| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 92
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Primerjalna analiza stroškov in koristi nakupa ali najema lokomotiv v železniškem prometu
Jaš Blagajac, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu obravnavamo vprašanje, ali je za železniška tovorna podjetja z vidika ekonomike poslovanja primernejši nakup ali najem lokomotive. Namen raziskave je bil ugotoviti, katera možnost je dolgoročno bolj upravičena glede na obseg prevozov, finančne zmožnosti in strateške cilje podjetja. Analiza temelji na dejanski uporabi večsistemske električne lokomotive Siemens Vectron na slovenskih progah. V raziskavi smo izvedli primerjalni izračun celotnega stroška lastništva (TCO) ter ocenili donosnost investicije (ROI) za obe možnosti. Rezultati kažejo, da najem omogoča večjo prilagodljivost in nižji začetni vložek, kar je primerno za podjetja, ki se morajo hitro prilagajati trgu. Nakup pa zagotavlja več nadzora, samostojnosti in praviloma nižje skupne stroške pri intenzivni uporabi. Hipoteza, da je nakup finančno ugodnejši za podjetja z rednimi in obsežnimi prevozi, se je potrdila. Kljub temu odločitev ostaja odvisna od finančnih zmogljivosti, obratovalnih tveganj ter dolgoročne strategije podjetja. Predlagamo, da podjetja pred izbiro pripravijo lastne TCO izračune na podlagi realnih vhodnih podatkov in predvidene izkoriščenosti lokomotive. Naloga prispeva k razumevanju ekonomike odločanja pri upravljanju voznega parka in predstavlja izhodišče za dolgoročno optimizacijo poslovanja.
Keywords: najem lokomotive, nakup lokomotive, železniški tovorni promet, analiza stroškov
Published in DKUM: 09.10.2025; Views: 0; Downloads: 2
.pdf Full text (2,21 MB)

2.
Možnosti uporabe tovornih vagonov za hitrosti do 120 km/h glede na vrsto tovora in stanje železniške infrastrukture
Gašper Vozelj, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava možnosti uporabe tovornih vagonov pri hitrostih do 120 km/h ter ocenjuje skladnost obstoječega voznega parka podjetja SŽ- tovorni promet in infrastrukture s temi zahtevami. Predstavljene so glavne serije vagonov in njihove tehnične značilnosti, opravljena pa je tudi analiza prepeljanega blaga v obdobju 2010–2024, s posebnim poudarkom na intermodalnem prometu. Analiza kaže, da več kot petina prog v Sloveniji že omogoča hitrosti nad 120 km/h, približno tretjina lokomotiv je temu prilagojenih, pri tovoru pa so za to hitrost posebej primerni avtomobili in kontejnerji, ki predstavljajo skoraj polovico celotnega pretovora. Največja omejitev se kaže pri vagonih, kjer je delež ustreznih nizek, kar nakazuje potrebo po posodobitvah, če želi železniški tovorni promet v Sloveniji izkoristiti svoj potencial in slediti evropskim standardom.
Keywords: Tovorni vagoni, hitrost 120 km/h, tovorni tokovi, RFC koridorji, železniška infrastruktura, SŽ- tovorni promet.
Published in DKUM: 09.09.2025; Views: 0; Downloads: 15
.pdf Full text (3,12 MB)

3.
Rešitve za tovorni promet v sistemih pametnih mest v Sloveniji : magistrsko delo
Nejc Krajnc, 2025, master's thesis

Abstract: Koncept pametnega mesta postaja vedno bolj priljubljen pri reševanju najzahtevnejših urbanih problemov in spodbujanjem ekonomskega razvoja. Ker delujemo na področju tovornega prometa, smo se v raziskavi osredotočili zlasti na ključne rešitve za uspešno implementacijo v slovenskih pametnih mestih v povezavi s tovornim prometom. Pri raziskovanju smo se najprej lotili pregleda literature glede uspešnosti implementacije tovornega prometa v sistem pametnih mest v Sloveniji, nato smo poiskali primere v večjih evropskih mestih in si jih podrobneje pogledali. Te smo primerjali s slovenskimi ter ugotavljali, kako bi jih lahko uspešno implementirali na naših tleh in kaj vse bi potrebovali za implementacijo. Ključne rešitve vključujejo pametno logistiko, uporabo električnih in avtonomnih vozil ter optimizacijo prometnih tokov s pomočjo naprednih tehnologij in algoritmov. V Sloveniji se koncept pametnih mest šele začenja razvijati, vendar že obstajajo številni primeri, ki kažejo na potencial za uspešno implementacijo pametnih rešitev, zlasti v povezavi s tovorno logistiko. Mestne oblasti v Sloveniji, na primer Ljubljana in Maribor, so že začele uvajati nekatere pametne elemente, kot so pametni parkirni sistemi, digitalni prometni nadzor in razvoj infrastrukture za električna vozila. Vendar pa Slovenija zaostaja v primerjavi z večjimi evropskimi mesti, ki že uporabljajo napredne tehnologije za optimizacijo tovornega prometa.
Keywords: Pametna mesta, pametna mobilnost, trajnostna mesta, tovorni promet, logistika v pametnih mestih
Published in DKUM: 13.05.2025; Views: 0; Downloads: 32
.pdf Full text (1,94 MB)

4.
Prevoz tirnic v mednarodnem železniškem tovornem prometu : magistrsko delo
Gregor Racman, 2024, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava in raziskuje problematiko prevoza tirnic v mednarodnem železniškem prometu in predstavlja način prevoza tirnic v železniškem tovornem prometu. Nalaganje tirnic na vagone in železniški prevoz zahtevata skrbno načrtovanje, usklajevanje in strokovno znanje, da se zagotovi varno in učinkovito nalaganje tirnic, ob tem pa je pomembno, da se upošteva postopke nakladanja in vse varnostne protokole. Na ta način se zagotovi, da se tirnice v železniškem tovornem prometu prevažajo varno in prispejo na cilj v brezhibnem stanju. V magistrskem delu tako na podlagi primera prikažemo problematiko, ki se pojavi ob načrtovanju naklada tirnic na vagone, in s predlaganimi rešitvami tovrstne problematike dajemo osnovo za pridobitev novih izkušenj z nakladanjem tirnic v Sloveniji, ki so šele v nastajanju. Na ta način si lahko železniški prevozniki oziroma organizatorji prevozov povečajo potencial prevozov tirnic v mednarodnem železniškem prometu predvsem v tej smeri, da tirnice prispejo v Slovenijo prek morskih povezav iz drugih držav sveta in se odpremljajo naprej v našo širšo regijo
Keywords: mednarodni železniški tovorni promet, prevoz tirnic, nakladanje tirnic
Published in DKUM: 13.06.2024; Views: 187; Downloads: 34
.pdf Full text (2,60 MB)

5.
Varnost tovornega prometa v RS
Srečko DeŽelak, Ljubo Zajc, 2003, published professional conference contribution

Keywords: tovorni promet, varnost, varnostni ukrepi
Published in DKUM: 19.03.2024; Views: 166; Downloads: 6
.pdf Full text (220,46 KB)

6.
Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Miha Frontini, 2023, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Sistem ocenjevanja vožnje voznikov tovornih vozil se osredotoča predvsem na sistem ocenjevanja vožnje s sistemom proizvajalca tovornih vozil znamke Scania. V diplomskem delu bomo poskušali dokazati povezavo med pridobljeno oceno s tem sistemom in porabo in obrabo vozila. V teoretičnem delu je najprej predstavljeno, kaj nam sistem ocenjevanja načina vožnje omogoča, katere podatke lahko pridobimo in kako jih med seboj primerjamo. Nato so predstavljeni vplivi in načini varčne vožnje voznikov in kaj je za varčno vožnjo pomembno. Predstavljeni so tudi drugi dejavniki, ki so pomembni za varčno vožnjo, medtem ko smo se v diplomskem delu osredotočili predvsem na človeški dejavnik, ki vpliva na varčno vožnjo. V empiričnem delu diplomskega dela smo najprej predstavili rezultate na podlagi pridobivanja podatkov o pridobljenih ocenah in porabo vozila na opravljenih transportnih poteh. Rezultati zbiranja podatkov o porabi in pridobljenih ocenah prikazujejo povezavo med pridobljeno oceno vožnje in porabo vozila. V nadaljevanju smo predstavili rezultate anonimne ankete, ki so jo izpolnili poklicni vozniki tovornih vozil. Rezultati ankete prikazujejo pripravljenost poklicnih voznikov v uvedbo takšnih sistemov v podjetje. Rezultati prikazujejo tudi pripravljenost voznikov na dodatna izobraževanja na področju varčne vožnje.
Keywords: varčna vožnja, ocenjevanje načina vožnje, poraba, cestni tovorni promet
Published in DKUM: 20.02.2024; Views: 344; Downloads: 44
.pdf Full text (1,48 MB)

7.
Implementacija vagonov z zamenljivim tovoriščem v vozni park Slovenskih železnic : diplomsko delo
Armin Anderlič, 2024, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali podjetje Slovenske Železnice – Tovorni promet d.o.o. in delovanje tovornega prevoza. Podrobneje smo predstavili samo podjetje in se tekom naloge osredotočali na vagonski vozni park in problematike povezane z njim. V diplomskem delu smo raziskali področje vagonov z zamenljivimi tovorišči, ponudnike tovrstnih vagonov in kako bi lahko njihova implementacija v vozni park pripomogla k boljšem delovanju. Izpisali smo trenutno stanje voznega parka in trenutnega procesa manipulacije blaga v tovornih terminalih. V nadaljevanju smo opisali naš predlog implementacije vagonov z zamenljivim tovoriščem in kako bi lahko prilagodili proces manipulacije, da bi bil časovno bolj efektiven. Prav tako smo tekom diplomskega dela opisali teoretično področje zamenljivih tovorišč ter njihovo praktično uporabo v drugih železniških sistemih v Evropi. V diplomskem delu smo prišli do teoretične ugotovitve, da bi z implementacijo vagonov z zamenljivimi tovorišči in spremembo procesa dela v tovornih terminalih lahko skrajšali nekoristen čas, v katerem vagoni stojijo, za 68 % in zmanjšali pojav okvar v vagonskem voznem parku. Prav tako smo ugotovili, da bi se z rešitvami, ki jih ponujajo vagoni z zamenljivimi tovorišči, lahko zmanjšalo količino praznih voženj vagonskih kompozicij in ustvarila večja povezljivost med cestnim in železniškim tovornim prometom.
Keywords: Slovenske Železnice, tovorni promet, vagoni, vozni park, InnoFreight
Published in DKUM: 19.02.2024; Views: 372; Downloads: 121
.pdf Full text (5,08 MB)

8.
Konceptualna zasnova inovativnega sistema upravljanja dostopa tovornih vozil v mestna središča : magistrsko delo
Matjaž Majcen, 2023, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava področje reguliranja tovornega prometa v urbanih območjih. Podrobneje so analizirani problemi in izzivi mestne logistike ter raznoliki ukrepi za njeno reševanje. Posebna pozornost je namenjena obstoječim sistemom za omejevanje tovornega prometa v mestih. Izveden je sistematičen in kritičen pregled raznolikih sistemov in pristopov v Evropi. S ciljem zagotoviti fleksibilnejši in samouravnalen sistem je predstavljen koncept upravljanja mestne logistike s pomočjo tržnih dovolilnic in tehnologije veriženja blokov. Podana je ocena učinkov predlagana sistema in potencialne smeri nadaljnjega razvoja.
Keywords: mestna logistika, tovorni promet, omejevanje prometa, okoljska območja, cestninjenje, tržne dovolilnice, tehnologija veriženja blokov, sistem upravljanja
Published in DKUM: 19.01.2023; Views: 687; Downloads: 90
.pdf Full text (3,93 MB)

9.
Evropski model določanja višine cestnine na AC za tovorna vozila : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študijskega programa
Ivana Zera, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Hiter in prost pretok blaga je ključnega pomena za uspešno industrijsko in ekonomsko rast države. V skupnem trgu Evropske Unije pa je to dejstvo še toliko bolj pomembno in je del jedra transportne politike Evropske Unije. Evropska Unija s strategijo standardiziranja transporta na več ravneh odpravlja razlike med svojimi članicami. Eurovinjeta je bil prvi pristop Evropske Unije k vzpostavitvi enotnega sistema cestninjenja. Eurovinjeto danes uporabljajo le Švedska, Luksemburg, Nizozemska in Danska. Države tarifne modele za uveljavljene sisteme cestninjenja oblikujejo same na osnovi lastnih finančnih potreb. Pri oblikovanju pa se nanašajo na smernice, kot so princip uporabnik-plača, onesnaževalec-plača in princip pravične bremenitve uporabnika. Cilj diplomske naloge je raziskati transportno politiko, režim cestninjenja in lastnosti tovornega prometa Evropske Unije in njenih članic. Na osnovi ugotovitev raziskave pa oblikovati in predlagati smernice enotnega evropskega modela za določanje višine cestnine za tovorni promet na avtocestah. Iz raziskave je razvidno, da je med posameznimi članicami dosti raznolikosti tako pri oblikovanju cestninjenja kot tudi pri oblikovanju tarifnih modelov. Predlagane smernice temeljijo na principu uporabnik-onesnaževalec-plača, principu pravične in sorazmerne bremenitve uporabnika do obrabe cestišča na osnovi največje skupne dovoljene teže tovornega vozila, predlaga se standardizacija kategorizacije tovornih vozil in okoljevarstvenega dodatka.
Keywords: cestninjenje, tovorni promet, avtoceste, tarifni model
Published in DKUM: 07.11.2022; Views: 591; Downloads: 42
.pdf Full text (1,82 MB)

10.
Transportna dokumentacija v železniškem prometu
Špela Aškerc, 2020, bachelor thesis/paper

Abstract: Za nemoteno in uspešno opravljanje transporta v železniškem prometu je potrebnih vedno več dokumentov, posledično pa tudi vedno več vloženega dela ter časa. Vsak opravljen prevoz blaga je treba tudi dokumentirati. Z logističnega vidika se najprej vprašamo, koliko časa potrebujemo za določeno delo in koliko stroškov namenimo za stvari, ki so nujne za nemoteno opravljanje tega dela. V diplomskem delu zato strmimo k časovni in stroškovni analizi opravljanja dela. Posvetili se bomo predvsem pisanju tovornih listov v železniškem prometu in njegovi izboljšavi. V teoretičnem delu bomo najprej predstavili tovorni terminal, nato pa prikazali dokumente, potrebne za transport z vlakom z vidika odpreme, in dokumentacijo, ki spremlja vlak. V nadaljevanju se bomo posvetili podrobnejši predstavitvi tovornega lista in dejanskega stanja v podjetju. Podali bomo rešitev in analizirali trenutno stanje ter stanje z uvedbo rešitve in ju primerjali med seboj.
Keywords: železniški promet, dokumenti, tovorni list, čas, strošek
Published in DKUM: 17.08.2020; Views: 1224; Downloads: 158
.pdf Full text (2,31 MB)

Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica