| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 6 / 6
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Upravljanje terjatev in kreditnih tveganj v skupini podjetij BSH Hišni Aparati
Milanka Đukić, 2018, master's thesis

Abstract: Obstoj podjetja je pogojen z njegovo finančno stabilnostjo. Eden izmed pogojev za zagotavljanje stabilnosti je vsekakor ustrezno upravljanje s terjatvami. Kako bo podjetje upravljalo s terjatvami – bodisi terjatvami do kupcev bodisi do dobaviteljev – je odvisno od tega, kako jasno opredeljeno kreditno politiko in vizijo ima. Tu imajo pomembno vlogo managerji, predvsem v finančnem managementu. Ti pridobijo in ustrezno interpretirajo vse podatke, ki so koristni za poslovanje oziroma razvoj podjetja. Za učinkovito obvladovanje terjatev do kupcev je za podjetja zelo pomembno, da poznajo kupca ali pridobijo informacije o njem. To pomeni, da morajo poznati njegovo boniteto, pretekle izkušnje s poslovanjem (lahko tudi izkušnje drugih podjetij) ter njegove poslovne navade. Le na podlagi teh ugotovitev lahko podjetja izdelajo ustrezno kreditno politiko. V magistrskem delu bomo širše raziskali pojem kreditnih tveganj, katerih del so terjatve do kupcev. Prikazali bomo vrste kreditnih politik oziroma kako se podjetja soočajo s kreditnim tveganjem ter kako se pred njim zavarujejo. Delo temelji na konkretnem primeru upravljanja terjatev do kupcev in kreditnih tveganj v koncernu BSH. Predmet raziskave je presoja upravljanja terjatev do kupcev na primeru podjetij BSH v Sloveniji, Romuniji in Nemčiji.
Keywords: Kreditno tveganje, kreditno zavarovanje, upravljanje terjatev, instrumenti zavarovanja, podjetja, terjatve do kupcev
Published in DKUM: 09.03.2018; Views: 1524; Downloads: 54
.pdf Full text (1,85 MB)

2.
Možnosti obvladovanja kratkoročnih poslovnih terjatev na primeru treh slovenskih podjetij
Petra Skitek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V nalogi je obravnavana tema obvladovanja kratkoročnih poslovnih terjatev. Gre za raziskavo možnosti obvladovanja kratkoročnih poslovnih terjatev do kupcev, ki so predvidene v teoriji v fazah nastanka, spremljanja, poplačila in izterjave navedenih terjatev. Ravno tako so opisane teoretične možnosti za zavarovanje takšnih terjatev, vzroki za zapadle in neizterjane terjatve ter možnosti preprečitve nastanka spornih terjatev. V drugem delu so opisani načini obvladovanja kratkoročnih poslovnih terjatev do kupcev, ki jih v praksi uporabljajo tri slovenska podjetja. Predstavljeni so postopki obvladovanja navedenih terjatev v fazah nastajanja, spremljanja, poplačila in izterjave oziroma odprave v proučevanih podjetjih. Opisani so vplivi panoge na postopke obvladovanja v podjetjih ter vzroki, ki po njihovem mnenju vplivajo na uspešno obvladovanje kratkoročnih poslovnih terjatev do kupcev. Primeri treh proučevanih podjetij enako obvladujejo svoje kratkoročne poslovne terjatve, kar je trditev naloge. Preverjana je s podatki, ali se delež navedenih terjatev v bilanci stanja v zadnjih treh poslovnih letih zmanjšuje, nato s koeficientom komercialnega terjatveno obveznostnega razmerja ter koeficientom dnevne trajnosti kreditirane prodaje.
Keywords: Računovodski izkazi, kratkoročne poslovne terjatve, kratkoročne poslovne terjatve do kupcev, instrumenti zavarovanja terjatev, sporne terjatve.
Published in DKUM: 04.10.2016; Views: 1288; Downloads: 105
.pdf Full text (899,56 KB)

3.
Revidiranje sistema notranjih kontrol na področju terjatev do kupcev in obveznosti do dobaviteljev
Tatjanca Mrak, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Revizor pri revidiranju računovodskih izkazov spoznava, ocenjuje in preizkuša računovodenje, tveganja in notranje kontrole. Obseg preizkusov pa je odvisen od revizorjevega poznavanja ureditve notranjih kontrol oziroma zaupanja vzpostavljenim kontrolam. V diplomskem delu smo spoznali pomen revidiranja notranjih kontrol, revizorjevo tveganje, postopke revidiranja notranjih kontrol, sistem notranjega kontroliranja s poudarkom na terjatvah do kupcev in obveznosti do dobaviteljev in ta spoznanja preizkusili na praktičnem primeru podjetja y na področju terjatev do kupcev in obveznosti do dobaviteljev. S preizkusi, ki smo jih opravili na podlagi izdane situacije naročniku in prejete situacije podizvajalca ter prejetega računa dobavitelja za material, nepravilnosti in pomanjkljivosti v delovanju notranjih kontrol nismo ugotovili. V podjetju y imajo vzpostavljene kontrole, ki preprečujejo, odkrivajo in odpravljajo odkrite napake.
Keywords: notranja kontrola, revizorjevo tveganje, revidiranje notranjih računovodskih kontrol, terjatve do kupcev, obveznosti do dobaviteljev
Published in DKUM: 18.08.2016; Views: 1190; Downloads: 125
.pdf Full text (945,35 KB)

4.
TERJATVE IN IZTERJAVE DO KUPCEV
Jure Drofenik, 2015, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem projektu smo se osredotočili na terjatve do kupcev, ki so v današnjem času prisotne v vseh podjetjih. Podjetja imajo v sedanjem času veliko težav s plačilno disciplino. Zato se poslužujejo instrumentov za zavarovanje terjatev.
Keywords: Terjatve do kupcev, izterjava, plačilna nedisciplina, zavarovanje terjatev
Published in DKUM: 03.11.2015; Views: 1645; Downloads: 342
.pdf Full text (982,48 KB)

5.
OBRATNI KAPITAL - VIR FINANČNEGA OŽIVLJANJA GOSPODARSKE AKTIVNOSTI
Nina Plaznik, 2014, master's thesis

Abstract: Magistrska naloga temelji na obratnem kapitalu, kateremu bi vsa podjetja morala posvečati posebno pozornost. Dobro upravljanje z obratnim kapitalom pomeni premišljeno odločanje o obsegu zalog, terjatvah do kupcev in dolgovih. V nalogi se prepletata teoretični in empirični del. V empiričnem delu smo prikazali podatke za Skupino Gorenje, ki je eden izmed vodilnih evropskih izdelovalcev aparatov za dom. Na začetku naloge smo opredelili osnovne pojme, ki so povezani z obratnim kapitalom, v naslednjem poglavju smo opisali komponente obratnega kapitala, na koncu pa opredelili še politiko obratnega kapitala. Komponente obratnega kapitala so zaloge, terjatve do kupcev, denar in obveznosti do dobaviteljev, katerim smo v nalogi namenili največ pozornosti. Prikazali smo gibanje zalog, terjatev do kupcev in obveznosti do dobaviteljev za Skupino Gorenje, in sicer smo izračunali povprečne vrednosti le-teh, dneve vezav ter koeficiente obračanja. Ker mora podjetje obratna sredstva tudi financirati, smo poskušali preko krogotoka obratnega kapitala ugotoviti, kako hitrost obračanja obratnih sredstev vpliva na financiranje obratnega kapitala. Prišli smo do ugotovitve, da se s hitrejšim obračanjem obratnih sredstev znižujejo potrebe po virih financiranja. Za podjetje je dobro, da ima čim krajši cikel vezav zalog in terjatev do kupcev ter čim krajše dneve vezav obveznosti. Idealno bi bilo, če bi lahko podjetje zaloge in terjatve do kupcev financiralo z obveznostmi do dobaviteljev, vendar morajo podjetja v praksi običajno uporabljati še druge vire financiranja. V zadnjem poglavju smo se osredotočili na politiko obratnega kapitala, ki govori o višini obratnega kapitala v podjetju ter virih njihovega financiranja. Z ustrezno oblikovano politiko obratnega kapitala podjetje zniža potrebni obseg financiranja in poveča donosnost kapitala.
Keywords: Obratna sredstva, obratni kapital, zaloge, terjatve do kupcev, obveznosti do dobaviteljev, denarna sredstva, krogotok obratnega kapitala, politika obratnega kapitala, financiranje obratnega kapitala.
Published in DKUM: 07.03.2014; Views: 4206; Downloads: 1198
.pdf Full text (645,11 KB)

6.
UPRAVLJANJE FINANČNIH TOKOV NA PRIMERU IZBRANEGA PODJETJA
Robert Bogdan, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Vsako podjetje je ustanovljeno z željo po opravljanju določene poslovne dejavnosti in posledično z doseganjem zastavljenih ciljev, ki so običajno finančne narave, to je željo po zaslužku. Tako je tudi nastalo podjetje R-Trade d.o.o, ki ga bomo v nadaljevanju obravnavali. V uvodu diplomske naloge smo opredelili področje problema, s katerim se bomo v nadaljevanju ukvarjali. Pri tem smo si zastavili nekatere predpostavke in omejitve, s katerimi smo se soočali med pripravo naloge. Nato smo definirali pojem finančnih tokov in jih podrobneje opredelili. V nadaljevanju smo razčlenili finančne tokove po dejavnosti in opisali pomen in načrtovanje le- teh. Nadaljevali smo s predstavitvijo temeljnih računovodskih izkazov, ki so osnovni vir informacij za ocenjevanje uspešnosti podjetja. V nadaljevanju smo predstavili finančno funkcijo podjetja, ki je ena najpomembnejših funkcij podjetja, saj obravnava druge funkcije podjetja z denarnega vidika. Nato smo opisali, kako stroški vplivajo na finančne tokove. Sledila je opredelitev kazalnikov finančnih tokov. V zaključku poglavja smo predstavili kakšen vpliv ima na finančne tokove plačilna nedisciplina. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili podjetje, ki je predmet raziskave. Opisali smo kako upravljajo s sredstvi. Nato smo opredelili terjatve do kupcev doma in v tujini, ter obveznosti do dobaviteljev, na domačem in tujem trgu. Na kratko smo predstavili kako v podjetju spremljajo in obvladujejo stroške. V petem poglavju smo se lotili presojanja uspešnosti podjetja tako, da smo izračunali nekatere kazalnike finančnih tokov in dobljene rezultate interpretirali. Nato smo predstavili in opisali računovodske izkaze in sicer bilanco stanja, izkaz finančnega izida. Poglavje smo zaključili z predstavitvijo statistike finančnih računov. V sklepnem delu smo navedli ugotovitve, do katerih smo prišli med pripravo diplomske naloge in navedli predloge, katere podjetje ne sme zanemarjati pri nadaljnjem poslovanju in upravljanju finančnih tokov da bo lahko tudi v prihodnosti nadaljevalo svojo uspešno pot na trgu.
Keywords: finančni tokovi, finančna funkcija, kazalniki, računovodski izkazi, terjatve do kupcev, obveznosti do dobaviteljev, stroški, presojanje uspešnosti.
Published in DKUM: 04.09.2012; Views: 1836; Downloads: 160
.pdf Full text (383,16 KB)

Search done in 0.17 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica