| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
TRANSFERNE CENE V PODJETJU X
Tjaša Lužovec, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Podjetja, ki želijo v današnjem času obstati, rasti in se razvijati ter tako zadovoljevati interese vlagateljev, morajo širiti svojo dejavnost na nove trge. Tako podjetja preraščajo v velika mednarodna podjetja s podružnicami, hčerinskimi družbami, skupnimi vlaganji širom po svetu. Vsi vpleteni v tako širjenje se štejejo kot povezane osebe. Vedno več raziskav potrjuje, da se velik del svetovne trgovine odvija med povezanimi osebami. Takšne transakcije potekajo po transfernih cenah, ki se določajo znotraj skupine povezanih podjetij. Tako oblikovane cene so lahko višje ali nižje od ekonomsko utemeljenih in imajo velik pomen zaradi davčnega vidika. Velikokrat gre za cene, ki navzven niso transparentne in se zaračunavajo zgolj znotraj skupine podjetij, imajo pa velik vpliv na dohodke in stroške podjetja in s tem tudi na dohodke, ki so obdavčljivi. Podjetja lahko na tak način optimirajo plačevanje davkov, kar ni v skladu z zakonom. Zato razvite države in njihove davčne uprave s svojo zakonodajo, ki največkrat temelji na smernicah Organizacije za gospodarsko sodelovanje in razvoj (OECD), svojim davčnim zavezancem nalagajo, da morajo oblikovati obsežno dokumentacijo o transakcijah s povezanimi osebami ter določanju primerljivih tržnih cen, v kateri morajo dokazati ustreznost oblikovanja transfernih cen. V diplomskem delu so najprej opredeljeni osnovni pojmi, ki jih je treba poznati, da lahko ugotavljamo, kdaj prihaja do oblikovanja transfernih cen, nato so na kratko predstavljene smernice, ki jih narekuje Organizacija za gospodarsko sodelovanje in razvoj, v drugem delu pa so opisane metode za določanje transfernih cen. V zaključku so na praktičnih primerih predstavljeni izračuni transfernih cen glede na metodo primerljive proste cene.
Keywords: povezana podjetja, transferne cene, metode oblikovanja cen, tradicionalne transakcijske metode, transakcijske profitne metode
Published: 03.07.2014; Views: 1751; Downloads: 350
.pdf Full text (758,64 KB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica