| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
EVALVACIJA STROKOVNEGA ZNANJA IN USPOSOBLJENOSTI TRENERJEV FITNESA NA OBMOČJU DOMŽAL
Marjetka Pavlič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: POVZETEK Ljudje zaradi prehitrega tempa življenja nimajo časa za rekreiranje v naravi, zato jih vedno več obiskuje fitnes centre, ki poskrbijo za kondicijo in sprostitev. Namen raziskave je bil ugotoviti, kakšen pomen imajo danes fitnes centri, kako le-ti skrbijo za promocijo oziroma kako vpliva cena na obisk fitnes centrov. Hkrati je cilj ugotoviti, kako so usposobljeni trenerji in kako so zadovoljni člani fitnes centrov. Raziskali smo tudi pomanjkljivosti in našli možnosti za spremembe. Vsebina diplomskega dela je v osnovi razdeljena na tri dele. Prvi del zajema teoretična izhodišča, kjer smo predstavili izvor fitnesa, evalvacijo izobraževanja ter merjenje sprememb v znanju. Drugi del predstavlja empirični del, kjer smo s pomočjo anketne metode poskušali ugotoviti učinke strokovno usposobljenih trenerjev na območju Domžal. Uporabili pa smo tudi metodo intervjuja z licenciranim trenerjem fitnesa. Tretji del predstavlja zaključek raziskave s predlogi in ugotovitvami. V okviru raziskave smo odgovore pridobili s pomočjo rezultatov anketnega vprašalnika z opisno metodo ter medsebojno primerjavo dobljenih podatkov. Ugotovitve raziskave kažejo, da so fitnes trenerji na območju Domžal strokovno usposobljeni, kar se kaže v zadovoljstvu in visokem obisku članov fitnes centrov. Večina trenerjev se izobražuje tudi v tujini in nato vsa nova znanja prenašajo na stranke. Ugotovljeno je bilo, da bi morala Fitnes zveza Slovenija več sodelovati in preverjati, kdo dela v fitnes centrih in na kakšen način. Večina fitnes centrov pa že vključuje tudi razne seminarje, kot so Zdrava prehrana, Tehnike teka, Šport v nosečnosti, kar se zdi pravi pristop do problema.
Keywords: KLJUČNE BESEDE: fitnes, evalvacija, izobraževanje, usposobljenost, trenirati, trenerji
Published: 20.08.2010; Views: 1712; Downloads: 123
.pdf Full text (1,08 MB)

2.
PRIDOBIVANJE NEFORMALNE IZOBRAZBE ZA TRENERJE ŠTUDENTSKE ORGANIZACIJE ERASMUS STUDENT NETWORK
Tina Podgornik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo je sestavljeno iz treh delov, ki se nanašajo na izobraževanje, s poudarkom na neformalnem izobraževanju in usposabljanju kadrov. V uvodnem delu se bomo sprehodili skozi teoretične osnove učenja, izobraževanja in usposabljanja, v osrednjem delu bomo pot nadaljevali s predstavitvijo in pregledom trenutnega stanja študentske organizacije Erasmus Student Network (v nadaljevanju ESN), zaključili pa bomo s praktičnim delom, in sicer z analizo raziskave ter predlogom rešitve za nastali problem. V prvem delu bomo predstavili teoretična izhodišča. Začeli bomo z učenjem in nadaljevali z izobraževanjem, malo bolj se bomo posvetili neformalnem izobraževanju, saj so znanja, ki jih pridobivamo v študentskih organizacijah, neformalne narave. Podrobneje bomo raziskali tudi področje usposabljanja kadrov, spoznali njegove oblike, modele in sam proces usposabljanja. Drugi del sestavljata predstavitev študentske organizacije ESN in opis trenutnega stanja v organizaciji, ki kaže na pomanjkanje kakovostnih delavnic in trenerjev/trenerk ESN (v nadaljevanju trener ESN) na mednarodnih srečanjih ESN. To smo želeli preveriti tudi med člani ESN ter tako izvedli raziskavo, ki je predstavljena v zadnjem delu diplomskega dela. V raziskavi, ki smo jo opravili, smo ugotavljali, ali so člani ESN zadovoljni s kakovostjo delavnic, ki se izvajajo na mednarodnih srečanjih, ali so zadovoljni z dosedanjimi trenerji, ki izvajajo delavnice, ter kako ocenjujejo uvedbo usposabljanja za trenerje ESN v organizacijo. Rezultati so izjemno zanimivi, saj takšnih res nismo pričakovali.
Keywords: izobraževanje, neformalno izobraževanje, usposabljanje, trenerji, delavnice
Published: 10.08.2012; Views: 891; Downloads: 72
.pdf Full text (1,71 MB)

3.
TAKTIKA OB PREKINITVAH IGRE PRI MLAJŠIH SELEKCIJAH U9 - U15
Borut Kolar, 2014, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu Taktika ob prekinitvah igre pri mlajših selekcijah U9 – U15 sem predstavil, prikazal in raziskal problem ob prekinitvah igre pri nogometu. Z nalogo sem hotel zbrati vaje za urjenje taktike ob prekinitvah igre in jih razvrstiti po težavnosti in po starostnih kategorijah od U9 do U15, da bi bile trenerjem v pomoč pri treniranju. Pomembnosti taktike ob prekinitvah igre ni treba posebej izpostavljati, saj vemo, da se v sodobnem nogometu veliko zadetkov doseže prav iz prekinitev. V nalogi sem opisal taktične elemente in vsako prekinitev igre posebej. S pomočjo preglednice sem približal in poskušal poenostaviti težavnostne stopnje pri posameznih kategorijah. V nadaljevanju sem zbral in opisal vaje, ki so lahko v pomoč trenerjem pri učenju taktike ob prekinitvah igre pri posamezni selekciji. Menim, da imajo kolegi trenerji različne metode za učenje taktike ob prekinitvah igre, izbira katerih je v veliki meri odvisna od notranjih in zunanjih dejavnikov. S tem namenom bi jim z diplomsko nalogo rad pomagal in poenostavil delo pri treniranju tega elementa nogometne igre, ki je zelo pomemben pri usposabljanju mladih nogometašev.
Keywords: taktika, prekinitve igre, mlajše selekcije, vaje, kategorije, trenerji, učenje, ponavljanje.
Published: 10.12.2014; Views: 703; Downloads: 61
.pdf Full text (901,61 KB)

4.
IZOBRAŽEVALNI SEMINAR ZA PLAVALNE TRENERJE
Emil Tahirović, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: V zadnjem času se tudi na področju izobraževanja plavalnih trenerjev opaža pomanjkanje motivacije za udeleževanje na izobraževalnih seminarjih. Prav tako, primanjkuje število izobraževalnih seminarjev, ki bi vsebovali oziroma obravnavali primerno tematiko in katere bi vodili primerni strokovnjaki. Z raziskavo smo ugotavljali, kakšno je trenutno stanje na področju izobraževanja plavalnih trenerjev, kakšno je njihovo mnenje o tovrstnih izobraževanjih, kje vidijo največji problem in kaj je vzrok za pomanjkanje motivacije pri udeleževanju tovrstnih izobraževan. Raziskavo smo izvedli s pomočjo anketnega vprašalnika med 30 slovenskimi plavalnimi trenerji, ki prihajajo iz različnih regij Slovenije.Rezultati so pokazali, da se veliko število plavalnih trenerjev, izobraževalnih seminarjev ne udeležuje. Vzrok za tako številčno neudeležbo je prav v vsebinah izobraževalnih seminarjev, ki ne obravnavajo aktualnih tematik. Poleg tega pa na nezadovoljstvo in pomanjkanje motivacije vpliva tudi ne subvencioniranje tovrstnih seminarjev, ki bi morali biti subvencionirani s strani Plavalne zveze Slovenije. Ugotovili smo, da bi moral vsak izobraževalni seminar poleg teoretičnega dela vsebovati tudi praktični del. Da bi spodbudili plavalne trenerje in bi se tovrstnih seminarje udeleževali bolj redno in z večjim zanimanjem, pa moramo izbrati tudi primerno lokacijo in časovni obseg seminarja.Na podlagi pridobljenih podatkov smo izdelali nov izobraževalni seminar za plavalne trenerje, katerega glavna tema je novosti plavalnih tehnik in za katerega želimo, da bi vzbudil njihovo zanimanje.
Keywords: izobraževanje, motivacija, plavalni trenerji, seminar
Published: 23.06.2015; Views: 480; Downloads: 47
.pdf Full text (627,81 KB)

5.
Analiza dela smučarskega trenerja v ekstremno nizkih temperaturnih razmerah
Matija Grašič, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Trenerji alpskega smučanja so pri svojem delu vsakodnevno izpostavljeni različnim zunanjim vremenskim dejavnikom. Velik problem predstavlja njihova dolga časovna izpostavljenost nizkim temperaturam, pred katerimi se lahko zaščitijo le do neke mere. Pri njihovem delu so prisotne dolgotrajne faze manj aktivnega dela, sama narava in okolje dela pa onemogočata najbolj efektivne ukrepe, kot sta ogrevanje s povečano fizično aktivnostjo in ogrevalni odmori. Po daljši časovni izpostavljenosti pridejo do točke, ko so toplotne izgube telesa klub zaščitni obleki večje, kot jo telo lahko proizvede. Posledice so otrdelost prstov na rokah in nogah, zmanjšan tipalni občutek in gibljivost, nastajajo omrzline, ozebline in podhladitve, zmanjšane so fizične in kognitivne sposobnosti, podaljšani reakcijski časi, poslabša se koncentracija, splošno počutje, zbranost, delovaje srčne mišice in mnoge druge sposobnosti, ki vodijo v povečano tveganje za nastanek poškodb, zdravstvenih težav, slabšo produktivnosti in zmanjšano varnost in zdravje pri delu. Analizirali smo toplotne obremenitve trenerjev v času celotne sezone, uporabili smo anketni vprašalnik za pridobivanje informacij o najpogostejših težavah, poškodbah in boleznih, preventivnih ukrepih in načinu oblačenja. Ugotavljali smo, kakšno vlogo pri tem igra narodnost, spol, starost, telesna sestava, bolezenska stanja, uživanje različnih substanc in kakšne poškodbe pri delu nastajajo. Iskali smo korelacije med posameznimi spremenljivkami in jih primerjali s teoretičnimi osnovami. Glede na izmerjene podatke smo izračunali priporočene izolacijske vrednosti oblačil in čase izpostavljenosti. Rezultati toplotne obremenitve so pokazali, da so trenerji res izpostavljeni ekstremnim temperaturam. Ugotovljeno je bilo, da ima to negativne posledice na vrsto njihovih sposobnosti, bolezni in poškodbe pri delu. Veliko trenerjev pride do točke, ko svojega dela zaradi posledic nizkih temperatur res ne more več opravljati. Spoznali smo, da je od telesnih lastnosti posameznika odvisno kako telo reagira na ekstremne temperature. Zauživanje različnih substanc, kot so tobak, alkohol in zdravila, negativno vplivajo na delovanje termoregulacijskih mehanizmov, primerna hidracija, prehrana in vrsto drugih preventivnih ukrepov pa imajo pozitivne učinke na telo. Izračuni so pokazali premajhno izolacijsko vrednost trenutnih oblačil in večkrat prekoračene priporočene čase izpostavljenosti nizkim temperaturam. Z eksperimentom smo potrdili, da se negativni vplivi nizkih temperatur na telo z uporabo dvojnih rokavic in nogavic, zmanjšajo. Predlagali smo nekatere smernice, s katerimi bi lahko izboljšali obstoječe stanje in ugotovili, da so največje rezerve v ozaveščenosti in posledično pravilnejšem ravnanju trenerjev in njihovih nadrejenih.
Keywords: trenerji, alpsko smučanje, analiza, nizke temperature, izpostavljenost
Published: 04.10.2016; Views: 596; Downloads: 33
.pdf Full text (4,50 MB)

6.
Nasilje trenerjev v klubu borilnih veščin
Aleksander Valant, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Šport je pomemben sociološki pojav v katerem se včasih nasilje in neprimerno obnašanje lahko smatrata kot efektivna načina za doseganje zmage oziroma dobrih rezultatov. V kontekstu nasilja v športu lahko omenimo štiri osnovne tipe nasilja v športu: brutalni fizični kontakt, mejni izbruhi nasilja, pol-kriminalno nasilje in kriminalno nasilje. Kriminalna in pol-kriminalna vedenja so obsojana, ostale oblike nasilja pa so postale del pravil igre, regulirane ali pa vzpodbujane. Borilne veščine, kot šport ali kot način življenja, vnašajo v naš vsakdan nasilje ali pa vsaj nekaj podobnega nasilju, saj je nasilje končni destilat katerekoli borilne veščine. Sicer so borilne veščine globoko spiritualne in razsvetljene izkušnje, ki pa večinoma temeljijo na ekstremno arhaičnih pristopih in mentaliteti. Borilne veščine nekoga, ki jih prakticira nadgrajujejo v vseh aspektih življenja, blagodejno vplivajo na telo in um, se ukvarjajo z globljimi vprašanji kot pa je »kako nasprotnika najlažje onesposobiti?«. Vendar pa kljub vsemu dobremu obstajajo tudi temačne plati borilnih veščin. Že v osnovi so borilne veščine nevarna praksa, saj nas učijo kako nekomu prizadejati škodo, kar pa ne učijo na boksarskih vrečah ampak najprej na sočloveku. Vendar pa smo to kot družba sprejeli kot nekaj normalnega, nekaj kar radi opazujemo iz športnega vidika (olimpijske discipline, ogromna tekmovanja MMA-ja, ipd.) ne glede na to ali smo jih kdaj trenirali ali ne. Ko pa pogledamo še dlje od dovoljenih in pričakovanih poškodb pri borilnih veščinah na druge oblike nasilja, kot je psihično, spolno in nenazadnje tudi fizično (vendar v večinoma hujši obliki kot drugje) pa ugotovimo, da je kljub vgrajeni moralnosti in etiki borilnih veščin prisotno tudi kar nekaj grobih kršitev le-teh. Žrtve »dodatnega« nasilja v borilnih veščinah so večinoma tiho in ne prijavljajo incidentov, nekatere ker jih je strah, druge ker jim tega ne dovoljuje ponos, tretje pa incidente povzamejo kot sestavni del učenja borilne veščine. V diplomski nalogi smo se odločili prikazati različne oblike nasilja, ki se pojavljajo s strani trenerjev v borilnih veščinah, za kar smo potrebovali podrobno statistično analizo vzorca tistih, ki trenirajo borilne veščine in seveda nekaj teoretičnega gradiva za opise nasilja. V diplomskem delu se teoretični del nahaja pred analitičnim.
Keywords: nasilje, nasilje v športu, borilne veščine, trenerji, vprašalniki, analize, diplomske naloge
Published: 21.10.2016; Views: 664; Downloads: 52
.pdf Full text (1,45 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica