| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 11
First pagePrevious page12Next pageLast page
1.
ANALIZA MOTORIČNIH SPOSOBNOSTI IN MORFOLOŠKIH ZNAČILNOSTI 5-6 LET STARIH OTROK PTUJSKIH VRTCEV
Nataša Vindiš, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Analiza motoričnih sposobnosti in morfoloških značilnosti 5-6 let starih otrok ptujskih vrtcev, je sestavljeno iz dveh delov, teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu je predstavljen pomen gibalnih dejavnosti otrok, motorične sposobnosti in razvijanje le teh pri predšolskih otrocih, ter morfološke sposobnosti in značilnosti predšolskih otrok. V empiričnem delu smo prikazali razlike v rezultatih motoričnih sposobnosti med dečki in deklicami, glede na sposobnost regulacije energije in sposobnost regulacije gibanja, ter rezultate glede na indeks telesne mase. Otroke smo testirali s pomočjo osmih motoričnih testov, s katerim smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, agilnost, eksplozivno moč in vzdržljivostno moč. Na osnovi obdelanih rezultatov ugotavljamo, da dečki na testih motoričnih sposobnostih, ki so odgovorne za regulacijo energije, dosegajo boljše rezultate od deklic in da so deklice boljše od dečkov v motoričnih sposobnostih, ki regulirajo gibanja. Dečki z višjim indeksom telesne mase so dosegli slabše rezultate od dečkov z nižjim indeksom telesne mase na testih motoričnih sposobnosti. Med deklicami z višjim in nižjim indeksom telesne mase ni bilo razlik v testiranju motoričnih sposobnosti.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, motorične sposobnosti, morfološke značilnosti, regulacija energije, regulacija gibanja, indeks telesne mase
Published: 17.11.2009; Views: 3180; Downloads: 623
.pdf Full text (368,74 KB)

2.
VPLIV OKOLJA PRI GIBALNEM RAZVOJU OTROKA
Nuša Ratej, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vloga okolja pri gibalnem razvoju otroka je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili motorične sposobnosti in morfološke značilnosti otrok, pomen gibalnih/športnih dejavnosti za celostni razvoj otroka, vlogo vzgojiteljev in staršev pri gibalnem razvoju ter vlogo kraja bivanja na gibalni razvoj otroka. V empiričnem delu smo za raziskovalni instrument uporabili anketni vprašalnik, ki ga je izpolnilo 67 staršev, na osnovi katerega smo prišli do naslednjih ugotovitev: med mestnimi in podeželskimi otroci ni bistvene razlike v pogostosti ukvarjanja s športom; mestni otroci so pogosteje vključeni v dodatne organizirane športne dejavnosti kot otroci iz podeželja; podeželski otroci imajo manj možnosti za dodatne športne dejavnosti; otroci so skupaj s starši najpogosteje aktivni v igrah z žogo ter v pohodništvu in planinarjenju; otroci v mestnem in podeželskem okolju so najpogosteje aktivni na prostem.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, vloga vzgojiteljev, vloga staršev, okolje bivanja.
Published: 06.05.2010; Views: 3488; Downloads: 646
.pdf Full text (412,68 KB)

3.
VLOGA STARŠEV PRI RAZVIJANJU GIBALNIH SPOSOBNOSTI OTROK
Nina Mak, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Vloga staršev pri razvijanju gibalnih sposobnosti otrok smo želeli z rezultati ankete ugotoviti, kako pogosto so starši športno aktivni skupaj z otrokom, katere športne dejavnosti so najpogostejše, ki jih starši izvajajo pri športnih aktivnostih skupaj z otrokom, kaj onemogoča staršem, da bi se redno športno udejstvovali skupaj z njim, koliko otrok je vključenih v organizirano športno vadbo in ali se starši zavedajo pomembnosti gibalno/športne dejavnosti pri otrokovem razvoju na drugih področjih. V teoretičnem delu smo predstavili gibalni razvoj in sposobnosti, telesne značilnosti in razvoj otrok, pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka ter pomen družinskega okolja za motorični razvoj otroka. V empiričnem delu smo s pomočjo anonimnih anketnih vprašalnikov ugotovili, da se starši, ne glede na starost in izobrazbo, zavedajo pomembnosti gibalno/športne aktivnosti za otroka; veliko staršev, ki živijo na vasi, je večkrat na teden gibalno/športno aktivnih skupaj z otrokom; zelo malo otrok je vpisanih v organizirano obliko športne vadbe, kar pa glede na vaško okolje ni presenetljivo; igre z žogo so najpogostejša dejavnost, ki se je poslužujejo starši skupaj z otrokom; matere pa so večinoma bolj gibalno/športno aktivne skupaj z otroki kot njihovi očetje.
Keywords: gibalne sposobnosti, gibalni razvoj, telesne značilnosti, telesni razvoj, gibalno/športna aktivnost, predšolski otrok, starši
Published: 05.05.2010; Views: 2794; Downloads: 683
.pdf Full text (3,04 MB)

4.
VPLIV STARŠEV NA GIBALNE SPOSOBNOSTI IN TELESNE ZNAČILNOSTI OTROKA V STAROSTI OD TRI DO ŠEST LET
Rebeka Kukolj, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv staršev na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok v starosti od treh do šestih let je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok v starosti od treh do šestih let, pomen gibalnih dejavnosti za ustvarjanje gibalnih kompetenc otrok ter vpliv in vlogo staršev pri gibalnem in telesnem razvoju otroka. V empiričnem delu diplomskega dela smo izvedli raziskavo s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu petinsedemdesetih staršev. Namen raziskave je bil, ugotoviti vpliv staršev na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok v starosti od treh do šestih let ter raziskati vlogo staršev pri zavedanju pomembnosti gibalnih aktivnosti svojih otrok. Želeli smo ugotoviti pogostost in način gibalnih aktivnosti staršev skupaj z otroki, vpliv gibalnih aktivnosti na gibalni razvoj otrok ter vzroke za vključitev otrok v dodatne organizirane gibalne dejavnosti. Pri tem smo upoštevali spol, starost in izobrazbo staršev. Pri obdelavi podatkov smo ugotovili, da so starši gibalno aktivni s svojimi otroki večkrat na teden ne glede na starost in izobrazbo; da najpogosteje skupaj z otroki kolesarijo; da se starši zavedajo pomembnosti gibalnih aktivnosti svojih otrok; da so gibalno neaktivni skupaj z otroki zaradi pomanjkanja časa; če bi starši imeli več možnosti, bi bili pogosteje gibalno aktivni s svojimi otroki.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti otrok, telesne značilnosti otrok, gibalne kompetence otrok, vloga staršev
Published: 06.07.2010; Views: 2427; Downloads: 569
.pdf Full text (1,43 MB)

5.
VPLIV DRUŽINE NA GIBALNE SPOSOBNOSTI IN TELESNE ZNAČILNOSTI OTROK
Valerija Skrt, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Vpliv družine na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok smo želeli na osnovi empiričnih rezultatov motoričnih testov ugotoviti stanje gibalnih sposobnosti pet let starih otrok ter z anketnim vprašalnikom ugotoviti vpliv družine na razvoj gibalnih sposobnosti in telesnih značilnosti njihovih otrok. V teoretičnem delu smo predstavili telesne značilnosti predšolskih otrok in njihov vpliv na gibalne sposobnosti, gibalna znanja ter pomen gibalnih dejavnosti za celostni razvoj otroka. Opisali smo življenjska okolja otrok v predšolskem obdobju in njihovo vlogo pri telesnem razvoju otroka ter predstavili organizirane gibalne/športne dejavnosti za predšolske otroke na Ptuju. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testov motoričnih sposobnosti, ki smo jih zbrali na osnovi vzorca 50 otrok iz dveh enot ptujskega vrtca in rezultati anketnega vprašalnika njihovih staršev. Pri obdelavi podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: dečki so dosegli boljše rezultate kot deklice, otroci z nižjim ITM so dosegli boljše rezultate kot otroci z višjim ITM, otroci, s s strani staršev vzpodbujeni k športu, so dosegli boljše rezultate, otroci, ki obiskujejo dodatno športno vadbo, so dosegli boljše rezultate, mlajši starši se več ukvarjajo s športno-gibalnimi dejavnostmi skupaj z otroki, otroci staršev, kateri so bili kot otroci tudi sami športno aktivni, so bolj športno aktivni kot otroci, katerih starši se kot otroci niso ukvarjali s športom.
Keywords: gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, gibalni razvoj, indeks telesne mase otrok, vloga staršev
Published: 12.07.2010; Views: 3091; Downloads: 570
.pdf Full text (467,15 KB)

6.
VPLIV TELESNIH ZNAČILNOSTI NA GIBALNE SPOSOBNOSTI PET LET STARIH OTROK
Marjetka Grof, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom ˝Vpliv telesnih značilnosti na gibalne sposobnosti pet let starih otrok˝ smo skušali ugotoviti, ali telesne značilnosti vplivajo na gibalne sposobnosti pet let starih otrok. Za testiranje smo uporabili osem motoričnih testov, s katerimi smo ugotavljali razvitost ravnotežja, koordinacije, eksplozivne moči, agilnost in vzdržljivost kot funkcionalno sposobnost. Raziskovalni problem so predstavljale razlike med dečki in deklicami pri doseženih rezultatih motoričnih testov, razlike med dečki in deklicami iste starosti v telesnih značilnostih, vpliv telesnih značilnosti otrok na gibalne sposobnosti ter primerjava rezultatov otrok z nižjim indeksom telesne mase in otrok z višjim indeksom telesne mase. V teoretičnem delu so predstavljene telesne značilnosti otrok. V nadaljevanju so opisane gibalne sposobnosti: koordinacija, ravnotežje, gibljivost, preciznost, hitrost, moč in vzdržljivost kot funkcionalna sposobnost. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati testov motoričnih sposobnosti, ki smo jih zbrali na osnovi vzorca 92 otrok, starih od pet do šest let, iz šestih enot Vrtca Ormož. Pri obdelavi podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: razlike v rezultatih motoričnih sposobnosti med dečki in deklicami so opazne; razlik v telesnih značilnostih med dečki in deklicami ni opaziti; razlike v rezultatih motoričnih testov med otroki z normalno telesno težo in otroki s prekomerno telesno težo so zelo majhne; telesne značilnosti za izmerjeno populacijo ne vplivajo na njihove gibalne sposobnosti.
Keywords: gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, predšolski otrok, telesni razvoj, gibalni razvoj
Published: 09.05.2011; Views: 3562; Downloads: 531
.pdf Full text (438,99 KB)

7.
VPLIV DRUŽINSKEGA OKOLJA NA GIBALNE SPOSOBNOSTI IN TELESNE ZNAČILNOSTI OTROK
Katja Muršec, 2011, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi z naslovom Vpliv družinskega okolja na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok smo želeli z empiričnimi rezultati testov gibalnih sposobnosti ugotoviti stanje gibalnih sposobnosti otrok in s pomočjo anketnega vprašalnika raziskati vpliv družinskega okolja na gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok. V teoretičnem delu so predstavljene telesne značilnosti in gibalne sposobnosti predšolskih otrok ter njihova gibalna znanja. Opisan je pomen gibalnih dejavnosti za celosten razvoj otroka, življenjska okolja otroka v predšolskem obdobju, vloga okolja pri gibalnem razvoju otroka ter vpliv gibalnih dejavnosti za celosten razvoj otroka. Predstavili smo organizirane športno gibalne dejavnosti za predšolske otroke v Slovenskih goricah. V empiričnem delu diplomskega dela so prikazani rezultati testov na vzorcu 63 otrok ter rezultati anketnega vprašalnika njihovih staršev. Rezultati testov gibalnih sposobnosti so pokazali, da so bili starejši otroci uspešnejši kot mlajši otroci, otroci z nižjim indeksom telesne mase (ITM) so dosegli boljše rezultate kot otroci z višjim indeksom telesne mase (ITM) ter da so otroci, s katerimi se starši veliko ukvarjajo s športnimi dejavnostmi, dosegli boljše rezultate na testih gibalnih sposobnosti kot otroci, s katerimi se starši manj ukvarjajo s športnimi dejavnostmi. Rezultati anketnega vprašalnika so pokazali, da se otroci staršev, ki se sami ukvarjajo s športnimi dejavnostmi, več ukvarjajo s športom kot otroci staršev, ki se s športnimi dejavnostmi ne ukvarjajo, ter da se mlajši starši več ukvarjajo s športom skupaj z otrokom kot starejši starši.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti, telesne značilnosti, gibalna znanja, družinsko okolje
Published: 27.06.2011; Views: 1732; Downloads: 176
.pdf Full text (1,06 MB)

8.
VPLIV STARŠEV NA VKLJUČEVANJE OTROK V GIBALNE DEJAVNOSTI
Zvonka Denžič, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Diplomsko delo z naslovom Vpliv staršev na vključevanje otrok v gibalne dejavnosti je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok, ustvarjanje gibalnih kompetenc otrok v predšolskem obdobju in prednosti gibalno izkušenjsko bogatega okolja. Empirični del diplomskega dela zajema ugotovitve raziskav, ki smo jih zbrali s pomočjo anketnega vprašalnika na vzorcu 76 staršev 4-6 let starih otrok, ki obiskujejo Vrtec pri Osnovni šoli Bizeljsko in Vrtec Krško, ter staršev 6-7 let starih otrok, ki obiskujejo prvi razred v osnovni šoli Bizeljsko. Namen raziskave je bil podrobneje pojasniti in ovrednotiti vpliv staršev na vključevanje otrok v gibalne dejavnosti. Z obdelavo podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: največ staršev je športno aktivnih samo med vikendi, največ staršev je športno aktivnih skupaj s svojim otrokom večkrat na teden, najpogostejši vzrok za gibalno neaktivnost je pomanjkanje časa, starši, ki so bili sami kot otroci vključeni v športna društva, pogosteje vključujejo svoje otroke v katero izmed oblik organizirane športne vadbe, starši poznajo pomen športne aktivnosti za otrokov hitrejši razvoj, največ staršev je gibalno aktivnih skupaj z otrokom na prostem in največ staršev vključi otroke v organizirano športno vadbo zaradi ţelje otroka.
Keywords: Ključne besede: predšolski otrok, gibalne sposobnosti otrok, telesne značilnosti otrok, gibalne kompetence otrok, vloga staršev
Published: 27.06.2011; Views: 2132; Downloads: 283
.pdf Full text (1,19 MB)

9.
VLOGA STARŠEV PRI USTVARJANJU GIBALNIH KOMPETENC OTROK
Martina Horvat, 2012, undergraduate thesis

Abstract: Povzetek Diplomsko delo z naslovom Vloga staršev pri ustvarjanju gibalnih kompetenc otrok je sestavljeno iz dveh delov: teoretičnega in empiričnega. Namen raziskave je bil ugotoviti vlogo staršev pri ustvarjanju gibalnih kompetenc otrok. V teoretičnem delu smo predstavili gibalne sposobnosti in telesne značilnosti otrok, gibalne kompetence predšolskih otrok, njihov razvoj, pomen in vpliv okolja na ustvarjanje le-teh ter pomembnost gibalno-izkušenjskega bogatega okolja. V empiričnem delu diplomske naloge smo opravili raziskavo na vzorcu 119 staršev otrok starih od 2 do 6 let s pomočjo anketnega vprašalnika zaprtega tipa. Z obdelavo podatkov smo prišli do naslednjih ugotovitev: starši se zavedajo pomena gibalno/športne dejavnosti svojih otrok, saj pripomore k boljšemu razvoju tudi na drugih področjih otrokovega razvoja; ne glede na starost je večina staršev skupaj z otrokom športno aktivna na prostem, kjer najpogosteje skupaj z otrokom izvajajo različne igre z žogo; izobrazba staršev in njihova narava dela vplivata na pogostost gibalno-športne aktivnosti skupaj z otrokom, saj so starši z višjo izobrazbo in tisti, ki opravljajo umsko delo, aktivnejši; starši vključujejo otroke v organizirano športno vadbo na željo otrok, pri tem pa smo ugotovili, da je zelo malo otrok tja tudi vključenih; večina staršev je na letnem dopustu neaktivna.
Keywords: predšolski otrok, gibalne sposobnosti otrok, telesne značilnosti otrok, gibalne kompetence otrok, vloga staršev
Published: 12.06.2012; Views: 1581; Downloads: 198
.pdf Full text (1,26 MB)

10.
VPLIV ELEMENTARNIH GIBALNIH IGER NA USVAJANJE GIBALNIH ZNANJ PRI PREDŠOLSKIH OTROCIH
Nastja Škrinjar, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv elementarnih gibalnih iger na usvajanje gibalnih znanj pri predšolskih otrocih sestavljata teoretični in empirični del. V teoretičnem delu so predstavljene telesne značilnosti predšolskih otrok, gibalne sposobnosti, gibalna znanja, pomen elementarnih iger v otrokovem razvoju, gibalno izkušenjsko bogato okolje in kompetence vzgojitelja v vrtcu pri gibalnem razvoju otroka. V empiričnem delu so prikazani rezultati raziskave o vplivu izvajanja elementarnih gibalnih iger pri rednih gibalno-športnih dejavnostih v vrtcu na razvoj gibalnih znanj otrok. Rezultate smo pridobili na osnovi vzorca 47 otrok, starih od pet do šest let. Med pedagoškim eksperimentom so otroci eksperimentalne skupine poleg redne gibalno-športne dejavnosti dvakrat tedensko v obsegu 20 vadbenih ur izvajali še načrtovane in strokovno vodene elementarne gibalne igre, otroci kontrolne skupine pa v tem času niso imeli posebnega poudarka na elementarnih gibalnih igrah. Rezultati motoričnih testov so privedli do ugotovitev, da so na začetnem in končnem testiranju dečki pri motoričnih testih dosegli boljše rezultate kot deklice, da so otroci eksperimentalne skupine na končnem testiranju dosegli boljše rezultate kot otroci kontrolne skupine in da načrtovane in vodene elementarne gibalne igre vplivajo na razvoj gibalnih znanj.
Keywords: telesne značilnosti, gibalne sposobnosti, gibalna znanja, predšolski otrok, elementarne igre
Published: 28.05.2013; Views: 1502; Downloads: 520
.pdf Full text (1,58 MB)

Search done in 0.16 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica