| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 18
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
Delo od doma in virtualni projektni timi
Monika Jagodic, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V organizacijah se pojavlja problem organiziranja dela od doma, pri čemer bi bilo delo opravljeno enako učinkovito kot fizično delo v podjetju ali organizaciji. V diplomskem delu smo preučevali problem v okolju petih, med seboj različnih podjetij, ki so delala od doma v virtualnih projektnih timih. S pomočjo strokovne literature smo predstavili načine dela od doma in prednosti ter slabosti le tega. Opisali smo razloge za porast dela od doma in raziskali, kdaj lahko tim definiramo kot virtualni tim ter katere vrste virtualnih timov poznamo. Podrobno smo pogledali tudi načine vodenja, ki so potrebni za uspešno vodenje virtualnih projektnih timov. Pregledali in opredelili smo tehnološko podporo, ki je najbolj primerna za opravljanje dela in sodelovanja znotraj virtualnih projektnih timov, prav tako pa smo se dotaknili načinov spremljanja dela s strani vodje. Izdelali in izvedli smo anketo med petimi podjetji, preko katere smo izvedeli, kako se člani tima soočajo z delom od doma. Ugotovili smo, da se največ težav pojavlja zaradi tehničnih izzivov, slabe računalniške opreme, osamljenosti oz. pomanjkanja osebnega stika ter sodelovanja in komuniciranja s člani tima. Prav tako so anketirani izrazili željo po dodatnem usposabljanju, ki bi pripomoglo k boljšemu obvladovanju dela od doma. Za ugotovljene izzive smo pripravili predloge in usmeritve za izboljšanje dela od doma ter delovanja znotraj virtualnih projektnih timov.
Keywords: virtualni projektni timi, delo od doma, delo na daljavo, vodenje, tehnološka podpora
Published in DKUM: 11.04.2023; Views: 804; Downloads: 65
.pdf Full text (2,18 MB)

2.
Konkurenčnost slovenskega nogometa v mednarodnem merilu
Anže Milič, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo raziskali stanje slovenskega klubskega in reprezentančnega nogometa. Opredelili smo, katere vrste strokovnih timov delujejo v nogometnih organizacijah in razložili njihove funkcije. Opredelili smo tudi težave, ki pestijo klubski in reprezentančni nogomet. Težave so povezane ena z drugo, zato lahko rečemo, da se slovenski nogomet vrti v začaranem krogu. Primerjali smo tudi stanje slovenskega nogometa s stanjem nogometa v sosednjih državah. Na podlagi ankete, ki je bila razdeljena med strokovno javnost (ljudje iz sveta nogometa), smo poskušali pridobiti mnenje o trenutnem stanju nogometa pri nas ter odkriti razloge za tako stanje. Na podlagi metode spraševanja z zaprtim in polodprtim tipom vprašanj smo ugotavljali mnenja strokovne javnosti o stanju slovenskega nogometa. Rezultati vprašalnika niso bili obetajoči, saj je generalna ocena – tako klubskega kot reprezentančnega – nogometa v Sloveniji slaba. Ugotovili smo, da je krivda za tako stanje slovenskega klubskega nogometa predvsem na plečih upravljalskih nogometnih timov. Strokovna javnost je slovenski klubski nogomet opredelila kot nekonkurenčen, nezanimiv in nekakovosten. Glede reprezentančnega nogometa smo ugotovili, da največjo krivdo za trenutno situacijo nosita upravljavski tim NZS in igralski tim. Za slabo igro in rezultate reprezentance pa naj bi bilo krivo to, da reprezentanti igrajo na prenizkem klubskem nivoju in da v klubih niso deležni visoke minutaže. Na podlagi rezultatov raziskave smo v sklepnem delu naloge ponudili seznam rešitev, ki bi lahko dvignil kakovost stanja nogometa pri nas.
Keywords: nogomet, Slovenija, konkurenčnost, reprezentanca, strokovni timi
Published in DKUM: 09.03.2022; Views: 806; Downloads: 38
.pdf Full text (1,45 MB)

3.
Vloga vodje pri reševanju konfliktov : študija primera varnostnega tima
Anita Lushtaku, 2022, undergraduate thesis

Abstract: Delo v varnostnih organizacijah je zaradi kompleksne in zahtevne narave pogosto zasnovano v obliki timske zasnove. Ker pa se varnostni timi pogosto soočajo s stresnimi in nepredvidljivimi situacijami, to zagotovo vpliva na medosebne odnose in pojav konfliktov. Pri reševanju konfliktov in upravljanju timske dinamike ključno vlogo odigrajo vodje, ki morajo pri tem uporabljati primerne pristope. Na temo timskega dela obstaja širok nabor literature, kljub temu pa so študije, ki bi proučevale dinamiko medosebnih odnosov, naravo konfliktov in vlogo vodij v timih, ki se ukvarjajo z varnostno dejavnostjo, precej redke. Cilj diplomskega dela je bil skozi pregled literature predstaviti naravo timskega dela in konfliktov v timih, pristope k reševanju konfliktov in vlogo vodij pri njihovem upravljanju, ter kako se ta spoznanja odražajo v praksi. V ta namen smo izvedli študijo na primeru varnostnega tima, in sicer dvostopenjsko raziskavo, ki je vključevala anketo med člani tima v zasebnovarnostni organizaciji in intervju z vodjem istega tima. Z anketo smo analizirali pričakovane lastnosti vodje, vzroke za nastanek konfliktov, odnos tima do konfliktov in naravo medosebnih odnosov. Z intervjujem pa smo proučili stališča vodje tima glede vodenja tima in konfliktov ter preverili rezultate ankete. Rezultati kažejo, da člani tima pripisujejo visoko pomembnost strateškim, organizacijskim in operativnim sposobnostim vodje. Nejasna navodila, ki jih poda vodja, ter slaba in prikrita komunikacija so po mnenju članov tima najpogostejši razlogi za nastanek konfliktov, medtem ko vodja navaja, da so konflikti predvsem posledica preobremenjenosti članov ter neurejenosti medsebojnih odnosov. Glede na ugotovljene odnose in pristope k reševanju konfliktov lahko sklenemo, da tim, ki smo ga obravnavali v raziskavi, dobro deluje, čeprav se kažejo nekatera nesoglasja in želje po boljšem sodelovanju ter zaupanju. Diplomsko delo je uporabno predvsem za vodje timov, ki lahko iz ugotovitev razberejo, katere vodstvene sposobnosti so pomembne za uspešno delovanje timov, kakšni so vzroki za pojav konfliktov in priporočeni pristopi k njihovemu upravljanju.
Keywords: varnost, varnostna dejavnost, varnostne organizacije, varnostni timi, vodje, konflikti, reševanje konfliktov, zaključna dela
Published in DKUM: 07.03.2022; Views: 948; Downloads: 140
.pdf Full text (893,89 KB)

4.
Oblikovanje, razvoj in vodenje timov
Miha Marič, Ana Lambić, Goran Vukovič, 2020

Abstract: Razne oblike timskega dela lahko dandanes zasledimo pri prav vsakem dogodku, tako v zasebnem, kot tudi poklicnem življenju. Pomembno je, da se zavedamo nujnosti in pomembnosti delovanja posameznikov v skupini oziroma timih, kot funkcionalni enoti, ker s tem posledično dosegamo boljše, učinkovitejše in uspešnejše delovanje. Posameznik vedno obravnava samega sebe glede na njegov odnos do drugih posameznikov ali skupine. Omenjeno pa lahko projiciramo na delovanje in delo zaposlenih v organizacijah. Delovanje v timih povezuje kakovostno medsebojno sodelovanju tistih, ki upravljajo in izvršujejo poslovne procese. Timsko delo je nepogrešljiv delovni standard znotraj organizacij, saj le-ta omili nihanje učinkov posameznikov (članov tima) in bistveno doprinese k konsistentnosti opravljenega dela; torej uspeh pogosto temelji na timski naravnanosti.
Keywords: timi, organizacija, vodenje, kadrovski management, management in organizacija
Published in DKUM: 31.08.2020; Views: 1232; Downloads: 214
URL Link to file

5.
Samo-organizacija procesov informacijskih storitev
Mitja Kopina, 2018, doctoral dissertation

Abstract: Klasične organizacije in pristopi k poslovanji po sistemu običajne prakse, danes ne zadovoljujejo več potreb vseh deležnikov. Oblike organizacij, vodenih od zgoraj navzdol in uprav zapriseženih maksimiranju dobička, pred vsemi drugimi cilji, tudi v dobi informatizacije, kot jo poznamo danes, ne zmorejo več ponuditi ustrezne mere zadovoljstva in ustvarjati konkurenčnega, inovativnega in trajnostno naravnanega razvoja. Ljudje se povezujemo odkar obstajajmo. Nove usmeritve prinašajo tri potrebne sile za ekonomsko revolucijo: nove trge in njihove nezadovoljene potrebe, nove tehnologije, ki lahko omogočijo dostopne in zadovoljive produkte in storitve in potrebo ljudi po novih oblikah organizacij. Trenutni poizkusi rešitev vse prepogosto ne temeljijo na vključevanju zadovoljevanja dejanskih in smiselnih potreb, ampak predvsem na ustvarjanju navideznih potreb ob sočasnem iskanju rešitev za zadovoljevanje le-teh. Trenutno najpogostejše uporabljana praksa upravljanja organizacij pa v veliki meri tudi prezira prav ključnega deležnika, to je zaposleni in njegove dejanske potrebe. Delovne skupine ali timi so skupina posameznikov z dopolnjujočimi si znanji, predani skupnemu namenu na način, da so za dosego cilja skupno odgovorni. Koncept uporabe timov ni nov, pa vendar se v zadnjem času iščejo in razvijajo novi pristopi na zanimive načine. Organizacije vse bolj vključujejo delovne skupine ali time kot osnovne organizacijske enote, ugotovile so namreč, da so delovne skupine učinkovite, saj vključujejo kombinacijo znanja, veščin in sposobnosti, ki jim omogoča hitro prilagajanje in izvedbo zahtevnih nalog. Zelo pogost pristop v zadnjem času so samo-organizirane delovne skupine (SODS). Ugotovljeno je, da so SODS boljše, učinkovitejše in povečujejo razvojno moč organizacije. Uporaba SODS temeljito spreminja tudi način dela in obliko organizacije v pozitivnem smislu. SODS imajo različne stopnje vendar pa v vsakem primeru spreminjajo tudi paradigmo vodenja, saj vse pogosteje skupine uporabljajo porazdeljeni ali deljeni način vodenja, kjer se vodstvena funkcija porazdeli med člane skupine ali pa se vodje v skupini menjavajo skladno določenim pravilom. Na eni strani samo-organizacija lahko deluje tudi zastrašujoče neorganizirano, zato navidezni neurejenosti in kaosu samo-organiziranosti, na drugi strani potrebno urejenost lahko zagotavljamo z urejenimi poslovnimi procesi. Poslovni procesi so središče današnje in prihodnje konkurenčnosti, organizacije pa se tudi že zavedajo, da je tako učinkovitost, kot kvaliteta storitev pogojena s procesi. Na temeljih procesne organiziranosti in hkratne uporabe načel samo-organiziranja, pa danes že nastajajo tudi povsem nove oblike organizacij, ki jih v tem delu poimenujemo samo-organizirane procesne organizacije ali SOPO. SOPO svoje temelje gradijo na principih samo-organiziranih skupin, vendar jih prilagojene poizkušajo prenesti na celo organizacijo, hkrati pa temelje procesne organiziranosti uporabljajo za razvoj novih, sebi lastnih a hkrati samo-organizaciji prilagojenih temeljnih, organizacijskih in drugih poslovnih procesov. V pričujočem delu smo na raziskavi treh primerov prikazali temelje nastajanja nove oblike SOPO iz različnih obstoječih organizacij, ovire in pomisleke, zadržke in ideje, z omejitvijo na področje IT storitvenih organizacij. V celoti oblikovane SODS, z uporabo prav vseh pričakovanih elementov v celoti sicer nismo odkrili, vendar je bilo v vseh treh primerih možno ugotoviti tako elemente SODS, kot usmeritev, željo in cilj po prehodu. Oblikovali smo tudi model, ki lahko postane temelj prikazovanja stopnje razvoja SODS in usmeritev organizacijam pri prehodu v novo obliko. Dokazali smo tudi, da je v navedenih obravnavanih primerih tovrstna organiziranost predstavljala pomemben dejavnik pri oblikovanju kvalitetnejših IT storitev, hkrati pa so temu načinu dela zaposleni bolj naklonjeni, kot obstoječim poslovnim procesom v raziskovanih organizacijah.
Keywords: samo-organizacija, poslovni procesi, delovne skupine, timi, deljeno vodenje, samo-organizirane procesne organizacije, SOPO, IT storitve, trajnostne organizacije, vodenje od spodaj navzgor, upravljanje znanja
Published in DKUM: 31.01.2020; Views: 2521; Downloads: 279
.pdf Full text (3,61 MB)

6.
Učinkovitost spletnih orodij za komunikacijo v primerjavi s klasičnim poslovnim komuniciranjem
Špela Prah, 2019, bachelor thesis/paper

Abstract: Diplomska naloga predstavlja izkušnje projektnih partnerjev, ki sodelujejo na mednarodnih projektih, pri tem pa za osebno komunikacijo uporabljajo spletna orodja, kot so Skype, Slack, Viber v primerjavi s klasičnim poslovnim komuniciranjem. Ugotovitve kvalitativne empirične raziskave kažejo, da v proučevanem podjetju obstajajo koristi in tveganja v uporabnosti spletnih orodij za učinkovito osebno komuniciranje. V podjetju za osebni pogovor preko spletnih orodij najpogosteje uporabljajo tehnologijo Skype, ki prinaša koristi lažjega in hitrejšega sodelovanja v osebni komunikaciji na mednarodnih projektih. Poleg koristi pa je kraja podatkov največje tveganje uporabe spletnih orodij, zato je pomembno, da podjetje za preprečevanje varnostnih tveganj stremi k posodobitvi informacijsko komunikacijske tehnologije s sodobnejšo.
Keywords: Mednarodni projekti, projektni partnerji, virtualni timi, informacijsko komunikacijska tehnologija, koristi, tveganja
Published in DKUM: 04.04.2019; Views: 1660; Downloads: 107
.pdf Full text (745,37 KB)

7.
Motivacija v samoorganizirajočih timih pri agilnem razvoju programske opreme
Boštjan Grašič, 2016, master's thesis

Abstract: Razvoj programske opreme je kreativen in umsko intenziven proces, ki ga je težko kvantitativno ovrednotiti in nadzorovati. Eden izmed pomembnih dejavnikov, ki vplivajo na proces razvoja programske opreme, je motivacija. Raziskave kažejo, da motivacija pomembno vpliva na različne vidike uspeha IT projektov, kot so doseganje projektnih rokov, produktivnost, skladnost s proračunom, nizka fluktuacija zaposlenih ter nizki izostanki od dela. V magistrskem delu obravnavamo vidik motivacije pri agilnem razvoju programske opreme. Empirična raziskava predstavlja osrednji del našega raziskovalnega dela. Na osnovi pregleda literature smo identificirali dejavnike motiviranja, katerih vpliv na motivacijo smo raziskali v empirični raziskavi. Izvedli smo anketo na 116-ih članih agilnih razvojnih timov v treh organizacijah, ki se ukvarjajo z razvojem programske opreme. Rezultate smo obdelali ter analizirali z orodji za statistično obdelavo podatkov. Na osnovi teoretičnih izhodišč in rezultatov empirične raziskave smo izdelali model motivacije pri agilnem razvoju programske opreme (MARPO). Model MARPO smo aplicirali na metodologijo Scrum ter pripravili priporočila za vzpostavitev in ohranjanje motivacije pri agilnem razvoju programske opreme.
Keywords: motivacija, motivacija timov, samoorganizirajoči timi, timsko delo, razvoj programske opreme, Scrum, agilni razvoj
Published in DKUM: 16.12.2016; Views: 1454; Downloads: 110
.pdf Full text (2,45 MB)

8.
POVEČANJE PROAKTIVNOSTI MLADIH PRI VKLJUČEVANJU V PROJEKTNO DELO
Nina Krel, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v času, kjer se je vseskozi potrebno dokazovati in uveljavljati. Že kot dijake nas poskušajo navaditi in spodbuditi k projektnemu delu. Fakultete pa so tiste, ki nam predstavijo različne projekte, katerim bi se želeli posvetiti. Projektov je veliko, potrebno je samo ugotoviti kaj koga zanima in navdušuje. V nalogi bo predstavljeno projektno delo, v katero se lahko vključijo mladi oziroma študentje mariborskih fakultet. Projekte izvajajo različne študentske organizacije kot tudi razne sekcije. Na razpolago imajo tako več organizacij, h katerim se lahko včlanijo oziroma vključijo, kot tudi veliko število različnih projektov. Nekatere organizacije delujejo tudi mednarodno, kar pomeni, da se na določene projekte priključijo študentje različnih držav. Na ta način se lahko študentje povežejo tudi z drugimi fakultetami in pridobijo znanje na mednarodni ravni. Vsak posameznik, ki se prijavi na projekt, pridobi veliko izkušenj in se nauči medsebojnega sodelovanja. S tem pridobimo zelo raznolike študente, govorimo o t.i. interdisciplinarnosti. Tako so skupine bolj konkurenčne in zajemajo več znanstvenih področij. Kljub vsem prednostim, ki jih študentje s tem pridobijo, se marsikdo ne odloči za sodelovanje na projektih.
Keywords: projektno delo, mladi, organizacije, projekti, projektni timi
Published in DKUM: 18.11.2016; Views: 1116; Downloads: 126
.pdf Full text (941,29 KB)

9.
DEJAVNIKI USPEŠNEGA DELOVANJA TIMA V PODJETJU X
Andreja Špegel, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Organizacije so živ organizem, ki se prilagajajo in razvijajo. V sodobnem svetu ni dovolj, da je dobra samo organizacija, ampak mora management podjetja nameniti veliko pozornosti tudi zaposlenim, ki s svojim delom tako ali drugače prispevajo k uspešnosti podjetja. Le tako, da je delavec pri svojem delu zadovoljen in motiviran, lahko od njega pričakujemo maksimalen doprinos k podjetju. Učinkovitost zaposlenih bo bistveno večja, če bodo v podjetju zadovoljni z vodenjem, motiviranjem, v medsebojnih odnosih in nagrajevanjem. Pomembna pa je tudi pripadnost podjetju, da imajo zaposleni občutek, da so tudi sami prispevali pri doseganju ciljev in uspešnosti podjetja. V teoretičnem delu je prikaz razsežnosti timskega dela, proces vodenja in dejavniki, ki vplivajo na uspešnost in učinkovitost timov. Kako naj bo tim sestavljen, da bo uspešen pri iskanju rešitev in reševanju problemov. Koliko članov naj šteje tim, da bo najbolj optimalen in katere vloge v timu poznamo. Izvedeli bomo, kako pomembna sta motivacija in nagrajevanje ter medsebojni odnosi v timu. V praktičnem delu je na kratko predstavljeno podjetje X, kjer je bila opravljena raziskava glede dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost delovanja tima v podjetju in jih analizirali in predstavili.
Keywords: timi, timsko delo, vodenje, komunikacija, sodelovanje
Published in DKUM: 19.10.2016; Views: 1813; Downloads: 389
.pdf Full text (1,00 MB)

10.
USTVARJALNO OKOLJE IN INOVATIVNOST PRI DELU V BANKI ZADOVOLJNIH D.D.
Tanja Gregl, 2014, master's thesis

Abstract: Biti konkurenčen na tržišču in biti v nečem boljši od drugih je dandanes, na hitro spreminjajočem se in turbulentnem tržišču, izredno težko. Dodani vrednosti podjetja lahko zagotovo pripomorejo tudi zaposleni, s svojimi idejami in inovacijami. Ustvarjalen zaposleni lahko pripomore k spremembam, ki vodijo v boljše in izboljšane procese. Spremembe pa so »gonilo razvoja«, ki vodijo do napredka in rasti. Ustvarjalnost, ki pomeni generiranje novih idej, je predpogoj za inovativnost. Namreč pri inovativnosti gre za koristno uporabo generiranih novih idej. Vsak človek je lahko ustvarjalen. Ustvarjalnost in inovativnost zaposlenih sta odvisni od številnih dejavnikov in virov znotraj posameznika, od delovnega okolja v katerem dela ter od zunanjih faktorjev in vplivov iz okolja. O ustvarjalnosti in inovativnosti lahko govorimo na treh ravneh: na ravni posameznika, timov in organizacij. Znotraj vsake ravni so različni dejavniki, ki vplivajo na ustvarjalnost in inovativnost posameznikov, timov in organizacije na splošno. Vsaka organizacija je lahko inovativna, vendar je predpogoj vpeljava inovativne miselnosti na vse ravni podjetja. Zdi se, da je v storitveni panogi težje doseči ustvarjalnost in inovativnost, saj slednji nista neposredno povezani s produkti, ki jih podjetje ponuja. V nalogi obravnavamo bančno panogo na primeru Banke Zadovoljnih d.d.. Ugotavljamo, da obravnavana banka ne sodi med inovativna podjetja. Še več, stopnja inovativnosti je na nizki ravni tako na ravni posameznikov, na ravni timov, kot na ravni organizacije. Nizka je tudi inovativna klima. Obstajajo številne metode za dvig ustvarjalnosti in inovativnosti pri delu ter metode merjenja slednjih. Tako obravnavani banki ponujamo rešitve za doseganje inovativne miselnosti ter za spodbujanje ustvarjalnosti in inovativnosti zaposlenih. Slednje bo vodilo do stvaritve inovativne banke, kar ji bo omogočilo dolgoročno rast in razvoj na nepredvidljivem in turbulentem tržišču.
Keywords: ustvarjalnost, inovativnost, zaposleni, timi, organizacija, banka
Published in DKUM: 23.05.2014; Views: 1634; Downloads: 264
.pdf Full text (813,12 KB)

Search done in 2.35 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica