| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 19
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
E-Bančno poslovanje v Sloveniji
Dominika Kašl, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zaradi nenehnega tehnološkega razvoja je za banko zelo pomembno, da je v stiku z novimi trendi, da jim sledi in se na njih tudi odziva. Saj bo le tako lahko izboljšala svojo ponudbo in tako komitentom ponudila še boljše storitve, kot njihovi konkurenti. S tem si bo povečala zaupanje ljudi in si pridobila več komitentov ter si povečala možnost obstoja. Diplomsko nalogo smo razdelili na dva dela, teoretični del in praktični del. V teoretičnem delu naloge smo se osredotočili na elektronsko bančništvo. Opredelili smo razvoj e-bančništva, oblike e-bančništva, storitve e-bančništva, prednosti in slabosti, s katerimi se srečujejo tako komitenti kot banke; kakšna je varnost uporabe e-bančništva in s kakšnimi tveganji se lahko srečujejo, če se ne držijo varnostnih zapovedi ter kakšna je statistika uporabe e-bančništva. V praktičnem delu pa smo najprej predstavili vsako banko posebej, nato pa njihove spletne banke in mobilne banke primerjali med sabo, glede na izbrane kriterije.
Keywords: elektronsko bančništvo, bančni avtomati, plačilne kartice, mobilno bančništvo, spletno bančništvo, POS – terminali
Published: 25.10.2019; Views: 535; Downloads: 74
.pdf Full text (899,70 KB)

2.
Nabava tiskarskega papirja s pomočjo kontejnerska transporta
Mitja Petrič, 2019, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava temo nabave tiskarskega papirja s pomočjo kontejnerskega transporta. V samemu začetku smo navedli cilje, namene, hipoteze, predpostavke in omejitve ter metode raziskovanja, ki smo jih uporabili za pisanje. Delo je sestavljeno iz štirih glavnih poglavji, ki obravnavajo teorije kontejnerizacije, tehnologijo kontejnerskega transporta, kontejnerske terminale in sam proces nabave tiskarskega papirja s pomočjo kontejnerskega transporta. V omenjenih poglavjih naloga podrobneje predstavi kontejnerizacijo in njen razvoj skozi zgodovino. Naloga se osredotoča tudi na vrste in standarde kontejnerjev ter njihov transport s pomočjo različnih transportnih sredstev. Naloga govori tudi o tehnologijah kontejnerskega transporta in elementih ter nalogah celinskega in pomorskega terminala. V samem koncu naloge bo predstavljen proces nabave tiskarskega papirja, kjer bodo obravnavane različne nabavne možnosti ter transportne metode. Na praktičnem primeru bo prikazan transport, varovanje in manipulacija tovora. Z realnimi cenami bo tudi prikazana in obrazložena najprimernejša nabava in transportna metoda tiskarskega papirja na mednarodnem trgu.
Keywords: kontejnerizacija, transportne tehnologije, kontejnerski terminali, vrste kontejnerjev, prevoz tovora, tiskarski papir
Published: 24.10.2019; Views: 456; Downloads: 42
.pdf Full text (1,52 MB)

3.
Analiza možnosti uvedbe horizontalnega prekladanja kontejnerjev v podjetju Slovenske železnice
Uroš Pliberšek, 2016, master's thesis/paper

Abstract: Zaradi vse večje potrebe po hitrejši in obsežnejši svetovni logistiki v kontejnerskem transportu se pojavlja nuja po izboljšanju kakovosti transportnega sistema. Povečanje logističnih stroškov, ki povzročajo ozka grla, ki nastanejo na poti tovora od pristanišča do strank, ter odvračajo uporabo kombiniranega transporta. V podjetju Slovenske železnice d. o. o. za pretovor in prevoz kontejnerjev uporabljajo klasične sisteme za pretovor kontejnerjev, ki so primerni za velike kontejnerske terminale, kjer se opravi veliko pretovora kontejnerjev. Za učinkovito in uspešno konkuriranje prevozniških storitev bi bilo nujno potrebno posodobiti način pretovora kontejnerjev, omogočiti večjo fleksibilnost kombiniranega transporta ter s tem zmanjšati logistične stroške. V magistrskem delu smo analizirali nove načine pretovarjanja kontejnerjev, ki omogočajo zmanjšanje logističnih stroškov, nove načine sodelovanja s strankami ter vpeljujejo večjo fleksibilnost v kombinirani transport. Uvedba izbranega sistema horizontalnega prekladanja kontejnerjev bi podjetju Slovenske železnice d. o. o. prinesla ekonomsko kot tudi konkurenčno prednost pred železniškimi podjetji iz tujine.
Keywords: logistika, horizontalno prekladanje, kontejnerski terminali, kombinirani transport, železniški transport
Published: 24.01.2017; Views: 1130; Downloads: 118
.pdf Full text (1,61 MB)

4.
PRIMERJALNA ANALIZA SPLETNIH BANK V SLOVENIJI
Mario Vlahović, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Živimo v času, kjer se ob izredno hitrem razvoju tehnilogije, vse več storitev seli v virtualni svet. Ob tem razvoju je človeku najbolj pomemben čas in hitra dostopnost do storitve. Trendu tudi sledijo banke, ki praviloma vse po vrsti ponujajo tudi spletno rešitev. Spletno bačništvo je priporočno tako za uporabnika kot za banko. Uporabnik ima storitev na voljo 24 ur na dan, vse dni v letu, brez čakalnih vrst in z nižjimi stroški poslovanja. Banka pa se prav tako izogne čakalnim vrstam v poslovalnicah in več storitev za več uporabnikov se lahko izvrši hkratno. Glavni pomislek, ki se pojavlja pri uporabnikih, je seveda varnost storitve. Ljudje ne zaupajo popolnoma rešitvam na spletu, po drugi strani pa so neizkušeni uporabniki tudi bolj izpostavljeni zloraban na spletu. V tem delu sem se odločil predstaviti in primerjati spletne banke bank na slovenskem področju. Zanimajo me storitve, ki jih ponujajo ter predvsem varnostni mehanizmi, s katerimi svojim komitentom zagotovijo čim varnešjo pot do bančnih storitev.
Keywords: elektronsko bančništvo, spletno bančništvo, mobilno bančništvo, telefonsko bančništvo, bančni avtomati, plačilne kartice, POS terminali, spletna varnost
Published: 13.04.2016; Views: 919; Downloads: 149
.pdf Full text (2,69 MB)

5.
Vpliv velikosti ladij na pretovor
Mirela Prah, 2015, bachelor thesis/paper

Abstract: Promet se je skozi leta globaliziral zaradi različnih dejavnikov. Sem uvrščamo hiter razvoj tehnologije in informacijskih sredstev, družbeni ter politični razvoj in proizvodnjo ter potrošnjo izdelkov, pa tudi potrošnike. Naročniki so postali zahtevnejši, želijo, da bi bilo blago dostavljeno v čim krajšem času, na točno določenem kraju in z najmanjšimi stroški. Zato morajo ladjarji uporabljati čedalje večje ladje. Vse to sili luke, da poglabljajo morje, izboljšujejo infrastrukturo in posodabljajo opremo. Skozi leta se povečuje trend pomorskega transporta, najbolj kontejnerskega transporta, saj se plovne poti izkazujejo kot najbolj učinkovite. Pristanišča si močno konkurirajo med seboj. Vsaka luka si želi, da bi s svojo zmogljivostjo ponudila ponudnikom oziroma potrošnikom najboljše storitve. Želi si imeti večji dobiček oziroma pozitiven poslovni izid, kar v veliki meri predstavlja prihod večjih ladij, z večjim ugrezom. Z večjim pretovorom in večjo povprečno velikostjo ladij bi pozitivno vplivali na poslovni izid poslovanja podjetja
Keywords: kontejner, transport, avtomobilski transport, pretovor, terminali, poslovni izid, korelacija.
Published: 19.06.2015; Views: 740; Downloads: 83
.pdf Full text (3,52 MB)

6.
MODEL OPTIMALNEGA TRANSPORTA KONTEJNERJEV (TEU) MED VZHODNIMI DRŽAVAMI ZDRUŽENIH DRŽAV AMERIKE IN DRŽAVAMI ZAHODNE EVROPE
Hugo Maučec, 2014, doctoral dissertation

Abstract: Kontejnerji omogočajo unitizacijo tovora, kar pomeni hitrejše natovarjanje in raztovarjanje vozil, možnost izgube tovora je manjša, zmanjšuje se možnost za krajo pošiljk, olajšuje se skladiščenje pošiljk ter zmanjšujejo se stroški embaliranja. Transport kontejnerjev je najhitreje rastoči sektor v pomorski industriji zadnji dve desetletji. Rast transporta kontejnerjev spodbujajo gospodarska rast, proces globalizacije, liberalizacija transporta in outsourcing. Rast transporta kontejnerjev so vzpodbudile tudi spremembe v načrtovanju strategij prevoznikov in razvoj pomorskih luk. Takšen razvoj sproža regionalne razlike v aktivnostih, povezanih z uvozom in izvozom ter povzroča neuravnovešenost v usmerjanju kontejnerskih tokov. Pomorske kontejnerske linije so tako izpostavljene številnim izzivom v visoko tekmovalnem okolju, čigar posledica je povečanje povpraševanja uporabnikov po visoki kakovosti transportnih storitev ob najnižjih skupnih stroških. Glavni cilj te doktorske disertacije je optimirati prekomorske transportne poti in tako skrajšati čas ter ceno transporta kontejnerjev med vzhodnimi državami ZDA in državami zahodne Evrope kot del logističnega sistema v transnacionalnem kontekstu ter definirati in izračunati stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope. V raziskavi smo modelirali šest optimizacijskih modelov transporta. Prvi optimizacijski model (Z1) transporta kontejnerjev po morju iz pomorskih kontejnerskih terminalov vzhodnih držav ZDA (PKT/A) v države zahodne Evrope (PKT/E) je bil modeliran za optimiranje z metodo celoštevilčnega linearnega programiranja v programskem orodju Lingo 14, pri kateri je bil kriterij optimiranja cena transporta kontejnerjev. Drugi optimizacijski model (Z2) je bil modeliran za optimiranje z metodo celoštevilčnega linearnega programiranja v programskem orodju Lingo 14 in z upoštevano stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v državah zahodne Evrope Sr, kjer je bil tudi kriterij optimiranja cena transporta kontejnerjev. Ker se v kontejnerjih pogosto transportira tudi hitro pokvarljivo blago, se prioriteta daje kriteriju optimiranja časa transporta pred kriterijem cene transporta. V teh primerih namenska funkcija ostaja linearna. Tretji optimizacijski model (Z3T) je bil modeliran za celoštevilsko linearno programiranje časa transporta. Četrti optimizacijski model (Z3C) je bil za tem modeliran za optimizacijo cene transporta, pri čemer se upoštevajo rezultati predhodne optimizacije po času (Z3T). Peti optimizacijski model (Z4T) je bil modeliran za celoštevilsko linearno programiranje časa transporta. Šesti optimizacijski model (Z4C) je bil za tem modeliran za optimizacijo cene transporta z upoštevano stopnjo razvoja pomorskih kontejnerskih terminalov v državah zahodne Evrope Sr, pri čemer se upoštevajo rezultati predhodne optimizacije po času transporta kontejnerjev (Z4T). Z razvojem in uporabo optimizacijskih modelov celoštevilčnega linearnega programiranja je možno znatno zmanajšati ceno in čas transporta kontejnerjev med pomorskimi kontejnerskimi terminali v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope, pri čemer smo pri snovanju modela upoštevali naslednje elemente: 1) prometna infrastruktura in prometna suprastruktura, 2) vpliv inteligentnega informacijskega sistema, 3) bruto domači proizvod, 4) prometna ekologija, 5) prometni tokovi, 6) inovacije, 7) varnost in varovanje ter 8) prometna energija, katerih uvedba v praktičnem smislu predstavlja zmanjšanje cene in časa transporta kontejnerjev med kontejnerskimi terminali vzhodnih držav ZDA in držav zahodne Evrope. Iz raziskave se dajo razbrati različne smeri. Prvič, s konkretnimi ocenitvami in kalkulacijami je dokazana hipoteza 1, da se z optimizacijo blagovnih kontejnerskih tokov med pomorskimi kontejnerskimi terminali v vzhodnih državah ZDA in v državah zahodne Evrope celotna cena transporta kontejnerjev zmanjša in sicer za 3 %. Pri optimalni rešitvi, kjer je vključena stopnja r
Keywords: Kontejnerski transport, pomorski kontejnerski terminali, optimiranje transporta kontejnerjev, celoštevilsko linearno programiranje.
Published: 03.11.2014; Views: 1968; Downloads: 168
.pdf Full text (6,33 MB)

7.
IZBOLJŠAVA IT PODPORE IZBRANIM POSLOVNIM PROCESOM
Sebastijan Ženko, 2013, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi Izboljšava IT podpore izbranim poslovnim procesom predstavljam analizo problemskega stanja v podjetju UNIKA TTI d.o.o., ki se pojavlja pri procesu prodaje na terenu in inventuri sredstev, ter razvoj in uvedbo rešitve, ki bo omogočala mobilni zajem podatkov in prenos teh neposredno v ERP sistem Pantheon. Gre za aplikacije na prenosnem terminalu, ki omogoča lasersko odčitavanje kod izdelkov in kasnejšo lažjo obdelavo. Razvoj aplikacij za terminale je potekal v programskem jeziku Visual Basic .NET. Za uvoz podatkov v ERP sistem Pantheon smo uporabili v njem vgrajeno programsko orodje ARES za razvoj podpornih aplikacij, ki temelji na T-SQL poizvedbah in programskem jeziku Delphi. Aplikacija za prodajo na terenu je namenjena trgovskemu potniku, da pri prodaji čim lažje in natančno izvede naročilo ter zbrane podatke takoj posreduje na matično podjetje, kjer stečejo vsi potrebni postopki za dostavo naročenega blaga. Aplikacija za popis sredstev z uporabo mobilnih terminalov popisovanje bistveno skrajša ter odpravi napake, ki so prej nastajale z ročnim popisovanjem. Poglavitni rezultati uvedbe sistema za mobilno poslovanje so hitrejši pretok podatkov, večja točnost podatkov, odprava dvojnih vnosov, manjši stroški poslovanja, hitrejši pretok blaga, hitrejši obrat denarnih sredstev in konkurenčna prednost.
Keywords: mobilno poslovanje, metodologije razvoja programske opreme, prenosni terminali, prodaja na terenu, inventura sredstev
Published: 11.03.2013; Views: 1220; Downloads: 148
.pdf Full text (2,26 MB)

8.
PRIMERJALNA ANALIZA E-POSLOVANJA BANK S PRAVNIMI OSEBAMI NA PODROČJU PLAČILNIH SISTEMOV S POUDARKOM NA SISTEMU SEPA
Aleš Prapotnik, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem najprej predstavil pojem e-poslovanja pravnih oseb. Začetek kartičnega poslovanja sega v leto 1949, V Sloveniji pa se prva plačilna kartica pojavi leta 1989. V okviru pojma e-poslovanja sem preučil značilnosti, načela, cilje ter razlikovanje e-poslovanja NLB primerjalno z nekaterimi večjimi slovenskimi vin tujimi bankami. Poseben poudarek sem namenil opisu e-poslovanja internetnih storitev NLB ter na koncu še vključevanju v enotne evropski sistem SEPA. Izvedel sem pregled obstoječega e-poslovanja in e-storitev ter ugotavljal prednosti in slabosti s katerimi se srečujejo podjetniki ob uporabi e-poslovanja z e-proizvodi izbranih bank. Po uvodnem poglavju sem v drugem poglavju opisal splošni pojem e-poslovanja. Nadalje sem opisal pojem plačilnih kartic, POS terminalov, bančništva iz pisarne ter uporabo, storitvre in varnost e-poslovanja. V tretjem poglavju sem analiziral e-proizvode in e-storitve nekaterih večjih slovenskih bank z izjemo NLB, kateri sem se v celoti posvetil v petem poglavju. Še pred tem sem se v četrtem poglavju dotaknil še e-poslovanja tujih bank. Diplomsko nalogo sem zaključil z natančnejšim opisom sistema SEPA.
Keywords: e-poslovanje, elektronsko bančništvo, internetno bančništvo, Proklik, NLB, sistem SEPA, bančne kartice, POS terminali
Published: 28.05.2012; Views: 1241; Downloads: 56
.pdf Full text (323,18 KB)

9.
KRMILJENJE NAPRAV Z MOBILNIMI KOMUNIKACIJSKIMI TERMINALI
Uroš Auer, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi obravnavamo krmiljenje naprav v inteligentnih okoljih ob uporabi mobilnih komunikacijskih terminalov. V prvem delu predstavljamo zasnovo celotnega sistema, ARM razvojno ploščo, IR in Bluetooth tehnologijo, in razvojno ogrodje LWUIT za razvoj aplikacij na mobilnih komunikacijskih terminalih. V drugem delu diplome pa natančno predstavljamo sam razvoj BlueARM sistema. Sistem BlueARM smo razvili za inteligentno okolje laboratorija BQ.
Keywords: mobilni komunikacijski terminali, brezžično krmiljenje naprav, mobilne aplikacije, LWUIT ogrodje, bluetooth tehnologija, IR tehnologija
Published: 06.04.2011; Views: 1965; Downloads: 126
.pdf Full text (5,55 MB)

10.
PRAVNI VIDIKI MEDNARODNEGA VARSTVA OKOLJA S POUDARKOM NA SEVERNEM JADRANU
Petra Meža, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je obravnavana mednarodna pravna ureditev varstva okolja s poudarkom na Severnem Jadranu. V začetnem delu naloge avtorica opredeli pojem ter funkcije prava okolja. Predstavljeni so razlogi in posledice za nastanek prava okolja, v nadaljevanju naloge pa je predstavljena tudi mednarodna ureditev prava okolja, s poudarkom na aktivnostih, ki potekajo s strani mednarodnih organizacij. Med slednjimi je v ospredju delovanje Organizacije združenih narodov, posledica tega delovanja so konference s področja varstva okolja. Rezultat le teh pa so mednarodne pogodbe z veljavnostjo na svetovni ravni, pregled konferenc in mednarodnih pogodb pa je vključen v diplomsko nalogo. Prav tako avtorica predstavi in povzame delovanje Evropske unije na področju normativnega varstva okolja ter pomembnejše akte in programe, sprejete ter izvedene na tem področju. Izhajajoč iz v nalogi navedenih vsebinskih norm, ki opredeljujejo mednarodno pravo okolja, so se postopoma razvila načela mednarodnega prava varstva okolja, ki so navedena in predstavljena v nadaljevanju naloge. Pravo varstva okolja je v nalogi predstavljeno kot širok pojem, ki zajema varstvo vseh elementov okolja, poudarek naloge pa je na pravnem varstvu voda, v smislu varovanja morja in morskega okolja. Predstavljeni so najpomembnejši mednarodni predpisi s področja varstva morja, ukrepanje obalnih držav ob onesnaženju morja, predstavljen pa je tudi poseben režim zaprtih in polzaprtih morij med katere štejemo tudi Jadransko morje. V nadaljevanju je tako naloga omejena na regionalni pristop k zaščiti in varovanju morskega okoliša Severnega Jadrana, katerega si delijo tri države, Slovenija, Hrvaška in Italija. Vode Severnega Jadrana so občutljiv ekosistem v gospodarsko izjemno aktivni regiji, zaradi česar uvrščajo Severni Jadran med ogrožene dele Sredozemlja. V nadaljevanju naloge se avtorica osredotoča na okoljske obremenitve, ki najbolj pestijo omenjeno regijo, to so vnosi s kopnega, pomorski promet, postavitev plinskih terminalov v Tržaškem zalivu, prekomerni ribolov ter urbanizacija območja. Predstavljeno je soočanje držav Severnega Jadrana s problematiko onesnaževanja voda Severnega Jadrana ter normativna urejenost področja, pri čemer je poudarek na aktih sprejetih s strani Republike Slovenije ter aktih Evropske unije. Predstavljena je tudi problematika razglasitev zaščitnih ekoloških con v državah Severnega Jadrana, pri čemer avtorica ugotavlja, da prihaja do teh predvsem iz političnih in ne okoljevarstvenih razlogov. V končnem delu naloge so zajete in predstavljene aktivnosti, ki potekajo in prispevajo k izboljšanju stanja morskega okolja Severnega Jadrana ter sklepna razmišljanja avtorice v katerih je prišla do zaključka, da je med državami Severnega Jadrana premalo vzajemnega in trajnega sodelovanja, katero je ključ do ohranitve morja Severnega Jadrana ter kvalitete življenja ob njem.
Keywords: pravo varstva okolja, pravno varstvo morja, Severni Jadran, okoljske obremenitve Severnega Jadrana, ekološka cona, plinski terminali v Tržaškem zalivu
Published: 24.03.2011; Views: 2997; Downloads: 342
.pdf Full text (873,55 KB)

Search done in 0.12 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica