| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Primerjava vrednotenja različnih podjetij znotraj avtomobilske industrije na osnovi tržnih multiplikatorjev
Aleš Šadl, 2023, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu obravnavamo temo vrednotenja podjetij na osnovi tržnih multiplikatorjev. Tržni multiplikator je relativni kazalnik vrednosti, ki nam pomaga razumeti kakšna je trenutna vrednost podjetja oziroma naložbe, v primerjavi s podobnimi podjetji na trgu. Poznamo več vrst tržnih multiplikatorjev, med katerimi obravnavamo multiplikator P/E, multiplikator EV/EBITDA, multiplikator EV/EBIT, multiplikator P/B, multiplikator P/S in multiplikator EV/S. Vsak ima svoje prednosti in slabosti, vendar skupaj dajo nekakšno dobro oceno precenjenosti oziroma podcenjenosti podjetja. Podjetja za katera ocenjujemo precenjenost oziroma podcenjenost, so podjetja znotraj avtomobilske industrije. Ta podjetja so Mercedes-Benz, BMW, Volkswagen, Ford, General Motors, Tesla, Toyota, Nissan, Honda in Hyundai. Za vsako izmed teh podjetij najprej izračunamo posamezne multiplikatorje za leta od 2018 do 2021. Pri tem lahko ugotovimo, da ima podjetje Tesla najvišje vrednosti vseh multiplikatorjev za vsa leta. Iz tega bi lahko sklepali, da je podjetje močno precenjeno. Multiplikatorji vseh ostalih podjetij se povečini gibljejo nekje v območju zgodovinskih povprečij podjetij v indeksu S&P 500, ali pa so glede na ta zgodovinska povprečja nižji. Torej lahko rečemo, da so vsa ostala podjetja pravilno ocenjena, ali podcenjena. Za tem sledi primerjava multiplikatorjev posameznih podjetij znotraj avtomobilske industrije v letu 2021. Tudi tu ugotovimo, da pri vseh multiplikatorjih izstopa podjetje Tesla, kar je ponovno znak močne precenjenosti. Pri tem moramo biti pozorni, da gre za podjetje s kratko zgodovino, ki se po svojih bistvenih elementih razlikuje od ostalih podjetij. Zaradi tega dejstva smo izračunali povprečne vrednosti multiplikatorjev brez podjetja Tesla. Pri tem smo prišli do rezultata, da so multiplikatorji ostalih podjetij nižji od povprečnih vrednosti multiplikatorjev celotne panoge avtomobilov in tovornjakov. Iz tega lahko sklepamo, da je večina obravnavanih podjetij podcenjenih. Pri tem moramo biti pozorni, da imajo ta podjetja dolgo zgodovino in bi lahko razlog za nižje multiplikatorje iskali v tem, da vlagatelji pričakujejo počasno rast, ali, da rasti v prihodnosti sploh ne bo.
Keywords: tržni multiplikator, avtomobilska podjetja, vrednotenje, primerjava
Published in DKUM: 25.05.2023; Views: 368; Downloads: 34
.pdf Full text (2,85 MB)

2.
VREDNOTENJE PROIZVAJALCA PIJAČ - UPORABA TEHNIKE RELATIVNEGA VREDNOTENJA
Blaž Mikl, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Vsak posameznik, ki ima presežek sredstev, se je že kdaj ukvarjal z mislijo doseganja dodatnih donosov na njih. V diplomskem projektu predstavljamo ravno način doseganja tega, in sicer s tehniko investiranja, ki je hitra in enostavna za uporabo. Namenjena je širokemu krogu ljudi. To je tistim, ki se šele srečujejo z investicijskimi procesi, in tudi tistim, ki so se z njimi že podrobneje seznanili. Imenuje se tehnika relativnega vrednotenja. V svetu investiranja je zelo uporabljena in je eno izmed ključnih meril odločanja investitorjev o investiranju. Skozi diplomski projekt vas seznanimo s procesom celotne tehnike in prikažemo način uporabe le-te ob omejenih sredstvih. Zaradi tega smo kot obravnavano izbrali podjetje, s katerim je seznanjeno veliko ljudi in se pojavlja v vsakdanjem medijskem prostoru. To je Skupina Laško, katere temeljna dejavnost je proizvodnja pijač. Vrednosti tržnih multiplikatorjev, ki jih v izbranem procesu tehnike dosega Skupina Laško, primerjamo z vrednostmi primerljivih podjetij. S tem ne le da ocenimo vrednost delnice obravnavanega podjetja, ampak se hkrati seznanimo s pripadajočim trgom, konkurenčnim in makroekonomskim okoljem Skupine ter jo podrobneje spoznamo. Kot vidimo, proces ne zajema enostranskega področja ekonomskega obravnavanja teme, ampak celovito in sisitematično povezovanje ekonomskih, finančnih ter poslovnih področij, kar se odraža v končnem rezultatu in njegovem osmišljanju.
Keywords: Investiranje, tehnika relativnega vrednotenja, tržni multiplikator, proizvodnja pijač, Skupina Laško
Published in DKUM: 27.11.2014; Views: 1607; Downloads: 129
.pdf Full text (1004,22 KB)

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica