| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 639
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Ukrepi za zmanjšanje ogljičnega odtisa z uporabo vodikovih tehnologij v transportu
Matevž Pavlič, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Onesnaževanje okolja in posledično globalno segrevanje je v zadnjih desetletjih postal velik problem. Največji povzročitelj so izpusti ogljikovega dioksida, ki nastajajo zaradi gorenja fosilnih goriv. V prihodnosti bomo morali delati na ozaveščanju ljudi in spodbujati uporabo alternativnih virov pogonskih goriv, da bomo s tem pripomogli k manjši onesnaženosti planeta, vode in zraka. Na področju prometa bo potrebno pomladiti slovenski vozni park, za vozila na alternativna goriva pa vzpostaviti ustrezno infrastrukturo. V diplomskem delu smo predstavili alternativne vire pogonskih goriv in se še posebno osredotočili na vodik, ki v zadnjem času postaja vroča tema kot pogonsko gorivo osebnih vozil. Podrobneje sta predstavljeni tudi najnovejši vozili, ki ju poganja vodik. Diplomska naloga zajema tudi anketo, ki je bila izvedena prek spleta. V anketi smo preverili poznavanje in uporabo alternativnih goriv. Vprašali smo o pripravljenosti ljudi uporabljati vodik kot alternativni vir pogonskega goriva, če bi s tem zavestno pripomogli k zmanjšanju onesnaženosti okolja.
Keywords: Ogljični odtis, alternativni viri pogonskih goriv, vodik, transport, osebno vozilo na vodik, ukrepi
Published: 30.11.2021; Views: 30; Downloads: 1
.pdf Full text (35,66 MB)

2.
Izračun ogljičnega odtisa podjetja AJM okna-vrata-senčila d.o.o. s poudarkom na transport, ogrevanje in porabo električne energije
Tilen Herinek, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomsko delo obravnava izračun ogljičnega odtisa podjetja AJM. Diplomsko delo predstavi podjetje AJM, njihov vozni park, njihove posloven enote in zastopništvo, porabo električne energije in ogrevanje ter izračun ogljičnega odtisa. Z izračunom ogljičnega odtisa smo lahko pokazali vpliv podjetja na okolje in glede na rezultate podali predloge in izboljšave za zmanjšanje ogljičnega odtisa podjetja.
Keywords: 1. ogljični odtis, 2. transport, 3. električna energija, 4. ogrevanje, 5. ogljikov dioksid
Published: 30.11.2021; Views: 20; Downloads: 1
.pdf Full text (805,00 KB)

3.
Preračun tračnega transporterja za transport premoga v podjetju Premogovnik Velenje
Jani Bezjak, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili izziv podjetja Premogovnik Velenje d.o.o za načrtovanje novega tračnega transporterja. Predstavljen je proces načrtovanja tračnega transporterja in splošna uporaba sistemov za transportiranje. Opisani so koraki vzdrževanja, ki jih uporabljajo na Premogovniku Velenje, s katerimi zagotavljajo najvišjo ekonomičnost transportne opreme. V izhodiščnem delu je narejen sekcijski preračun načrtovanja tračnega transporterja, namen katerega je določitev potrebne pogonske moči pogonskih motorjev. V preračunu so predhodno podani tehnični podatki transporterja na podlagi katerih je celoten izračun izveden.
Keywords: tračni transporter, transport premoga, vzdrževanje transportne opreme, določitev odporov pri gibanju, izbira pogonskega motorja, izbira gumijastega traku transporterja
Published: 05.10.2021; Views: 115; Downloads: 21
.pdf Full text (2,64 MB)

4.
Izkoriščenost voznega parka pošte slovenije
Neja Kokot, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo v prvem delu zajeli teoretični del obravnavanega problema, kot je logistika nasploh, vozni park v organizacijah, izkoriščenost in učinkovitost ter načrtovanje transporta. Problem izkoriščenosti v voznem parku smo opredelili tudi s pomočjo dobrih praks iz tujine. V drugem, analitičnem delu naloge, pa smo opisali organizacijo in njene glavne dejavnosti. Predstavili smo dejanske podatke izkoriščenosti voznega parka za leti 2019 in 2020, s pomočjo teh pa naredili analizo predlogov rešitev, ki bodo izkoriščenost izboljšali. Ugotovili smo, da bi izkoriščenost izboljšali z uvedbo zunanjega izvajanja transporta na določenih lokacijah, kjer je izkoriščenost res slaba. Ugotovili smo tudi, da bi izkoriščenost povečali z združevanjem dostav z večjih pošt na manjše, saj bi pri tem potrebovali manj vozil. Predstavili smo tudi uvedbo umetne inteligence v transportu, predvsem z uporabo avtonomnih vozil, ki se čedalje bolj razvijajo. Najboljši rešitvi izboljšanja izkoriščenosti sta torej uvedba zunanjega izvajanja transporta in umetna inteligenca. Pri obeh rešitvah bi se dosedanji vozni park zmanjšal, s tem pa bi se povečala izkoriščenost preostalih vozil.
Keywords: izkoriščenost, logistika, transport, vozni park, Pošta Slovenije
Published: 24.09.2021; Views: 144; Downloads: 40
.pdf Full text (1,04 MB)

5.
Dobava premoga kot energenta za proizvodnjo toplotne in električne energije v Javnem podjetju Energetika Ljubljana d.o.o.
Luka Ambrož, 2021, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena pot energenta – premoga, ki ga Javno podjetje Energetika Ljubljana d. o. o. v svoji enoti TE-TOL uporablja za proizvodnjo toplotne in električne energije. Opisana je pot premoga od rudnika v Indoneziji do Luke Koper ter do končnega uporabnika TE-TOL. Najprej je opisana transportna infrastruktura v premogovniku ter natovarjanje premoga na Capesize ladjo za razsuti tovor, ki premog pripelje v Luko Koper. Sledi opis raztovarjanja premoga na deponijo terminala za premog in železovo rudo, podrobneje pa je nato opisana pot premoga po železnici do TE-TOL. Izpostavljen je ključni problem pri dobavi premoga, in sicer ta, da Slovenske Železnice niso uspele zagotavljati ustrezne dinamike dobav, ki je bila zapisana v pogodbi. Razlog je nezgrajeni drugi tir proge med Luko Koper in Divačo in posledično prevelika obremenjenost obstoječe enotirne proge. V diplomskem delu so predstavljene pomanjkljivosti železniškega omrežja in možne rešitve za ustrezno dinamiko dobav premoga v TE-TOL. Najbolj optimalno rešitev predstavlja uporaba daljše vlakovne kompozicije z dobavo dvakrat dnevno, namesto krajše trikrat dnevno. Dolgoročno rešitev za pravočasno dobavo premoga v TE-TOL pa predstavlja le izgradnja drugega tira na odseku Koper–Divača.
Keywords: transport premoga, Capesize, TE-TOL, vlakovna kompozicija, železniško omrežje
Published: 24.09.2021; Views: 119; Downloads: 16
.pdf Full text (4,79 MB)

6.
Modeliranje ogljičnega odtisa metilirane melaminske smole
Borut Solina, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Podnebne spremembe in globalno segrevanje sodita med glavne probleme na svetu, zato države in podjetja stremijo k temu, da bi preprečila ali vsaj zmanjšala vzroke teh pojavov. Eden izmed načinov za dosego tega cilja je zmanjšanje emisij toplogrednih plinov v industriji, zato smo v diplomskem delu v sodelovanju s podjetjem Melamin iz Kočevja razvili model za ocenjevanje ogljičnega odtisa za produkt metilirano melaminsko smolo heksametoksimetilol melamin. Za osnovo smo uporabili metodologijo ISCC+ in v izračun vključili emisije toplogrednih plinov, ki nastajajo pri transportu kemikalij in proizvodnji produkta in ne za celotni življenjski cikel izdelka. Za to metodologijo smo se odločili zaradi pobude podjetja Melamin. Za transport smo ugotovili, da je iz vidika ogljičnega odtisa najbolj ugodno, da se na kopnem kemikalije prevažajo z železniškim transportom namesto s cestnim in preko morij z ladijskim prevozom namesto letalskim. Pri proizvodnji produkta smo ugotovili, da je za zmanjšanje ogljičnega odtisa potrebno kemikalije, pridobljene iz fosilnih virov, zamenjati s kemikalijami, pridobljenimi iz bioosnovanih virov. Primerjali smo metanol na osnovi fosilnih virov z biometanolom iz podjetij BioMCN in Sodra. Količina nastalih emisij v proizvodnji z uporabo metanola na osnovi fosilnih virov je bila 3,88 tCO2eq/tprod. Če smo uporabili biometanol iz podjetja BioMCN, se je ogljični odtis zmanjša na 3,40 tCO2eq/tprod, medtem ko so z biometanolom podjetja Sodra bile emisije še nižje in sicer 3,05 tCO2eq/tprod. Pomembno je tudi, da se vsaj del porabljene elektrike proizvaja iz nefosilnih virov, kot je denimo lesna biomasa, saj se s tem zelo zmanjša ogljični odtis. Podjetje pridobiva 25 % električne energije iz lesne biomase in s tem zmanjša ogljični odtis zaradi porabe elektrike za 22,14 % v primerjavi s celotnim odjemom iz omrežja.
Keywords: ogljični odtis, ogljikov dioksid, transport, proizvodnja, emisija, metilirana melaminska smola
Published: 22.09.2021; Views: 67; Downloads: 18
.pdf Full text (2,26 MB)

7.
Vpliv pandemije covida-19 na transport
Mateja Salcman, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Konec leta 2019 je na Kitajskem izbruhnil nov gripi podoben virus, poimenovan SARS-CoV-2, bolezen, ki jo virus povzroča, pa covid-19. Virus se je razširil po celem svetu in razglašena je bila pandemija. Vlade so bile primorane ublažiti hitro širjenje virusa, zato so bili sprejeli strogi ukrepi, kot so zaustavitev javnega življenja, šolanje in delo od doma, zapiranje meja in obvezna 14-dnevna karantena ob vstopu v državo. To je nosilo posledice na različne panoge, med njimi tudi na transport. Potniški transport je bil v celoti zaustavljen ali je potekal pod strogimi pogoji. Tovorni transport se je srečal z raznimi novimi izzivi, kot so povečana ozka grla zaradi daljših časovnih dob na mejnih prehodih in pomanjkanje voznikov v času ukrepov. Sprejeta so bila sicer številna odstopanja od predpisanih zakonov za tovorni transport, da je lahko ta potekal kar se da nemoteno.
Keywords: pandemija, covid-19, SARS-CoV-2, potniški transport, tovorni transport
Published: 06.07.2021; Views: 378; Downloads: 139
.pdf Full text (2,10 MB)

8.
Preračun tračnega transporterja za transport premoga v Termoelektrarni Šoštanj
Aljaž Stropnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo predstavili podjetje Termoelektrarna Šoštanj d.o.o. Predstavljen je sistem transporta premoga iz Premogovnika Velenje v Termoelektrarno Šoštanj(TEŠ), ki se vrši s sistemom tračnih transporterjev. Opisali in predstavili smo zaščitne sisteme in naprave na tračnih transportnih trakovih v TEŠ-u. Predstavili smo jemanje vzorcev premoga za kasnejše določanje kalorične vrednosti. V nadaljevanju smo izvedli analitični (sekcijski) preračun tračnega transportnega traku. Izveden preračun nam je pomagal pri določitvi ustreznega pogonskega elektromotorja, ki bo menjan ob naslednjih rednih vzdrževalnih delih na tehnološki enoti (TEŠ blok 6).
Keywords: logistika, tračni transporterji, transport premoga, določitev odporov pri gibanju, izbira pogonskega elektromotorja
Published: 01.07.2021; Views: 206; Downloads: 36
.pdf Full text (2,91 MB)

9.
Optimizacija proizvodnega procesa naročniške proizvodnje v podjetju SMM – Maribor
Semir Kadirić, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomskega dela je bil predstaviti način in metode dela v podjetju SMM proizvodni sistemi d. o. o. – Maribor in poskušati narediti oz. predlagati optimizacijo postopka operacij izdelka v podjetju na konkretnem primeru. Predstavil in opisal sem podjetje ter prikazal prednosti in težave, s katerimi se podjetje srečuje pri pripravi proizvodnje, poteku izdelave, kontroli, montaži … Potek izvajanja projekta po naročnikovi dokumentaciji (tuji dokumentaciji) je osrednja tema dela, opredelil pa sem tudi prednosti in slabosti.
Keywords: proizvodni proces, just in time (JIT), optimizacija, kvaliteta, izdelava, vrstni red operacij, čas, kontrola, montaža, transport.
Published: 01.07.2021; Views: 246; Downloads: 34
.pdf Full text (3,01 MB)

10.
Organizirana kriminaliteta v logistiki
Nastja Slivniker, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sta predstavljena pojma logistika in organizirana kriminaliteta ter njuno medsebojno prepletanje. Svetovna menjava blaga se bo še naprej vsako leto višala in večala. Posledično se bodo razvile nove metode in poti v transportu blaga in posledično bodo nastale tudi nove oblike organizirane kriminalitete. S pojavom globalizacije, v današnjem svetu je obvladovanje tveganj v logistiki vse bolj potrebna, saj je porast tveganja vse višja. Sama problematika se začne s svetovno globalizacijo, ki prenaša velike premike blaga in ljudi iz enega konca sveta na drugega oziroma po celotnem svetu. Zaradi velike količine blaga, ki dnevno potuje po svetovnih morjih, cestah ali zraku je zelo povečana tudi možnost organiziranega kriminala na vseh področjih logističnih dejavnosti. Organizirana kriminaliteta je povezana z večino prevoznih sredstev (letala, kamioni, ladje) kot tudi z različnimi ljudmi, ki so povezani dnevno z vsemi logističnimi dejavnostmi (skladiščniki, cariniki, deklaranti, policisti na mejah, prevozniki, vozniki, zdravstveni delavci, inšpekcijske službe ipd.). Organizirana kriminaliteta je eden večjih problemov dan danes, saj ga je zelo težko odkriti.
Keywords: diplomske naloge, organizirana kriminaliteta v logistiki, logistika, kriminal, transport
Published: 18.06.2021; Views: 226; Downloads: 91
.pdf Full text (722,90 KB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica