| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 31
First pagePrevious page1234Next pageLast page
1.
Igre s področja geometrije za predšolske otroke : diplomsko delo
Pia Hanc, 2022, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Igre s področja geometrije za predšolske otroke smo zajeli teoretični in praktični del. V teoretičnem delu smo predstavili geometrijo skozi zgodovino, opisali in predstavili primere geometrijskih likov, predstavili oglata in okrogla geometrijska telesa ter na kratko opisali vsako geometrijsko telo. V praktičnem delu smo izbrali matematične igre s področja geometrije, za katere smo menili, da bi otrokom bile zanimive in poučne. Vsako igro smo nato izvedli v vrtcu in beležili sprotna opažanja. Namen in cilji so bili, da otroci bolje spoznajo geometrijska telesa in like, da jih bodo samostojno prepoznavali in znali opisati njihove osnovne lastnosti. Otroci si geometrijske like težje predstavljajo, saj jih je v okolju težje opaziti kot geometrijska telesa, zato smo več poudarka namenili geometrijskim likom. S pomočjo izbranih iger smo ugotovili, da so se otroci že srečali z geometrijskimi liki, nekoliko manj pa so seznanjeni z geometrijskimi telesi.
Keywords: predšolski otrok, geometrija, geometrijski lik, geometrijsko telo, igre
Published in DKUM: 30.09.2022; Views: 296; Downloads: 103
.pdf Full text (5,41 MB)

2.
Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj : diplomsko delo
Staša Deranja, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj je bilo zastavljeno z namenom ugotoviti in raziskati, kakšno vlogo imajo starši pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. Cilj diplomskega dela je s pomočjo anketnega vprašalnika staršev ugotoviti, zakaj je po njihovem mnenju pomembno plavanje, kakšne cilje imajo glede plavanja in ali poznajo učinke plavanja na otrokovo telo. Diplomsko delo je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljeno, kaj je plavanje in njegov pomen z različnih vidikov ter pomen plavanja na človeški organizem. Predstavljeno je tudi plavanje v učnem načrtu vrtcev, športnem programu Mali sonček in plavalnem tečaju. Na koncu teoretičnega dela je opredeljenih nekaj raziskav, ki se nanašajo na temo diplomske naloge, torej na vlogo staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati in interpretacija rezultatov izvedenega anonimnega anketnega vprašalnika. Uporabili smo neslučajnostni vzorec konkretne populacije staršev otrok iz različnih enot vrtca iz določenega kraja. Pridobljene podatke smo obdelali s pomočjo deskriptivne statistike in regresijske analize. Raziskava je pokazala, da dobijo starši največ informacij o plavalnih tečajih s strani vzgojitelja in da v goriški regiji po mnenju staršev nimamo velike ponudbe za plavalne tečaje. Na vključitev otroka v plavalni tečaj vpliva oddaljenost kraja, kjer se izvajajo plavalni tečaji. Ugotovili smo, da znanje plavanja staršev vpliva na vključitev v plavalni tečaj, medtem ko neznanje plavanja staršev ne vpliva na vključitev otrok v plavalni tečaj. Poznavanje koristnih vplivov plavanja na otroka prav tako vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Preko raziskave smo spoznali najpomembnejše cilje in razloge staršev za vključitev otroka v plavalni tečaj. Raziskava je pokazala, da je vključitev otroka v plavalni tečaj odvisna od njegove starosti in da stopnja izobrazbe staršev ne vpliva na vključitev v plavalni tečaj. Spoznali smo še, zakaj je po mnenju staršev plavanje pomembno.
Keywords: plavanje, vloga staršev pri vključevanju otrok v plavalni tečaj, razlogi za vključitev otroka v plavalni tečaj, učinki plavanja na otrokovo telo in razvoj, gibalni razvoj, šport.
Published in DKUM: 20.01.2022; Views: 544; Downloads: 92
.pdf Full text (1001,84 KB)

3.
Kaj se dogaja znotraj mojega telesa in čemu služi
Nina Grisbacher, 2021, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi smo pripravili projektni teden, v katerem smo poskušali spoznati notranjost in naloge posameznih organov človeškega telesa. Projektni teden smo zasnovali tako, da smo najprej preverili otrokovo predznanje in predstave o notranjosti in delovanju človeškega telesa. V teoretičnem delu diplomske smo predstavili raziskovanje in učenje predšolskega otroka, projektno delo in vključenost te teme v kurikulum ter predstavili pregled literature, ki nam je lahko v pomoč pri obravnavi te teme. V praktičnem delu diplomske naloge smo predstavili 5-dnevni projekt, v katerem smo na aktiven in dojemljiv način izvedli več aktivnosti, katerih namen je bil spoznavanje notranjosti in delovanja človeškega telesa. Otroci so pokazali zanimanje za to temo in za dejavnosti, saj so sodelovali in postavljali najrazličnejša vprašanja. Primerjava predznanja in znanja po projektnem tednu kaže napredek otrok po izvedenem projektu, saj pri preverjanju predznanja otroci niso prepoznali vseh organov na fotografijah ter jih niso pravilno razvrstili. Po končanem projektnem tednu pa so otroci pravilno poimenovali vse organe, jih razvrstili in povedali, čemu služijo oziroma kakšne so njihove glavne naloge.
Keywords: človeško telo, delovanje človeškega telesa, naloge organov, projektno delo, raziskovanje predšolskega otroka.
Published in DKUM: 03.08.2021; Views: 992; Downloads: 108
.pdf Full text (1,71 MB)

4.
Besedje iz tematskega polja telo, družina in kmečka hiša v govoru Lovrenca na Pohorju, Činžata in Rute
Barbara Cotič, 2021, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu je predstavljena raziskava besedja iz tematskega polja telo, družina in kmečka hiša, zbranega v Lovrencu na Pohorju, na Činžatu in Ruti. Čeprav Lovrenc na Pohorju geografsko spada v štajersko pokrajino, ljudje v tem kraju govorijo koroško narečje. V teoretičnem delu naloge so predstavljene geografske in zgodovinske značilnosti Lovrenca na Pohorju, nato pa je govor Lovrenca, Činžata in Rute še narečno umeščen. Slovenska dialektologija izbrane govore uvršča v koroško narečno skupino, natančneje v severnopohorsko narečje. V osrednjem delu naloge je predstavljeno besedje za telo, družino in kmečko hišo, zbrano s pomočjo informatorjev v naseljih Lovrenc, Činžat in Ruta. Narečno gradivo, zbrano na terenu s pomočjo Vprašalnice za slovenski lingvistični atlas, je bilo s posnetkov prepisano, fonetično zapisano in analizirano glede na izvor. Analizirali smo 283 različnih leksemov in ugotovili, da je večina zbranih poimenovanj slovanskega izvora, med prevzetimi besedami pa prevladujejo germanizmi. Kljub geografski bližini v raziskavo vključenih naselij je med poimenovanji iste predmetnosti v Lovrencu, na Činžatu in Ruti opaziti tudi nekaj razlik.
Keywords: Dialektologija, Lovrenc na Pohorju, Činžat, Ruta, koroška narečna skupina, telo, družina in kmečka hiša.
Published in DKUM: 27.07.2021; Views: 919; Downloads: 68
.pdf Full text (1,29 MB)

5.
Lutke na delih našega telesa
Bernarda Brec, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge z naslovom Lutke na delih našega telesa je predstaviti, kako lahko vzgojiteljice s predšolskimi otroki uporabijo lutko v prav vseh dejavnostih in področjih dela v vrtcu. Z lutko spodbujamo otrokovo ustvarjalnost, ta jih motivira za delo in zato lahko učenje poteka celostno. Otrok s pomočjo lutke lažje razume in spoznava svoje telo, čustva in svet okoli sebe. Vživlja se v različne situacije in tako z lahkoto osvaja kurikularne cilje (Korošec, 2005). Lutka jim pomaga, da na zabaven in enostaven način pridejo do določenega znanja. Ta zato vedno bolj postaja partner vsake vzgojiteljice. Najprej nas je zanimal zgodovinski razvoj lutke, saj ta sprva ni bila v vlogi pedagoške funkcije, včasih je bila le razvedrilo otrokom in starejšim ter imela precej nizkoten status. Potrebnega je bilo veliko truda, da se je lutkovna umetnost razvila, dobila svoj stalni prostor (lutkovno gledališče), stopila ob bok gledališki umetnosti in dobila svoje mesto tudi v vzgojnem in izobraževalnem procesu. Tako smo se v teoretičnem delu v nadaljevanju osredotočili predvsem na vlogo lutke, ki jo ima ta pri igri in pri vzgojno-pedagoških vsebinah, s tem je velikokrat uresničen tudi terapevtski učinek, ki ga ima lutka v rokah vzgojiteljice in otroka. Otrok se igra z različnimi predmeti in igračami, ki jih ves čas oživlja in z njimi komunicira. Ob vodeni dejavnosti ugotavlja, kako vsestransko moč imajo prav preproste lutke, kot so stopala, kolena in prsti, ki so mu vsak trenutek na voljo, tako lutka zaživi na različnih delih njegovega telesa. V naši skupini nas lutka spremlja na prav vsakem koraku, zato smo v praktičnem delu skozi aktivnosti otrok prikazali, kako ti preko animacije z lutko spoznavajo svoje telo, možnosti gibanja, urijo motorične sposobnosti delov telesa in razvijajo neverbalno komunikaciji s posameznimi gibi, izražajo svoja čustva, krepijo medosebne odnose in prav vsak del telesa spremenijo v lutko.
Keywords: lutkovno ustvarjanje, predšolski otroci, preproste lutke, oživljanje predmetov, moje telo – lutka
Published in DKUM: 09.06.2020; Views: 702; Downloads: 104
.pdf Full text (4,08 MB)

6.
Konstruiranje in modeliranje oblačila za močnejšo neproporcionalno žensko postavo : diplomsko delo
Natalija Petkovič, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu se ukvarjamo s problemom konstruiranja oblačila za žensko močnejše postave. Kot referenco smo uporabili testno osebo močnejše postave. S konstruiranjem osnovnega temeljnega kroja in modeliranjem le tega, smo izdelali kroje za ženski asimetričen plašč. Za primernejše prileganje smo osnovni temeljni kroj rokava spremenili v obliko raglan rokava, ki je pripomogla k lepšemu prileganju modela. Kot pomoč za preverjanje prileganja smo uporabili 3D simulacijo, katero smo naredili s programom OptiTex. Rezultat dela je izdelan prototip, ki se lepo prilega testni osebi.
Keywords: neproporcionalno žensko telo, konstruiranje, modeliranje, raglan rokav
Published in DKUM: 08.10.2019; Views: 808; Downloads: 53
.pdf Full text (2,33 MB)

7.
Numerična simulacija prenosa toplote pri toplotni obdelavi aluminjastih vzorcev : diplomsko delo
Luka Kevorkijan, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Opravljena je numerična simulacija segrevanja in ohlajanja aluminijastih vzorcev med raztopnim žarjenjem in gašenjem. Simulacija je pripravljena z uporabo toplotne prehodnosti izračunane iz meritev temperature, kjer so vzorci obravnavani kot telesa idealne toplotne prevodnosti. Ugotovljeno je, da takšen pristop omogoča hitre in zadovoljive rezultate v primeru segrevanja dimenzijsko podobnih vzorcev med raztopnim žarjenjem. Pri ohlajanju med gašenjem z vodo ob predpostavki telesa idealne toplotne prevodnosti je napaka večja. Prikazane so meritve mehanskih lastnosti, ki pokažejo vpliv odstopanja izvedbe toplotne obdelave na končne lastnosti. Predstavljen je predlog oblikovanja velikostnih razredov vzorcev z namenom zmanjšanja razlik časov raztopnega žarjenja.
Keywords: numerična simulacija, prenos toplote, telo idealne toplotne prevodnosti, aluminij, raztopno žarjenje, gašenje, merjenje temperature, mehanske lastnosti
Published in DKUM: 07.09.2018; Views: 1284; Downloads: 132
.pdf Full text (3,13 MB)

8.
Besedje iz pomenskega polja »telo in družina« v velenjskem govoru
Jasmina Alić, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu so zbrani odgovori na vprašanja iz Slovenskega lingvističnega atlasa (SLA) iz pomenskega polja »telo in družina«. Opisan je kraj, kjer smo zbirali gradivo. Velenjski govor je najprej umeščen v štajersko narečje in nato še v srednjesavinjsko narečje, izpostavljene so tudi glasoslovne in oblikoslovne značilnosti velenjskega govora. Temu sledi predstavitev besedja iz pomenskega polja »telo in družina« v velenjskem govoru. Pomensko polje »telo« zajema 79 vprašanj, pomensko polje »družina« pa 43 vprašanj. Analizi leksemov sledi sinteza, ki se osredotoča na izvor zbranih leksemov. Ugotavljamo, da se v velenjskem govoru povečini uporabljajo besede slovanskega izvora, nekaj jih je tudi germanskega, romanskega in madžarskega izvora, med prevzetimi leksemi prevladujejo tisti germanskega izvora.
Keywords: štajerska narečna skupina, srednjesavinjsko narečje, velenjski govor, pomensko polje »telo in družina«
Published in DKUM: 13.06.2017; Views: 924; Downloads: 92
.pdf Full text (1,22 MB)

9.
PROBLEM DUŠE
Petra Putrić, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava različne vidike problema duše, v prvi vrsti pa se ukvarja s samim problemom neumrljivosti duše. Uporabili smo deskriptivno metodo, ki temelji na pojmovni analizi. V prvem delu naloge postavimo sklop ciljnih vprašanj, med katerimi je najpomembnejše vprašanje: "Ali obstaja v človeku kakšna takšna duševna lastnost ali zmožnost, ki je od telesa, njegovih organov in čutil povsem neodvisna, zaradi česar bi lahko sklepali na možnost bivanja duše neodvisno od telesa, hkrati s tem pa tudi na možnost njene neumrljivosti.
Keywords: duša, ne-umrljivost, ne-utelešena duša, netelesna bitnost umne narave, vrste duše, razum, telo
Published in DKUM: 20.10.2016; Views: 1457; Downloads: 115
.pdf Full text (498,31 KB)

10.
INTERSUBJEKTIVNOST IN EMPATIJA PRI EDMUNDU HUSSERLU IN EDITH STEIN
David Zavolovšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu, z naslovom Intersubjektivnost in empatija pri Edmundu Husserlu in Edith Stein, smo se ukvarjali s problemom možnosti doživljanja tujega izkustva in sobivanja več jazov oz. subjektov znotraj intersubjektivnega sveta. Na začetku smo opisali, kaj je fenomenološko mišljenje in nato orisali Husserlovo transcendentalno fenomenologijo, ki temelji na petih osnovnih pojmih: prvi je pojem intencionalnosti, s katerim smo pokazali, na kakšen način deluje naša zavest. Drugi je pojem deskripcije, ki pomeni natančno opisovanje intencionalnih doživljajev. Nato smo utemeljili fenomenološko redukcijo in epoche, ki sta nas pripeljali do transcendentalnega jaza. Pojem konstitucije, ki je sledil, pomeni »vzvratno pot« pri vzpostavljanju sveta na egološkem temelju. V nadaljevanju smo analizirali Husserlovo 5. meditacijo v Kartezijanskih meditacijah, kjer Husserl utemeljil, kako lahko subjekt doživlja druge kot centre zavesti, ki so neodvisni od transcendentalno reduciranega jaza in kako subjekt potem konstituira doživljajoči svet kot objektiven za vse. V naslednjih poglavjih smo utemeljili, da se Husserl ne želi samo izogniti solipsizmu, ampak utemeljiti naše izkustvo kot intersubjektivno – to izkustvo pa se kaže v doživljanju objektivnega sveta, vsakdanjega sveta življenja in konstitucije sveta kot mi – subjektivnost. (we–subjectivity). V drugem delu naloge smo analizirali delo O problemu empatije, v katerem je Edith Stein na podlagi Husserlove fenomenološke metode raziskala, kako je mogoče zaznavati tuj subjekt in njegovo doživljanje, saj je to pogoj za konstitucijo objektivnega sveta. V prvem delu Edith Stein pokaže, da so nam doživljaji drugih dani ter trdi, da jih lahko zaobjamemo z opisovanjem dejev empatije. V drugem delu utemelji, da je posameznik psiho-fizična enota, ki sebe in druge dojema v refleksivni empatiji, v tretjem pa z opisovanjem posameznika kot enote duha in duše utemelji, kako so drugi pomembni pri izgradnji lastne samopodobe. V zadnjem delu diplomske smo sintetizirali misel Edmunda Husserla in Edith Stein na področju intersubjektivnost in empatije ter ugotovili, da se dopolnjujeta – v empatični zaznavi ostaja drugi bistveno drugi in tako pomemben so – gradnik naše lastne samopodobe.
Keywords: Intencionalnost, transcendentalna redukcija, epoche, ego, jaz, drugi, intersubjektivnost, empatija, objektivnost, fizično telo, živo telo.
Published in DKUM: 19.10.2016; Views: 2130; Downloads: 167
.pdf Full text (939,17 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica