1. Ustvarjalno reševanje ohranjanja tržnega deleža podjetja xNeja Šimek Oven, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu smo se osredotočili na primer podjetja X, ki je zaradi vstopa nove konkurence začelo izgubljati stranke, kar je tudi osrednji problem diplomskega dela. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in praktičnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili proces ustvarjalnega reševanja problemov, vključeno z izbranimi tehnikami definiranja in generiranja problemov upravniško dejavnost in osnove o konkurenci in tržnem deležu. Izračunali smo tudi tržni delež podjetja X in tržni delež konkurenčnega podjetja Y. Dobljene rezultate smo primerjali s tržnimi deleži iz pred enega leta in ugotovili, da se je tržni delež podjetja X zmanjšal za manj kot 5 %. Sledila je praktična izvedba tehnike W, kjer smo ugotovili, da konkurenca ustvarja prednost pred podjetjem X z nižjimi cenami upravljanja, in tehnike petih zakajev, kjer smo ugotovili, da je glavni vzrok za nastanek problema nezadovoljstvo zaposlenih podjetja X, in navedli rešitev. Ugotovili smo, da cena upravljanja odstopa za 0,03 EUR/m². S pridobitvijo tega rezultata in izvedb tehnik smo ugotovili, da podjetje X, ne more znižati cene upravljanja, saj bi to negativno vplivalo na poslovanje podjetja. Za tem smo uporabili tehniko miselnega vzorca, s katero smo ponazorili problem v obliki miselnega vzorca in ga tudi podrobneje razložili. Nato smo izvedli še SWOT analizo, kjer smo identificirali prednosti, slabosti, priložnosti in grožnje podjetja X glede na vsa podjetja v dejavnosti upravljanja nepremičnin. S tehnikami generiranja idej, natančneje tehniko zapisovanja idej, smo skupaj s strokovnjakinjama predlagali ideje za razrešitev problema. Med vsemi navedenimi idejami so najprimernejše ideje; ideja o plačanih nadurah, team buildingih in izobraževanju zaposlenih, ponujanju dodatnih del stanovalcem stavb (delo čistilke, hišnika) in ankete o zadovoljstvu strank. Izvedli smo tudi tehniko liste oznak, kjer smo opredelili trenutno stanje in podali izboljšave in komentar prednosti in koristi. Skozi raziskavo smo ugotovili, da če želi podjetje X pridobiti konkurenčno prednost pred podjetjem Y, mora najprej poskrbeti za zadovoljstvo zaposlenih. Pri zapisovanju idej smo dobili več strokovno ovrednotenih idej, kot pri tehniki liste oznak. Keywords: upravljanje nepremičnin, tržni delež, konkurenca, metode ustvarjalnega reševanja problemov. Published in DKUM: 25.09.2024; Views: 0; Downloads: 15
Full text (1,53 MB) |
2. TRŽENJE STORITEV V DELAVSKI HRANILNICI D.D.Matej Pernarčič, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Zaradi hitrega spreminjanja okolja v bančnem sektorju je prehod komitentov z ene banke na drugo postal vsakdanji pojav. V preteklosti je bila zvestoba komitentov eni bančni instituciji pravilo in ne izjema. S strmenjem k popolnemu marketinškemu modelu, smo v teoretičnem delu diplomskega dela preučili notranje ter zunanje okolje bančne inštitucije, prepoznali prednosti ter slabosti obstoječega poslovnega modela in preučili marketing storitev bančnega sektorja. V empiričnem delu smo s pomočjo ankete, ki smo jo izvedli po celotni Sloveniji v poslovnih enotah Delavske hranilnice d.d. Ljubljana,raziskali potrebe, zadovoljstvo in tržno vedenje uporabnikov storitev Delavske hranilnice d. d. Ljubljana. Keywords: bančništvo, komitent, marketing, tržni delež Published in DKUM: 05.07.2016; Views: 1800; Downloads: 62
Full text (753,60 KB) |
3. Tržno segmentiranje v podjetju Tušmobil d.o.o.Suzana Ilić, 2015, bachelor thesis/paper Abstract: V diplomski nalogi je predstavljeno tržno segmentiranje v podjetju Tušmobil d.o.o., ki je tretji največji ponudnik mobilnih storitev v Sloveniji. Prvi del diplomske naloge je sestavljen iz teoretičnega dela, ki nosi naslov Marketing in ciljni trgi. V tem delu je predstavljena osnovna teorija v povezavi s tržnim segmentiranjem s citati različnih avtorjev. Predstavili smo tudi modela za tržno segmentiranje, kjer prvi model prikazuje stanje pred uvedbo rešitev za zmanjšanje nezadovoljstva kupcev, drugi model pa prikazuje stanje po uvedbi rešitev.
Drugi del diplomske naloge je sestavljen iz opisa okolja obravnavanega podjetja, v kateri smo predstavili Tušmobil, njegovo zgodovino, vizijo in poslanstvo, predstavili pa smo tudi ponudbe za kupce in način, kako v organizaciji skrbijo za tržne segmente ter kako poteka tržno segmentiranje v podjetju.
Glede na obravnavano literaturo smo opravili raziskavo. V raziskovalnem delu je opisan vzorec in potek raziskave, obrazložene so predpostavke in predstavljeni so odgovori na zastavljena raziskovalna vprašanja.
Po opravljenem proučevanju literature, opisu okolja in raziskavi smo podali ugotovitve in predloge za izboljšanje procesa. Podjetju Tušmobil priporočamo, naj uvede dodaten kader, da lahko pridejo kupci v čim krajšem času do informacij. Da bi zmanjšali odstotek nezadovoljnih kupcev, se morajo v podjetju potruditi za večjo odzivnost in celo za izboljšanje lastnega omrežja. Priporočamo tudi, da v podjetju bolj ozavestijo svoje stranke o dogajanjih z dodatnim oglaševanjem. Keywords: tržno segmentiranje, kupci, storitev, tržni delež Published in DKUM: 16.09.2015; Views: 1357; Downloads: 156
Full text (1,44 MB) |
4. |
5. KITAJSKA AVTOMOBILSKA INDUSTRIJAAleks Berlič, 2012, undergraduate thesis Abstract: Avtomobilska industrija velja za eno izmed najpomembnejših globalnih gospodarskih panog. Gre za zelo tehnološko intenzivno panogo, ki za nemoteno delovanje povezuje številne druge industrije kot na primer, kemijsko, jeklarsko, elektro-računalniško, naftno in druge. Najmočnejši avtomobilski proizvajalci so do nedavnega prihajali iz Nemčije in Združenih držav Amerike. Razmerje moči je spremenila nedavna gospodarska kriza. Recesija je na rob bankrota spravila številne velike avtomobilske proizvajalce ter njihove dobavitelje. Prav v času gospodarske krize je Kitajska prvič prehitela ameriško avtomobilsko industrijo in tako postala največji svetovni avtomobilski trg. Gospodarska kriza je močneje vplivala na razvite države zahodnega sveta, medtem ko države v razvoju, krize niso čutile tako močno, kar se je poznalo tudi v avtomobilski industriji.
Pri preučevanju avtomobilske industrije naletimo na fenomen t.i. badge engineeringa. Gre za koncept izdelovanja enakih vozil pod različnimi znamkami. Proizvajalci so ugotovili, da lahko z nakupom licence modelov drugih proizvajalcev privarčujejo nepotrebne stroške razvijanja prototipov lastnih unikatnih modelov. Koncept badge engineeringa si lahko privoščijo le proizvajalci avtomobilov nižjega in pogojno srednjega razreda.
Kitajsko avtomobilsko industrijo sta v moderni dobi zaznamovala dva pomembna dogodka. Leta 1994 je centralna kitajska oblast sprejela Zakon o avtomobilski industriji, sedem let po sprejetju zakona avtomobilsko industrijo zaznamuje še vstop Kitajske v svetovno trgovinsko organizacijo (WTO). Članstvo v WTO, je kitajski avtomobilski industriji doprineslo še tako potrebno konkurenčno prednost, večja konkurenca na tržišču je znižala cene produktov in prisilila kitajska podjetja v izdelovanje tehnološko bol dovršenih produktov.
Na kitajskem trgu vlada tudi močna konkurenca s strani tujih avtomobilskih proizvajalcev, ki so zaradi cenejše kitajske delovne sile in posledično zmanjševanja lastnih produkcijskih stroškov selili svoje proizvodne obrate na kitajsko. Ker kitajska zakonodaja preprečuje večinsko lastništvo tujih investitorjev, so le – ti ustanovili mešana podjetja. V nalogi so predstavljeni trije največji, FAW – Volkswagen Automotive Co., GMChina, Brilliance BMW. Keywords: GLOBALNA GOSPODARSKA KRIZA, VELIKI TRIJE, TRŽNI DELEŽ, WTO, BADGE ENGINEERING, BRUTO DOMAČ PROIZVOD, IZVOZ, UVOZ, PRODAJA VOZIL, DRŽAVNA PORABA, DRŽAVE V RAZVOJU, FAW, DFM, BAW, CHERY, GEELY. Published in DKUM: 07.12.2012; Views: 3439; Downloads: 391
Full text (735,26 KB) |
6. E - ZAVAROVALNIŠTVOLuka Ravnjak, 2012, undergraduate thesis Abstract: Poslovanje in trženje preko interneta postaja v modernem času stalnica. Seveda pa morajo zavarovalnice v Sloveniji, ki se odločajo za takšno vrsto poslovanja, še veliko narediti. Elektronsko zavarovalništvo in potrebe posameznikov se spreminjajo, zato je potreben konstanten razvoj elektronskega poslovanja v podjetju. Vedno je potrebno poiskati še boljše načine, ki prinašajo več strank in posledično večji dobiček. Tako se elektronsko zavarovalništvo korenito uvaja na slovenskem trgu, vendar še ni tam, kjer so nekatere države, ki so glavne v svetu zavarovalništva.
Napredek elektronskega zavarovalništva pa prinaša dobro razvita informacijska tehnologija v podjetju oz. zavarovalnici. Boljša tehnologija prinaša boljšo elektronsko poslovanje in posledično tudi elektronsko zavarovalništvo.
Seveda pa ima elektronsko zavarovalništvo svoje prednosti in slabosti. Prednosti so definitivno hitrost, dostopnost in enostavnost, kar je za uporabnike danes ključnega pomena. Takšen način poslovanja zavarovalnic tako prihrani čas zavarovalnici in tudi stranki. Vendar takšno poslovanje skriva v sebi tudi slabosti. Ena izmed glavnih slabosti je ta, da je na internetni strani, kjer uporabnik sklepa zavarovanje, vse predstavljeno v določenih osnovnih informacijah. Tako uporabnik ne predvidi vsega, saj ve samo tisto, kar mu je kot informacija dano na spletni strani. V živo pa poteka zavarovanje preko t.i. zavarovalnih zastopnikov, pri katerih lahko uporabnik iz prve roke izve vse potrebne informacije, ter na lažji način predvidi morebitna tveganja. Druga slabost so tudi vse večji stroški informacijske tehnologije, ki jih zavarovalnice izboljšujejo zaradi večje konkurenčnosti. Keywords: Elektronsko poslovanje, elektronsko zavarovalništvo, zavarovalniško poslovanje, spletne strani zavarovalnic, analiza poslovanja, tržni delež. Published in DKUM: 22.11.2012; Views: 2649; Downloads: 189
Full text (985,69 KB) |
7. RAZISKOVANJE TRŽNEGA POTENCIALA AGENCIJE SMILJAN MORI D.O.O.Urška Domicelj, 2010, final seminar paper Abstract: Raziskava trga je instrument marketinga, ki nam omogoča, da še pred plasiranjem nekega novega izdelka oz. storitve na trg ugotovimo dejanske potrebe in želje potencialnih odjemalcev, obstoječe stanje, način oblikovanja svoje ponudbe, ugotoviti kako si bo mogoče zagotoviti ustrezen položaj na trgu, ter kakšen bo odziv potencialnih konkurentov in odjemalcev, ki ga bomo sprožili s vstopom v poslovno okolje. V današnjih razmerah, je okolje izredno dinamično in spremenljivo ter polno konkurentov, zato je še posebej pomembna natančna raziskava trga preden uvedemo izdelek na tržišče, kot tudi kasneje, ko odjemalci izdelek sprejmejo, ko prodaja narašča, tudi takrat moramo opraviti natančno analizo trga.
V diplomskem seminarju smo najprej teoretično opredelili pojem raziskave trga, njen namen ter celotni postopek raziskave trga. Nato smo opredelili še tržni potencial določenega izdelka v določeni panogi, ter kako je to lahko pomembno, da vidimo kako uspešni smo glede na našo konkurenco. V našem diplomskem seminarju je to bilo življenjsko zavarovanje zavarovalnice Merkur d.d., katere je zastopnik Agencija Smiljan Mori d.o.o..
Podjetje mora ves čas tudi proučevati kako se določen izdelek na trgu ponuja ter kakšen tržni delež dosega saj je to instrument raziskave in na ta način vemo kako lahko ustrezno prilagodimo trženjske strategije.
Delali smo na praktičnem primeru, predstavili smo produkte podjetja Smiljan Mori d.o.o.predvsem pa ugotoviti kakšen tržen položaj dosega življenjsko zavarovanje zavarovalnice Merkur. Ugotavljali smo, kakšen pomen imajo raziskave trga za omenjeno podjetje.
S pomočjo diplomskega seminarja sem spoznala, da je zelo pomembno, da poznamo želje naših potrošnikov.
Predvsem pri storitvenih podjetjih je pomembno, da bomo našo staro oziroma potencialno stranko čimbolj zadovoljili.
Ker je zavarovalniški trg zelo nasičen se morajo tudi zavarovalnice truditi, da bodo s svojo ponudbo pridobile čimveč novih odjemalcev oziroma strank. Keywords: Ključne besede: Raziskava trga, tržni potencial, tržni delež, prodajni delež, trženje. Published in DKUM: 07.11.2011; Views: 2698; Downloads: 324
Full text (1,24 MB) |
8. E-ZAVAROVALNIŠTVOMateja Gorjanc, 2010, final seminar paper Abstract: Neosebno neposredno trženje kot tržni(marketinški) koncept vse bolj prežema naše življenje na vseh področjih in tako čedalje bolj tudi na področju zavarovalništva. Seveda smo pri nas storili pri uvajanju in uporabi teh sodobnih tržnih oblik, tehnik in poti šele prve korake, v razvitem zavarovalniškem svetu pa je za mnoge zavarovalne vrste, predvsem za množična zavarovanja tak način promocije in distribucije hkrati že kar ustaljen način dela in konkurenčne bitke za obstoj in razvoj.
V literaturi obstajajo številne različne definicije in opredelitve zavarovalniških pojmov ter elektronskega poslovanja. Te različne pojme smo tudi mi predstavili v diplomskem seminarju.
Napredek v informacijski tehnologiji in večji boj s konkurenti sta pripeljala podjetja do novega načina poslovanja-elektronskega poslovanja, ki se širi na vsa poslovna področju. Elektronsko poslovanje pa prinaša številne prednosti in pomanjkljivosti. Nekatere prednosti e-poslovanja preko interneta so: potrebe strank se lažje razumejo zaradi neposredne komunikacije preko omrežja, informacije se oblikujejo glede na izkazane potrebe uporabnikov-potrošnikov, pri elektronskih storitvah se odjemalcu ni potrebno srečati s prodajalci ali se izpostaviti prepričevanju in čustvenim dejavnikom. Največji pomanjkljivosti, ki ju glede poslovanja omenjajo strokovnjaki, sta varnost in standardizacija. Druge pomanjkljivosti so še: pomanjkljivi sistem varnosti in zaupnosti, še vedno razvijajoča se programska oprema, dodatni stroški povezani z nabavo specializirane opreme e-poslovanja itd. Keywords: elektronsko poslovanje, elektronsko trženje, e-zavarovalništvo, zavarovalnica, spletne strani zavarovalnic, tržni delež, analiza poslovanja Published in DKUM: 30.11.2010; Views: 3624; Downloads: 376
Full text (1010,34 KB) |
9. RAZISKAVA TRGA KLIMATSKIH NAPRAVRok Kovačič, 2010, undergraduate thesis Abstract: Strokovnost, inovativnost, pozitivna energija, pripadnost in odgovornost so vrednote podjetja Klima Petek d. o. o., vendar pa le-te vedno niso dovolj. Zadovoljstvo odjemalcev je na prvem mestu. Odjemalci želijo zadovoljiti svoje potrebe na vsak način. Vprašanje je samo, koga bodo izbrali?
V diplomskem delu smo želeli predvsem opisati tržne raziskave in navesti dejavnike obnašanja odjemalcev ter predstaviti pomembnejše kazalnike delovanja podjetja na trgu. Za raziskavo pa smo se odločili, ker podatkov o klimatskih napravah v Sloveniji ni veliko, še manj je podatkov, po kakšnih napravah odjemalci povprašujejo oziroma kaj sploh kupujejo.
Rezultati so pokazali to, kar smo v veliki meri tudi pričakovali. Odjemalci se odločajo na podlagi cene klimatske naprave. To trenutno prestavlja oviro podjetju Klima Petek d. o. o., ki zaenkrat lahko zadovolji le najbolj zahtevne kupce, ki vedo, kaj kupujejo in so to pripravljeni tudi ustrezno plačati. Keywords: Raziskava trga, dejavniki obnašanja odjemalcev, tržni potencial, prodaja v panogi, tržni delež podjetja. Published in DKUM: 17.09.2010; Views: 3580; Downloads: 344
Full text (576,08 KB) |
10. |