2.
VREDNOTENJE PODJETIJ NA PRIMERU TRGOVSKEGA PODJETJAMatjaž Brumen, 2014, master's thesis
Abstract: Vrednotenje podjetij zajema ocenjevanje vrednosti podjetij, analizo uspešnosti preteklega finančnega poslovanja, oceno prostih denarnih tokov, primerjavo podjetja s konkurenti, vrednotenje delnice, oceno stroškov dolga in kapitala ter oceno tehtanega povprečja stroškov kapitala. Da bi podjetje čim bolj korektno, pravično, pošteno in realno ovrednotili, imamo na razpolago številne metode za vrednotenje podjetij. Vendar se ocenjevalci vrednosti podjetij srečujejo z različnimi težavami. Najpogostejši sta vsekakor zagotavljanje ustreznih informacij in podatkov, ki so potrebni za vrednotenje nekega podjetja, in izbira ustrezne vrednotenjske metode. Pri tem se pojavlja vprašanje, katero metodo je za vrednotenje podjetij najbolje uporabiti oziroma katera metoda daje najbolj verodostojen in realen rezultat. Pri ocenjevanju vrednosti podjetij smo uporabili različne metode za določanje vrednosti podjetij, in sicer smo uporabili metode, ki temeljijo na preteklih podatkih, prihodnjih podatkih in tržnih primerjavah. Na primeru trgovskega podjetja in njegovih konkurentov smo potrdili, da je vrednotenje podjetij zelo nepredvidljiva naloga, pri kateri smo se srečevali z razširjeno problematiko vrednotenja podjetij na primeru izbire ustrezne metode za ocenjevanje vrednosti podjetij in ustreznih vhodnih podatkov. Ugotovili smo, da je ocenjena vrednost podjetja močno odvisna od vhodnih podatkov in tudi od metode, ki jo uporabimo za vrednotenje podjetij.
Keywords: ocenjevanje vrednosti podjetij, vrednotenje podjetij, metodologija vrednotenja podjetij, problematika vrednotenja podjetij, teorija vrednotenja podjetij.
Published in DKUM: 22.07.2014; Views: 2888; Downloads: 628
Full text (2,68 MB)