| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 24
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
2.
Avtomatizacija proizvodne linije za izdelavo robnih trakov ABS s krmilnikom SIMATIC S7-1515T-2PN
Žiga Andrejčič, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V zaključnem delu je opisana linija za izdelavo ABS robnih trakov. Trakovi se uporabljajo v zaključnih delih mizarstva. Opisan je izgled linije in njeno delovanje. Predstavljena je programska in strojna oprema uporabljena za avtomatizacijo linije. Za krmiljenje linije je uporabljen programirljiv logični krmilnik Siemens družine 1500. Podrobneje je razložena izdelava programa za avtomatizacijo.
Keywords: avtomatizacija, programirljiv logični krmilnik, ABS robni trakovi
Published: 03.11.2020; Views: 112; Downloads: 23
.pdf Full text (1,90 MB)

3.
Obstojnost in kakovost prstnih sledi na lepilnih trakovih pri ekstremno nizki temperaturi, povzročeni s tekočim dušikom
Andrej Gerjevič, 2016, original scientific article

Abstract: Namen prispevka: Prstne sledi so na lepilnih trakovih pogosto tudi na njihovi lepljivi strani, zato je za njihovo obdelavo treba lepilni trak najprej uspešno odstraniti s podlage. To lahko storimo s preprostim fizičnim odstranjevanjem traku, ki pa je enkrat bolj in drugič manj uspešen. Lepilne trakove je možno odstraniti tudi z uporabo tekočega dušika. Ker so prstne sledi precej občutljive na zunanje dejavnike, se poraja vprašanje, ali lahko ekstremno nizka temperatura tekočega dušika, ki znaša −195,8 °C, vpliva na prstne sledi. Namen prispevka je odgovoriti na vprašanje o primernosti tekočega dušika kot sredstva za odstranjevanje lepilnih trakov ter kakšen vpliv ima tako nizka temperatura na obstojnost in kakovost prstnih sledi. Metode: Glede tega smo opravili empirično raziskavo, v kateri smo primerjali rezultate izzivanja prstnih sledi na lepilnih trakovih, ki smo jih s podlage odstranili ročno in z uporabo tekočega dušika. Raziskavo smo opravili na 80 vzorcih in na skupno 240 prstnih sledeh. Za izzivanje prstnih sledi smo uporabili Sticky-side prašek, kakovost izzvanih prstnih sledi pa smo merili s številom dobro vidnih in definiranih morfoloških značilnostih, za kar smo uporabili računalniški sistem AFIS. Ugotovitve: Rezultati raziskave so pokazali, da je tekoči dušik primerno sredstvo za odstranjevanje lepilnih trakov in da kljub ekstremno nizki temperaturi ne vpliva na obstojnost in kakovost izzvanih sledi. Omejitve/uporabnost raziskave Omejitev raziskave so povsem laboratorijski pogoji, vendar rezultati kažejo, da so uporabljene metode uporabne v praksi. Izvirnost/pomembnost prispevka: Gre za prispevek, ki v Sloveniji prvi empirično preučuje vpliv tekočega dušika na prstne sledi in je namenjen vsem, ki se ukvarjajo s področjem daktiloskopije in forenzike.
Keywords: prstne sledi, lepilni trakovi, tekoči dušik, sticky-side prašek, kriminalistična tehnika
Published: 20.04.2020; Views: 211; Downloads: 15
.pdf Full text (2,23 MB)
This document has many files! More...

4.
Zmogljivost dozirnega sistema na bioplinarni
Štefan Bojnec, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Bioplinarna Lendava proizvaja električno in toplotno energijo iz biomase, pri tem pa kot stranski produkt nastaja uporabno gnojilo za kmetijske površine. Transportne naprave so v celotnem procesu nenadomestljive in se pojavljajo v različnih napravah. Prisotne so od začetka do konca procesa v različnih nalogah: nalaganje, prevoz, pomični drogovi, transportni trakovi, polžasti transporterji, transport plina, transport tekočin in transport energije. V diplomskem delu smo se osredotočili na izračun zmogljivosti dozirnih sistemov na samem objektu. Uporabili smo pridobljeno znanje s predavanj in izkušnje, iz svojega dosedanjega dela. Z izračuni smo dokazali predimenzioniranost nekaterih naprav, kakor tudi to, kje mora podjetje investirati v odpravo ozkega grla, ki se pojavi pri povečanem doziranju za 45 %. Opisali smo vzdrževanje sistema in ekonomsko oceno pri odpravi ozkega grla.
Keywords: Bioplinarna, transportne naprave, pomični drogovi, transportni trakovi, polžasti transporterji, zmogljivost
Published: 13.09.2016; Views: 468; Downloads: 60
.pdf Full text (2,63 MB)

5.
OJAČITEV NEVEZANIH NOSILNIH SLOJEV VOZIŠČNIH KONSTRUKCIJ S PROSTORSKO MREŽNO STRUKTURO TRAKOV
Samo-Peter Medved, 2016, doctoral dissertation

Abstract: Voziščne konstrukcije so najpomembnejši element vsake prometnice in tisti del, od katerega je najbolj odvisna varnost, in nivo uporabe prometnice. Prav tako je element, ki pomeni bistven investicijski element pri vsaki gradnji prometnice in element, v katerega se največkrat posega, vzdržuje, obnavlja … Čeprav se zdi, da gre za enostavno konstrukcijo, tako po izboru materialov, tehnologiji gradnje kot matematičnemu modelu za analizo konstrukcije, pa v praksi vse do danes nismo uspeli učinkovito rešiti probleme trajnih deformacij voziščnih konstrukcij. Kljub razvoju materialov v zadnjem obdobju, vsaj kar se tiče vezanih nosilnih plasti, pa problemi voziščnih konstrukcij ostajajo enaki, malo je inovativnih rešitev in modelov. Nevezane nosilne plasti imajo izrazito slabost, da niso sposobne prevzeti nateznih napetosti v horizontalni ravnini. Zaradi tega prihaja do plastičnih deformacij, ki se posledično prenašajo na površino vozišča v obliki razpok in kolesnic. Kljub preoblikovanju naravnega kamnitega materiala in dodajanjem veziv, se še posebej pri preobremenitvah ali poslabšanih hidrogeoloških pogojih naravnih temeljnih tal, ne moremo izogniti vertikalnim deformacijam vozišča, ki so posledica prekomernih horizontalnih napetosti v nevezanih plasteh voziščne konstrukcije. Reševanje z uporabo ojačitvenih mrež (geomrež) v horizontalnem nivoju nevezanih nosilnih plasti, ne da želenih rezultatov, saj prihaja do strižnih deformacij med nivoji ojačitev. V zadnjih letih pa vse do danes, je ideja doživela velik razvoj v smeri 3D struktur vertikalno nameščenih trakov - geocelic. Vezane deformabilne obrabno-nosilne plasti v kombinaciji z geocelicami ojačenimi nevezanimi nosilnimi plastmi zemljin predstavljajo učinkovit inovativen sistem voziščne konstrukcije, ki s svojo sestavo zagotavlja trajno elastičnost, fleksibilnost in zadostno nosilnost same konstrukcije. Eksperimentalna analiza je pokazala bistveno izboljšanje nosilnosti in zmanjšanje deformacij z uporabe mrežne strukture vertikalnih trakov geocelic. Uporabljen material za takšno strukturo, pa je lahko v celoti uporabljen iz recikliranih sintetičnih materialov, kar je z uporabo lokalnih gradbenih materialov lahko tudi pomemben prispevek ekološki gradnji, manjši porabi energije in zmanjšanju emisij v okolje.
Keywords: voziščne konstrukcije, geocelice, geosintetiki, nevezani nosilni sloji, fleksibilne voziščne konstrukcije, ojačitev, mrežna struktura, trakovi, prodi
Published: 18.07.2016; Views: 1199; Downloads: 135
.pdf Full text (10,95 MB)

6.
PRIMERJAVA RAVNE STREHE Z VGRAJENIMI BITUMENSKIMI TRAKOVI IN PVC FOLIJO Z UPORABO VREDNOSTNE ANALIZE
Žan Pušnik, 2016, diploma project paper

Abstract: Ravne strehe so najzahtevnejše oblike streh, ki se večinoma pojavljajo v urbanem okolju in so z gradbenega stališča določena kot vodoravna ploskev, namenjena zaščiti prostorov pod njo. Predstavljajo posebno gradbeno fizikalno področje, saj zaradi svojega minimalnega naklona voda odteka počasneje kot na poševni strehi, zato moramo poskrbeti za posebno odvodnjavanje ter vodotesnost detajlov. Hidroizolacija je eden najpomembnejših sestavnih delov ravne strehe. Uporabljajo se različni materiali za hidroizolacijsko zaščito ravnih streh, ki imajo različne lastnosti. V projektni nalogi smo primerjali projekt A z bitumenskimi trakovi in projekt B s PVC folijo, naredili terminski plan in oceno stroškov. Nato smo z vrednostno analizo ugotovili, da je za nas najbolj primerna uporaba bitumenskih trakov, tako po lastnostih, kot tudi cenovno.
Keywords: projektna naloga, ravne strehe, primerjava, vrednostna analiza, hidroizolacijski materiali, bitumenski trakovi, PVC folije.
Published: 04.07.2016; Views: 635; Downloads: 113
.pdf Full text (955,51 KB)

7.
8.
Mikrostruktura hitro strjenih trakov zlitine Cu-Zr
Ivan Anžel, Alojz Križman, Tonica Bončina, Franc Zupanič, Gorazd Lojen, L. Kosec, Borivoj Šuštaršič, 1995, original scientific article

Abstract: Hitro strjene trakove zlitin Cu -0,5% Zr in Cu - 1% Zr smo izdelali s postopkom litja taline na hitro se vrteči boben pri različnih procesnih parametrih. Mikrostrukturo trakov smo raziskali v odvisnosti od debeline oziroma povprečne ohlajevalne hitrosti in od sestave zlitin. V prečnem prerezuje mikrostruktura tankih trakov (50-55▫$mu$▫m) sestavljena iz cone transkristalnih zrn, ki sega do zgornje proste površine in v kateri ločimo tri področja z različno substrukturo: področje brez mikrosegregacij, področje trakaste substrukture in področje s celično/dendritno substrukturo. Trakovi z debelino 85-90▫$mu$▫m vsebujejo v prečnem prerezu poleg transkristalne cone še cono globularnih zrn z dendritno morfologijo. Velikost posamezne cone ter substrukturnih področij znotraj transkristalne cone je pri isti debelini trakov odvisna od kemijske sestave zlitin.
Keywords: hitro strjevanje, mikrostruktura, trakovi, Cu - Zr zlitina
Published: 10.07.2015; Views: 789; Downloads: 37
URL Link to full text

9.
Študij notranje oksidacije v naogljičenih hitrostrjenih trakovih Cu
Rebeka Rudolf, Ladislav Kosec, Ivan Anžel, Leo Gusel, Mojmir Poharc, 2007, original scientific article

Abstract: In this paper we present a composite with fine dispersion of nano-sized bubbles, which can be formed by internal oxidation of fine dispersed graphite particles. For this purpose the initial pure Cu ribbons were internally carbonised to obtain very fine, some 100 nm-sized graphite particles homogeneously distributed in the Cu matrix. By the internal oxidation process the reaction of dissolved oxygen with graphite yields the gas products (CO, CO2) which cannot be dissolved in the crystal lattice of the metal. The gas products are meshed in the space previously occupied by graphite and they have a greater specific volume than the solid graphite, thus establishing the compressive stresses in the metalic matrix and consequently causing the strengthening offect. On the other hand, such stress fields can react with sliding dislocation, whereby they impede the dislocation motion and consequently we would expect that the composite mechanical properties would be improved.
Keywords: metalurgija, kompoziti, notranja oksidacija, grafit, bakrovi trakovi, mikrostruktura
Published: 10.07.2015; Views: 430; Downloads: 62
.pdf Full text (547,46 KB)
This document has many files! More...

10.
Proizvodnja žičnih transportnih trakov
Nejc Rošer, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo Proizvodnja žičnih transportnih trakov prikazuje proces izdelave žičnih transportnih trakov, izdelavo nekoč in danes, izbiro materialov ter namen uporabe. Osrednji del diplomskega dela prikazuje idejno zasnovo združitve dveh strojev. Stiskalnica bi se namestila na obstoječ avtomatiziran stroj, s tem bi se proces krivljenja v celoti avtomatiziral. V zaključnem delu diplomskega dela so predstavljeni podatki o stroških posega ter časovni pridobitvi.
Keywords: proizvodnja, transportni trakovi, preoblikovanje žice
Published: 12.11.2013; Views: 1135; Downloads: 170
.pdf Full text (4,42 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica