1. Analiza konkurence na področju zavarovalnih storitevSandra Podgoršek, 2018, bachelor thesis/paper Abstract: Konkurenčnost na zavarovalniškem trgu se vsako leto povečuje, s tem pa tudi boj za preživetje med zavarovalnicami. Zavarovanci vsako leto posegajo po cenejših zavarovanjih in posledično prehajajo od ene zavarovalnice k drugi, zato se mora vsaka zavarovalnica zavedati priložnosti in nevarnosti, navzočih v lastnem podjetju, predvsem pa prepoznati prednosti in slabosti konkurentov, saj šele potem more dosegati zastavljeno rast.
V diplomski nalogi smo opredelili tekmece na področju zavarovalništva v Sloveniji. Izpostavili smo štiri izbrane zavarovalnice. To so: Zavarovalnica Triglav d.d., Adriatic Slovenica d.d., Zavarovalnica Sava d.d. in Generali d.d.
V teoretičnem delu diplomske naloge smo med drugim predstavili osnove zavarovalništva in opisali nekaj zavarovalniških pojmov, opredelili zavarovalništvo kot gospodarsko dejavnost ter na kratko opisali zgodovino zavarovalništva v Sloveniji. Opredelili smo tudi pojem konkurence in pojasnili, kako si podjetje zagotovi konkurenčno prednost pred drugimi.
V praktičnem delu smo predstavili analizo konkurence vseh štirih največjih zavarovalnic v Sloveniji, in sicer Zavarovalnice Triglav d.d., zavarovalnice Adriatic Slovenica d.d., Zavarovalnice Sava d.d. in zavarovalnice Generali d.d. ter opredelili tržno moč zavarovalnic. V empiričnem delu smo z anketnim vprašalnikom opravili analizo sekundarnih virov in opravili raziskavo zadovoljstva zavarovancev z zavarovalnicami ter analizirali končne rezultate.
Ker se podjetja na splošno razlikujejo med seboj v posameznih značilnostih, bomo skušali ugotoviti, v čem se razlikujejo izbrane zavarovalnice. To bomo izvedeli s pomočjo sekundarnih virov; med 100 naključno izbranih oseb bomo razdelili anketne vprašalnike. V diplomski nalogi bomo tudi ugotavljali, kateri je najpomembnejši faktor pri izbiri zavarovalnice in katera izmed njih ima največji ugled. Keywords: konkurenca, zavarovalništvo, konkurenčna prednost, tržna moč, analiza konkurence Published in DKUM: 22.06.2018; Views: 1616; Downloads: 320
Full text (1,02 MB) |
2. Karteli in aktivnosti varuhov konkurence pri njihovem preganjanjuMatic Hren, 2017, undergraduate thesis Abstract: Prosti trg, ki temelji na konkurenčnosti in pravičnosti, je eden izmed pogojev za družbeni napredek. V sodobni družbi so pogost pojav kartelni dogovori, z namenom povečevanja dobička in tržne moči, ki onemogočajo pravično delovanje trga in zvišujejo cene dobrin. V večini držav so kartelni dogovori prepovedani, preganjajo pa jih varuhi konkurence. Iz tega vidika izhaja tudi naše raziskovalno delo, ki proučuje, v kakšnih okoliščinah nastajajo karteli, kateri dejavniki vplivajo na uspešno delovanje kartela in kakšne posledice imajo karteli za družbo. V tem diplomskem projektu so predstavljene oblike konkurence, povezane s kartelnimi dogovori in aktivnosti varuhov konkurence pri preganjanju kartelov in monopolnih praks. V našem diplomskem projektu smo potrdili obe hipotezi, ki se nanašata na učinkovitost pregona kartelnih praks in zagotavljanja konkurenčnosti v Združenih državah Amerike in Evropske unije. Pri potrjevanju hipotez smo pojasnili tudi bistvene razlike med protimonopolno politiko omenjenih gospodarskih območij. Keywords: karteli, kartelno dogovarjanje, protimonopolna politika, konkurenca, pregon, tržna moč Published in DKUM: 18.12.2017; Views: 1172; Downloads: 163
Full text (1,40 MB) |
3. Omejitve konkurence na področju zavarovalništva po 101. členu PDEUManja Cestar, 2017, undergraduate thesis Abstract: V socialnem tržnem gospodarstvu je delujoča oziroma učinkovita tržna konkurenca ena temeljnih predpostavk za blaginjo. Glede na to ne preseneča, da je tržna konkurenca pri nas ustavna kategorija (predvidena je tudi v PEU in PDEU ter v Ustavi Republike Slovenije). Pravila o tržni konkurenci načeloma veljajo za vse gospodarske dejavnosti, tudi za dejavnost zavarovalništva.
Zavarovalništvo je po naravi stvari ena pomembnejših dejavnosti, ki je pogoj za normalno delovanje gospodarstva in nasploh družbe ter je temu primerno tudi močno regulirana. Podjetja, ki izvajajo to dejavnost, morajo upoštevati številna pravna pravila, ki omejujejo njihove tržne odločitve in ravnanja, vključno s pravili o tržni konkurenci.
Pravila o tržni konkurenci med drugim prepovedujejo omejevanje tržne konkurence z omejevalnimi sporazumi, sklepi podjetniških združenj ali/in usklajenimi ravnanji. V tej nalogi je poudarek ravno na slednjem, pri čemer sta v ospredju 101. člen PDEU in 6. člen ZPOmK-1. Poudarek je na razlikovanju primerov, ko je sodelovanje zavarovalnic dovoljeno in koristno, ter primerov, ko gre za prepovedano omejevalno koordinacijo. Keywords: tržna konkurenca, omejevalna ravnanja, sporazumi, sklepi, usklajena ravnanja, zavarovalni sektor, zavarovalnica, pool, premija, izjeme Published in DKUM: 26.09.2017; Views: 1471; Downloads: 152
Full text (1,23 MB) |
4. ZLORABA PREVLADUJOČEGA POLOŽAJA: PROBLEM MOBITELOVEGA PAKETA ZA MLADE "ITAK DŽABEST"Špela Horvat Mesner, 2012, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava zlorabo prevladujočega položaja kot eno izmed treh oblik podjetniškega omejevanja konkurence. Avtorica v prvem delu s pomočjo literature, pravnih virov in domače ter tuje sodne prakse predstavi temeljne pojme, ki so pomembni za lažje razumevanje in uporabo pravil, ki pravno urejajo področje konkurenčnega prava oz. zlorabo prevladujočega položaja kot eno izmed pojavnih oblik.
V drugem delu pa avtorica poda analizo novejše odločbe Urada Republike Slovenije za varstvo konkurence št. 306-14/2009-239 z dne 13.2.2012, s katero je Urad na trgu mobilnih telekomunikacijskih storitev ugotovil zlorabo prevladujočega položaja s strani podjetja Telekom Slovenije, d.d. (prej podjetje Mobitel, d.d.), in sicer z zaračunavanjem predatorskih cen za maloprodajni paket Itak Džabest. Ugotovljena teoretična izhodišča iz prvega dela naloge avtorica uporabi pri opredelitvi pravilnosti oz. nepravilnosti posameznih bistvenih navedb odločbe Urada. Keywords: konkurenca, konkurenčno pravo, zloraba prevladujočega položaja, upoštevni trg, tržna moč, Telekom Slovenije, predatorske cene Published in DKUM: 09.01.2013; Views: 3496; Downloads: 466
Full text (468,46 KB) |
5. ANALIZA KONKURENCE ZAVAROVALNIC NA GORENJSKEMBarbara Leskovec, 2012, undergraduate thesis Abstract: Zavarovalništvo se kot gospodarska dejavnost sooča z vedno večjo konkurenco. Da bi podjetja dosegla določeno rast, se morajo zavedati priložnosti in nevarnosti, ki se nahajajo v okolju podjetja, predvsem pa spoznati prednosti in slabosti trenutnih in potencialnih konkurentov.
V diplomski nalogi smo opredelil tekmece na področju zavarovalništva na Gorenjskem. Osredotočili smo se predvsem na največja zavarovalna podjetja, pri nas: Adriatic Slovenica d.d., Generali d.d., Zavarovalnica Maribor d.d. in Zavarovalnica Triglav d.d.
V teoretičnem delu naloge je opredeljeno pojem konkurenca, kako si podjetja pridobijo konkurenčno prednost, katera so pomembna vprašanja, ki si jih mora organizacija zastaviti, če želi spoznati svojo konkurenco. Navedli smo tudi dejavnike tržne moči konkurentov. Za konec pa je podan tudi kratka predstava razvoj zavarovalništva na slovenskem od vsega začetka, ter predstavitev obravnavanih zavarovalnice.
V praktičnem delu je predstavljena analiza konkurence štirih zavarovalnic na Gorenjskem, in sicer zavarovalnice Adriatic Slovenica, Generali, Zavarovalnica Maribor in Zavarovalnica Triglav. V empiričnem delu diplomske naloge smo opravilu analizo sekundarnih virov in izvedli raziskavo zadovoljstva zavarovancev z zavarovalnicami, ter analizirali rezultate raziskave. V diplomski nalogi je podanih, kar nekaj zanimivih ugotovitev, ki smo jih pridobili z analizo glavnih zavarovalnic na slovenskem zavarovalnem trgu. Keywords: konkurenca, analiza konkurence, konkurenčna prednost, tržna moč, zavarovalništvo Published in DKUM: 17.09.2012; Views: 2552; Downloads: 331
Full text (1,37 MB) |
6. Strategic market managementDavid A. Aaker, higher education textbook Keywords: strategija trženja, strateški management, strateško planiranje, trg, strategija, management, trženje, marketing, poslovna politika, poslovni proces, tržna analiza, potrošnik, konkurenca, portfolio, primeri, učbeniki, case study Published in DKUM: 01.06.2012; Views: 1778; Downloads: 75
Link to full text |
7. Strateška analiza in diagnoza v športnem društvu : diplomsko deloMarko Kopič, 2006, undergraduate thesis Keywords: šport, strategija, strateški management, strateško planiranje, organizacija, organiziranost, društva, analiza poslovanja, reševanje problemov, problematika, analiza, odjemalec, dobavitelji, konkurenca, tržna analiza, Slovenija, dejavnost, predstava Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1427; Downloads: 77
Full text (432,21 KB) |
8. Analiza strategije izvoznega trženja podjetja Zlatarna Celje, d.d. : diplomsko deloRenata Videčnik, 2006, undergraduate thesis Keywords: mednarodno trženje, izvoz, poslovanje podjetja, mednarodno poslovanje, kovinska industrija, zlato, politika izdelka, izdelki, cene, politika cen, družbe, prodaja, cilj, konkurenca, konkurenčnost, prednost, priložnosti, Slovenija, nabava, poslovno okolje, tržna analiza, mednarodni trg, segmentacija, trg, strategija trženja, podjetje Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 2280; Downloads: 312
Full text (362,33 KB) |
9. Strategija trženja proizvodnega podjetja X na ruskem trgu : diplomsko deloAlenka Šüklar, 2006, undergraduate thesis Keywords: strategija trženja, komuniciranje, podjetje, industrijska organizacija, strojna industrija, proizvodnja, proizvodi, izdelki, politika izdelka, proizvodni programi, poslovanje podjetja, cilj, mednarodno trženje, konkurenca, mednarodno poslovanje, strateško planiranje, poslovno okolje, marketinški splet, marketing mix, komercialno poslovanje, tržne poti, mednarodni trg, Slovenija, Rusija, tržna analiza, tržne raziskave, izvoz, distribucija, značilnosti, tržno planiranje, analiza poslovanja, dejavnost Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1830; Downloads: 109
Full text (534,65 KB) |
10. Analiza operativnega izvoznega trženja v podjetju EMO-Orodjarna d.o.o. : diplomsko deloMagda Težak, 2007, undergraduate thesis Keywords: mednarodno trženje, kovinska industrija, izvoz, orodja, orodjarstvo, podpora, proizvodni programi, livarstvo, razvoj, poslovanje podjetja, poslovne odločitve, mednarodno poslovanje, blago, prodaja, konkurenca, prednost, priložnosti, Slovenija, poslovno okolje, tržna analiza, mednarodni trg, trg, strategija trženja, podjetje Published in DKUM: 30.05.2012; Views: 1871; Downloads: 118
Full text (789,59 KB) |