| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
2.
FIZIKALNO MODELIRANJE MENJALNIKA Z DVOJNO SKLOPKO
Nebojša Ilić, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena najsodobnejša rešitev hitrega spreminjanja prestavnega razmerja, in sicer menjalnik z dvojno sklopko. Podana je zgodovina razvoja in opisane so vse različice tega tipa menjalnika. Za bolje razumevanje celotne tematike, je v diplomskem delu podrobno razloženo delovanje navadnega ročnega menjalnika, na katerem menjalnik z dvojno sklopko temelji. Podani so fizikalni principi delovanja zobniške dvojice ter torne sklopke. Opisan je celoten potek pretikanja z dvojno sklopko. V zaključku so navedene še prednosti in slabosti, ki jih vožnja s takim menjalnikom prinaša.
Keywords: transmisija, menjalnik, dvojna sklopka, prenosna gred, odgonska gred, zobniška dvojica, zobnik s poševnim ozobjem, sinhron, torna lamela
Published: 21.11.2012; Views: 1253; Downloads: 416
.pdf Full text (1,27 MB)

3.
RAZVOJ MATEMATIČNEGA MODELA TRENJA ZA SIMULACIJO DINAMIKE TORNE SKLOPKE V SISTEMU TELES
Tomaž Petrun, 2013, dissertation

Abstract: Doktorska disertacija obravnava razvoj in validacijo modela trenja za uporabo v modelu popolnoma funkcionalne torne sklopke v programskem paketu AVL EXCITE, ki bo omogočal numerične simulacije dinamike sistema teles celotnega pogonskega sklopa. Na podlagi zahtev ciljnega programskega paketa za implementacijo in zahtev, ki izhajajo iz aplikacije in pregleda obstoječe literature, je bil izbran elasto-plastični model trenja kot najprimernejši model za nadaljnjo raziskovalno delo. S pomočjo numeričnih testov je bilo ugotovljeno, da izbran model ne ustreza zahtevam dane aplikacije zaradi nezveznosti modela za določene naključne kombinacije parametrov modela in vhodnih podatkov. Zaradi tega je bila narejena modifikacija elasto-plastičnega modela trenja, ki je odpravila pomanjkljivosti. Razvit modificiran elasto-plastični model je bil validiran na podlagi eksperimentalnih meritev. Za izvedbo eksperimentalnih meritev je bila izdelana posebna merilna proga s poenostavljeno torno sklopko. Merilna proga omogoča meritve prenesenega vrtilnega momenta, normalne sile in vrtilnih hitrosti pod obratovalnimi pogoji, ki se zelo približajo realnim obratovalnim pogojem v pogonskem sklopu z motorjem z notranjim zgorevanjem. Primerjava rezultatov eksperimentalnih meritev in pripadajočih numeričnih simulacij sistema teles z uporabo razvitega modificiranega elasto-plastičnega modela trenja v modelu popolnoma funkcionalne torne sklopke je pokazala zelo dobro ujemanje. Ugotovljeno je bilo, da je razvit modificiran elasto-plastični model trenja sposoben pravilno opisati vse obratovalne faze torne sklopke. Model je sposoben zvezno izračunati količino dejansko prenesenega vrtilnega momenta v vseh obratovalnih fazah torne sklopke. Model je tudi sposoben pravilno upoštevati inducirane dinamične pojave zaradi trenja, kot je na primer "stick/slip" pojav. Razvit modificiran elasto-plastični model trenja ustreza vsem podanim zahtevam za dano aplikacijo in vsem zahtevam za implementacijo v ciljni programski paket.
Keywords: modificiran elasto-plastični model trenja, torna sklopka, validacija, eksperimentalne meritve, dinamika sistema teles
Published: 04.06.2013; Views: 1269; Downloads: 189
.pdf Full text (12,03 MB)

Search done in 0.07 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica