1. Poznavanje električne mobilnosti v SlovenijiKarmen Enci, 2020, bachelor thesis/paper Abstract: Prometni sektor je eden izmed največjih proizvajalcev onesnaževal, ki imajo na okolje zelo negativen vpliv. Škodljivi izpusti v ozračje, kot so toplogredni plini, emisije in škodljivi delci, so v veliki meri vir človekovega delovanja na okolje. Človeška miselnost, vedenje in ravnanje so tako ključni akterji tako pri povečevanju kot tudi pri zmanjševanju obremenjevanja okolja. V diplomskem delu bomo obravnavali električno mobilnost, ki je kot rešitev enega izmed pomembnejših razvojnih izzivov, s katerimi se srečujemo v 21. stoletju, kako negativne učinke onesnaževal na okolje zmanjšati, postala pomembno sredstvo trajnostnega razvoja. V raziskavi pričujoče diplomske naloge bomo z uporabo anketne metode raziskovanja analizirali poznavanje električne mobilnosti v Sloveniji na osnovi anketiranja vzorca več kot 500 polnoletnih voznikov in uporabnikov osebnih avtomobilov v Sloveniji, da bi ugotovili, kakšen je trenutni potencial za uveljavitev električne mobilnosti v Sloveniji. Keywords: električna mobilnost, električna vozila, e-vozila, promet, trajnostni razvoj, toplogredni plini, trdni delci, globalno segrevanje, učinek tople grede Published in DKUM: 08.10.2020; Views: 2082; Downloads: 272 Full text (2,19 MB) |
2. MERJENJE ATMOSFERSKIH PARAMETROVJure Vreča, 2017, diploma project paper Abstract: V projektni nalogi smo predstavili zasnovo elektronskega sistema za samodejno merjenje naslednjih parametrov atmosfere: temperatura, pritisk, relativna vlažnost in koncentracija trdnih delcev. Elektronski sistem smo zasnovali s ciljem izvajanja samodejnih meritev na vremenskem balonu. Uporabili smo razvojno ploščo Atmel ATMEGA256RFR2 Xplained Pro. Keywords: merjenje, vlažnost, vlaga, temperatura, pritisk, tlak, trdni delci, PM, PM10, PM1.0, PM2.5, elektronski sistem, načrtovanje, zasnova, Altium, Atmel, vremenski balon, radiosonda, radiosonde, MAX31865, HIH9131, MS5607, PMS3003 Published in DKUM: 30.01.2018; Views: 3979; Downloads: 269 Full text (1,75 MB) This document has many files! More... |
3. VSEBNOST TRDNIH DELCEV MED SEKUNDARNIM ČIŠČENJEM ODPADNIH VODSara Rihtar, 2014, master's thesis Abstract: Namen magistrskega dela je bil določitev vsebnosti trdnih delcev v odpadni komunalni vodi med postopki čiščenja na čistilni napravi. Želeli smo primerjati vsebnosti suspendiranih in raztopljenih delcev v komunalni odpadni vodi na vtoku na čistilno napravo, po primarnem čiščenju in iztoku ter rezultate primerjati z rezultati po obdelavi z membranskim bioreaktorjem (MBR). Izmerili smo naslednje fizikalno-kemijske parametre: pH, motnost, prevodnost, barva, vsebnost trdnih delcev in vsebnost organskih snovi, izraženih kot KPK.
Glede na rezultate fizikalno-kemijskih parametrov smo ugotovili, da se vrednosti motnosti, barve, vsebnosti vseh snovi (TS) in KPK s čiščenjem znižujejo v skladu s pričakovanji. Analiza vsebnosti trdnih delcev je pokazala, da so izračunane vrednosti v vzorcih odpadnih vod po predčiščenju, kjer je prisotnih 70 % raztopljenih in 30 % suspendiranih snovi, v skladu z literaturnimi navedbami. Po biološkem čiščenju je okoli 90 % raztopljenih in 10 % suspendiranih snovi, medtem ko so se slednje po čiščenju z MBR popolnoma odstranile. Raziskava je pokazala, da je korelacija med vsebnostjo skupnih suspendiranih snovi in KPK relativno nizka v vseh fazah čiščenja odpadne vode. Keywords: trdni delci, sekundarno čiščenje, komunalna odpadna voda, KPK Published in DKUM: 23.12.2014; Views: 1876; Downloads: 288 Full text (2,60 MB) |
4. Razvoj metode in določevanje frakcije PM10 lebdečih trdnih delcevTea Jazbec, 2011, undergraduate thesis Abstract: Zaradi vedno večjega tehnološkega in industrijskega razvoja, se znižuje kakovost zraka, saj predstavlja človekova aktivnost glavni doprinos škodljivih snovi v atmosfero. Vsebnost onesnaževal v ozračju povzroča negativne trajne vplive na okolje in zdravje ljudi. Atmosferski aerosoli so mešanica trdnih in tekočih delcev suspendiranih v zraku in se razlikujejo po obliki, velikosti in kemijski sestavi. Zaradi težnje po varstvu okolja in varovanju in izboljšanju kakovosti zraka, se izvajajo meritve obremenjenosti zraka s prašnimi delci, ki so lahko primarnega ali sekundarnega izvora. Sekundarni delci nastanejo pri kemijskih reakcijah; za razliko od njih pa se primarni emitirajo neposredno iz izpustov.
Namen diplomskega dela je bil razvoj metode in določevanje frakcije PM10 lebdečih trdnih delcev. Prah velikosti delca, manjšega od 10 mikrometrov, se obravnava kot fini delec ali delec PM10. Ugotavljali smo raven onesnaženosti zraka v industrijski coni Kidričevo ter opravili študijo morebitnih vplivov parametrov na izmerjeno vrednost.
Za ugotavljanje ravni onesnaženosti zraka smo izmerjene vrednosti primerjali s predpisanimi vrednostmi v uredbah in zakonih. Meritve smo izvajali z merilno napravo Tecora ter opravili gravimetrijsko analizo filtrov po Standardu SIST EN 12341:2000, ki zahteva celodnevno sesanje prahu. Slednji temelji na tehtanju čistih filtrov ter ponovnem tehtanju po 48-urni kontaminaciji filtrov pri pogojih temperature 20 ± 1 °C ter relativne vlažnosti 50 ± 5 %.
Izvedli smo študijo vplivov temperature in vlažnosti na dobljene rezultate in potrdili zastavljeno hipotezo o morebitnem razširjenem območju merjenja. Študijo smo izvedli z uporabo eksperimentalnega načrta, statističnih testov in z analizo varianc ter z grafičnim prikazom rezultatov.
Za potrditev analiznega postopka smo izvedli validacijo metode ter ocenili merilno negotovost.
Potrdili smo uporabnost metode z uporabljenim merilnikom s pomočjo vzporednih meritev, ki so jih izvedli na ZZV Maribor z merilno postajo Grimm. Keywords: lebdeči trdni delci PM10, validacija metode, merilna negotovost, eksperimentalni načrt Published in DKUM: 24.03.2011; Views: 3742; Downloads: 305 Full text (1,93 MB) |