| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 29
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Kako se uveljavljena slovenska časopisna podjetja odzivajo na izzive novih medijev in digitalne distribucije
Klara Avsec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Novi mediji in z njimi povezane možnosti digitalne distribucije so povzročili številne spremembe na medijskem trgu, ki so med prvimi prizadele tradicionalna časopisna podjetja in jih prisilile k iskanju inovacij. V teoretičnem delu diplomskega dela najprej proučimo vpliv teh sprememb na oglaševalce, občinstvo in medije same ter povzamemo odziv časopisnih podjetij. Pri tem podrobneje predstavimo večplatformno distribucijo, njen razvoj in učinkovitost. V empiričnem delu z lastno raziskavo in analizo historičnih podatkov ugotavljamo in primerjamo, kako večplatformno distribucijo izvajajo trije osrednji slovenski tiskani dnevniki: Delo, Večer in Dnevnik.
Keywords: novi mediji, digitalna distribucija, večplatformna distribucija, tiskani mediji, slovenska časopisna podjetja
Published: 03.11.2020; Views: 89; Downloads: 16
.pdf Full text (969,26 KB)

2.
Prikrito oglaševanje kot oblika promocijskega novinarstva
Špela Sternad, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Oglaševanje v tiskanih medijih se je skozi zgodovino zelo spremenilo. Sam tehnološki razvoj, posledično razvoj družbe v bolj potrošniško usmerjeno, je botroval k različnim načinom oglaševanja. Nove vrste oglaševanja iz dneva v dan izpodrivajo uredniško vsebino in jo spreminjajo v prikrito oglaševanje. Osredotočili smo se na tiskane medije, v sami analizi smo analizirali priljubljeno žensko revijo Cosmopolitan, s katero smo želeli odkriti količino prikritih oglasnih sporočil. Število oglasnih sporočil smo pridobili iz šestih naključnih številk revije Comsopolitan iz leta 2017 in šestih naključnih številk Cosmopolitan iz leta 2007. Poleg analize smo izvedli poglobljene intervjuje z ženskami v ciljni starostni skupini revije Cosmopolitan (16–36 let) in jih povprašali, ali vedo, kaj je to prikrito oglaševanje in če ga prepoznajo. Zanimalo nas je tudi, če berejo Cosmopolitan in če so se pri branju te revije že kdaj srečale s prikritim oglaševanjem.
Keywords: oglaševanje, prikrito oglaševanje, ženske revije, tiskani mediji
Published: 12.07.2019; Views: 825; Downloads: 148
.pdf Full text (2,26 MB)

3.
Reprezentacija begunstva v slovenskih tiskanih medijih
Sanja Hrnčič, 2018, master's thesis

Abstract: V pričujočem magistrskem delu so predstavljene jezikovne in vizualne izbire za reprezentacijo begunk in beguncev v izbranem slovenskem tiskanem mediju. Kot gradivni vzorec so bili uporabljeni članki s temo begunstva iz Slovenskih novic, objavljeni med februarjem 2016 in junijem 2018. Glavni vzrok za množičen prihod begunk in beguncev v Evropo v letih 2015 in 2016 so, kot dokazujejo politični analitiki in kritiki imperializma (Chossudovsky, Chomsky, Vltchek, Seymour idr.), imperialistični posegi ZDA in njenih zahodnih zaveznic na Bližnjem vzhodu, evfemistično poimenovani humanitarne in protiteroristične operacije. Prihod begunk in beguncev je spremljala kriza odziva, ki se je odvijala po vsej Evropi in jo najizraziteje označujejo zapiranje meja, postavljanje ograj z rezilno žico in zavračanje prihajajočih begunk in beguncev. Slovenska migrantska politika je pri tem sledila evropski. Pri analizi izhajamo iz družbeno-semantične taksonomije kritičnega diskurzivnega analitika Thea van Leeuwna (2008) in reprezentacijske izbire interpretiramo s pomočjo njegove udeleženske mreže (angl. social actor network), s katero je mogoče prikazati homogenizacijo in dehumanizacijo družbenih skupin, kakor tudi njihovo pasivizacijo (tj. odvzem vršilskosti) v reprezentacijah družbenih dejanj. Preučujemo jezikovno in vizualno konstrukcijo begunk in beguncev ter vrednotimo njihovo vlogo pri konstituiranju protibegunske ideologije. Multimodalna analiza je pokazala, da reprezentacija begunk in beguncev v izbranem slovenskem tiskanem mediju reproducira diskurzivno drugost. Begunke in begunci so na eni strani reprezentirani kot vršilci negativnih, kriminalnih dejanj in tako predstavljeni kot nevarnost in grožnja, na drugi strani pa kot pasivne žrtve brez možnosti artikulacije lastnih družbenih in političnih potreb. Z izpuščanjem geopolitičnega konteksta iz reprezentacije je begunsko vprašanje rekontekstualizirano: prikazano je kot »problem«, ki zahteva varnostno ali humanitarno rešitev, ne pa kot posledica imperialističnih vojn Zahoda.
Keywords: Begunke in begunci, medijski diskurz, slovenski tiskani mediji, multimodalna kritična diskurzivna analiza, družbeno-semantični model.
Published: 12.03.2019; Views: 557; Downloads: 111
.pdf Full text (2,80 MB)

4.
Lažne novice v slovenskih spletnih in tiskanih medijih
Mojca Videmšek, 2018, master's thesis

Abstract: Ljudje lažejo že od začetka svojega obstoja. Danes lažejo tudi mediji. Lažne novice so neresnične informacije, ki zavajajo bralce. Ti pa si ne vzamejo dovolj časa, da določene novice preverijo. Novici preprosto verjamejo, jo delijo in se nanjo čustveno odzovejo. Včasih je dovolj, da verjamejo samo naslovu članka. Ustvarjalci pa poskrbijo za popularne teme, ki se skladajo s prepričanji bralca. Lažne novice sicer segajo daleč v preteklost, a šele zadnjih nekaj let pridobivajo na pozornosti. Čeprav so lažne novice v tujini na vsakem koraku, tudi v Sloveniji nismo v zaostanku.
Keywords: lažne novice, politika, spletni mediji, tiskani mediji, slovenski mediji
Published: 24.10.2018; Views: 1810; Downloads: 480
.pdf Full text (2,52 MB)

5.
Vpliv oglaševanja v tiskanih medijih na nakupne odločitve starejših odjemalcev
Petra Slana, 2018, master's thesis

Abstract: V današnjem času nam je oglaševalska industrija vse bližje, pa če se zavedamo tega ali ne. Konkurenca na trgu je velika, zato vsak na svoj način apelira, nagovarja posameznike oziroma ciljne skupine. Tako smo vsakodnevno obdani s številnimi oglasnimi sporočili, kamorkoli seže naš pogled. Ljudje smo postali premišljeni odjemalci, odjemalci, ki vedo, kaj hočemo, zato se morajo podjetja potruditi, da nas prepričajo, prepričajo posamezne ciljne skupine, da se le-te odločijo za nakup prav njihovega izdelka ali storitve. Vsako ciljno skupino pa ni mogoče prepričati k nakupu na enak način. Mlajše generacije so bolj dovzetne za spremljanje informacij preko tako imenovanih sodobnih medijev, kot so spletne strani, družabna omrežja, mobilna telefonija, medtem ko starejše še vedno pritegnejo mediji, kot televizija, tisk, radio, vse bolj pa tudi internet. Glede na vse večji trend staranja prebivalstva pa so postali tudi pomembna ciljna skupina mnogih podjetij. Z leti število starejših narašča, medtem ko število rojstev upada. Zato je pomembno, da podjetja v ospredje ne postavljajo zgolj mladih, kateri so še vedno najbolj izpostavljena skupina odjemalcev, ampak začnejo večjo pozornost prenašati tudi na starejše odjemalce in njihove želje in potrebe po določenih izdelkih ali storitvah. V magistrski nalogi bomo s pomočjo raziskave poskušali ugotoviti, kako oglaševanje v tiskanih medijih vpliva na nakupne odločitve starejših odjemalcev. Raziskali bomo, kako dejavniki na podlagi tiskanih medijev (cena, kakovost izdelka ali storitve, privlačnost tiskanega oglasa), vplivajo na njihove nakupne odločitve. Prav tako bomo poskušali ugotoviti, kakšne prednosti oziroma slabosti predstavljajo tiskani mediji za starejše odjemalce in kakšno mnenje imajo o oglaševanju izdelkov ali storitev v samih tiskanih medijih.
Keywords: oglaševanje, tiskani mediji, starejši odjemalci, izdelek ali storitev, nakupne navade
Published: 14.06.2018; Views: 565; Downloads: 71
.pdf Full text (1,52 MB)

6.
Pomen tiskanih grafičnih vsebin pri vizualizaciji blagovne znamke
Norman Fišer, 2017, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo se lotili raziskave s področja tiskanih medijev, oglaševanja, množične komunikacije, grafičnega oblikovanja in trženja. Začeli smo s teoretično razlago komunikoloških okvirov tiskanih medijev, natančneje tiskanih promocijskih materialov in reklamnih grafik, kjer smo predstavili njihovo vlogo v današnji družbi in procese, ki se skrivajo za njimi. V razlagi na konkretnem primeru (Zavarovalnica Sava d. d.) smo predstavili priročnik celostne grafične podobe in opravili anketni vprašalnik, s pomočjo katerega smo lahko analizirali vlogo tiskanih grafičnih vsebin pri vizualizaciji blagovne znamke.
Keywords: tiskani mediji, blagovna znamka, celostna grafična podoba, vizualne komunikacije
Published: 13.02.2018; Views: 1203; Downloads: 99
.pdf Full text (4,78 MB)

7.
Nadgrajena resničnost v tiskanih medijih na osnovi vzorca
Timotej Draksler, 2017, master's thesis

Abstract: Rabi tiskanih medijev smo predstavili digitalno plast vsebin, ki jo bralec opazuje preko kamere mobilnega telefona, ko ga usmeri v natisnjen vzorec. Novičarske vsebine bi tako z nadgrajeno resničnostjo razširili in naredili bolj zanimive za uporabnike danes prosto dostopnih pametnih telefonov. Spoznali smo, da mora uredništvo časnika usposobiti kader za ustvarjanje in ažuriranje vsebin, prav tako pa mora bralce osvestiti o uporabi in lociranju markerjev, ki v nadgrajeni plasti ponujajo denimo razširjeno galerijo slik, video posnetke, animacije, hiperpovezave in drugo.
Keywords: nadgrajena resničnost, tiskani mediji, poročanje, mobilna aplikacija
Published: 06.10.2017; Views: 746; Downloads: 77
.pdf Full text (2,53 MB)

8.
Uporaba angleškega jezika v slovenskih tiskanih medijih
Alekseja Koren, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Na slovenskem trgu je ob številnih tiskanih medijih na voljo tudi nekaj takšnih, ki so v celoti napisani v angleškem jeziku in namenjeni predvsem tujcem, ki jih je v Sloveniji vedno več. Razlogi za njihov prihod so različni: delo, študijska izmenjava, počitnice, partnersko razmerje ... V nalogi smo na kratko analizirali tri izvode takšnih revij oz. časopisov. Kljub dejstvu, da prihodnost temelji na elektronskih medijih, nas je zanimalo, ali tujci vedo za te publikacije in ali jih berejo. Naredili smo anketo in jo razdelili skupini tujcev ter analizirali njihove odgovore. Splošna ugotovitev je potrdila naša predvidevanja, da tujci tovrstnih medijev ne poznajo in jih ne uporabljajo.
Keywords: Angleški jezik, slovenski tiskani mediji, slovenska kultura, slovenski jezik, tujci v Sloveniji.
Published: 31.08.2017; Views: 1190; Downloads: 102
.pdf Full text (1,55 MB)

9.
OGLAŠEVANJE V TISKANIH MEDIJIH NA PRIMERU ČASOPISA VEČER
Tadeja Damiš, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu bo v začetku razloženih nekaj pojmov, ki se nanašajo na pričujoči projekt. Na začetku bo pojasnjeno, kaj je oglaševanje, katere vrste oglaševanja poznamo, kaj je cilj oglaševanja, kdo so udeleženci v oglaševalskem procesu. Nato bo razloženo, kaj so mediji in katere vrste medijev poznamo, pri čemer se bomo osredotočili predvsem na tiskane medije. Na koncu diplomskega projekta pa se bomo posvetili zlasti časopisu Večer, ki je primer tiskanega medija. Cilj pričujočega diplomskega projekta je spoznati, kako časopis Večer oglašuje, katere vrste oglasov imajo, kakšni sta cena in struktura oglasov. Analizirano bo, kolikšno je število oglasov v posamezni številki, pogostost oglaševanja, koliko strani je namenjenih oglaševanju, kakšni sta velikost in oblika oglasa, kateri so prevladujoči oglaševalci ter katere blagovne znamke se oglašujejo v časopisu Večer.
Keywords: oglaševanje, mediji, tiskani mediji, podjetje Večer, časopis Večer
Published: 24.11.2016; Views: 978; Downloads: 117
.pdf Full text (1,11 MB)

10.
VPLIV MEDIJEV NA BRALNE NAVADE OSNOVNOŠOLCEV
Andreja Šantl, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu bomo raziskali vpliv, ki ga imajo mediji na bralne navade mladostnikov. V današnjem času, ko se mediji razvijajo hitreje, kot jim lahko sledimo, je to zelo aktualna tema, saj je vedno težje opredeliti, do katere meje mediji pozitivno vplivajo na mladostnike in kdaj je treba uporabo medijev omejiti. Diplomsko delo smo razdelili na teoretični in empirični del. V teoretičnem delu smo se najprej posvetili definiciji branja, nato smo opredelili dejavnike branja in zajeli tematike, povezane z branjem v času osnovnošolskega izobraževanja, ter opisali in našteli načine spodbujanja branja. V drugem delu teoretičnega dela pa smo podrobneje opredelili in razčlenili še medije. Posvetili smo se definiciji medijev in našteli ter opisali pogoste množične medije. Velik poudarek smo namenili spletu in družbenim omrežjem, saj ti predstavljajo velik delež časa, ki ga mladostniki namenijo medijem. S pomočjo statističnih podatkov in predhodno objavljenih raziskav smo skušali prikazati vplive in razsežnosti uporabe spletnih medijev, kot so facebook, instagram in drugi, pri mladostnikih. Pregledali smo tudi zgodovinski razvoj medijev in teoretični del zaključili z opisom uporabe medijev v procesu izobraževanja. V drugem, empiričnem delu pa smo najprej predstavili raziskovalna vprašanja, podali hipoteze, predstavili metodologijo dela, nato pa s pomočjo anketnega vprašalnika, namenjenega predmetni stopnji osnovnošolcev osnovne šole x, pridobili informacije ter razčlenili in grafično prikazali rezultate ankete. Izpostavili smo tudi nekaj zanimivih povezav, kot na primer povezavo med pogostostjo uporabe medijev in bralnimi navadami ter primerjavo učnega uspeha s številom prebranih knjig letno. Namen diplomskega dela je podrobneje predstaviti in spoznati bralne navade šoloobveznih otrok ter ugotoviti, kakšen je vpliv medijev na njih. Predpostavljamo, da so zaradi časa, ki ga osnovnošolci namenijo medijem, okrnjene njihove bralne navade. Prav tako smo predstavili pozitivne in negativne strani medijev v procesu izobraževanja mladostnikov.
Keywords: branje, bralne navade, mediji, tiskani mediji, socialna omrežja, internet
Published: 04.08.2016; Views: 1195; Downloads: 164
.pdf Full text (931,14 KB)

Search done in 0.28 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica