| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 1 / 1
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
TATU KOT ORNAMENT
Tina Krnjič, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Ne glede na stopnjo civiliziranosti je malo takih ljudstev, pri katerih bi bila želja po ustvarjanju ornamentike povsem odsotna. »Ustvarjanje« je torej človekovo prvinsko hotenje. K tovrstnim prizadevanjem lahko najbrž pripišemo tudi tetoviranje obraza in telesa, k čemur so se kot prva zatekala barbarska ljudstva. Tetovatorstvo je fenomen, ki ga zasledimo v skorajda vseh državah sveta, in ki zaseda različne funkcije: terapevtsko, zaščitno (pred zlimi silami), družbeno razločevalno, estetsko (povečevanje privlačnosti), kazensko, vojaško, dekorativno, religijsko ter funkcijo obeleženja pomembnega dogodka in/ali osebe. Pri odkrivanju zgodovine tetovatorstva sem jemala v obzir evropski prostor, afriško in azijsko celino, Oceanijo ter Severno, Srednjo in Južno Ameriko. Osredotočala sem se na zgodovinski razvoj tetovatorstva kot obrti ter antropološke vidike le-tega. V skladu s cilji diplomske naloge sem iskala vzporednice med ornamentom določenega obdobja in takratnimi tetovatorskimi smernicami ter jih skušala predstaviti v čim bolj reprezentativnih primerih. Preko osebnih razgovorov z naročniki tetovaž (tetoviranci) in njihovimi izdelovalci (tetovatorji) sem dobila boljši vpogled v odnose med stranko in tetovatorjem ter na percepcijo končnega izdelka. Hkrati sem želela tetoviranje prikazati kot področje, ki je za umetnostno zgodovino še kako zanimivo. S spoznavanjem tetoviranja z zgodovinskega, antropološkega in praktičnega vidika sem prišla do zaključka, da se vloga in pomen tetovaž od kulture do kulture razlikujeta ter da značilnosti ornamentike določenega obdobja likovne umetnosti sovpadajo s smernicami tetoverske obrti istega obdobja. Obenem sem potrdila domnevo, da zahodna kultura tetoviranja danes ne obsoja kot zločinsko in nezaželeno početje v tolikšni meri kot v preteklih zgodovinskih obdobjih. Menim, da sem uspela orisati raziskovalni potencial, ki ga ima tetoverstvo znotraj umetnostnozgodovinske stroke – sploh v sodobnem kontekstu, ki je v smislu razgibane motivike in razvoja individualnih tetoverskih stilov zanimiv tako za oko laika kot akademika.
Keywords: tatu, tetovatorska obrt, tetovatorske tehnike in metode, tetovatorski motivi, ornament, proces izdelave tetovaže, zgodovina tatuja.
Published: 13.10.2015; Views: 2194; Downloads: 234
.pdf Full text (4,02 MB)

Search done in 0.04 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica