| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 15
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
KAKO IZBOLJŠATI MOTIVIRANOST ZAPOSLENIH V PODJETJU
Maja Gujtman, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Podjetje dosega dobre poslovne rezultate, če ima zaposlene ljudi, ki dobro opravljajo svoje delo. Zaposleni bodo svoje delo opravljali z veseljem in dobro, če bodo dovolj motivirani z zunanjimi in notranjimi nagradami. Da bi vedeli kaj pomeni beseda motivacija in kakšna je njena vloga, smo o tem začeli pisati že na začetku. V nadaljevanju smo opisovali nekatere vsebinske in procesne motivacijske teorije, ki poskušajo razložiti vzroke, kateri motivirajo ljudi. Če želimo pri zaposlenih obdržati določene aktivnosti, moramo oblikovati vzorec vedenja in na ta način razviti motivacijski model, zato smo motivacijske modele opisali v diplomskem delu. Opisani so tudi dejavniki motivacije, ki vplivajo na delovno uspešnost: nagrajevanje in pohvale, delovni odnosi, medosebni odnosi, plača, delovno okolje, stimulacija, napredovanje ter zaposlitve za določen oziroma nedoločen čas. Za diplomsko nalogo smo izvedli anketo o motiviranosti zaposlenih v dveh podjetjih, ki sta si podobni po osnovni dejavnosti in kateri imata nad 100 zaposlenih. Anketni vprašalnik je prinesel odgovore na vprašanja ali so zaposleni zadovoljni z delom v podjetju, ali bi želeli zamenjati službo v ali izven podjetja, kateri dejavniki jih pri delu motivirajo in kako so z istimi dejavniki zadovoljni pri svojem delu. Prav tako je anketa dala odgovore na vprašanja ali imajo zaposleni natančno opredeljene naloge, ali menijo, da imajo dobro izkoriščena znanja in sposobnosti, ali dobijo pohvalo v primeru dobro opravljenega dela, ali jim nadrejeni zaupajo. Zaposleni so z nekaterimi dejavniki motiviranja zadovoljni, za druge pa menijo, da so premalo zadovoljeni. Zato je pomembno, da zaposleni ne postanejo nemotivirani, kajti nemotiviranosti ne prepoznamo vedno zlahka. Za management je pomembno, da zaposlene stalno motivira z dejavniki motivacije, zato smo na koncu diplomskega dela predstavili predloge za izboljšanje motiviranosti zaposlenih in vlogo managementa pri uvajanju predlaganih izboljšav.
Keywords: motivacija, motivacijske teorije, dejavniki motivacije.
Published: 26.05.2010; Views: 3162; Downloads: 423
.pdf Full text (408,27 KB)

2.
MOTIVACIJA OSNOVNOŠOLCEV PRI POUKU GLASBE
Katja Tandler, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo govori o motivaciji, in sicer natančneje opredeljuje motivacijo osnovnošolcev pri glasbenem pouku. V diplomskem delu smo skušali ugotoviti, kakšna je stopnja motiviranosti osnovnošolcev za glasbeni pouk. Pri tem smo se še posebej osredotočili na pojav različnih vrst in stopnje motiviranosti učencev za celotno področje predmeta glasbena vzgoja, vpliv učiteljev na učenčevo aktivnost pri pouku glasbe ter motivacijo za glasbo v vsakdanjem življenju. Podatki so bili pridobljeni s pomočjo anketnega vprašalnika. Uporabljena je bila deskriptivna in kavzalno-neeksperimentalna metoda empiričnega pedagoškega raziskovanja. Raziskovali smo na priložnostnem vzorcu učencev (N = 107), ki so se razlikovali po spolu in starosti. Vzorec je zajemal učence četrtih, petih, osmih in devetih razredov. Iz rezultatov je razvidno, da igra glasba v vsakdanjiku učencev kar pomembno vlogo, pa tudi njihova stopnja motiviranosti za glasbeni pouk je temu primerno visoka. Aktivnosti pri pouku glasbe učenci kar pozitivno ocenjujejo, zaskrbljujoč pa je podatek o priljubljenosti učenja glasbene teorije in zgodovine. Le-ta kaže na to, da so učenci za ti dve aktivnosti najmanj zainteresirani. Poleg tega je iz rezultatov razvidno tudi to, da je glasbena vzgoja predmet, ki je med osnovnošolsko populacijo dokaj priljubljen, saj je na lestvici vrednotenja šolskih predmetov dosegel visoko mesto tako pri učencih na razredni, kot tudi pri učencih na predmetni stopnji. Rezultati torej kažejo na visoko stopnjo motiviranosti učencev za pouk glasbe, prav tako pa je glasbena vzgoja predmet z visoko stopnjo priljubljenosti med osnovnošolci.
Keywords: motivacija, teorije motivacije, glasbena vzgoja, model PPZZ
Published: 06.07.2010; Views: 2387; Downloads: 364 
(1 vote)
.pdf Full text (544,27 KB)

3.
MOTIVACIJA IN NAGRAJEVANJE V PODJETJU FOTO TABOR IN PRINT DIVISION
Mateja Žgur, 2010, final seminar paper

Abstract: Motivacija je gibalo človekove dejavnosti. Visoko motiviran zaposlen je zagnan, odgovoren in pripravljen na dodatne napore. K učinkoviti motivaciji in nagrajevanju v podjetju pripomore priprava in razvoj ustrezne motivacijske strukture, kot tudi ustrezen sistem nagrajevanja. Glavni problem podjetij je še zmeraj, da svojih zaposlenih ne motivirajo dovolj in posledično tudi ne nagrajujejo ustrezno. K uspešnosti in učinkovitosti organizacije še zmeraj veliko prispevata dobro opravljeno delo in zadovoljni zaposleni. Motivirati zaposlene pomeni uporabljati različne motivacijske dejavnike, ki dajejo zaposlenim vzpodbudo, da so pri svojem delu še bolj učinkoviti, kreativni in pa tudi inovativni. Pomembno pa je tudi, da posledično podjetje to učinkovitost, uspešnost in inovativnost ustrezno nagradi. Pa to ne pomeni, da je potrebno to nagraditi z denarjem. Nekateri zaposleni bolj cenijo nefinančne nagrade, ki so morda tudi bolj osebne, kajti če podarimo denar, je najenostavneje. Pri denarju ne rabimo razmišljati, kaj bi morda bilo posamezniku všeč, ali morda, kaj si želi. Ima pa denar tudi krajšo dobo zadovoljstva, kajti denar zaposleni porabi in nanj nekako pozabi. Ko pa zaposleni prejme nefinančno nagrado, pa se mu to nekako bolj vtisne v spomin. Pri motiviranju in nagrajevanju je pomembno, da vodje spoznajo, kaj si zaposleni želijo in morda, kaj pričakujejo. Tako bosta ta dva sistema v podjetjih tudi uspešna. V času velike konkurence je za podjetja pomembno, da se na trgu pojavljajo kot zanesljiva in dobra podjetja. To pa lahko dosežejo tudi s tem, da njihovi zaposleni delo opravljajo z veseljem in imajo dobre odnose tako s kupci kot tudi dobavitelji ter so podjetju lojalni. Zato je v podjetju pomembno, da managerji skrbijo za svoje zaposlene in tudi vlagajo v njih, jih motivirajo in nagrajujejo, vendar pa morajo biti pri tem tudi sposobni poiskati tiste dejavnike motivacije in nagrajevanja, ki zaposlene resnično motivirajo in nagrajujejo. Pomembno pa je tudi, da jih ne motivirajo in nagrajujejo zmeraj na enak način in tako ohranjajo vzdušje in zadovoljstvo v podjetju.
Keywords: motivacija, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, nagrajevanje, finančne nagrade, nefinančne nagrade, analiza motivacije in nagrajevanja v podjetjih Foto Tabor in Print Division
Published: 18.11.2010; Views: 2361; Downloads: 305
.pdf Full text (766,68 KB)

4.
UPORABA NEKATERIH MOTIVACIJSKIH SREDSTEV PRI POUKU GLASBE NA RAZREDNI STOPNJI
Tina Butkovič, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Uporaba nekaterih motivacijskih sredstev pri pouku glasbe na razredni stopnji je obravnavana tematika motivacije, nekaterih sredstev za motiviranje učencev ter glasbenih dejavnosti, v katerih lahko učitelji posamezna motivacijska sredstva uporabljajo. Želeli smo ugotoviti, kako pomembna je za učitelje motivacija pri pouku glasbene vzgoje in kako pogosto učitelji na razredni stopnji za motiviranje otrok uporabljajo nekatera motivacijska sredstva. Prvi del diplomskega dela obravnava teoretične vidike motivacije, in sicer je opisana motivacija in dejavniki, ki lahko vplivajo nanjo, nekatere njene teorije ter značilnosti motivacije, ki se kažejo v procesu izobraževanja. Predstavljena so nekatera motivacijska sredstva in glasbene dejavnosti, s katerimi učitelj vpliva na razvoj učenčevih glasbenih sposobnosti in osebnostnih lastnosti. Empirični del diplomskega dela je bil izveden s pomočjo kavzalno — neeksperimentalne metode dela. S pomočjo anketnega vprašalnika je bilo ugotovljeno, da ni statistično značilnih razlik med učitelji z različnimi leti delovnih izkušenj in tistimi, ki poučujejo v posameznem triletju glede uporabe motivacije, saj jo učitelji ocenjujejo kot zelo pomembno. Razlike med učitelji glede na triletje in leta delovnih izkušenj se pri pogostosti uporabe motivacijskih sredstev pojavljajo v uporabi pantomime, igranja na instrumente, ogleda videoposnetkov ter uporabe izštevank. Glede na rezultate, ki jih je prinesla naša raziskava, bi bilo dobro, da učitelji glasbene vzgoje razširijo svoje spoznanja in pridobijo še več znanja o pomembnosti in potrebnosti uporabe raznolikih in pestrih motivacijskih sredstev pri pouku glasbene vzgoje.
Keywords: Motivacija, teorije motivacije, vrste motivacije, motivacijske spodbude, motivacijska sredstva, glasbene dejavnosti.
Published: 10.09.2010; Views: 2143; Downloads: 347
.pdf Full text (761,23 KB)

5.
VPLIV MOTIVACIJE NA DELOVNEM MESTU
Marjan Žitnik, 2010, final seminar paper

Abstract: Diplomski seminar predstavlja motivacijo, bolj natančno motivacijo na delovnem mestu in kako motivacija vpliva na zaposlene v podjetju, tako kot tudi na organizacijo in okolico. Predstavljeni so tudi dejavniki motivacije in posameznik, ki je tvorec svojih lastnosti in sposobnosti preko katerih vpliva, tako na lastno motivacijo, tako kot tudi na motivacijo ostalih v organizaciji. Največja pozornost v diplomskem seminarju je namenjena teorijam motivacije, iz katerih izhajajo nadaljnje ugotovitve in teze, kako ponovno ali znova motivirati posameznika ali skupine, da dosežemo večjo motiviranost, ki med drugim vodi tudi bo boljšega delovanja posamezne organizacije. Na splošno je motivacija na delovnem mestu eden izmed zelo pomembnih dejavnikov v vsaki organizaciji. Od nje je namreč zelo odvisno zadovoljstvo zaposlenih, ki pa je eden ključnih dejavnikov za uspešnost organizacije kot celote. Dejavniki, ki pri tem vplivajo na motivacijo pri posamezniku pa so tisti zaradi katerih posameznik postane motiviran, oziroma zaradi katerih lahko pride do situacij, v katerih posameznik ni motiviran. V diplomskem seminarju je predstavljeno tudi nagrajevanje zaposlenih, ker nagrajevanje predstavlja zaposlenemu motivacijo. Tako so poleg plače zaposlenega, ki je posameznikov osnovni dohodek, predstavljeni tudi drugi dejavniki nagrajevanja, ki motivirajo zaposlenega.
Keywords: motivacija, delovna motivacija, motivacijske teorije, motivacijski proces, cilji motivacije, motivacijski dejavniki, motivacija posameznika, nagrajevanje, zadovoljstvo pri delu, nagrajevanje zaposlenih
Published: 25.01.2011; Views: 4420; Downloads: 835
.pdf Full text (362,85 KB)

6.
SISTEM NAGRAJEVANJA V MALEM PODJETJU
Doroteja Klobučar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi sem najprej predstavila sistem nagrajevanja in motiviranja zaposlenih iz teoretičnega vidika različnih avtorjev. Nadaljevala sem s praktičnim vidikom v katerem sem analizirala sistem nagrajevanja v podjetju Silva Bračko s.p. Praktični del sem dopolnila z raziskavo opravljeno z anketo, ki sem jo izvedla med desetimi zaposlenimi v podjetju. Sistemu nagrajevanja in motiviranja v podjetju pripisujejo vedno večji pomen. V podjetju se zavedajo, da brez dobro motiviranega ter usposobljenega kadra ne morejo biti uspešni. Zaposleni v zameno za dobro opravljeno delo poleg redne plače pričakujejo še druge vrste denarnih in prav tako nedenarnih nagrad. Moč denarnih nagrad naj bi bila sicer večja kot moč nedenarnih, vendar zaradi specifičnosti posameznika in njegovih osebnih interesov ni vedno tako. Potrebno je izoblikovati takšen sistem nagrajevanja, ki bo upošteval individualne interese posameznika in težil k čim boljšemu zadovoljevanju le- teh. Zelo pomembno je, da znamo motivirat sebe, kajti nemogoče je motivirati druge, če nismo motivirani sami. Da motiviramo sebe in dobimo zagon je eno, navdihniti druge pa povsem nekaj drugega. Čeprav je lastna motiviranost drugim lahko vzor, je pri tem zelo pomembna strategija, ki lahko vpliva na nadaljnje dejavnosti ter uspešnost podjetja. Analiza ankete je pokazala, da je večina zaposlenih s sistemom nagrajevanja zadovoljnih in da je mnenja, da je doseganje ciljev povezano z njihovim delom. Kot najpomembnejši dejavnik motiviranja je večina zaposlenih na prvo mesto postavila prav plače. Prav tako večina zaposlenih dela oziroma vztraja pri delu zaradi plače, ki jo dobijo ne pa zaradi veselja do dela. Vzrok je predvsem tudi ta, da ljudje potrebujejo denar, da lahko preživljajo sebe in svoje družine, zato je plača pomemben dejavnik, zakaj nekateri še vztrajajo pri določenem delu, saj vemo, da je v času krize že tako težko najti zaposlitev. Cilj vsakega uspešnega podjetja je, da bi bili njegovi zaposleni zadovoljni, saj so ravno zadovoljni zaposleni bolj produktivni, ustvarjalni, delovni ter uspešni.
Keywords: nagrajevanje, sistem nagrajevanja, denarne nagrade, nedenarne nagrade, motivacija, motiv, motivacijske teorije, organizacija, nezadovoljstvo zaposlenih, zadovoljstvo zaposlenih, analiza motivacije in nagrajevanja v podjetju Silva Bračko s.p.
Published: 06.07.2011; Views: 2567; Downloads: 301
.pdf Full text (1,45 MB)

7.
MOTIVACIJA V ČETI X
Simon Tašič, 2011, final seminar paper

Abstract: Motivacija je tisto, zaradi česar ljudje ob določenih sposobnostih in znanju delajo. Brez motivacije človek ne more storiti nobene aktivnosti in ne more zadovoljiti svojih potreb. Z nalogo je bilo ugotovljeno stanje na področju motiviranosti za delo, s tem je bil storjen prvi korak k povečanju motiviranosti v četi. Analiza anketnih vprašalnikov je pokazala, da zaposlene najbolj motivirajo dobri odnosi s sodelavci, razgibano delo in pripadnost enoti. Najmanj jih motivira plača, obveščenost o dogodkih in možnosti za napredovanje. Pri zaposlenih obstaja težnja po spreminjanju pogojev, ki bi posledično pripeljali do pomembnega povečanja motiviranosti za delo.
Keywords: Motivacija, dejavniki motivacije za delo, motivacijske teorije, motivacija za delo v četi X Slovenske vojske.
Published: 04.11.2011; Views: 1368; Downloads: 64
.pdf Full text (1,08 MB)

8.
MOTIVIRANJE ZAPOSLENIH V ORGANIZACIJI X
Tadeja Sever, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je pomembna pri vsakem našem koraku in je glavni temelj človekove dejavnosti. Vsak posameznik je edinstvena celota in zato ni enotnega načina, ki bi lahko motiviral vse zaposlene. V organizaciji je motivacija zelo pomembna, toda pred začetkom motiviranja zaposlenih morajo vodilni v organizaciji dobro poznati motivacijo in zakonitosti motiviranja. Od njih se prav tako zahteva, da poznajo zaposlene v svoji organizaciji in vejo, s čim jih lahko pripravijo do tega, da opravijo svoje delo boljše in učinkovitejše. Dejavniki, ki najpogosteje motivirajo zaposlene, pa so dobra plača, dobri odnosi v celotnem kolektivu, možnosti komuniciranja v organizaciji in seveda tudi varnost zaposlitve. Motivirati zaposlene pomeni uporabljati različne motivacijske dejavnike. Ti dejavniki delujejo kot spodbuda zaposlenim, da so pri svojem delu najboljši. Vodilni v organizaciji morajo skrbeti za svoje zaposlene, vlagati v njih in jih motivirati. Ob tem pa morajo paziti na način, kako jih motivirajo, saj lahko vedno ista rutina motivacije izniči učinek motiviranja. V organizaciji X smo izvedli anketo o motiviranosti zaposlenih. Na podlagi tega smo dobili odgovore na vprašanja, ali so zaposleni zadovoljni s svojim delovnim mestom, kateri dejavniki vplivajo na njihovo motivacijo, in kateri ne, ter kaj bi bilo potrebno storiti za večjo motiviranost v njihovi organizaciji. Ugotovili smo, da se vodstvo zavzema za motiviranost zaposlenih v organizaciji in da pri zaposlenih najbolj učinkujejo naslednji motivacijski dejavniki: komuniciranje, zanimivost dela in dobri medsebojni odnosi. Zaposleni so zadovoljni z delom, ki ga opravljajo v organizaciji X, menijo pa, da bi bilo za večjo motiviranost v njihovi organizaciji potrebno poskrbeti s povišanjem plač in možnosti napredovanja.
Keywords: motivacija, motivi, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, zaposleni, tim, analiza motivacije v organizaciji X
Published: 13.12.2011; Views: 2061; Downloads: 247
.pdf Full text (916,37 KB)

9.
RABA MOTIVACIJSKIH SREDSTEV PRI POUKU
Mateja Kuhar, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Raba motivacijskih sredstev pri pouku je prikazana uporaba motivacijskih sredstev pri pouku v prvem vzgojno-izobraževalnem obdobju devetletne osnovne šole. V teoretičnem delu smo najprej opredelili sam pojem motivacije, opisali nekatere motivacijske teorije in elemente učne motivacije ter podali nekaj pomembnih iztočnic za kakovostno motiviranje učencev. Posebna pozornost je v nadaljevanju namenjena opisu motivacijskih sredstev in dejavnosti, ki jih učitelji lahko uporabljajo pri pouku. Na koncu je predstavljena razredna klima, ki pomembno vpliva na motivacijo učencev. V raziskavi smo uporabili deskriptivno in kavzalno-neeksperimentalno metodo empiričnega pedagoškega raziskovanja. V empiričnem delu diplomske naloge so prikazani rezultati raziskave, ki kažejo, da učitelji uporabljajo motivacijska sredstva pri vseh predmetih in artikulacijskih stopnjah, kakor tudi navedena motivacijska sredstva. Razlika se kaže v pogostosti uporabe le-teh. Izbira motivacijskih sredstev je najbolj odvisna od učne vsebine. Učitelji navajajo tri najpomembnejše razloge za uporabo motivacijskih sredstev: pozornost in koncentracija učencev je večja, učna ura je bolj zanimiva in prijetnejša za učence, vzdušje v razredu je veliko boljše. Velik poudarek so učitelji pripisali izdelavi motivacijskih sredstev in pa času, ki ga namenijo za izdelavo oziroma pripravo motivacijskih sredstev, saj več kot polovica vseh učiteljev porabi za pripravo in izdelavo motivacijskih sredstev 30 minut in tudi več kot 60 minut.
Keywords: osnovna šola, prvo vzgojno-izobraževalno obdobje, motivacija, teorije motivacije, elementi učne motivacije, motiviranje učencev, motivacijska sredstva, motivacijske dejavnosti.
Published: 18.11.2011; Views: 2657; Downloads: 270
.pdf Full text (1,08 MB)

10.
MANAGEMENTSKI VIDIKI MOTIVACIJE ZAPOSLENIH V PROIZVODNEM PODJETJU
David Kranjc, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Motivacija je tista gonilna sila, ki vsakega človeka pripravi do tega, da nekaj naredi ali ustvari, ne glede na to ali je motivacija notranja ali zunanje pogojena. Management mora poznati svoje zaposlene, njihove želje in potrebe, saj bo samo tako zmožen svoje zaposlene dovolj dobro motivirati, da bodo pri svojem delu zavzeti, ustvarjalni in produktivni. Vsak management se mora zavedati, da so zaposleni največji kapital podjetja. V diplomskem delu je predstavljen teoretični okvir motivacije, ki je sestavljen iz osnovnih razlag motivacije, motivacijskih teorij ter dejavnikov, ki vplivajo na motivacijo. Temu sledi analiza ter najpomembnejše ugotovitve analize ankete, ki je bila izvedena na konkretnem primeru podjetja. Management podjetja mora upoštevati, da niso samo materialni dejavniki tisti, ki zaposlene motivirajo, ampak imajo vsaj enako velik pomen tudi nematerialni dejavniki motivacije, kot so pohvale, pogoji deli, medsebojni odnosi in drugi. Ker smo ljudje individuumi, ki imamo vsak svoje cilje in želje, je pomembna uporaba prilagojene motivacije za vsakega zaposlenega. Če želi management obdržati v podjetju najboljše strokovnjake, jim bo to uspelo le z medsebojno uporabo obeh načinov motivacije.
Keywords: Motivacija, motivacijski dejavniki, motivacijske teorije, materialno in nematerialno nagrajevanje, managementski vidiki motivacije, vloga managementa pri motiviranju zaposlenih.
Published: 10.12.2012; Views: 1559; Downloads: 164
.pdf Full text (542,89 KB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica