| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 2 / 2
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Razvoj novih stilov v umetnosti tetoviranja
Ina Lutarič, 2019, master's thesis

Abstract: Tetoviranje je skozi zgodovino nenehno spreminjalo svoj status – od nesprejemljivega do dela vsakdana. V teoretičnem delu smo orisali vzpone in padce priljubljenosti tetoviranja od 19. stoletja do danes. Priljubljenost tetoviranja je danes zelo visoka, povezuje pa se s sodobnimi trendi in popularno kulturo. K priljubljenosti pripomorejo tudi mediji in socialna omrežja, ki nam narekujejo trende, sodobno modo in navsezadnje tudi naše življenje. Ugotavljali smo, kako se tetoviranje vključuje in izraža v sodobno likovno umetnost tako po svetu kot v Sloveniji in tudi ali se ga lahko dojema kot umetniško prakso. Proučili smo namen tetovaže in njen pomen ter ikonografijo. Dotaknili smo se tudi prihodnosti, kjer bodo tatuji zmogli veliko več, kot zmorejo danes. Orisali smo nekaj primerov novih stilov novih stilov v tetoviranju in pojasnili razliko med tetovatorjem in tatu umetnikom. Raziskavo smo zasnovali preko intervjujev, kjer smo intervjuvali izbrane tatu umetnike, preko analize izločili enega, ki v Sloveniji zastopa pojem tatu umetnika. V praktičnem delu smo zasnovali lastno, avtorsko predlogo za tatu, pri kateri smo se ozirali predvsem na spoznanja teoretičnega dela, raziskave in definicij o tatu umetnikih.
Keywords: tetoviranje, umetnost tetoviranja, razvoj stilov, novi stili, sodoben tatu, umetniški tatu, tatu umetnik, tetovator
Published: 11.03.2019; Views: 722; Downloads: 113
.pdf Full text (2,02 MB)

2.
UMETNOST TETOVIRANJA NEKOČ IN DANES
Doroteja Širovnik, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Tetoviranje je dejavnost, stara kot človeštvo samo. Je dejavnost, ki ni nikoli nehala delovati in obstajati, bila je prisotna na različnih delih sveta, ponekod v večji meri, drugod v manjši. Še danes je izredno aktivna in popularna. V prvem, teoretičnem delu smo spoznavali in odkrivali dokaze o začetkih tetoviranja, o tehniki, orodju in motivih. Zanimali so nas razlogi za tovrstno krašenje telesa in še drugačni načini krašenja, kot je kavterizacija (namerno povzročene opekline) in skarifikacija ali brazgotinjenje. Na temelju poglobljenega študija literature smo raziskovali umetnost tetoviranja skozi čas in se spraševali, od kod je nastala beseda tattoo. V empiričnem delu smo izvedli anketo in uporabili tehniko vezane ankete, podatke pa smo obdelali s frekvenčno distribucijo (grafični prikazi). Raziskavo v obliki ankete smo izvedli marca in aprila 2012. Anketa je bila narejena v računalniškem programu Google docs in je bila razposlana preko družabnega omrežja Facebook na anonimne naslovnike. Ugotavljali smo, ali je tetoviranje še danes aktivno, koliko so v povprečju stari posamezniki, ko se odločijo za tatu, zakaj se odločijo oziroma zakaj jih to ne zanima, če niso tetovirani. Na temelju vprašalnika smo spoznali, da je tetoviranje še danes močno prisotno v družbi, sploh v zgodnjih dvajsetih letih. Še vedno pa imajo tatuji nek slabšalen prizvok in marsikdo misli, da se tako označujejo kvečjemu motoristi, kriminalci ali pripadniki nižjega razreda. Z afirmacijo tatujev pri filmskih, športnih zvezdah in drugih medijskih osebnostih tetovaže pridobivajo na vrednosti. Veliko je tetovaž, ki so samo dekorativnega značaja, ker je posamezniku določen tatu samo všeč. A kljub temu še ima večina tetovaž neko globlje ozadje, nek morebiti izrazito intimno zavezujoč pomen, za katerega ve le tisti, ki tetovažo nosi.
Keywords: tetoviranje, tehnike, orodja, motivi, kavterizacija, skarifikacija, anketa
Published: 25.07.2012; Views: 2738; Downloads: 500
.pdf Full text (2,20 MB)

Search done in 0.05 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica