| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 73
First pagePrevious page12345678Next pageLast page
1.
2.
Vpliv jahanja konj na počutje gibalno oviranih posameznikov : (diplomsko delo)
Agica Vrbanec, 2008, undergraduate thesis

Keywords: konji, terapevtsko jahanje, terapija, gibanje, posamezniki
Published: 15.12.2008; Views: 3058; Downloads: 450
.pdf Full text (540,37 KB)

3.
4.
Poklicno zadovoljstvo medicinskih sester v enoti intenzivne terapije
Petra Križan, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Poklicno zadovoljstvo predstavlja velik del našega življenja, zato ni vseeno, kako se počutimo pri delu in ali smo zadovoljni ali ne. Zaradi čustveno intenzivnega in metodično zahtevnega dela z ljudmi v intenzivni terapiji so zelo pomembni medsebojni odnosi, ki jih medicinske sestre vzpostavljajo na svojem delovnem mestu. Uspeh zdravljenja življenjsko ogroženih bolnikov v enoti intenzivne terapije je odvisen predvsem od timskega dela ter dobro organiziranega medsebojnega sodelovanja vseh medicinskih strok in strokovnjakov, ki so udeleženi pri zdravljenju. V občutljivem srečevanju z življenjskimi stiskami bolnikov lahko medicinske sestre učinkovito pomagajo le, če tudi same izberejo pot, ki pomeni strokovni razvoj in osebnostno rast. Zaradi obremenjenosti, včasih nezadovoljstva z medsebojnim sodelovanjem in dela z bolniki v življenjski nevarnosti, se lahko pri medicinskih sestrah pojavi sindrom izgorelosti, kar povzroča stres. Diplomska naloga v teoretičnem delu predstavlja poklicno zadovoljstvo, medosebne odnose in komunikacijo med medicinskimi sestrami v intenzivni terapiji. Naloga teoretično reflektira in interpretira situacije in momente pri delu, v katerih je izražena potreba po superviziji. Eno izmed možnih metod preprečevanja oziroma reševanja morebitnih problemov predstavlja supervizija in proces izvajanja le-te. V praktičnem delu so rezultati anonimnega anketnega vprašalnika, ki je bil opravljen v enoti intenzivne terapije v Kliničnem centru Ljubljana. Razdeljenih je bilo 30 anonimnih anketnih vprašalnikov kateri so bili vsi vrnjeni. Rezultati kažejo, da je večina medicinskih sester zadovoljnih z delom v enoti intenzivne terapije. Komunikacija je večinoma stalna vendar odkriti odnosi so redki. Iz rezultatov je tudi razvidno, da se večinoma pri delu pojavlja stres. Medicinske sestre menijo, da bi supervizija pripomogla k boljšim medsebojnim odnosom in boljši komunikaciji. Vladali bi tudi bolj odkriti odnosi med sodelavci in stres bi se zelo zmanjšal v delovnem okolju.
Keywords: Medicinska sestra, intenzivna terapija, supervizija, medsebojni odnosti, stres, komunikacija
Published: 30.04.2009; Views: 4186; Downloads: 779
.pdf Full text (532,12 KB)

5.
LIKOVNA TERAPIJA IN PREDŠOLSKI OTROK
Bernarda Belec, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem predstavila likovno terapijo in možnosti izvajanje le-te v predšolskem obdobju. Navedla sem likovna področja in likovne tehnike, s pomočjo katerih lahko izvajamo likovno terapijo. Bolj pomemben je sam proces izvajanja kot pa končni izdelek oziroma kakovost izdelka. Otrok naj bi likovno terapijo doživljal kot igro, se ob njej sprostil in notranje umiril.
Keywords: predšolska vzgoja, predšolski otrok, likovna terapija, likovna vzgoja, likovne tehnike.
Published: 20.04.2009; Views: 5241; Downloads: 1521 
(1 vote)
.pdf Full text (5,75 MB)

6.
GLASBENA TERAPIJA KOT DEJAVNIK PSIHOFIZIČNEGA RAVNOVESJA
Miha Šrimpf, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi so predstavljeni vidiki delovanja glasbene terapije kot dejavnika psihofizičnega telesa. Navedeni so različni elementi glasbenih terapij, ki so skupni vsem oblikam zdravljenja z glasbo in zvokom. Predstavljen je močno spreminjajoč se odnos in razumevanje do moči zvoka in glasbe skozi zgodovinska obdobja, pa tudi preporod glasbenih terapij današnjega časa. Poudarjena je pomembnost zvoka in posledičnih vibracij, tako na fizični kot intuicijski ravni. Te zvočne vibracije lahko tvorijo simpatetično ali vsiljeno resonanco z vibracijami drugega bitja ali predmeta v univerzumu. V nadaljevanju je naloga namenjena odkrivanju zdravilnih elementov glasbe, skrivnosti trojnega načela pesmi, definiranju in spoznavanju posameznikovih energijskih centrov, čaker ter interakcije le-teh z vplivi glasbenih oziroma zvočnih vibracij. Glede na omenjen proces med zvočnimi vibracijami in energijskimi centri, so predstavljene podrobnejše korelacije med le-temi ter njim pripadajočimi tonskimi višinami, samoglasniškimi zvočnimi oblikami, pripadajočimi inštrumenti, glede na barvno zvočnost. Poudarek je tudi na povezovanju energijskih centrov in predelov ali organov v telesu, kar je zelo pomemben element zdravljenja z zvokom in glasbo, pa tudi pomemben dejavnik za vzpostavitev psihofizičnega ravnovesja v človeku. V nadaljevanju so prikazani še ostali dejavniki, ki jih je mogoče, seveda z vidika glasbene terapije, povezati z močjo zvoka – astrologija in kristali. Predstavljene so možnosti skupinskega zdravljenja z glasbo in nekatere bolj znane glasbene terapije modernega časa. V zadnjem, empiričnem delu naloge, pa so predstavljeni elementi, postopki ter analize eksperimentalnega dela, katerega namen bil ugotoviti, kako se ljudje odzivajo na določeno glasbo glede na njihovo starost, spol, splošno, glasbeno izobrazbo in dojemanje glasbe v vsakdanjem življenju. Pri tem pa gre tudi za iskanje morebitnih vzporednic med omenjenimi osebnostnimi lastnostmi ter pomirjajočo glasbo posameznika.
Keywords: glasbena terapija, zdravljenje z glasbo, moč zvoka, intuicijske zvočne vibracije, resonanca, interakcija energijskih centrov – čaker in glasbe, povezanost moči zvoka.
Published: 08.06.2009; Views: 4088; Downloads: 797
.pdf Full text (2,73 MB)

7.
Pacient z golenjo razjedo v domačem okolju
Anemari Karba, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je predstavljena raziskava, o problemih s katerimi se patronažne medicinske sestre srečujejo v domačem okolju pacientov z golenjo razjedo. Raziskava je bila izvedena leta 2009, v njej pa so sodelovale patronažne medicinske sestre, ki delujejo v urbanem in ruralnem okolju. Anketiranih je bilo 50 patronažnih medicinskih sester. V diplomski nalogi je bila uporabljena deskriptivna metoda dela, metoda anketiranja, metoda zbiranja podatkov ter pregled in analiza podatkov. Skozi diplomsko nalogo smo spoznali dejavnike, ki pripomorejo k nastanku golenje razjede. Seznanili smo se z problemi, s katerimi se srečujejo patronažne medicinske sestre pri pacientih z golenjo razjedo. Spoznali smo razliko med kompresijskimi povoji in kako se nameščajo. S pomočjo anketnega vprašalnika smo ugotovili, da zdravniki redko spremenijo metodo zdravljenja, kadar ne pride do izboljšanja stanja golenje razjede. Rezultati raziskave so pokazali da se patronažne medicinske sestre najpogosteje soočajo s problemi kot so neurejene higienske razmere, bolečina ter odklonilni odnos do kompresijske terapije. Golenja razjeda je kronična rana. Zaradi svojega dolgotrajnega zdravljenja predstavlja velik socialno ekonomski, pa tudi finančni problem. Takšne paciente je potrebno motivirati, jih voditi, jim svetovati, jim prisluhniti ali pa jim samo biti v oporo ko to najbolj potrebujejo.
Keywords: Patronažna zdravstvena nega, patronažna medicinska sestra, golenja razjeda, kronična rana, klasična oskrba golenje razjede, sodobna oskrba golenje razjede, kompresijska terapija.
Published: 09.10.2009; Views: 3153; Downloads: 903
.pdf Full text (381,37 KB)

8.
Prehranjevanje pacienta v intenzivni terapiji
Klaudija Cimbola, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Prehranjevanje pacienta je zelo pomembna življenjska aktivnost, ki jo moramo izvajati pri vsakem pacientu, ki je sprejet v intenzivno terapijo. V diplomskem delu je predstavljeno prehranjevanje pacienta v intenzivni terapiji, naloge medicinske sestre pri poznavanju načinov hranjenja, indikacij in zapletov v intenzivni terapiji. Cilji diplomske naloge so: predstaviti prehranjevanje pacienta v intenzivni terapiji (enteralno-hranjenje preko nasogastrične sonde; parenteralno-hranjenje preko intravenoznega kanal, preko žile, če odpovejo prebavila; per os-hranjenje preko ustne votline, vendar se tako hranjenje izvaja le pri pacientih, ki imajo dobro ohranjen požiralni refleks, ki ga preverimo s testom požiranja); ugotoviti v kolikšni meri medicinske sestre in zdravstveni tehniki upoštevajo standarde aktivnosti zdravstvene nege v zvezi z različnimi vrstami in način prehranjevanja pacienta v intenzivni terapiji, prikazati zaplete hranjenja per os, enteralnega in parenteralnega prehranjevanja; ugotoviti vpliv učinkovitega načrtovanja prehranjevanja na hitrejše okrevanje pacienta v intenzivni terapiji. Raziskava je pokazala, da 57% anketiranih medicinskih sester pacientom razložijo postopek dela, ko se spomnijo. Vsem 100% anketiranim se zdi pomembno, da ocenimo stanje prehranjenosti pacienta preden ga začnemo hraniti ter 67% anketiranih je mnenja, da učinkovito prehranjevanje pacientov vpliva na hitrejše okrevanje. Menimo, da medicinske sestre s krajšo delovno dobo izražajo večjo potrebo po dodatnih znanjih, ker nimajo še toliko izkušenj ali pa so šele na začetku nabiranja svojih izkušenj. Hranjenje pacienta v intenzivni terapiji zahteva veliko znanja, sposobnosti in strokovnosti od medicinske sestre.
Keywords: KLJUČNE BESEDE Pacient, enteralna prehrana, parenteralna prehrana, hranjenje per os, intenzivna terapija, medicinska sestra
Published: 09.03.2010; Views: 4254; Downloads: 1338
.pdf Full text (987,94 KB)

9.
GLASBENA TERAPIJA IN ELEMENTI NJENE UPORABE V OSNOVNI ŠOLI
Anja Lešič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Glasbena terapija in elementi njene uporabe v osnovni šoli je obravnavana tematika glasbene terapije, njene metode ter načini, kako se le-ta uporablja v praksi. Želeli smo ugotoviti, kako na učence četrtih razredov vplivajo različne zvrsti glasbe, katera zvrst jih najbolj pomirja, vznemirja, katera jih nervira, katera jim daje energijo in pogon ali pa jih pusti ravnodušne. Prvi del diplomskega dela obravnava teoretične vidike glasbene terapije, uporabo glasbe za naravno krepitev in zdravilne lastnosti. Opisana je zdravilna moč zvoka, zdravilna moč človeškega glasu ter na kratko opis pevske terapije. Predstavljene so možnosti skupinskega zdravljenja z glasbo in nekatere bolj znane glasbene terapije sodobnega časa. Empirični del diplomskega je bil izveden s pomočjo kavzalno-neeksperimentalne metode dela. Predstavljeni so elementi, postopki ter analize dela, katerega namen je bil ugotoviti, kako se četrtošolci odzivajo na določeno glasbo, glede na njihovo trenutno glasbeno izobrazbo in dojemanje glasbe v vsakdanjem življenju. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da je učence četrtih razredov najbolj pomirjala sproščujoča glasba z naravnimi zvoki, največ pogona pa jim je dajala metal glasba. Narodnozabavna glasba je največ učencev pustila ravnodušne, najbolj jih je vznemirjala operna glasba, nervirala pa zborovska glasba. Ugotovili smo tudi, da učenci največ časa poslušajo glasbo preko televizije, na drugem mestu so učenci največ časa v stiku z glasbo preko lastnega igranja in poslušanja, najmanj časa pa so v stiku z glasbo preko radia.
Keywords: glasba, glasbena terapija, pevska terapija, moč zvoka, terapevtski proces, zdravljenje z glasbo
Published: 16.03.2010; Views: 3999; Downloads: 563
.pdf Full text (1,39 MB)

10.
IZVAJANJE IN SPREMLJAVA LIKOVNE TERAPIJE S PODROČJA SLIKARSTVA PRI ODRASLI OSEBI Z MOTNJAMI V DUŠEVNEM RAZVOJU
Katja Kmecl, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so zbrani teoretični podatki in praktične ugotovitve, ki so vezane na izvajanje likovne terapije pri odrasli osebi z motnjami v duševnem razvoju. Teoretični del zajema opis motenj v duševnem razvoju, umetnostno terapijo, likovno terapijo ter likovna področja in materiale, ki se najpogosteje uporabljajo pri izvedbi likovne terapije. V praktičnem delu pa je predstavljena metodologija raziskovanja in primer likovne terapije v praksi. Osredotočili smo se na področje slikarstva. Likovno terapijo smo izvajali z varovanko Centra za varstvo in delo, nastala dela smo nato analizirali in jih razstavili.
Keywords: Osebe z motnjami v duševnem razvoju, likovna terapija, likovne tehnike, slikarstvo
Published: 17.06.2010; Views: 2020; Downloads: 358
.pdf Full text (2,05 MB)

Search done in 0.26 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica