| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 22
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Vodenje teniškega treninga v kategoriji rekreativcev do 12 let
Lori Škerl, 2024, undergraduate thesis

Abstract: Vodje v podjetjih in športu ter politiki pogosto uporabljajo različne stile vodenja. Vodenje v športu je v primerjavi z drugimi poslovnimi in organizacijskimi okoliščinami povezano s specifičnimi izzivi. Vodenje trenerjev ima pri učinkovitosti treninga, zadovoljstvu in psihološkem razvoju športnikov ter povezanosti igralcev in trenerjev pomembno vlogo, saj so od tega odvisni tudi rezultati. Kadar govorimo o uspešnem treniranju, trener ustrezno usmerja svoje športnike, da ti ohranijo zdrave odnose s soigralci. Poleg tega se zna učinkoviti trener prilagoditi in sprejeti ustrezne stile treniranja v različnih situacijah, in sicer glede na cilj športnikov, poznavanje in zrelost igralcev ter tedenski režim treningov. Številni mladi preživijo veliko časa s svojimi trenerji, nekateri celo več kot s svojimi starši, zato je še posebej pomembno razumevanje vpliva trenerjev, ne le v zvezi z napredovanjem športnih veščin športnikov, temveč tudi z vplivom na njihovo izobraževanje in celostni razvoj. Namen diplomske naloge je bil zato raziskati vplive stilov vodenja, predvsem avtokratskega in demokratičnega, na odnos med trenerjem in športnikom, na motivacijo športnikov in zadovoljstvo športnikov v izbrani teniški akademiji. Rezultati raziskave bodo koristili trenerjem pri izbiri ustreznih stilov vodenja, izboljšali njihovo interakcijo z varovanci med treningi ter okrepili njihovo uspešnost in celostni razvoj. V anketnem vprašalniku, ki smo ga uporabili za našo diplomsko nalogo, so sodelovali rekreativni tenisači v starostni kategoriji do 12 let. Raziskali smo štiri glavna področja, ki vplivajo na vztrajnost, motivacijo in napredovanje v tenisu. Na podlagi njihove pomembnosti smo razvrstili in proučili različne dejavnike z vidika igralcev ter glede na dobljene rezultate ankete ugotovili neposreden pozitiven vpliv demokratičnega vodenja. V nasprotju s tem pa pri avtokratskem stilu vodenja teniških treningov s strani anketiranih tenisačev nismo zaznali pozitivnih odzivov. Pomembno je, da trenerji razumejo vpliv različnih stilov vodenja in pomen demokratičnega vodenja pri izboljšanju motiviranosti otrok, njihovega zadovoljstva s treningom in s samim seboj ter željo po vztrajanju v tem športu.
Keywords: vodenje, treniranje, stili vodenja, odnos trener-športnik, motivacija, zadovoljstvo tenisačev.
Published in DKUM: 06.09.2024; Views: 91; Downloads: 8
.pdf Full text (994,14 KB)

2.
Kadri medobčinske nogometne zveze koper in spremembe v zadnjih desetih letih
Rene Piciga, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu smo raziskovali dogajanje v Medobčinski nogometni zvezi Koper. Glavni predmeti raziskave so bili nogometaši in trenerji. Želeli smo ugotoviti dejansko stanje v MNZ Koper: kakšne pogoje za treniranje imajo nogometaši, kakšni so vzroki za padec kakovosti obalnega nogometa v zadnjih 10-ih letih, kako pomembni sta licenca in nogometna izobrazba ter kateri dejavniki pri treniranju so za nogometaše bistveni. Raziskavo smo izpeljali z metodo anketiranja. Anketirali smo 3 različne nogometne selekcije in veliko različnih nogometnih trenerjev ter drugih nogometnih akterjev pod okriljem MNZ Koper. Rezultati so bili zelo zanimivi. Ugotovili smo, da so v MNZ Koper težava predvsem finančna sredstva in da MNZ Koper namenja premalo pomoči manjšim lokalnim klubom. Naši predlogi so, da se v prihodnje osredotočijo predvsem na ta dva elementa.
Keywords: nogomet, trener, sodnik, organizacija
Published in DKUM: 16.04.2024; Views: 253; Downloads: 19
.pdf Full text (1,81 MB)

3.
Stili vodenja v izbranem športnem društvu
Benjamin Vrhovec, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Osnovni namen raziskave je bil poiskati prevladujoč stil vodenja trenerjev v Športnem društvu Slavko Šlander, v katerem se ukvarjajo z borilnimi športi. V teoretičnem delu sta opisani bistvo borilnih športov in specifična vloga trenerja/mojstra pri teh športih. Predstavljeni so nekateri modeli vodenja v športu in najpogostejši stili vodenja. V raziskovalnem delu so prikazani rezultati raziskave, ki je bila izvedena z uporabo spletne ankete. Instrument raziskave je bila poljska različica Lestvice vodenja za šport. Vključenih je bilo 52 taekwondoistov. Povprečno so bili stari 21,2 let, večina (73 %) je bila moških. Raziskava je pokazala, da je po mnenju športnikov trenerjevo vodenje najbolj in v enaki meri usmerjeno v poučevanje in usposabljanje ter zagotavljanje povratnih informacij. Športniki pri trenerju pogosto opažajo prvine demokratičnega vodenja, nikoli prvin avtokratskega vodenja, samo občasno pa jim trener nudi tudi socialno podporo. Ker ob takšnem vodenju anketirani vzdušje v skupini ocenjujejo kot odlično, menimo, da je primerno za področje borilnih veščin.
Keywords: trener, borilni športi, vodenje, stili vodenja
Published in DKUM: 04.08.2023; Views: 614; Downloads: 67
.pdf Full text (888,67 KB)

4.
Vodenje športnega tima
Tija Ocvirk, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Učinkovito vodenje športnega tima vključuje samozavest, zaupanje in medsebojno spoštovanje. Najboljši trenerji premišljeno tvegajo, so samozavestni in inovativni pri svojih odločitvah. Te lastnosti se običajno prenesejo na člane ekipe in njihove medsebojne odnose, ki so prav tako ključnega pomena za kakovost delovanja. V nalogi je opis vodenja, delovanja, odnosov in raznolikih dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost ali morebitno neuspešnost timov. V raziskovalnem delu smo presojali trenerjev pristop in se posebej dotaknili področja komunikacije in odnosa do igralcev. V drugem delu raziskave smo ugotavljali procese in mišljenje z vidika odnosov med soigralci. Zaključili pa smo jo s predstavitvijo osebnega vidika anketirancev na temo regeneracije po porazu. Rezultati so pokazali, da so igralci dokaj zadovoljni s pristopom trenerjev, nekoliko rezerve pa smo zaznali pri komunikaciji in osebnih odnosih z vodjo. Kot izredno pomemben član ekipe je za tekmovalce tudi kapetan, ki naj bi skrbel za kohezijo med igralci bodisi na igrišču ali zunaj njega. S pomočjo ugotovitev smo predstavili predlagane rešitve na področju vodenja, ki lahko pripomorejo k želenim izidom vsakega športnega tima.
Keywords: vodenje, športni tim, trener.
Published in DKUM: 05.05.2023; Views: 678; Downloads: 92
.pdf Full text (921,15 KB)

5.
Značilnosti uspešnih timov in vodij v športu
Aljaž Kocet, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V današnjem času je zaradi dejstva, da je vsaka organizacija edinstvena in se razlikuje od ostalih, zelo težko najti managerja ali vodjo, ki bi bil primeren za vse organizacije. Kljub temu pa lahko najdemo kar veliko vodij, ki so s svojim delovanjem pritegnili pozornost tako strokovnjakov kot laikov. Seveda se vsi sprašujemo, kakšne so značilnosti takega vodje, ki dosega nadpovprečne rezultate in je hkrati tudi priljubljen med svojimi podrejenimi. Je kaj takšnega v današnjem času sploh mogoče? Odgovore na ta vprašanja bomo skušali čim bolj natančno pojasniti v sklopu diplomske naloge. Pri tem se nismo omejili samo na vodje v organizacijah ampak smo se osredotočili tudi na značilnosti, ki jih posedujejo uspešni voditelji tudi na področju športa. Na konkretnih primerih smo predstaviti značilnosti, ki jih premorejo nekateri trenutno najbolj priznani voditelji na športnem področju, natančneje v svetu nogometa. Vedno znova se namreč pojavljajo določene kritike na račun posameznih managerjev v športnih ekipah, zato smo se odločili, da ta problem čim bolj podrobno raziščemo. Glavni problem, ki smo ga v diplomski nalogi skušali čim bolje pojasniti, se nanaša na pomanjkanje informacij o specifiki vodenja v športu. Prav tako je eden izmed problemov, ki smo ga predstavili v diplomski nalogi, tudi pomanjkanje kvalitetnih vodij športnih timov v Sloveniji, kar je lahko tudi posledica pomanjkanja informacij. V analizi športnih trenerjev smo prišli do spoznanja, da imata oba uspešna trenerja, ki sta bila predmet analize, skupne značilnosti vodenja. Ob analizi trenerjev smo ugotovili tudi, da imata oba trenerja svoj priljubljen način vodenja. Prišli smo tudi do zaključka, da se starejši trenerji res več poslužujejo tradicionalnih metod. Kljub temu pa smo ugotovili tudi, da so starejši trenerji lahko tudi inovatorji in postavljajo nove temelje na svojem področju ter da to ne velja samo za njihove mlajše kolege.
Keywords: vodja, vodenje, skupina, tim, šport, trener
Published in DKUM: 01.10.2020; Views: 1028; Downloads: 164
.pdf Full text (624,61 KB)

6.
Vloga in naloge pomočnika trenerja pri analizi igre nasprotnika in pripravi članske košarkarske ekipe na tekmo
Jan Šentjurc, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen zaključnega dela je predstaviti izkušnje pridobljene pri opravljanju vloge pomočnika trenerja v članskih moštvih Košarkarskega kluba Šentjur in Košarkarskega kluba Sixt Primorska, kjer sem deloval v zadnjih treh letih. Glavni namen diplomskega dela je predstaviti vlogo in naloge pomočnika trenerja v članskem moštvu pri pripravi na košarkarsko tekmo, pomen in vrednost analize nasprotnikove igre (taktike v obrambi, taktike v napadu, statistike in individualnih predispozicij posameznih igralcev).
Keywords: košarka, trener, pomočnik trenerja, analiza, Košarkarski klub Šentjur, Košarkarski klub Sixt Primorska.
Published in DKUM: 06.08.2020; Views: 1060; Downloads: 93
.pdf Full text (3,88 MB)

7.
Analiza nekaterih posebnosti dela trenerjev plavanja z mlajšimi selekcijami
Anja Krivec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo se loteva tematike dela trenerjev plavanja z mlajšimi selekcijami, pri čemer se posebej posveča raziskovanju razlik v načinu poučevanja pri trenerjih, vaditeljih in učiteljih plavanja. V teoretičnem delu je podrobneje predstavljena vadba plavanja mlajših selekcij, ki vključuje treninge, motivacijo, didaktične pripomočke ter razvijanje gibalnih sposobnosti. Poseben poudarek je namenjen trenerjem plavanja – njihovim delovnim področjem, nalogam, vlogam, ciljem, osebnosti, tipom in stilom njihovega vodenja. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati kavzalno-neeksperimentalne metode raziskovanja. Na vzorcu 35 vaditeljev/učiteljev/trenerjev plavanja iz plavalnih klubov Fužinar Ravne na Koroškem, Velenje, Rudar Trbovlje, Hrastnik, Branik Maribor in Terme Ptuj je bila izvedena kvantitativna raziskava. Na podlagi zastavljenih hipotez je bilo ugotovljeno, da se trenerji plavanja v povprečju bolj poslužujejo strokovne literature kot vaditelji ter statistično značilneje bolj uporabljajo plavalne plovce kot učitelji/vaditelji plavanja. Najpomembnejši cilj vaditeljev, učiteljev in trenerjev plavanja je izboljšanje plavalnih sposobnosti, njihov najpomembnejši vidik dela pa razvoj gibalnih/motoričnih sposobnosti vadečih. Rezultati so pokazali, da otroke najbolj motivirajo žoge, plavalne deske in potopljive figurice, pri čemer trenerji slednje uporabljajo najmanj. Izkazalo se je tudi, da trenerji najpogosteje uporabljajo metodo maksimalnih hitrosti, neprekinjeno metodo za razvijanje vzdržljivosti pa uporabljajo bolj kot vaditelji in manj kot učitelji. Ugotovitve so pokazale tudi, da trenerji razvijajo vzdržljivostno moč v enaki meri kot učitelji in v manjši meri kot vaditelji.
Keywords: vadba plavanja, mlajše selekcije, vaditelj, učitelj, trener
Published in DKUM: 09.06.2020; Views: 1090; Downloads: 182
.pdf Full text (1,72 MB)

8.
Kakovost dela trenerjev z mlajšimi selekcijami
Tina Kolman, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi Kakovost dela trenerjev z mlajšimi selekcijami smo v študijskem letu 2017/18 izvedli raziskavo s trenerji, ki delujejo v športnih klubih po celotni Sloveniji. Z anketnim vprašalnikom za trenerje ter s pomočjo opazovanega treninga smo ugotavljali, kaj vse vpliva na kakovostno pedagoško delo trenerja. V teoretičnem delu diplomske naloge smo se osredotočili na tekmovalni šport ter otroka kot mladega športnika. Natančno smo predstavili, kaj in kdo je trener, kako zelo je pomemben trener za otroka ter pozornost namenili tudi kakovostnemu pedagoškemu delu trenerja. Predstavili smo vse pomembne dejavnike, ki so potrebni, da je trener pri svojem delu uspešen. V empiričnem delu diplomske naloge je predstavljena raziskava, kjer smo s kavzalno neeksperimentalno metodo na neslučajnostnem vzorcu iz konkretne populacije trenerjev v športnih klubih pridobili podatke ter jih analizirali. Merski instrument je bil anketni vprašalnik, ki je bil sestavljen iz 67 vprašanj, odprtega in zaprtega tipa. Opazovanje treninga je vsebovalo 18 opazovanih elementov. Podatke smo obdelali s kvantitativno obdelavo – deskriptivna statistika. Rezultati raziskave so pokazali, da ima formalna izobrazba trenerja na pripravo velik vpliv. Kajti trenerji, ki imajo višjo izobrazbo, se bolj pripravijo na trening. Ugotovili smo, da mesečna vadnina ne vpliva na to, koliko otrok trenira trener. Večina anketiranih klubov nima vstopnih pogojev za treniranje. Rezultati kažejo tudi, da je dolžina enega treninga odvisna od sodelovanja otrok na treningu. Prav tako smo ugotovili, da je pomembna tudi trenerjeva starost za motiviranje otrok pri treningu. Otroci namreč najbolje sodelujejo pri treningu, ki je dolg 50 min ali 70 min, ter so najbolj motivirani s strani trenerjev, ki so stari med 35 in 39 let.
Keywords: predšolski otrok, gibalna aktivnost, športni klub, trener, tekmovalni šport
Published in DKUM: 03.12.2018; Views: 1926; Downloads: 149
.pdf Full text (779,58 KB)

9.
Vloga staršev v športni gimnastiki
Katja Čonč, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomska naloga zajema problematiko otrok, staršev in trenerjev v športu, še posebej v športni gimnastiki. Družina ima v otrokovem življenju ogromen pomen. Predstavlja temelj vzgoje, odraščanja, socializacije, materialnih in socialnih dobrin. Razvoj otroka je zato močno odvisen od družine. Na otrokov razvoj vpliva tudi šport, tako iz psihosocialne plati, saj pomaga otroku pri vključevanju v svet, kot tudi iz biološke plati, kjer mu pomaga pri telesnem razvoju in preprečevanju nastanka številnih obolenj. Vključevanje otrok v šport je torej izrednega pomena. Vloga staršev je zato bistvenega pomena pri vzgoji mladih športnikov, da otroke usmerjajo v šport, izpolnjujejo naloge, ki jim pripadajo, in da otroku stojijo ob strani ter ga spodbujajo. V športu je pomemben tudi trikotnik otrok – starši – trener. Vsak posameznik ima v trikotniku namreč naloge, ki jih mora opravljati za pozitiven odnos, tukaj ima velik pomen komunikacija. Velikokrat se zgodi, da eden od posameznikov v tem trikotniku ne opravlja svojih nalog, ali premočno posega v delo drugega, zato se odnos med njimi lahko skrha. Dobra komunikacija, dobro delo trenerja in delovne vrednote otrok pripeljejo do vrhunskega športa, kjer je pri otrocih, vloga staršev še bolj pomembna, saj je med zmago in porazom lahko zelo tanka meja. Spodnji rezultati empiričnega dela naloge kažejo, da se starši zavzemajo za športen napredek otrok, saj imajo dobre odnose s trenerji in so z njihovim delom zadovoljni. Redno se tudi udeležujejo tekmovanj, zanimiv pa je podatek, da v klubu večinoma ne sodelujejo pogosto.
Keywords: otrok, starši, trener, družina, odnos, gimnastika.
Published in DKUM: 03.12.2018; Views: 1358; Downloads: 157
.pdf Full text (448,13 KB)

10.
Popoldanske plesne dejavnosti otrok in mladostnikov v mestu Krško
Maja Zupančič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Popoldanske plesne dejavnosti otrok in mladostnikov v mestu Krško je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo opisali ples, kako je ples pomemben za otroka. Na kratko smo opisali zvrsti plesa, ki se izvajajo v mestu Krško (balet, jazz, sodobni ples, step, orientalski ples, hip-hop, standardni plesi in latinskoameriški plesi). Na koncu teoretičnega dela pa še, kakšno vlogo ima plesni trener/učitelj pri poučevanju plesa otrok in mladostnikov. V empiričnem delu smo opravili intervjuje z desetimi plesnimi trenerji/učitelji, ki poučujejo ples v mestu Krško. Ugotovili smo, koliko otrok in mladostnikov obiskuje različne zvrsti plesa, kako potekajo treningi in kakšen način dela ima posamezni učitelj/trener plesa.
Keywords: ples, zvrsti plesa, trener/učitelj plesa, trening, modeli vzgoje.
Published in DKUM: 28.11.2018; Views: 1121; Downloads: 84
.pdf Full text (1,42 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica