1. Ocena ogljičnega odtisa turizma v Sloveniji : rezultati CRP modela 2023 za leto 2019Zala Žnidaršič, Nejc Pozvek, 2024, independent scientific component part or a chapter in a monograph Abstract: Turizem močno vpliva na emisije toplogrednih plinov zaradi visoke porabe fosilnih goriv, ki so glavni vir energije v tem sektorju. Pri zgorevanju fosilna goriva sproščajo CO2 ter druge dolgotrajne toplogredne pline, kot so metan, dušikov oksid, in fluoroogljikovodiki. Turizem kot sektor v povprečju prispeva 8 % k svetovnim emisijam CO2, pri čemer je letalski promet največji povzročitelj z 40 % emisij, sledijo avtomobili (32 %) in nastanitve (21 %). Križarke predstavljajo 1,5 % emisij. Pomemben del emisij izhaja tudi iz porabe hrane, pijače, gradnje infrastrukture in storitev. Rezultatov različnih modelov ogljičnega odtisa kažejo, da se poraba in emisije med različnimi vrstami potovanj zelo razlikujejo, od zanemarljivih pri kolesarjenju do najvišjih emisij pri letalskih potovanjih in križarjenju. Modeli za izračun ogljičnega odtisa turističnih dejavnosti se med seboj močno razlikujejo tako po obsegu vhodnih podatkov kot tudi po namenu izračuna ogljičnega odtisa, kar otežuje primerjave in natančne ocene. Za prihodnje analize ogljičnega odtisa turizma je pomembno razviti (vsaj na državni ravni) enoten in dostopen model za izračun ogljičnega odtisa v turizmu. Keywords: modeliranje ogljičnega odtisa, transport, nastanitve, aktivnosti turistov, prehrana turistov Published in DKUM: 18.11.2025; Views: 0; Downloads: 0
Full text (1,04 MB) This document has many files! More... |
2. The impact of time delays in traffic information transmission using ITS and C-ITS systems: a case-study on a motorway section between two tunnelsIva Meglič, Matjaž Šraml, Ulrich Zorin, Chiara Gruden, 2025, original scientific article Abstract: Timely and accurate traffic information is crucial for maintaining safety and efficiency on motorway networks. This research examines time delays in traffic information transmission through intelligent transport systems (ITSs) and cooperative intelligent transport systems (C-ITSs) on the Slovenian motorway network. The aim of the research is to assess the effectiveness of existing notification systems and the impact of time delays on the timely informing of drivers in the event of an accident in a tunnel. Using real-world data from Regional Traffic Center (RCC) in Vransko, manual and automated activations of traffic portals and different update frequencies of the Promet+ mobile application were analyzed during peak hours. Results show that automated activation reduces delays from 34 to 25 s at portals and from 27 to 18 s in the Promet+ app. Continuous updates in the app provided the highest driver coverage, leaving only 15 uninformed drivers in the morning peak and 8 in the afternoon, whereas 60 s update intervals left up to 71 drivers uninformed. These findings highlight the effectiveness of automation and continuous updates in minimizing delays and improving driver awareness. The research contributes by quantifying latency in ITSs and C-ITSs and demonstrating that their combined use offers the most reliable information delivery. Future improvements should focus on hybrid integration of ITS and C-ITS, dynamic update intervals, and infrastructure upgrades to ensure consistent real-time communication, shorter response times, and enhanced motorway safety. Keywords: intelligent transport systems (ITS), cooperative intelligent transport systems (C-ITS), hybrid communication, traffic information transmission Published in DKUM: 03.11.2025; Views: 0; Downloads: 12
Full text (1,93 MB) This document has many files! More... |
3. Izdelava traktorskega viličarja za transport zabojev s piščanci : diplomsko deloMiha Mahor, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu so predstavljeni načrtovanje, izdelava in preizkus traktorskega viličarja, prilagojenega za notranji transport zabojev za piščance v objektih, kjer dostop s klasično mehanizacijo ni mogoč. Namen naloge je bil optimizirati proces nakladanja piščancev v zgornji etaži piščančje farme ter posledično izboljšati delovne pogoje in zmanjšati fizične obremenitve zaposlenih. V teoretičnem delu je najprej podan pregled intenzivne reje piščancev, postopkov nakladanja in vpliv teh na dobrobit živali. Posebna pozornost je namenjena primerjavi ročnih in mehanskih metod nakladanja. Praktični del vključuje opis načrtovanja in izdelavo traktorskega viličarja, ki temelji na modernizaciji ročnega nakladanja piščancev. V sklopu testiranja je bila preverjena učinkovitost novega viličarja v realnih razmerah na kmetiji Mahor. Meritve so pokazale, da uporaba traktorskega viličarja v primerjavi z vozičkom skrajša povprečni čas vožnje pri notranjem transportu zabojev za 11 sekund, kar predstavlja 15,7 % izboljšanje. Največji časovni prihranki so bili doseženi pri bolj oddaljenih točkah, medtem ko je bil pri bližjih razdaljah voziček nekoliko hitrejši. Poleg časovnih prihrankov uporaba viličarja omogoča hkratno dostavo več praznih zabojev, kar zmanjšuje čakanje ekipe in skrajša celoten čas nakladanja enega tovornjaka (20 zabojev) za približno 10 minut. Rezultati potrjujejo, da je z lastnim inženirskim pristopom mogoče razviti funkcionalne, stroškovno učinkovite rešitve, ki bistveno prispevajo k modernizaciji reje perutnine in izboljšanju pogojev dela v starejših objektih. Keywords: reja piščancev, brojlerji, transport zabojev, traktorski viličar, nakladanje piščancev Published in DKUM: 29.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (3,89 MB) |
4. Načrtovanje in numerična analiza Redlerjevega transporterja z metodo diskretnih elementov (DEM)Rok Skamen, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je obravnavan transport pšenice v poševni in navpični smeri z uporabo Redlerjevega transporterja. Predstavljeno je teoretično ozadje delovanja Redlerjevega transporterja ter metoda diskretnih elementov (DEM), ki je bila uporabljena pri za izvedbo numeričnih simulacij. Izvedli smo analitičen preračun ter numerične simulacije v orodju Ansys Rocky. Izvedena je bila temeljita kalibracija materialnega modela za pšenico. Analizirali smo masne pretoke v treh regijah Redlerjevega transporterja in rezultate primerjali z analitičnim preračunom. Rezultati simulacije se ujemajo z analitičnim preračunom z manjšimi odstopanji. Analizirali smo ali v Redlerjevem transporterju material potuje z enako hitrostjo skozi celoten prerez transporterja, kar smo potrdili z analizo. Analizirali smo zapolnjenost korita, mesta največje obrabe Redlerjevega transporterja in sile na strgala. Končna izvedba Redlerjevega transporterja bi morala imeti spremenjena strgala kar bi izboljšalo praznjenje na koncu transportne poti. Keywords: Logistika, Redlerjev transporter, metoda diskretnih elementov, transport žita, numerična analiza Published in DKUM: 24.10.2025; Views: 0; Downloads: 11
Full text (3,08 MB) |
5. Risk Management of Fuel Transport in the company Montana d.o.o.Darko Glavche, 2025, undergraduate thesis Abstract: This diploma thesis examines risk management as one of the most important issues in transport of hazardous goods, while focusing on the company Montana d.o.o. In the theoretical part we highlighted the importance of safety in logistics, the legal and regulatory framework, driver training, and preventive measures for reducing risks.
Regarding the empirical part, we analyzed how Montana d.o.o. manages risks in practice through equipment, procedures, training and supervision. We conducted an interview with the company management, which provided us with an insight into daily operations and safety practices. The findings confirmed that Montana d.o.o. fully complies with the prescribed standards and, in some areas, introduces additional safety measures, as well.
The results indicate that Montana d.o.o. successfully ensures reliability and safety in fuel transport, while also demonstrating that there is always room for improvement. Based on the results, we proposed recommendations for further development of risk management practices to maintain efficient, safe, and sustainable operations. Keywords: Fuel transport, risk management, logistics, safety protocols. Published in DKUM: 24.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (1,89 MB) |
6. Logistični izzivi in varnostni standardi pri transportu zdravilJakob Damijan, 2025, undergraduate thesis Abstract: Transport zdravil predstavlja enega najzahtevnejših segmentov logistike zaradi strogih varnostnih in kakovostnih zahtev, ki izhajajo iz občutljivosti farmacevtskih izdelkov. Izzivi pri transportu zdravil so najpogosteje povezani z zagotavljanjem ustreznih temperaturnih pogojev, pomanjkanjem usposobljenega kadra ter visokimi stroški logističnih rešitev. Problematika te raziskave se nanaša na učinkovito izvajanje temperaturno občutljivih prevozov in zagotavljanje skladnosti z varnostnimi standardi. Za ugotavljanje stanja v praksi je bila izvedena anketa med podjetji, ki se ukvarjajo s transportom zdravil. Rezultati kažejo, da je cestni transport najpogosteje uporabljen način transporta, zaradi svoje prilagodljivosti in možnosti nadzora nad temperaturnimi pogoji. Ugotovitve poudarjajo pomen sledljivosti, uporabe ustrezne embalaže ter tehnoloških rešitev za zagotavljanje kakovosti in varnosti v celotni oskrbovalni verigi. Na podlagi analize so predlagane konkretne izboljšave, ki lahko prispevajo k višji učinkovitosti transporta ter varnosti za končne uporabnike zdravil. Med ključnimi predlogi se izpostavljajo optimizacija stroškov, izboljšanje usposobljenosti zaposlenih, učinkovitejša komunikacija z dobavitelji, širitev obsega transportnih storitev, vključevanje certificiranih partnerjev, uvedba trajnostnih rešitev, kot so nizko emisijska vozila, okolju prijazna embalaža ter tehnološke nadgradnje in izboljšave organizacijskih procesov. Keywords: transport, podjetja, temperatura, transport zdravil, temperaturni režimi Published in DKUM: 13.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (1,24 MB) |
7. Simulacijska analiza oskrbe proizvodnih linijKristina Romih, 2025, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo analizira učinkovitost skladiščnega sistema in oskrbo proizvodnje v podjetju. Pregled obstoječega sistema je pokazal možnosti izboljšave pri upravljanju skladišča in koordinaciji oskrbe proizvodnih linij. Nov sistem predvideva zmanjšanje skladiščne kapacitete na 1.320 paletnih mest ter uvedbo vlakovne kompozicije za oskrbo linij s štirimi transportno-skladiščnimi enotami z vozičkom (v nadaljevanju: TSEV) v osnovni in šestimi v nadgrajeni različici. Simulacije so pokazale, da se je povprečna zasedenost skladišča gibala med 600 in 800 transportno-skladiščnimi enotami (v nadaljevanju: TSE). V osnovni kompoziciji so bile najpogostejše zasedenosti dveh TSEV (44 %) in treh TSEV (28 %), pri nadgrajeni pa polna zasedenost ni bila dosežena (največ pet TSEV v 6 % voženj). Diplomsko delo priporoča nadaljnje preučevanje dinamičnega povpraševanja, avtomatizacije in širših sistemov za izboljšanje učinkovitosti sistema. Predlagani ukrepi lahko pripomorejo k zmanjšanju stroškov, izboljšanju pretočnosti in povečanju konkurenčnosti podjetja. Keywords: oskrba proizvodnih linij, simulacija z diskretnimi dogodki, simulacijska analiza, notranji transport Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 5
Full text (1,60 MB) |
8. Učinkovitejše izvajanje zbirnih prevozov v cestnem transportuNejc Grobelnik, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali problematiko izvajanja zbirnih transportov, ki
predstavljajo pomemben del sodobne logistike. V teoretičnem delu smo podrobneje
predstavili koncept zbirnega transporta, pri čemer smo se osredotočili na tehnične in
organizacijske vidike, ki jih mora poznati vsak organizator tovrstnih prevozov. Prav tako
smo analizirali stroške obratovanja, ki nastajajo pri izvajanju prevozov. V empiričnem
delu smo na podlagi realnih primerov iz prakse predstavili prodajne cene prevozov
kompletnih pošiljk in jih primerjali s cenami zbirnih prevozov. S pomočjo primerjave in
kritične analize smo ugotovili, da je prodana cena na prevožen kilometer pri zbirnih
transportih višja, vendar pa je za izvedbo teh prevozov potrebnega več časa. To pomeni,
da zbirni transporti lahko prinesejo večji prihodek, vendar zahtevajo bolj kompleksno
organizacijo in daljši čas izvedbe. Na koncu smo predlagali nekaj rešitev, kako
optimizirati procese zbirnih transportov in s tem izboljšati konkurenčnost podjetja na
trgu. Predlogi vključujejo boljše načrtovanje poti, uporabo sodobne programske opreme
ter boljšo komunikacijo z naročniki in prevozniki. Keywords: zbirni prevoz, delna pošiljka, cestni transport Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 4
Full text (3,33 MB) |
9. Načrtovanje in organizacija transporta blaga podjetja XMateja Morsi, 2025, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljena analiza načrtovanja in organizacije transporta v podjetju, ki deluje na področju live marketinga in organizacije dogodkov. Poudarek je na učinkovitosti transportnih procesov, izrabi voznega parka ter stroškovni optimizaciji. Raziskava temelji na konkretni izvedbi dogodka »Ples na Dunaju«, kjer se izvede obsežen transport opreme iz treh skladišč na prizorišče dogodka. Analiza razkriva, da lastni vozni
park omogoča večjo prilagodljivost, znižanje stroškov in boljši nadzor nad kakovostjo storitev v primerjavi z najemom zunanjih izvajalcev. Ugotovitve kažejo tudi na možnosti izboljšav z uvedbo digitalizacije, optimizacijo poti ter uvedbo trajnostnih ukrepov. Diplomsko delo podaja konkretne predloge za izboljšanje transportne učinkovitosti, zmanjšanje praznih voženj, izboljšano izkoriščenost vozil in stroškovno upravičene
rešitve, ki lahko podjetju prinesejo dolgoročne koristi in konkurenčne prednosti. Pri tem ima pomembno vlogo tudi usposobljenost kadra, ki bistveno vpliva na izvajanje logističnih nalog ter odzivnost v nepredvidljivih situacijah. Poleg tega analiza izpostavlja potrebo po sistematičnem spremljanju dejavnikov uspešnosti, kar omogoča natančnejše načrtovanje in sprotno prilagajanje transportnih strategij. Keywords: logistika, transport, optimizacija, organizacija, stroški Published in DKUM: 08.10.2025; Views: 0; Downloads: 6
Full text (3,75 MB) |
10. Analiza polžastega transporterja z vrtečim ohišjem z uporabo metode demRok Gačnik, 2025, master's thesis Abstract: Osrednji predmet magistrskega dela je analiza delovanja vertikalnega polžastega transporterja z vrtečim ohišjem. Izdelan je bil 3D-model vertikalnega polžastega transporterja z vrtečim ohišjem, ki smo ga primerjali s klasičnim vertikalnim polžastim transporterjem. Za potrebe natančne numerične simulacije obnašanja izbranega sipkega materiala je bila izvedena kalibracija materialnega modela. Simulacije sipkega materiala vertikalnega polžastega transporterja z vrtečim ohišjem so bile izvedene s programsko opremo Ansys Rocky, z uporabo metode diskretnih elementov (DEM). Analiza rezultatov je pokazala, da je, glede na dimenzijo transporterja in uporabljenega materialnega modela, bistveno primernejša rešitev uporaba vertikalnega transporterja z vrtečim ohišjem. Keywords: transport sipkega materiala, polžasti transporter, vrteče ohišje, metoda diskretnih elementov DEM, analiza učinkovitosti. Published in DKUM: 01.10.2025; Views: 0; Downloads: 16
Full text (5,38 MB) |