1. Pregled in primerjava tipov nalog v izbranih učbenikih in delovnih zvezkih za slovenski jezikKsenja Petrič, 2019, master's thesis Abstract: V magistrskem delu z naslovom Pregled in primerjava tipov nalog v izbranih učbenikih in delovnih zvezkih za slovenski jezik smo želeli predstaviti, pregledati, primerjati ter analizirati učbenika in delovne zvezke založbe Rokus Klett. Za pregled, primerjavo in analizo smo izbrali gradiva, ki jih uporabljajo v osnovni in tudi v srednji šoli ter so v posodobljeni izdaji, saj bomo na podlagi primerjave in analize teh gradiv laže ugotovili razlike in podobnosti pri zastopanosti tipov nalog ter različnih stopenj Bloomove taksonomije. Uporabili smo I. in II. del delovnega zvezka za 9. razred osnovne šole z naslovom Slovenščina za vsak dan 9, izdaja iz leta 2013, ter istoimenski učbenik, izdaja iz leta 2011. Za analizo delovnega zvezka za
3. letnik srednje šole smo uporabili delovni zvezek Na pragu besedila 3, izdaja iz leta 2011, in istoimenski učbenik, ki je bil izdan leta 2010.
V teoretičnem delu smo s pomočjo deskriptivne metode oblikovali teoretična izhodišča, pri katerih smo v veliki meri izhajali iz ugotovitev in spoznanj domačih ter tujih avtorjev strokovne literature.
V empiričnem delu smo s pomočjo komparativne metode med seboj primerjali delovne zvezke in učbenika. Pri analizi in primerjavi smo se še posebej posvetili tipom nalog, ki se pojavljajo v posameznih učbenikih in delovnih zvezkih. Z metodo klasifikacije smo naloge v delovnih zvezkih in učbenikih razvrstili glede na tip ter taksonomsko stopnjo. S pomočjo anketnega vprašalnika, za katerega smo uporabili kavzalno neeksperimentalno metodo, smo pridobili informacije učencev in dijakov o zahtevnosti posameznih tipov nalog ter jasnosti in natančnosti navodil.
S primerjavo in analizo glede na tip naloge in taksonomsko stopnjo smo ugotovili, da naloge v vseh pregledanih gradivih niso enakomerno zastopane, prav tako pa je analiza pokazala, da določeni tipi nalog prevladujejo. Tudi taksonomske stopnje niso enakomerno razporejene, saj glede na rezultate analize prevladujejo nižje taksonomske stopnje, kar je presenetljivo, sploh za analizirana gradiva, namenjena srednji šoli.
S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da se učencem navodila v delovnih zvezkih in učbenikih zdijo jasna, natančna ter nezavajajoča, saj se ponavljajo in vsebujejo primere reševanja. Tudi mnenja o zahtevnosti posameznih tipov nalog smo dobili s pomočjo anketnega vprašalnika, ki je pokazal, da so učencem in dijakom najtežje tvorbne naloge, pri katerih morajo samostojno sestaviti določen sestavek oziroma besedila, naloge urejanja ter naloge, ki jih rešujejo s pomočjo drugih virov. Učenci in dijaki so glede uporabe delovnih zvezkov ter učbenikov pri pouku slovenskega jezika odgovorili skladno, saj so vsi izbrali odgovor, da delovni zvezek in učbenik uporabljajo kar 2–3-krat na teden. Keywords: delovni zvezek, učbenik, tipi nalog, taksonomske stopnje, slovenski jezik, osnovna šola, srednja šola. Published in DKUM: 23.10.2019; Views: 1481; Downloads: 204 Full text (1,49 MB) |
2. Preference matematičnih nalog pri učencih 6. razredaBarbara Trogar, 2018, master's thesis Abstract: Magistrsko delo se nanaša na matematične naloge, ki so pomemben del matematičnega izobraževanja.
V teoretičnem delu magistrskega dela sem v prvem delu primerjala slovenski in kitajski šolski sistem, opredelila predmet matematike, njen pomen v izobraževanju ter predstavila splošne cilje, matematične vsebine in sklope, ki jih učenci obravnavajo v drugem vzgojno-izobraževalnem obdobju v slovenskem šolskem sistemu.
Opisala sem tudi vrste matematičnih problemov, s katerimi se srečujejo pri reševanju nalog.
V empiričnem delu sem predstavila rezultate raziskave, ki je bila zasnovana po vzoru raziskovalcev Seaha in Barkatsasa (2012), ki sta raziskovala priljubljenost določenih tipov matematičnih nalog med kitajskimi osnovnošolci. S pomočjo anketnega vprašalnika sem skušala ugotoviti, kateri tip matematičnih nalog je učencem šestega razreda bolj oziroma manj všeč. Učenci so lahko izbirali med reprezentativnimi nalogami, kontekstualiziranimi nalogami ali nalogami odprtega tipa.
V raziskavo je bilo vključenih 174 učencev šestih razredov iz štirih različnih slovenskih osnovnih šol. Rezultati so pokazali, da so na področju aritmetike in algebre učencem najbolj všeč matematične naloge odprtega tipa, sledijo jim naloge reprezentativnega tipa, najmanj pa so jim všeč naloge s kontekstualiziranim tipom. V drugem sklopu so rezultati pokazali, da so učencem na področju geometrije in merjenja najbolj všeč matematične naloge odprtega tipa, sledijo jim naloge kontekstualiziranega tipa, najmanj pa so jim všeč naloge reprezentativnega tipa. Keywords: Matematika, učenci, 6. razred, matematične naloge, tipi nalog Published in DKUM: 24.09.2018; Views: 1203; Downloads: 100 Full text (690,62 KB) |
3. Pregled, primerjava in analiza delovnih zvezkov za pouk slovenskega jezika v srednjih šolahMaja Hadner, 2017, master's thesis Abstract: V magistrskem delu Pregled, primerjava in analiza delovnih zvezkov za pouk slovenskega jezika v srednjih šolah smo želeli predstaviti, pregledati, primerjati in analizirati delovne zvezke Na pragu besedila in Besede, ki se v srednjih šolah pri pouku slovenskega jezika pogosto uporabljajo. Iz ugotovitev in rezultatov smo oblikovali predloge za izboljšanje, prenovo ali posodobitev posameznih delovnih zvezkov.
V teoretičnem delu magistrskega dela smo z deskriptivno metodo oblikovali teoretična izhodišča, izhajali smo iz spoznanj domačih in tujih avtorjev strokovne literature.
V empiričnem delu magistrskega dela smo s komparativno metodo primerjali posamezne delovne zvezke med seboj, naloge v posameznih delovnih zvezkih in naloge v delovnih zvezkih z nalogami izbranih maturitetnih izpitnih pol. Naloge v delovnih zvezkih in maturitetnih izpitnih polah smo glede na tip in taksonomsko stopnjo razvrščali z metodo klasifikacije. Preverili smo ujemanje nalog v delovnih zvezkih s pričakovanimi rezultati v učnem načrtu in cilji v katalogih znanj. Kavzalno neeksperimentalno metodo smo uporabili za pridobivanje informacij s pomočjo anketnega vprašalnika. Rezultate anketnih vprašalnikov smo razložili s frekvenčno distribucijo deskriptivne statistike.
S primerjavo delovnih zvezkov in razvrščanjem nalog glede na tip in taksonomsko stopnjo smo ugotovili, da naloge v posameznih delovnih zvezkih niso enakomerno porazdeljene po sklopih, prav tako naloge različnih tipov in taksonomskih stopenj niso enakomerno porazdeljene v delovnih zvezkih. To pomeni, da se nekaterim jezikoslovnim temam posveča ne le več časa, temveč tudi podrobnejša razlaga. S primerjavo nalog v delovnih zvezkih z nalogami izbranih maturitetnih izpitnih pol smo ugotovili, da so si naloge podobne, iz česar zaključujemo, da naloge v delovnih zvezkih predstavljajo ustrezno postopno pripravo na maturo. Potrdimo lahko tudi ujemanje nalog v delovnih zvezkih s pričakovanimi rezultati v učnem načrtu in cilji v katalogih znanj. Rezultati, pridobljeni z anketnimi vprašalniki, so pokazali, da se delovni zvezki pri pouku slovenskega jezika v srednjih šolah pogosto uporabljajo. Spoznali smo, da anketirani dijaki najraje rešujejo izbirni tip naloge, natančneje z enim pravilnim odgovorom, najmanj priljubljene pa so naloge s kratkim odgovorom, ki se v delovnih zvezkih najpogosteje uporabljajo. Keywords: Delovni zvezki, tipi nalog, taksonomske stopnje, slovenski jezik, maturitetne izpitne pole, srednja šola. Published in DKUM: 28.09.2017; Views: 1545; Downloads: 191 Full text (2,18 MB) |
4. PREVERJANJE ZNANJA PRI LIKOVNI VZGOJI ZA PODROČJE RISANJAMaja Bohak, 2010, undergraduate thesis Abstract: Preverjanje znanja v šolah je eden izmed temeljnih načinov, kako spremljati napredek učencev, saj se tako ugotovi, koliko učne snovi so učenci usvojili, predvsem pa, kako dobro je bila učna snov podana. Na tak način si učitelj pridobi potrebne informacije za oblikovanje zaključne ocene posameznega učenca, za nadaljnje načrtovanje učnega procesa, predvsem pa o kakovosti svojega dela.
Tako kot pri vseh predmetih se znanje preverja in ocenjuje tudi pri likovni vzgoji. Posebno pozornost pa smo namenili področju risanja, ki je pravzaprav osnova za ostala štiri področja, ki jih zajema sam predmet.
Glavni namen diplomske naloge je temeljil na sestavi različnih testnih nalog za področje risanja, ki smo jih razporedili v priročno banko nalog z rešitvami in navodili za ocenjevalca. Naloge so namenjene študentom 2. letnika razrednega pouka pri preverjanju njihovega znanja. Sestavili smo 30 nalog različnih tipov in jih ločili po kognitivnih ravneh. Tako zajema prva kognitivna raven 15 različni nalog, druga raven 8 in tretja kognitivna raven 7 nalog.
Seveda pa smo pozornost namenili tudi ostalim teoretičnim osnovam, ki jih je potrebno poznati, da lahko naloge oz. teste znanja sploh sestavimo. Tako smo najprej opredelili, kaj znanje sploh je in katere vrste znanja poznamo. Nato smo se posvetili tudi vsem pravilom in načelom za sestavljanje tekstnih nalog, prav tako smo preučili, katere vrste nalog poznamo. Posvetili smo se še nacionalnemu preverjanju znanja in samemu učnemu načrtu za likovno vzgojo in navedli glavne operativne cilje predmeta.
Ker pa je za sestavo testa pomembno, da poznamo tudi samo učno snov, smo naredili zbor vseh teoretičnih osnov s področja risanja. Keywords: preverjanje znanja, testi znanja, tipi nalog, likovna vzgoja, učni načrt za likovno vzgojo, področje risanja Published in DKUM: 23.12.2010; Views: 3323; Downloads: 376 Full text (8,90 MB) |
5. Ist die Grammatik Lust oder Last? Ein typologischer Vergleich grammatischer Aufgaben in Lehrwerken für die Sekundarstufe IIPolonca Kolbl, 2009, undergraduate thesis Abstract: Heutzutage haben die Schüler größere Auswahl welche Fremdsprache zu lernen. Die meisten Schüler können von Englisch, Deutsch, Französisch, Spanisch bis Italienisch lernen. Die Lehrerinnen und Lehrer müssen für ihr Fach kämpfen. Sie müssen sich sehr bemühen und die Schüler motivieren, damit sie ihr Fach auswählen. In der Diplomarbeit mit dem Titel Ist die Grammatik Lust oder Last? Ein Typologischer Vergleich grammatischer Aufgaben in Lehrwerken für die Sekundarstufe II sind verschiedene Typen von grammatischen Aufgaben, nach Autoren wie Peter Doyé, Hans-Georg Albers und Sibylle Bolton und Prinzipien der Kategorisierung dargestellt worden. Der Empirische Teil ist konzentriert auf den Fragebogen und den Arbeitsblatt. Die Resultate beantworten die Fragen: mögen die Schüler deutsche Grammatik; wer hilft ihnen, wenn sie Probleme mit der Grammatik haben; ob sie die Grammatik als Lust oder Last empfinden und welche verschiedenen Typen von grammatischen Aufgaben ihnen Probleme machen? Die Ergebnisse haben gezeigt, dass die Schüler, die keine Probleme mit dem Lernen und Verstehen der Grammatik haben, die Grammatik gern lernen und deshalb denken dass die deutsche Grammatik Lust ist. Wenn sie Probleme beim Lernen der deutschen Grammatik haben, lernen die meisten Schüler selbst mit Hilfe von ihren Lehrbüchern. Die Resultate haben gezeigt, dass die Schüler im ersten und im zweiten Jahrgang lieber die deutsche Grammatik lernen als die Schüler im dritten und im vierten Jahrgang. Die Aufgaben mit gegebenen Lösungen lösen sie besser als die Aufgabe ohne gegebene Lösungen. Die Schüler lösen besser die Aufgaben mit dem Muster und mit den Bildern. Keywords: Ključne besede: tipi slovničnih nalog, principi kategoriziranja, Peter Doyé, Albers und Bolton, slovnica v različnih učnih gradivih, učno gradivo Moment Mal 1, 2, učno gradivo Ideen 1. Published in DKUM: 24.02.2010; Views: 3653; Downloads: 315 Full text (12,57 MB) |