1. Prevoz tirnic v mednarodnem železniškem tovornem prometu : magistrsko deloGregor Racman, 2024, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava in raziskuje problematiko prevoza tirnic v mednarodnem železniškem prometu in predstavlja način prevoza tirnic v železniškem tovornem prometu. Nalaganje tirnic na vagone in železniški prevoz zahtevata skrbno načrtovanje, usklajevanje in strokovno znanje, da se zagotovi varno in učinkovito nalaganje tirnic, ob tem pa je pomembno, da se upošteva postopke nakladanja in vse varnostne protokole. Na ta način se zagotovi, da se tirnice v železniškem tovornem prometu prevažajo varno in prispejo na cilj v brezhibnem stanju. V magistrskem delu tako na podlagi primera prikažemo problematiko, ki se pojavi ob načrtovanju naklada tirnic na vagone, in s predlaganimi rešitvami tovrstne problematike dajemo osnovo za pridobitev novih izkušenj z nakladanjem tirnic v Sloveniji, ki so šele v nastajanju. Na ta način si lahko železniški prevozniki oziroma organizatorji prevozov povečajo potencial prevozov tirnic v mednarodnem železniškem prometu predvsem v tej smeri, da tirnice prispejo v Slovenijo prek morskih povezav iz drugih držav sveta in se odpremljajo naprej v našo širšo regijo Keywords: mednarodni železniški tovorni promet, prevoz tirnic, nakladanje tirnic Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 187; Downloads: 23
Full text (2,60 MB) |
2. |
3. Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaMiha Frontini, 2023, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo z naslovom Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil se osredotoča predvsem na sistem ocenjevanja vožnje s sistemom proizvajalca tovornih vozil znamke Scania. V diplomskem delu bomo poskušali dokazati povezavo med pridobljeno oceno s tem sistemom in porabo in obrabo vozila. V teoretičnem delu je najprej predstavljeno, kaj nam sistem ocenjevanja načina vožnje omogoča, katere podatke lahko pridobimo in kako jih med seboj primerjamo. Nato so predstavljeni vplivi in načini varčne vožnje voznikov in kaj je za varčno vožnjo pomembno. Predstavljeni so tudi drugi dejavniki, ki so pomembni za varčno vožnjo, medtem ko smo se v diplomskem delu osredotočili predvsem na človeški dejavnik, ki vpliva na varčno vožnjo. V empiričnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili rezultate na podlagi pridobivanja podatkov o pridobljenih ocenah in porabo vozila na opravljenih transportnih poteh. Rezultati zbiranja podatkov o porabi in pridobljenih ocenah prikazujejo povezavo med pridobljeno oceno vožnje in porabo vozila. V nadaljevanju smo predstavili rezultate anonimne ankete, ki so jo izpolnili poklicni vozniki tovornih vozil. Rezultati ankete prikazujejo pripravljenost poklicnih voznikov v uvedbo takšnih sistemov v podjetje. Rezultati prikazujejo tudi pripravljenost voznikov na dodatna izobraževanja na področju varčne vožnje. Keywords: varčna vožnja, ocenjevanje načina vožnje, poraba, cestni tovorni promet Published in DKUM: 20.02.2024; Views: 344; Downloads: 39
Full text (1,48 MB) |
4. Implementacija vagonov z zamenljivim tovoriščem v vozni park Slovenskih železnic : diplomsko deloArmin Anderlič, 2024, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali podjetje Slovenske Železnice – Tovorni promet d.o.o. in delovanje tovornega prevoza. Podrobneje smo predstavili samo podjetje in se tekom naloge osredotočali na vagonski vozni park in problematike povezane z njim. V diplomskem delu smo raziskali področje vagonov z zamenljivimi tovorišči, ponudnike tovrstnih vagonov in kako bi lahko njihova implementacija v vozni park pripomogla k boljšem delovanju. Izpisali smo trenutno stanje voznega parka in trenutnega procesa manipulacije blaga v tovornih terminalih. V nadaljevanju smo opisali naš predlog implementacije vagonov z zamenljivim tovoriščem in kako bi lahko prilagodili proces manipulacije, da bi bil časovno bolj efektiven. Prav tako smo tekom diplomskega dela opisali teoretično področje zamenljivih tovorišč ter njihovo praktično uporabo v drugih železniških sistemih v Evropi. V diplomskem delu smo prišli do teoretične ugotovitve, da bi z implementacijo vagonov z zamenljivimi tovorišči in spremembo procesa dela v tovornih terminalih lahko skrajšali nekoristen čas, v katerem vagoni stojijo, za 68 % in zmanjšali pojav okvar v vagonskem voznem parku. Prav tako smo ugotovili, da bi se z rešitvami, ki jih ponujajo vagoni z zamenljivimi tovorišči, lahko zmanjšalo količino praznih voženj vagonskih kompozicij in ustvarila večja povezljivost med cestnim in železniškim tovornim prometom. Keywords: Slovenske Železnice, tovorni promet, vagoni, vozni park, InnoFreight Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 372; Downloads: 85
Full text (5,08 MB) |
5. Konceptualna zasnova inovativnega sistema upravljanja dostopa tovornih vozil v mestna središča : magistrsko deloMatjaž Majcen, 2023, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava področje reguliranja tovornega prometa v urbanih območjih. Podrobneje so analizirani problemi in izzivi mestne logistike ter raznoliki ukrepi za njeno reševanje. Posebna pozornost je namenjena obstoječim sistemom za omejevanje tovornega prometa v mestih. Izveden je sistematičen in kritičen pregled raznolikih sistemov in pristopov v Evropi. S ciljem zagotoviti fleksibilnejši in samouravnalen sistem je predstavljen koncept upravljanja mestne logistike s pomočjo tržnih dovolilnic in tehnologije veriženja blokov. Podana je ocena učinkov predlagana sistema in potencialne smeri nadaljnjega razvoja. Keywords: mestna logistika, tovorni promet, omejevanje prometa, okoljska območja, cestninjenje, tržne dovolilnice, tehnologija veriženja blokov, sistem upravljanja Published in DKUM: 19.01.2023; Views: 687; Downloads: 87
Full text (3,93 MB) |
6. Evropski model določanja višine cestnine na AC za tovorna vozila : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programaIvana Zera, 2022, undergraduate thesis Abstract: Hiter in prost pretok blaga je ključnega pomena za uspešno industrijsko in ekonomsko rast države. V skupnem trgu Evropske Unije pa je to dejstvo še toliko bolj pomembno in je del jedra transportne politike Evropske Unije. Evropska Unija s strategijo standardiziranja transporta na več ravneh odpravlja razlike med svojimi članicami. Eurovinjeta je bil prvi pristop Evropske Unije k vzpostavitvi enotnega sistema cestninjenja. Eurovinjeto danes uporabljajo le Švedska, Luksemburg, Nizozemska in Danska.
Države tarifne modele za uveljavljene sisteme cestninjenja oblikujejo same na osnovi lastnih finančnih potreb. Pri oblikovanju pa se nanašajo na smernice, kot so princip uporabnik-plača, onesnaževalec-plača in princip pravične bremenitve uporabnika. Cilj diplomske naloge je raziskati transportno politiko, režim cestninjenja in lastnosti tovornega prometa Evropske Unije in njenih članic. Na osnovi ugotovitev raziskave pa oblikovati in predlagati smernice enotnega evropskega modela za določanje višine cestnine za tovorni promet na avtocestah.
Iz raziskave je razvidno, da je med posameznimi članicami dosti raznolikosti tako pri oblikovanju cestninjenja kot tudi pri oblikovanju tarifnih modelov. Predlagane smernice temeljijo na principu uporabnik-onesnaževalec-plača, principu pravične in sorazmerne bremenitve uporabnika do obrabe cestišča na osnovi največje skupne dovoljene teže tovornega vozila, predlaga se standardizacija kategorizacije tovornih vozil in okoljevarstvenega dodatka. Keywords: cestninjenje, tovorni promet, avtoceste, tarifni model Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 591; Downloads: 40
Full text (1,82 MB) |
7. Transportna dokumentacija v železniškem prometuŠpela Aškerc, 2020, bachelor thesis/paper Abstract: Za nemoteno in uspešno opravljanje transporta v železniškem prometu je potrebnih vedno več dokumentov, posledično pa tudi vedno več vloženega dela ter časa. Vsak opravljen prevoz blaga je treba tudi dokumentirati. Z logističnega vidika se najprej vprašamo, koliko časa potrebujemo za določeno delo in koliko stroškov namenimo za stvari, ki so nujne za nemoteno opravljanje tega dela. V diplomskem delu zato strmimo k časovni in stroškovni analizi opravljanja dela. Posvetili se bomo predvsem pisanju tovornih listov v železniškem prometu in njegovi izboljšavi. V teoretičnem delu bomo najprej predstavili tovorni terminal, nato pa prikazali dokumente, potrebne za transport z vlakom z vidika odpreme, in dokumentacijo, ki spremlja vlak. V nadaljevanju se bomo posvetili podrobnejši predstavitvi tovornega lista in dejanskega stanja v podjetju. Podali bomo rešitev in analizirali trenutno stanje ter stanje z uvedbo rešitve in ju primerjali med seboj. Keywords: železniški promet, dokumenti, tovorni list, čas, strošek Published in DKUM: 17.08.2020; Views: 1224; Downloads: 151
Full text (2,31 MB) |
8. Vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnicVanessa Mitrović, 2019, master's thesis Abstract: V magistrskem delu smo obravnavali temo vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic. Na začetku naloge smo opredelili namen, cilje, hipoteze, predpostavke in omejitve raziskave ter predstavili metode raziskovanja, katere smo uporabljali med pisanjem le te.
Magistrsko delo je sestavljeno iz več poglavij. V teh smo obravnavali vlogo in pomen globalizacije, promet, tranzitni promet, železniški promet, TEN-T omrežje, Slovenske železnice in pa seveda vpliv globalizacije na tranzitni tovorni promet Slovenskih železnic. Skozi vsa ta poglavja smo podrobneje predstavili železniški promet in razvoj le tega skozi zgodovino. Na začetku naloge smo opisali globalizacijo, njen vpliv, vrste in posledice, katere prinaša globalizacija. Nato smo se lotili prometa, katerega smo opisali bolj na široko in zajeli veliko podpoglavij, ki spadajo zraven. V tem delu smo opisali tudi tranzitni promet, na široko smo opisali železniški promet in pa omrežje TEN-T, katero poteka skozi Slovenijo.
S pomočjo Slovenskih železnic smo lahko ugotovitve iz teoretičnega dela podkrepili s praktičnimi primeri. Slovenske železnice so edini ponudnik in izvajalec železniških storitev v Republiki Sloveniji. Tako skrbijo za vse železniške prevoze, ki potekajo po Sloveniji. Skrbijo pa tudi za takšne, ki jim je Slovenija samo vmesna država do končnega cilja. Na podlagi podatkov, katere smo pridobili iz Statističnega urada Republike Slovenije smo lahko potrdili naša predvidevanja, katera smo imeli na začetku naloge. Keywords: globalizacija, promet, tovorni promet, železniški promet, tranzitni promet, Slovenske železnice Published in DKUM: 24.10.2019; Views: 2001; Downloads: 345
Full text (1,63 MB) |
9. Pritrjevanje in varovanje tovora v cestnem prometuPatrik Vogrinčič, 2019, master's thesis Abstract: Magistrsko delo temelji na proučevanju pritrjevanja in varovanja tovora v cestnem prometu v obdobju med leti 2007 in 2016. Pritrjevanje tovora je zelo pomembno z vidika varnosti. Statistični podatki kažejo, da trend prometnih nesreč na območju Republike Slovenije zaradi nepravilnosti pri varovanju tovora narašča. Policija na terenu ugotavlja vedno več kršitev glede pritrjevanja tovora. V Republiki Sloveniji narašča tudi število registriranih novih tovornih vozil. V magistrskem delu smo predstavili in opisali pripomočke za pritrjevanje in varovanje tovora. Večji poudarek smo namenili platnenim pritrjevalnim trakom. Uporabili smo jih kot primer pri izračunih. Opisali smo načine, s katerimi se tovor pravilno pritrdi in varuje v cestnem prometu. Na primerih iz vsakdana smo izračunavali potrebno število pritrjevalnih trakov. Pri tem smo ugotovili, da so poklicni vozniki uporabljali zadostno število pritrjevalnih trakov. Na koncu smo v programu Microsoft Excelu kot rešitev podali model za hitrejše določanje števila potrebnih pritrjevalnih trakov. Model po vnešenih vhodnih podatkih izpiše število potrebnih pritrjevalnih trakov. Keywords: prometno inženirstvo, tovorni promet, varovanje tovora, pritrjevanje tovora, pritrjevalna sredstva Published in DKUM: 03.07.2019; Views: 1726; Downloads: 347
Full text (11,31 MB) |
10. Vzpostavitev zbirno-dostavnega centra v mestnem središčuTadej Plemeniti, 2018, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo obravnava problematiko preobremenjenosti mestnih središč s prometnimi tokovi, hkrati pa ponuja rešitev, ki bi v skladu s cilji trajnostne prometne strategije, dvignila kvaliteto življenja v mestu Gradec (v Avstriji).
Teoretični del diplomske naloge zajema obrazložitev kaj je in kako deluje zbirno – dostavni center (v nadaljevanju ZDC), ter analizo že obstoječih ZDC iz srednje velikih evropskih mest.
Prvi sklop empiričnega dela predstavlja obstoječe stanje na področju dostave v coni za pešce v Gradcu, v nadaljevanju pa raziskavo o vzpostavitvi ZDC v Gradcu. Rezultati opravljene raziskave so nato primerjani s stanjem pred investicijo (število dostavnih vozil, ki so potrebna za oskrbo ciljne skupine, število vstopov dostavnih vozil v cono za pešce, ter število prevoženih kilometrov, ki jih dostavna vozila opravijo znotraj cone za pešce). Keywords: Mestni tovorni promet, logistika v mestnem središču, konsolidacija tovora, zbirno – dostavni center Published in DKUM: 20.12.2018; Views: 1496; Downloads: 78
Full text (3,00 MB) |