vključijo v ekskurzijo in v kolikšni meri pri načrtovanju sodelujejo z drugimi učitelji. V nadaljevanju smo predstavili aktivnosti učencev med ekskurzijo, kateri zunanji sodelavci sodelujejo pri izvedbi ekskurzije in načine evalvacije. Na koncu so opisane težave, s katerimi se učitelji soočajo pri načrtovanju, izvedbi in evalvaciji ekskurzij. Ti podatki so bili pridobljeni z anketnim spraševanjem 270 učiteljev, in sicer iz devetih območnih enot ZRSŠ.
Keywords: ekskurzija, spoznavanje okolja, družba, tretji razred, četrti razred, osnovna šola.
Published: 10.04.2009; Views: 2486; Downloads: 224
.pdf Full text (1,65 MB)

2.
ODNOS, MNENJA IN AKTIVNOSTI TRETJEŠOLCEV Z RASTLINAMI V UČILNICI
Marijana Grmovšek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava rastline v učilnici. Glede na učni načrt in učbenike naj bi učenci vsaj enkrat v prvem triletju vzgojili rastlino in skrbeli zanjo. Cilj naloge je ugotoviti, kakšna in kolikšna je vzgoja rastlin v razredu, kakšno mnenje in odnos imajo učenci do rastlin, katere aktivnosti so vključene v pouk obravnave rastlin ter kakšno je znanje učencev. Raziskava je izvedena z anketnim vprašalnikom. Vprašalnik je izpolnilo 140 tretješolcev vaških in mestnih šol. V prvem triletju v vsaj enem razredu ali več vzgajajo različne rastline, za katere skrbijo učenci, včasih pa jim pomaga učiteljica. Učiteljice uporabljajo raznolike naravoslovne postopke, vendar ne vseh enako pogosto. Največ se učenci pri pouku o rastlinah naučijo z opazovanjem pravih rastlin v razredu in naravi. Tretješolci že imajo določeno znanje o rastlinah, saj so na vprašanja večinoma znali odgovarjati. Pri težavnejših vprašanjih je bilo več napačnih odgovorov, še vedno pa več kot polovica pravilnih. Učenci se v večini radi ukvarjajo z rastlinami, tako v šoli kot tudi doma, in tako je tudi njihov odnos do rastlin pozitiven.
Keywords: rastline, spoznavanje okolja, naravoslovje, tretji razred, razredna stopnja.
Published: 13.08.2009; Views: 1774; Downloads: 144
.pdf Full text (1,00 MB)

3.
RAZISKOVALNO USMERJENI POUK SPOZNAVANJA OKOLJA
Martina Kosaber, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Pri raziskovalno usmerjenem pouku je učenec v vlogi aktivnega raziskovalca – sam išče in odkriva novo. Zadošča, da odkrije nekaj, česar še ni vedel. Bistvo je: odkrivati svet samemu sebi. Diplomska naloga je sestavljena iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu definiramo raziskovalni pouk in opredelimo njegov namen, značilnosti in cilje. Predstavimo tudi organizacijske oblike raziskovanja, učne oblike in stopnje raziskovalnega procesa. V empiričnem delu smo proučili odnos učiteljev tretjega razreda do raziskovalnega pouka pri predmetu spoznavanje okolja. Predvsem nas je zanimalo, kako učitelji pojmujejo raziskovalni pouk, kako pogosto in kje ga izvajajo ter kaj so prednosti in kaj pomanjkljivosti raziskovalnega pouka. Proučili smo, ali obstajajo razlike med rezultati glede na dolžino učiteljeve delovne dobe. Rezultati so pokazali, da učitelji poznajo raziskovalni pouk in da ga najpogosteje izvajajo pri naslednjih tematskih sklopih: Jaz in narava, Kaj zmorem narediti in Pogledam naokrog. Izvajajo ga v okolici šole, učilnici in šoli v naravi. Prednosti raziskovalnega pouka so večja samostojnost učencev, eksperimentiranje in večja motiviranost učencev. Slabosti raziskovalnega pouka pa sta, da načrtovanje in organizacija vzameta veliko časa, pri rednem pouku pa le-tega velikokrat primanjkuje. Učitelji se želijo dodatno usposabljati za raziskovalni pouk.
Keywords: razredni pouk, raziskovalni pouk, predmet spoznavanje okolja, tretji razred
Published: 08.07.2011; Views: 2910; Downloads: 430
.pdf Full text (884,73 KB)

4.
RAZISKOVALNO DELO PRI PREDMETU SPOZNAVANJE OKOLJA V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Nina Markuš, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Konstruktivistično naravnana didaktična strategija raziskovalno delo pri predmetu spoznavanje okolja predstavlja učni proces, ki je usmerjen v učenca. Učenec je pri tem učnem procesu aktiven in spoznava pojave in pojme preko izkušenj. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu diplomskega dela smo definirali pojem konstruktivizem, predstavili pomen konstruktivizma v učenju in poučevanju, opredelili vlogo učitelja in učenca v konstruktivistično naravnanem pouku, ter opisali kako se predmet spoznavanje okolja odraža v konstruktivistični luči in našteli vrste konstruktivistično naravnanih didaktičnih strategij ter te na kratko opisali in predstavili. V praktičnem delu smo opisali in predstavili raziskovalno delo v sklopu treh učnih ur pri predmetu spoznavanje okolja na temo Živali na vrtu v 3. razredu osnovne šole z 18 učenci. Ugotovitve so pokazale pozitivne posledice raziskovalnega dela skozi učni proces. In sicer učenci so ob raziskovalnem delu vključili vse možne receptorje zaznavanja, šolsko raziskovanje je učence notranje motiviralo ter pri tovrstni konstruktivistični didaktični strategiji so učenci razvijali opazovanje in formuliranje vprašanj. Ob raziskovalnem delu so bili učenci iznajdljivi v problemskih situacijah ter spodbujeni k samostojnemu opazovanju in raziskovanju. Potek raziskovalnega dela je bil dokumentiran z video posnetki vseh treh učnih ur.
Keywords: Konstruktivizem, konstruktivistično naravnane strategije, raziskovalno delo, predmet spoznavanje okolja, tretji razred osnovne šole, živali na vrtu.
Published: 29.10.2012; Views: 2634; Downloads: 370
.pdf Full text (3,24 MB)

5.
VKLJUČEVANJE RASTLIN V POUK PRVEGA TRILETJA POMURSKIH OSNOVNIH ŠOL
Simona Novak, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi svojega pomen za druga živa bitja in za človeka bi morale biti rastline vključene v pouk naravoslovja na vseh ravneh izobraževanja, torej tudi v prvem triletju. Zato mora učni načrt vključevati delo z rastlinami. Ker se učenci v prvem triletju največ naučijo preko konkretnih operacij, je zelo pomembno, da rastline opazujejo v naravnem okolju in/ali jih vzgajajo v razredu. V naši raziskavi, ki je zajela 418 otrok iz osmih pomurskih osnovnih šol, smo z anketnim vprašalnikom želeli ugotoviti, koliko in kako so rastline vključene v pouk pomurskih osnovnih šol. Zanimalo nas je, kakšen je odnos učencev do rastlin, katere rastline vključujejo, katere aktivnosti izvajajo ter kakšno je znanje o rastlinah. Učenci se radi ukvarjajo z rastlinami, jih imajo sami doma ali pomagajo pri njihovi oskrbi. Odgovori se večinoma ne razlikujejo glede na to, ali otroci obiskujejo mestne ali podeželske šole. Največ težav so imeli učenci pri odgovorih v nalogah, ki so zahtevale višje ravni znanja. Pozitivne izkušnje z rastlinami so ključnega pomena za razumevanje povezanosti ljudi in drugih živih bitij z rastlinami.
Keywords: rastline, prvo triletje, pogoji za rast rastlin, tretji razred
Published: 08.07.2013; Views: 987; Downloads: 52
.pdf Full text (1,38 MB)

6.
MODEL IZKUSTVENEGA UČENJA V TRETJEM RAZREDU OSNOVNE ŠOLE - ZDRAVA PREHRANA
Tara Filipovič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Model izkustvenega učenja v 3. razredu osnovne šole – Zdrava prehrana se povezujeta dve zaključeni celoti – teoretična in praktična. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljena zdrava prehrana, izkustveno učenje in učni predmet Spoznavanje okolja s stališča zdrave prehrane. V praktičnem delu je predstavljena učna ura zdrava prehrana v tretjem razredu osnovne šole (podrobna učna priprava, potek in evalvacija), kjer so bile upoštevane vse teoretične zakonitosti izkustvenega učenja.
Keywords: izkustveno učenje, zdrava prehrana, spoznavanje okolja, prvo triletje, tretji razred
Published: 14.04.2015; Views: 789; Downloads: 171
.pdf Full text (1,71 MB)

7.
EKSPERIMENTALNO DELO PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA V TRETJEM RAZREDU - ČUTILA
Tinkara Vretič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Eksperimentalno delo pri pouku spoznavanja okolja v tretjem razredu – čutila je sestavljena iz dveh delov (teoretičnega in praktičnega), ki sta vsak zase zaokrožena celota, se pa med seboj dopolnjujeta. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljeno naravoslovje (učenje naravoslovja, naravoslovje v šoli, naravoslovne dejavnosti z raziskovalnim pristopom, interesne dejavnosti, posebej poudarjeno pa to poglavje zaokrožata predstavitvi začetnega naravoslovja in naravoslovna pismenost), eksperimentalno delo pri pouku naravoslovja v prvem triletju in učni predmet spoznavanja okolja s stališča eksperimentalnega dela. V praktičnem delu diplomske naloge so predstavljeni natančna učna priprava, potek dela in evalvacija eksperimentalnega pouka v tretjem razredu osnovne šole z vsebino čutil. Po opravljenem praktičnem delu ugotavljamo, da se mora učitelj na tako obliko učne ure natančno pripraviti, imeti mora ogromno gradiva in znanja, biti mora iznajdljiv, da je učna vsebina zanimiva, zabavna, privlačna, ne pretežka in primerna za razvojno stopnjo učencev. Učitelj mora tudi pri eksperimentalnem delu načrtovati in poskrbeti za individualizacijo in diferenciacijo.
Keywords: naravoslovje, osnovna šola, spoznavanje okolja, tretji razred, čutila
Published: 02.03.2015; Views: 1053; Downloads: 287
.pdf Full text (3,05 MB)

8.
EKSPERIMENTALNO DELO PRI POUKU SPOZNAVANJA OKOLJA V TRETJEM RAZREDU - VODA
Jaka Žižek, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga z naslovom Eksperimentalno delo pri pouku spoznavanja okolja v tretjem razredu – voda, je sestavljena iz dveh zaokroženih celot, ki se med seboj dopolnjujeta in prepletata. Prvi del je teoretični, drugi praktični. V prvem delu so predstavljeni izkustveno učenje, naravoslovje (s poudarkom na zgodnjem naravoslovju), eksperimentalno delo in učni predmet spoznavanje okolja. V drugem, praktičnem delu diplomske naloge, prilagamo podrobno učno pripravo, opis poteka dela in evalvacijo učne ure spoznavanja okolja v tretjem razredu osnovne šole, z uvodom, ki je bil pripravljen na osnovi relevantne znanstvene in strokovne teoretične osnove. Po izpeljanem praktičnem delu ugotavljamo, da učitelj za izpeljavo učne ure eksperimenta potrebuje natančno pripravo, veliko gradiva, znanja in iznajdljivosti. Prav tako mora poskrbeti, da bo učna ura zanimiva, pestra, razgibana, privlačna ter primerna razvojni stopnji in sposobnosti učencev. Med izvajanjem eksperimentalnega dela pa mora bdeti nad delom ter poskrbeti za individualizacijo in diferenciacijo.
Keywords: eksperimentiranje, osnovna šola, tretji razred, spoznavanje okolja, voda.
Published: 21.04.2015; Views: 1376; Downloads: 221
.pdf Full text (2,90 MB)

9.
POUK SPOZNAVAJA OKOLJA S POMOČJO E-GRADIV - PEDAGOŠKI EKSPERIMENT TRAVNIK V 3. RAZREDU OSNOVNE ŠOLE
Melita Gorenak, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Pouk spoznavanja okolja s pomočjo e-gradiv – pedagoški eksperiment travnik v 3. razredu osnovne šole sestavljajo tri zaokrožene celote, ki se med seboj dopolnjujejo in dograjujejo. V teoretičnem delu je predstavljen razvoj računalnika od njegovih začetkov pa vse do danes, njegovo mesto v sodobnem izobraževanju in njegova naveza z učnim predmetov spoznavanje okolja. V praktičnem delu sta predstavljeni (načrtovanje, izvedba in evalvacija) dve šolski uri v tretjem razredu osnovne šole pri pouku spoznavanja okolja na dveh različnih osnovnih šolah, pri čemer je bila vsebina enaka (travnik), oblike in metode dela pa različne (pri prvi izvedbi so bila uporabljena e-gradiva, pri drugi pa ne). V empiričnem delu so predstavljeni rezultati empirične raziskave, ki smo jo izpeljali med tretješolci obeh razredov, kjer smo izvajali praktični del. Zanimalo nas je, če je znanje učencev, ki so travnik spoznavali s pomočjo e-gradiv, boljše ali slabše od znanja učencev, ki so travnik spoznavali v konkretnem okolju. Ugotavljamo, da o življenjskem prostoru (travniku) več vedo učenci, ki so ga spoznavali v naravnem okolju. E –gradiva so, glede na našo raziskavo, lahko le dober in učinkovit pripomoček za urjenje, ponavljanje in utrjevanje vsebin.
Keywords: Ključne besede: računalnik, e-gradiva, spoznavanje okolja, tretji razred, travnik
Published: 23.07.2015; Views: 1163; Downloads: 123
.pdf Full text (3,13 MB)

10.
PROJEKTNI TEDEN V 3. RAZREDU - BOŽIČ
Jasmina Tikvič, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko nalogo PROJEKTNI TEDEN V 3. RAZREDU – BOŽIČ sestavljata dva dela – teoretični in praktični. Teoretični del sestavljajo štirje sklopi, in sicer sociološki sklop (v njem so opisani prazniki in njihov pomen, poseben poudarek je na božiču), psihološki sklop (v njem so opisane razvojne in psihofizične lastnosti osemletnikov), geografski sklop (v njem je predstavljeno mesto Ptuj) ter didaktični sklop (v njem je predstavljen predmet spoznavanje okolja, izkustveno učenje ter izpostavljene glavne značilnosti projektnega dela). V praktičnem delu diplomske naloge je predstavljen projektni teden BOŽIČ KOT NEKOČ, ki je bil izpeljan v tretjem razredu osnovne šole. Po narejenem ugotavljamo, da imajo učenci, vključeni v projektno delo, večjo notranjo motivacijo za delo in končni cilj, ki ga sami določijo, ter da projektno delo temelji predvsem na integriranem pouku in lahko nastane načrtovano ali spontano ob nastanku trenutnega problema.
Keywords: projektno delo, božič, osnovna šola, tretji razred, izkustveno učenje
Published: 06.05.2016; Views: 602; Downloads: 81
.pdf Full text (2,34 MB)

Search done in 0.22 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica