1. |
2. |
3. Vloga barv v vizualni komunikaciji : diplomsko deloElena Schmid, 2023, undergraduate thesis Abstract: Namen diplomskega dela je spoznati, kaj je grafična podoba podjetij, in pri tem raziskati, kakšen pomen ima barva v oblikovanju grafične podobe podjetij. Vsaka barva sproži različne občutke, zato smo se med analizo teorije seznanili s psihološkimi vplivi posameznih barv na človeka. Diplomsko delo se tako dotika področja psihologije v zvezi z oblikovanjem grafične podobe podjetij. V praktičnem delu smo analizirali primere različnih grafičnih podob podjetij in vpliv izbranih barv na dojemanje podjetij. Keywords: barva, grafična podoba podjetja, vizualna komunikacija, psihološki vpliv, tržišče Published in DKUM: 13.10.2023; Views: 464; Downloads: 60 (1 vote) Full text (1,92 MB) |
4. Vpeljava smed metode na robotsko kovaško linijo v podjetju unior d.d.Primož Žlaus, 2018, master's thesis Abstract: Vsako podjetje si v današnjih časih želi skrajšati zastoje in proizvajati z razpoložljivi kapacitetami vedno več izdelkov. Tržišče je najpomembnejši dejavnik, ki se mu vsa podjetja v današnjih dneh prilagajajo, saj so od njega odvisna.
Magistrska naloga je namenjena uvedbi metode hitrih menjav na kovaško robotsko linijo oziroma t. i. SMED metode. Na robotski kovaški liniji sem analiziral čase menjav in nato opravil SMED delavnico. Po izvedeni delavnici sem čas menjave z vsemi spremembami še enkrat analiziral ter podal zaključke o uspešnosti glede na stroške in čas menjave. Keywords: metoda SMED, robotska kovaška linija, čas, strošek, tržišče Published in DKUM: 29.03.2018; Views: 1501; Downloads: 313 Full text (3,29 MB) |
5. CILJNI STRATEŠKI MARKETING ZA SLOVENSKE TURISTIČNE PRODUKTE V ITALIJIIgor Šircelj, 2016, bachelor thesis/paper Abstract: Turizem je pomembna gospodarska panoga. Vsako leto Slovenijo obišče veliko število turistov in prav italijansko tržiče predstavlja eno izmed najpomembnejših tržišč. Delež italijanskih gostov namreč vsako leto narašča, veliko zaslug pa imajo za to kakovostni in ugodni turistični proizvodi. Turistični proizvod pa ni le ena storitev, marveč je to skupek več delnih proizvodov, ki jih ponuja na tržišču turistično podjetje bodisi agencija, hotelska veriga ali tour operater. Na trgu se srečujeta ponudba in povpraševanje, slednje je precej sezonskega značaja. Vsako tržno usmerjeno podjetje mora imeti izdelan marketinški načrt, katerega del je tudi SWOT analiza, s katero ugotovi prednosti, slabosti, grožnje in priložnosti. Pri tem mora potekati ustrezen komunikacijski proces s poslovnimi partnerji. V marketinškem procesu so pomembni trije koraki: segmentiranje (komu je produkt namenjen), pozicioniranje in ciljno trženje z uspešnimi promocijskimi aktivnostmi, bodisi je to oglaševanje, direktna prodaja, uporaba sodobne tehnologije in podobno.
V raziskavi smo postavili vprašanja, ki se nanašajo na uspešnost marketinške strategije slovenskih turističnih produktov na italijanskem tržišču ter na sredstva, ki jih partnerji vlagajo v promocijske aktivnosti. Želeli smo izvedeti ali so pri promocijskih aktivnostih slovenskih proizvodov uspešni, koliko so le-ti že prepoznavni in kako bi lahko še izboljšali njihovo prodajo. Veliko je trenutno odvisno tudi od same politične situacije v Evropi in zagotovitve občutka varnosti potencialnim gostom, med varne države pa prav gotovo sodi Slovenija. Keywords: Turizem, turistični produkt, italijansko ciljno tržišče, promocijske aktivnosti, strateški marketing Published in DKUM: 10.10.2016; Views: 1190; Downloads: 197 Full text (795,97 KB) |
6. OBRAČUNAVANJE DDV PRI VERIŽNIH TRANSAKCIJAHLilijana Kšela, 2016, master's thesis Abstract: Med pomembnimi mejniki v razvoju evropskega sistema DDV moramo vsekakor omeniti 1. januar 1992, ko so bile odpravljene davčne meje med državami članicami Evropske unije. Če se je do tega datuma dobava blaga v drugo državo članico Evropske unije štela kot izvoz blaga, ki so ga nadzorovali carinski organi, je s tem dnem odpravljen oziroma prepovedan nadaljnji sistematičen nadzor blaga, ki se dobavlja iz ene države v drugo. Carinski organi so izgubili svoje pristojnosti za nadzor tega dela trgovine na notranjem trgu; obstoječe nadzorne mehanizme so nadomestili novi, pristojnost pa se je prenesla na davčne organe. Del nalog, ki jih je do vstopa Slovenije v Evropsko unijo opravljala carina, je odpadel na davčne zavezance.
Ob vstopu Slovenije v Evropsko unijo se je povečala tudi zunanjetrgovinska menjava. Zaradi povečanega poslovanja Slovenije z državami članicami Evropske unije so se začeli pojavljati tristranski posli in posledično tudi verižni posli med večimi udeleženci. Pravi tristranski posli potekajo med tremi udeleženci (pridobitelj, dobavitelj in prejemnik), ki so identificirani za davek na dodano vrednost v svoji državi Evropske unije. Blago poteka med udeleženci v verigi, in sicer od dobavitelja do prejemnika blaga. Pridobitelj nastopa med njima le kot neke vrste posrednik. Ti posli so z davčnega vidika v Zakonu o davku na dodano vrednost posebej urejeni. Problem nastopi pri nepravih tristranskih poslih in verižnih poslih, npr. ko je eden od udeležencev fizična oseba, ko nastopa udeleženec iz tretje države, ko so udeleženi več kot trije davčni zavezanci, itd…
V okviru magistrske naloge bom analizirala osnovne značilnosti pravih tristranskih poslov, nepravih tristranskih poslov in verižne posle. Glede na to, da je pri pravih tristranskih poslih določen kraj obdavčitve in pogoji, na osnovi katerih kupec ne obračuna DDV od pridobitve blaga, je potrebno pri nepravih tristranskih poslih in verižnih poslih pred določitvijo kraja in časa nastanka davčne obveznosti ugotoviti, kje je dobavitelj prenesel lastništvo na blagu na pridobitelja in kje mu je izročil blago.
Z davčnega vidika so ti posli zelo zahtevni, zato je v Šesti smernici določena posebna ureditev, ki želi te posle poenostaviti in jih obdavčit le enkrat. Keywords: tristranski posli oziroma verižne transakcije, davčna obveznost, davek na dodano vrednost (DDV), obrnjeno davčno breme, identifikacijska številka za DDV, neplačujoči gospodarski subjekt, davčni vrtiljak, pridobitev blaga, dobava blaga, uvoz, izvoz, evropsko tržišče. Published in DKUM: 16.09.2016; Views: 2932; Downloads: 367 Full text (2,08 MB) |
7. ANALIZA TUJEGA OKOLJA IN TRŽNIH PRILOŽNOSTI NA TUJIH TRŽIŠČIH - NA PRIMERU PODJETJA PALOMA D.D.Lidija Kitel, 2016, undergraduate thesis Abstract: Razlogi za internacionalizacijo poslovanja podjetja so različni. Od povečanja prihodkov, povečanja dobička, doseganja ekonomije obsega, pritiska konkurence, omejenosti domačega tržišča itd. Vsi pa imajo skupni cilj, tj. zagotoviti podjetju dolgoročno rast in razvoj podjetja.
Podjetja so pri vstopu na tuja tržišča izpostavljena različnim tržnim, tehnološkim, finančnim in organizacijskim izzivom in oviram. Poslovna presoja, ali je podjetje sposobno sprejeti te izzive in premagati ovire, je ključna za uspeh procesa vstopa podjetja na tuja tržišča. Zato mora vsako podjetje, preden vstopi na tuja tržišča, kritično presoditi motive za nastop na tujih tržiščih, oceniti lastne poslovne potenciale ter presoditi, ali je podjetje sposobno za nastop na tujem tržišču.
Pri odločitvah, na katera tuja tržišča naj podjetje širi poslovanje, je treba na podlagi izbranih kriterijev segmentirati in izbrati le tržno zanimiva tuja tržišča. S segmentiranjem držav in tujih tržišč podjetje odkrije, na katerih tujih tržiščih ima tržne priložnosti. Ker pa je lahko število potencialnih tujih tržišč preveliko, mora podjetje v nadaljevanju procesa internacionalizacije dobljene segmente oziroma tržišča oceniti in določiti, na katera in koliko tujih tržišč se bo osredotočilo.
Z deljenjem globalnih tržišč v homogene tržne segmente po različnih kriterijih se lahko podjetje enostavneje osredotoči na posamezne značilnosti držav, izbere primerne ciljne skupine odjemalcev za svoje izdelke in se izogne preveliki količini informacij, prevelikim stroškom ter lažje izvede svoje marketinške strategije. Keywords: model za izbiro tržišč, model točkovanja, segmentacija tržišča, tuje tržišče. Published in DKUM: 08.07.2016; Views: 1050; Downloads: 104 Full text (1,82 MB) |
8. DRUŽBENA OMREŽJA NA INTERNETUAlen Ploj, 2013, undergraduate thesis Abstract: Družbena omrežja na spletu so zadnje čase zelo popularen način posredne komunikacije in predstavljajo naš vsakdan. Uporaba je enostavna in hitra, učinkovitost pa neverjetna. Zaradi priljubljenosti družbenih omrežij se njihove uporabe poslužujejo tudi različne organizacije, ki z njihovo pomočjo širijo obseg svojega delovanja ter obveščanja uporabnikov o svojih izdelkih/storitvah (marketing).
Kot vsako donosno tržišče je tudi internetno tržišče nasičeno z družbenimi omrežji, ki ponujajo najrazličnejše storitve in načine uporabe. Nameni uporabe so številni, od tistih, ki so specializirani za fotografije, videoposnetke in bloge, do takšnih, ki te funkcije kombinirajo in imajo zato večjo dodano vrednost. Večini uporabnikov so zanimiva tista omrežja, katera že imajo veliko uporabnikov, saj se tako veliko lažje povežejo s svojimi prijatelji in znanci, hkrati pa se vedno kaj zanimivega dogaja. Daleč najbolj priljubljeno družbeno omrežje na spletu je Facebook, katerega uporablja skoraj sedmina celotne svetovne populacije. Številka bi bila verjetno še večja, če bi bila določena območja na svetu bolj razvita, kot so sicer.
Z velikostjo in popularnostjo družbenih omrežij pa se pojavijo tudi nevarnosti, ki prežijo na naivne in nevedne uporabnike. Med nevarnosti spadajo predvsem kraje osebnih in bančnih podatkov, vsiljena elektronska sporočila in sovražni govor. Keywords: družbena omrežja, tržišče, Facebook, marketing, komunikacija, posredno komuniciranje, internet, proces komunikacije Published in DKUM: 21.11.2013; Views: 3195; Downloads: 639 Full text (1,14 MB) |
9. MARKETINŠKI NAČRT KAMP LIPAMarko Padar, 2012, undergraduate thesis Abstract: Marketinški načrt nas vodi skozi celotno poslovanje, je kot zemljevid, ki nam kaže pot kako doseči zastavljene cilje. Cilj marketinškega načrta kamp Lipa je uspešno in učinkovito trženje. Terme Lendava s tem marketinškim načrtom ni zaključilo. Vsako leto bodo dodajali nove vsebine, nadgrajevali dosedanjo ponudbo, ki bo zagotavljala dodano vrednost in dobiček.
V začetnem delu diplomske naloge smo najprej predstavili samo podjetje Terme Lendava, analiziral njihove konkurente ter trg. V nadaljevanju smo predstavili njihove prednosti, slabosti, priložnosti in nevarnosti v primerjavi s konkurenco.
Pri razvoju produkta kamp sem raziskal, kateri so razlogi, da se gosti tako pogosto vračajo v kamp Lipa ter s čim so zadovoljni oziroma nezadovoljni v kampu. Da bi dobil čim boljše ter kvalitetnejše podatke, sem sestavil anketni vprašalnik in opravil anketo med gosti kampa. Rezultate raziskave sem prikazal s pomočjo grafov ter naredil analizo pridobljenih rezultatov.
Po raziskavi sem opisal vlogo trženja, opredelil tržne cilje in strategije, njihove ciljne skupine ter prodajne poti.
V zaključku diplomskega dela sem opredelil kritična tveganja in probleme ter način kako so se lotili zmanjševanja vpliva tveganj in reševanja morebitnih problemov. Keywords: marketinški načrt, trg, konkurenca, SWOT analiza, kamp Lipa, trženje, ciljne skupine, tržišče Published in DKUM: 15.11.2012; Views: 3012; Downloads: 818 Full text (1,15 MB) |
10. Izbor oblike vstopa na tuje tržišče z izdelki MLM Armal International GmbHDragica Brumen, 2012, undergraduate thesis Abstract: Čas globalizacije, v katerem živimo, nas sili, da moramo biti zelo pazljivi in pozorno spremljati vsa dogajanja pri kupcih, kakor tudi dogajanja na njihovih tržiščih. Podjetje MLM bo še naprej v nenehni pripravljenosti in bo iskalo nova tržišča, saj se lahko hitro zgodi, da kateri kupec postane nelikviden oz. iz kateregakoli razloga ne posluje več in se tako izgubi določen del tržišča, ki ga je potrebno čim hitreje nadomestiti z novim. To je potrebno za doseganje ciljev, ki so načrtovani in zastavljeni v začetku leta, in od izpolnjevanja le-teh je tudi odvisen obstoj podjetja. Ko podjetje zmanjša število kupcev, se s tem zmanjša tudi vrednost prodaje, zmanjšajo se prilivi, ne more izpolnjevati svojih finančnih obveznosti, kar povzroči težave pri nabavi repromaterialov. To lahko ima za posledico zastoje v proizvodnem procesu in pripelje do zamudnega izpolnjevanja dogovorjenih obveznosti do kupcev. Vse funkcije v MLM so izrednega pomena in v veliki odvisnosti druga od druge, zato je potrebno izredno dobro sodelovanje med njimi.
MLM mora prav tako skrbeti za nenehno izobraževanje kadrov, zato omogoča zaposlenim različne možnosti izobraževanja, kot so nadaljnje šolanje, obiskovanje različnih tečajev tujih jezikov, tako začetnih kot nadaljevanjih, organizira motivacijske seminarje, izobraževanja na področju carinskih predpisov z možnostjo spremljanja vseh novosti, saj le-to prinaša napredek podjetju in obenem z novimi znanji privarčuje pri mnogih stroških.
MLM nudi možnost ogleda raznih sejmov, kar omogoča spremljanje dogajanja in novosti na vseh trgih. Prav tako omogoča načrtovano obiskovanje kupcev, v reklamne namene načrtuje sredstva, ki so sicer zaradi recesije omejena, vendar jih je nekaj na razpolago v obliki reklamnega gradiva (majice, pisala, metri, zastave, vžigalniki itn.), za kupce se izdelajo reklamni panoji z vzorci za njihove prodajne salone idr.
MLM za kupce organizira oglede in predstavitve proizvodnje izdelkov, kar omogoča kupcem, da izdelke zelo dobro spoznajo, obenem pa to vpliva na povečano prodajo Armalovih izdelkov. Prav tako MLM za kupce v njihovem kraju organizira tudi predstavitve Armalovega prodajnega programa s pogostitvijo in obdarovanjem z promocijskimi izdelki. Istočasno so kupci seznanjeni z novostmi in pridobijo znanje o Armalovih izdelkih, kar prav tako koristi nadaljnji prodaji in zaradi česar je MLM korak pred konkurenco.
Vse te in še mnoge druge aktivnosti, ki jih izvaja podjetje, vodijo k ponavljanju naročil in zagotovitvi obstoja na tujih tržiščih, saj za MLM ni pomemben le vstop na neko tržišče, ampak tudi večletna kontinuirana prodaja na tem tržišču, kar pomaga pri utrditvi blagovne znamke na tujem tržišču in doseganju višjih cen. Največje stroške predstavlja vstop na tuje tržišče, poznejša dobava oz. prodaja ni več povezana z veliki vlaganji in stroški, kar prinaša podjetju večje razlike v ceni.
Iz obravnavanega gradiva in zbranih podatkov je razvidno, da je tržišče Alžirije kot druge največje afriške države primerno za Armalove izdelke in je dovolj veliko (34 mio prebivalcev), saj je sposobno absorbirati dovolj velike količine izdelkov (Alžirija je uspešna izvoznica nafte in plina, torej gospodarsko dovolj močna), da bodo vlaganja s kakovostnimi izdelki »Made in EU« ter z reklamnimi sredstvi in možnostmi, ki jih ima MLM, zadostovala za vstop in obstoj na tem tržišču. Alžirija je podpisnica Evro-mediteranskega pridružitvenga sporazuma z EU, kar pomeni, da ne obstajajo nikakršne carinske ali zakonodajne omejitve za izvoz v to državo.
Vizija podjetja MLM je nenehen razvoj in inovativnost, iskanje novih izdelkov in novih tržišč ter skrb za ohranjanje dobrih kupcev. To omogoča dobra blagovna znamka Armal, priložnosti, seznanjenost s stanjem na tržišču, konkurenca in kakovostni kadri, zato bo mariborsko podjetje ostalo uspešno. Keywords: MLM, tuje tržišče, inovativnost, kupec, blagovna znamka, prednosti Published in DKUM: 27.09.2012; Views: 2234; Downloads: 140 Full text (1,08 MB) |