| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 10
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Analiza skladnosti tehnologije blockchain s Splošno uredbo o varstvu podatkov : diplomsko delo
Matej Grilc, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Tehnologijo blockchain se opredeljuje kot enega najpomembnejših tehnoloških izumov v zadnjem času. Njen prodor je posledica velike priljubljenosti kriptovalut, vse bolj pa se jo poleg ekonomskega področja omenja tudi na številnih drugih področjih. V ospredje je prišla vzporedno s Splošno uredbo o varstvu podatkov – GDPR, ki prebivalcem Evropske unije prinaša več pravic pri varovanju njihove zasebnosti. Že na podlagi imena uredbe lahko sklepamo, da vsebuje splošne opredelitve, kar otežuje razumevanje obveznosti pri obdelavi osebnih podatkov v sistemih blockchain. V diplomskem delu raziskujemo skladnost tehnologije blockchain in Splošne uredbe o varstvu podatkov. Namen naloge je ugotoviti, ali se pri tehnologiji blockchain obdelujejo osebni podatki in v kakšni meri sledi pravilom uredbe, na kakšen način se zoperstavlja zlorabi osebnih podatkov in kaj za tehnologijo pomeni morebitna potreba po prilagajanju zakonodaji. Prvi del naloge obsega ključna izhodišča in ozadje delovanja omenjene tehnologije ter smernice in omejitve splošne uredbe. V nadaljevanju je opisan praktični prikaz transakcije v Bitcoinovem omrežju blockchain, na podlagi katerega so vzpostavljene kritične točke naše problematike. Analiza slednjih je oblikovana z deskriptivno metodo in interpretacijo odgovorov, pridobljenih z izvedbo intervjujev. V zaključku so izpostavljene možnosti prilagoditve tehnologije blockchain za dosego skladnosti in predstavljene naše ključne ugotovitve. Temeljna prednost tehnologije blockchain je popolna sledljivost, kar predstavlja težavo, kadar se v sistemu blockchain obdelujejo osebni podatki. Za dosego skladnosti z določili splošne uredbe jih je treba iz omrežja umakniti in hraniti ločeno ali pa slediti možnostim prilagoditve tehnologije, s katerimi bi bilo mogoče spreminjati osebne podatke v verigi blokov.
Keywords: diplomske naloge, tehnologija blockchain, varstvo podatkov, GDPR, osebni podatki, skladnost, transakcija
Published in DKUM: 08.10.2018; Views: 2007; Downloads: 279
.pdf Full text (1,50 MB)

2.
Prenova procesa v transportnem oddelku
Jože Mavsar, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo opisali potek organizacije prevozov za potrebe trga, ki vključuje prevoz gotovih izdelkov, prevoz surovin, embalažnega materiala in ostalih polizdelkov za potrebe proizvodnje. Največji del procesa se odvija v začetku delovnega dne in ker je omejitev s časom zelo velika, smo predlagali izboljšavo v programu SAP, katera bi skrajšala čas, ki je potreben za predajo potrebnih dokumentov vozniku. Analiza delovnega procesa je pokazala, da se čas lahko prihrani z izpisom vseh dokumentov hkrati (nakladalni nalog, potni nalog za vozilo, potni nalog za voznika in navodila za povratni prevoz), za kar je bilo potrebno s službo ITT in programerji programskega paketa SAP izdelati elektronski izpis potnega naloga za vozilo in voznika. Vse omenjene dokumente se nato izpiše na mrežnem tiskalniku, ki je v bližini delovne mize.
Keywords: SAP, potni nalog, prenova procesa, transakcija VT12
Published in DKUM: 15.03.2013; Views: 1531; Downloads: 168
.pdf Full text (1,61 MB)

3.
ANALIZA KONCEPTA »MARKETING POVEZAV« NA PRIMERU ARITMIJA, D.O.O.
Klavdija Volf, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Marketing povezav predstavlja stičišče med CRM-jem in konceptom marketinga. Zanj sta značilna vzajemna soodvisnost in sodelovanje ter zmanjšana konkurenčnost in izbira. Gre za nenehno iskanje in ustvarjanje novih vrednosti za posamezno stranko ter kontinuirano sodelovanje z njo skozi celotno življenjsko dobo odnosa. Koncept se je razvil iz klasičnega marketinga, ki je pozornost posvečal prodaji, značilnostim izdelka, obdobje menjave je bilo kratko, kvaliteta pa je bila zgolj skrb proizvodnje. Za razliko od tradicionalnega marketinga se pri RM-ju osredotočamo na zadržanje stranke, pozornost posvečamo prednostim izdelka, poudarek se namenja storitvam in močnejšemu stiku s stranko, ki se ji posveča veliko več časa. Za povezovalno menjavo je za razliko od diskretne transakcije značilna visoka intenzivnost povezave, omogoča boljše razumevanje strank, povečuje njihovo lojalnost in dobičkonosnost ter podaljšuje življenjsko vrednost stranke. Med slabostmi partnerskih odnosov so najpomembnejši višji transakcijski stroški, tveganje, da se stranka prične obnašati oportunistično ter zmanjšana neodvisnost podjetja na trgu. Strokovnjaki primerjajo marketing povezav z razmerjem med zakoncema, saj zajema faze zavedanja, raziskovanja, širjenja, zavezanosti in prenehanja. Oglaševalska agencija Aritmija se dobro zaveda koristnosti dolgoročnih odnosov in v svojem poslovanju prevzema miselnost marketinga povezav. Koncept udejanja tudi v razmerju s podjetjem Impol, s katerim se nahaja na stopnji zavezanosti.
Keywords: MMarketing povezav, management odnosov s strankami (CRM), marketing, stranka, odnos, razmerje, povezovalna menjava, diskretna transakcija, transakcijski stroški, oportunizem, oglaševalska agencija, zavezanost.
Published in DKUM: 17.12.2012; Views: 1754; Downloads: 179
.pdf Full text (1,00 MB)

4.
Metoda planiranja in optimiranja kapacitet dinamičnih strežnih sistemov
Saša Klampfer, 2012, dissertation

Abstract: V doktorski disertaciji predstavljamo reševanje problema načrtovanja in planiranja strežnih kapacitet dinamičnih strežnih sistemov s stohastičnimi izbruhi. Skladno z reševanjem omenjenega problema rešujemo tudi problem dinamične rezervacije in redukcije telekomunikacijskih linij. Primarni cilj raziskovalnega dela se navezuje na iskanje optimalnega števila vhodnih telekomunikacijskih linij v Margento strežni sistem mobilnega plačevanja ob minimizaciji števila zavrnjenih transakcijskih zahtev v obdobjih koničnega stohastičnega obremenjevanja. Z iskanjem optimalne rešitve za specifičen scenarij rešujemo še problematiko točne napovedi nabave strojne opreme ter problematiko ekonomsko učinkovitega planiranja. Izhodišče za izpeljavo podmodelov in glavnega modela Margento strežnega sistema nam predstavljajo realni rezultati, ki opisujejo obnašanje v pravem sistemu. Razvita metoda temelji na teoriji funkcij porazdelitev, ki jih kot temeljni matematični element uporabljamo v simulacijskem modelu. V navezi z vključeno optimizacijsko funkcijo, ki deluje v režimu spreminjanja parametra strežnih kapacitet in z ozirom na postavljen prag nam razviti model in optimizacija tvorita predlagano metodo planiranja strežnih kapacitet, katere osnova sta simulacija/emulacija ter matematične funkcije porazdelitev. Z optimizacijo hkrati minimiziramo stroške načrtovanja in dimenzioniranja procesnega centra, strežnega sistema, saj najem vsake vhodne povezave predstavlja dodaten strošek, kot predstavlja dodaten strošek tudi vsaka neizkoriščena telekomunikacijska povezava do strežnega sistema. Razlog za razvoj lastne metode načrtovanja strežnih kapacitet gre iskati v specifičnosti obstoječih rešitev (analitično reševanje, linearne napovedi ipd.), kjer slednje postanejo prekompleksne v primeru stohastičnih obremenitev, velike dinamike pri spremembah obremenitev strežnega sistema, ki jih v regulacijski tehniki pojmujemo kot nihanja v sistemu itd. S predlagano in kasneje predstavljeno metodo smo pokazali še njeno univerzalno uporabnost na področjih procesov in sistemov katerih dogajanje lahko opišemo z uporabo enakih funkcij porazdelitev, kot jih uporabljamo v primeru Margento strežnega sistema. Validacijo metode smo izvedli skladno z realnimi podatki iz realnega sistema, kjer smo število potrebnih telekomunikacijskih povezav dobljenih na osnovi metode primerjali s številom maksimalno hkrati izrabljenih povezav v realnem sistemu (logi). V praksi se lahko pojavita tudi oba robna scenarija, in sicer premalo, oziroma preveč povezav, ki sta nezaželena tako za uporabnike kot tudi za ponudnika določene storitve. S predlagano metodo in lastnim razvitim orodjem (simulatorjem), ki nam predstavlja zgolj pripomoček za analizo različnih scenarijev, želimo dvigniti nivo in kvaliteto storitev ter hkrati iz ekonomskega stališča reducirati in optimirati stroške investicij v nadgradnjo strojne opreme kot tudi najema vhodnih telekomunikacijskih povezav. Optimalno rešitev lahko najdemo z ročnim spreminjanjem parametra strežnih kapacitet (zamudno), oziroma avtomatično, s pomočjo metode avtomatizacije simulacijskih tekov ter avtomatičnega spreminjanja količine strežnih kapacitet. V primeru avtomatičnega iskanja optimuma, razviti simulator, kot orodje in pripomoček, sam generira število simulacijskih tekov in v vsakem izmed njih prilagaja strežno kapaciteto, dokler ne najde ponovljive rešitve v skladu s postavljenim pragom (še sprejemljiv nivo zavrnjenih klicev, transakcij oz. z obzirom na maksimalno še dovoljeno čakalno dobo v čakalni vrsti). V disertaciji podrobno predstavljamo tudi ključne segmente, ki sestavljajo strežni sistem (normalni oz. lažni klic, statistična Gaussova krivulja porazdelitve klicev, mehanizmi sprejemanja in zavračanja klicev, transakcij, upravljanje s kapaciteto vhodnih povezav, naključno proženje klicev itd.) in so hkrati podmodeli predlagane metode. Neposredno primerjavo, s katero pokažemo veljavnost teze na področju planiranja in reševanja že omenjene problema
Keywords: planiranje kapacitet, stohastika, naključnost, simulacija, emulacija, metoda, modeliranje, statistični model, klicalec, transakcija, porazdelitev klicev, strežni sistem, obremenjevanje, normalna porazdelitev, optimizacija, redukcija.
Published in DKUM: 23.05.2012; Views: 2693; Downloads: 175
.pdf Full text (5,41 MB)

5.
VPLIV ORGANIZACIJSKIH SPREMEMB NA UPRAVLJANJE IN VODENJE PODJETJA
Miha Puklavec, 2011, final seminar paper

Abstract: V diplomskem seminarju sem z interpretacijo pojmov in teoretičnih osnov povezal zdruţevanje dveh podjetij v Slovenskem prostoru. Opredelil sem vrsto in faze zdruţevanja kot rezultat spremembe v organizaciji podjetja. Opredelitev dejavnikov in razlogov za zdruţitev sem podkrepil z primeri iz preteklosti, navedel značilnosti povezovanj ter opisal teoretično osnovo integracije po zdruţitvi. Opis posameznih vizij in poslanstva podjetij sem primerjal med seboj in določil skupne smernice razvoja in podobnosti pri novoustanovljenem podjetju. Primerjal sem poslovne rezultate iz preteklosti v primerjavi z oceno napovedi poslovnega uspeha podjetja. Novoustanovljeno podjetje pričakuje zniţevanje stroškov kot primarno usmeritev zdruţevanja, zato sem povezal teoretično osnovo z primerom iz študije primera. Telekomunikacijski sektor je pridobil nudenje celovite rešitve, zato je primerljiv njihov konkurenčni vpliv na globalni trg. Novoustanovljeno podjetje ima vizijo podkrepiti svoje poslovne rezultate z krepitvijo vpliva na domačem trgu, kot tudi na območju kjer so ţe prisotni.
Keywords: Prevzem, zdruţitev, sinergijski učinek, rast, vizija, transakcija, zdruţevanje, telekomunikacije, po-zdruţitveno povezovanje.
Published in DKUM: 07.12.2011; Views: 2156; Downloads: 151
.pdf Full text (1,65 MB)

6.
IZBOLJŠAVA PROCESA KARTIČNEGA POSLOVANJA V PODJETJU ABANKA VIPA
Suzana Sečnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Kakovost storitev je odvisna od kakovosti procesa izvajanja teh storitev. Obravnavali smo storitev transakcije s plačilno ali kreditno kartico banke Abanka Vipa d.d. Ugotovili smo, da se v procesu pojavljajo različne napake, katerih posledice so reklamacije imetnikov kartic in prodajnih mest. Napake, ki smo jih evidentirali, smo analizirali z uporabo nestatističnih orodij za management kakovosti. Rezultati analize so pokazali, da ima banka zaradi napak materialno škodo zaradi izgube prihodkov in druge negativne posledice, predvsem izgubo ugleda. Z vzročno-posledičnim diagramom smo ugotovili, da večina napak nastane pri vnosu podatkov v informacijski sistem v banki ali procesnem centru. Ker banka ne vpliva na izvajanje procesov v procesnem centru, smo predlagali izboljšave procesov, ki jih izvajamo v oddelku podpore kartičnemu in bankomatskemu poslovanju v banki. Za celovito rešitev problema smo predlagali sodelovanje s procesnim centrom pri stalnih izboljšavah procesa, ki vključuje skupno načrtovanje in izvajanje izboljšav ter tudi spremljanje rezultatov. Tako bi bistveno izboljšali kakovost storitve kartičnega poslovanja v banki Abanka Vipa d.d.
Keywords: kreditna kartica, plačilna kartica, banka, kakovost storitev, management kakovosti, transakcija, orodja managementa kakovosti
Published in DKUM: 17.08.2011; Views: 2282; Downloads: 2

7.
SEPA - PREDNOSTI IN POTENCIALI
Denis Kiralj, 2010, undergraduate thesis

Abstract: SEPA (Single Euro Payment Area) oz. enotno območje plačil v evrih je območje znotraj Evrope, kjer potrošniki, podjetja in drugi gospodarski subjekti lahko izvajajo in prejemajo plačila v evrih, neodvisno ali gre za plačilni promet znotraj nacionalnih meja ali čezmejni plačilni promet, pod istimi osnovnimi pogoji, pravicami in obveznostmi ne glede na njihovo lokacijo. To pomeni da lahko opravljajo negotovinska plačila malih vrednosti v evrih z enega samega računa in z uporabo enega samega niza plačilnih instrumentov, tako preprosto, učinkovito in varno, kot opravljajo plačila znotraj svoje države. SEPA ima močan učinek na znižanje bančnih provizij in spremembe operativnih stroškov ponudbene in povpraševalne strani, pri čemer se lahko ti učinki precej razlikujejo glede na naklonjenost do SEPA s strani vseh deležnikov. Učinki SEPA so namreč odvisni od intenzivnosti investicij v vzpostavitev SEPA ter od strategij uvajanja in sprejemanja SEPA s strani ponudnikov in uporabnikov plačilnih storitev. Ključno vlogo pri kreiranju SEPA ima seveda bančna industrija, ki z ustreznimi vlaganji vzpostavi nove plačilne sisteme. Vendar pa je uspešnost projekta SEPA v enaki meri odvisna od naklonjenosti uporabnikov plačilnih storitev do SEPA, ki ključno vplivajo na končni neto SEPA učinek za celotni trg in tržno upravičenost uvajanja SEPA. Nizka naklonjenost do SEPA na povpraševalni strani je pogosto posledica pomanjkanja zavedanja o možnih koristih SEPA in njeni pomembnosti za trg kot celoto. Zato je osveščanje teh deležnikov pomembna naloga evropskih regulatorjev.
Keywords: enotno območje plačil v evrih, čezmejna plačilna transakcija, Evropska unija, Evropska komisija, Uredba 2560/2001, Direktiva o plačilnih storitvah, Banka Slovenije, Evropska centralna banka, Evropski svet za plačila, mednarodna številka bančnega računa (IBAN), bančna identifikacijska koda (BIC), standardi UNIFI, STEP2, klirinško poravnalni mehanizmi SEPA, vse-evropska avtomatska klirinška hiša (PE-ACH), dodatne opcijske storitve, kreditno plačilo SEPA, direktna obremenitev SEPA, kartični okvi
Published in DKUM: 01.02.2011; Views: 2820; Downloads: 228
.pdf Full text (6,39 MB)

8.
9.
10.
Search done in 0.19 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica