| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 3 / 3
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
ANALIZA AKTIVNOSTI FARMACEVTSKEGA PODJETJA KOT PODPORA ODLOČITVI ZA ZUNANJE IZVAJANJE AKTIVNOSTI
Mojca Dovečar, 2016, master's thesis

Abstract: Farmacevtska podjetja v Sloveniji delujejo v okolju, ki je kompleksno, zelo regulirano in v zadnjih letih pod močnim pritiskom zniževanja cen. Zaradi omenjenih pritiskov na cene zdravil so celotni izdatki za zdravila že zadnjih pet let relativno stabilni. Ob povečevanju regulatornih zahtev, ki posledično pomenijo porabo dodatnih resursov podjetij, napovedanih dodatnih varčevalnih ukrepih, ki jih napoveduje javna zdravstvena blagajna, in omejenih virih, morajo podjetja natančno analizirati lastno poslovanje in preveriti, ali njihovi obstoječi proizvodni viri, zasnova delovanja organizacije ter njihovi procesi ustrezajo razmeram, ki se napovedujejo oz. ali bodo lahko podjetja uspešna in konkurenčna na dolgi rok. Glavni prihodki podjetij izhajajo iz zdravil, ki so povečini javno financirana, zato sodi proces, skozi katerega podjetja dosežejo javno financiranje zdravil – proces dostopa zdravila na trg - med enega ključnih procesov podjetja. Osrednji problem naše naloge predstavlja nepoznavanje smernic za odločanje glede notranjega in zunanjega izvajanja aktivnosti v okviru procesa dostopa zdravila na trg, kar lahko vodi v neoptimalno zasnovo in delovanje tega procesa. Temeljni namen naše naloge je bil celovito analizirati proces dostopa zdravila na trg ter njegove posamezne aktivnosti v tipičnem farmacevtskem podjetju v Sloveniji ter opredeliti usmeritve glede notranjega in zunanjega izvajanja posameznih aktivnosti, ki lahko predstavljajo temelje za prihodnje delovanje teh podjetij. V nalogi smo podrobno analizirali proces dostopa zdravila do trga oz. aktivnosti, ki ga sestavljajo. Ugotovili smo, da obstajajo znotraj procesa, ki ga sicer farmacevtsko podjetje ocenjuje kot ključen proces, aktivnosti, ki niso zgolj ključne. Podporne aktivnosti obsegajo predvsem tiste korake, ki jih za farmacevtsko podjetje predpisuje zakonodaja, ključne aktivnosti pa so tiste, ki jih zunanji izvajalci ne bi mogli izvajati bodisi zaradi internih razlogov, pomanjkanja specifičnega znanja in zgodovinskih izkušenj, kompleksnosti in slabega poznavanja podjetja. Aktivnosti, ki so bile opredeljene kot ključne, bi se morale izvajati znotraj podjetja, nasprotno pa velja, da bi se večina podpornih aktivnosti lahko izvajala zunaj podjetja. Pozitivni učinki predlagani smernic vključujejo izboljšanje kakovosti in skrajšanje trajanja procesa, dostop do specialnega znanja zunanjih izvajalcev, osredotočanje podjetja na ključne aktivnosti in druge. Negativni vplivi pa vključujejo predvsem možnosti uhajanja informacij iz podjetja, slabe kakovosti izvedbe, zmanjšanje motiviranosti zaposlenih in druge.
Keywords: teorija proizvodnih virov, zunanje izvajanje aktivnosti, cene zdravil, razvrščanje zdravil, javna naročila
Published: 06.07.2016; Views: 922; Downloads: 99
.pdf Full text (1,51 MB)

2.
Proizvodna strategija, podprta s teorijo proizvodnih virov
Krsto Pandža, Borut Buchmeister, Andrej Polajnar, Iztok Palčič, 2002, original scientific article

Abstract: Zamisel o uporabi proizvodnje kot strateškega orožja za doseganje konkurenčnih prednosti je stara vsaj toliko kot proizvodnja sama. Vendar se vsebina raziskovalnega področja proizvodnih strategij glede na razvoj gospodarskega okolja močno spreminja. V konceptualnem delu članka je predstavljena teorija proizvodnih virov in njen potencial, da postane vodilni teoretični koncept raziskovalnega področja proizvodnih strategij. V nadaljevanju je predstavljena raziskava, ki s svojimi izsledki prispeva k razvoju teorije proizvodnih virov. Štiri uspešna proizvodna podjetja so nudila okolje za raziskavo. V članku je podrobneje predstavljen študij primera iz podjetja Primat. V razpravi so podane ugotovitve, ki so nastale na podlagi induktivne analize med vsemi štirimi študijami primerov.
Keywords: organizacija proizvodnje, projektni management, strateški management, proizvodne strategije, teorija proizvodnih virov, sposobnost, akumulacija sposobnosti, evolucijske perspektive
Published: 10.07.2015; Views: 854; Downloads: 45
URL Link to full text

3.
DOSEGANJE TRAJNOSTNE KONKURENČNE PREDNOSTI IN ZAŠČITA LE-TE S POMOČJO IZOLACIJSKIH MEHANIZMOV NA PRIMERU SLOVENSKIH GAZEL
Rudolf Radikovič, 2014, master's thesis

Abstract: Doseganje konkurenčne prednosti in ohranitev le-te je cilj večine podjetij. Kako je možno to stanje doseči, zaščititi in ohraniti je glavna tematika naše magistrske naloge, kjer bomo skušali poiskati odgovor na sledeče vprašanje: »Ali so (oz. želijo) slovenske gazele dosegle stanje trajnostne konkurenčne prednosti in/ali ščitijo svoje konkurenčne prednosti z ustreznimi izolacijskimi mehanizmi?« Podjetje lahko na različne načine doseže stanje konkurenčne prednosti, saj obstajajo številni proizvodni viri, ki le-to omogočajo. Za doseganje trajnostne konkurenčne prednosti pa morajo ti resursi izpolniti posebne kriterije – tu pa se njihovo število bistveno skrči. Imeti redek proizvodni vir v lasti pa tudi ni vse, le-tega je potrebno primerno zaščititi z izolacijskimi (zaščitnimi) mehanizmi, ki onemogočajo posnemanje s strani konkurence. V tej magistrski nalogi bomo pokrili omenjene tematske sklope. Najprej bomo predstavili teorijo proizvodnih virov, nato trajnostno konkurenčno prednost in za konec izolacijske mehanizme, s katerimi je moč konkurenčno prednost zaščititi. Za našo raziskavo smo izbrali slovenska hitro rastoča podjetja (Gazele 2013), saj veljajo za zelo uspešna podjetja z velikim potencialom razvoja in rasti v prihodnosti. Prej omenjene tematske sklope bomo obdelali tako v teoretičnem, kot tudi aplikativnem delu. V današnjem hitro spreminjajočem se in dinamičnem okolju je doseganje konkurenčne prednosti in ohranitev le-te vedno težja stvar, zato menimo, da je tematika aktualna in bo v prihodnje še pridobilo na pomenu.
Keywords: hitro rastoča podjetja, gazele, teorija proizvodnih virov, proizvodni viri (resursi), konkurenčna prednost, trajnostna konkurenčna prednost, izolacijski mehanizmi, človeški viri, ključne kompetence, otipljivi viri, neotipljivi viri, vzročne nejasnosti, nemo znanje
Published: 27.05.2014; Views: 1573; Downloads: 392
.pdf Full text (1,81 MB)

Search done in 0.11 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica