| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Pomen vadbe juda za razvoj otrokovih gibalnih kompetenc
Jurij Planinšec, Uroš Kavčič, Črtomir Matejek, 2016, original scientific article

Abstract: Glavni namen raziskave je bil ugotoviti, ali obstajajo razlike v gibalnih kompetencah med otroki, ki so vključeni v vadbo juda, v primerjavi z vrstniki, ki ne sodelujejo v nobeni športni dejavnosti. Prav tako smo želeli ugotoviti, ali bo prišlo do razlik v telesnih značilnostih. V ta namen smo izvedli pedagoški eksperiment. Opravljen je bil na neslučajnostnem priložnostnem vzorcu, ki je zajemal 54 otrok, razdeljenih v eksperimentalno in kontrolno skupino. V eksperimentalni skupini so sodelovali dečki, ki so bili vključeni v redno vadbo juda (27 otrok prvega, drugega in tretjega razreda), v kontrolni skupini (27 otrok prvega, drugega in tretjega razreda) so bili dečki, ki se niso udeleževali nobene organizirane športne vadbe, razen rednega pouka športa v šoli. Meritve so bile opravljene z desetimi testi gibalnih sposobnosti in dvema testoma antropometričnih značilnosti. Obe skupini sta bili testirani dvakrat, in sicer na začetnem testiranju in po treh mesecih na končnem testiranju. Podatki so bili obdelani z analizo kovariance. Rezultati kažejo, da je bila eksperimentalna skupina boljša v večini opravljenih testov gibalnih sposobnosti, v telesnih značilnostih pa pričakovano ni bilo razlik. Največje razlike v gibalnih sposobnostih se pojavljajo pri vzdržljivosti v moči trupa, eksplozivni moči nog, aerobni vzdržljivosti in koordinaciji gibanja vsega telesa. Nekoliko manjše razlike se kažejo pri gibljivosti in ravnotežju. Na osnovi dobljenih rezultatov lahko sklepamo, da je vadba juda pri otrocih pomembna za razvoj njihovih gibalnih kompetenc.
Keywords: judo, otroci, športna vadba, gibalne sposobnosti, telesna pripravljenost
Published: 22.09.2017; Views: 665; Downloads: 83
.pdf Full text (159,93 KB)
This document has many files! More...

2.
ORGANIZACIJA TEČAJA VARNE VOŽNJE ZA MOTORISTE V VSAKDANJEM PROMETU
Martin Pahor, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomskem delu sem raziskoval vprašanja, ali je potrebno in smiselno organizirati tečaj varne vožnje za motoriste, ki so udeleženi v vsakdanjem prometu. Skušal sem ugotoviti, ali so moje potencialne stranke za to sploh zainteresirane. Da bi lahko raziskavo uspešno opravil, sem moral najprej ugotoviti, kakšne karakteristike imajo, na kakšnih motornih kolesih se vozijo, koliko kilometrov na leto prevozijo, koliko let so že aktivni motoristi, ali so se že kdaj udeležili tečaja varne vožnje, ali so se že kdaj izobraževali po dokončanem izpitu, kaj menijo o svojem znanju – če ga imajo dovolj ali ne, ali menijo da so primerno zaščiteni med vožnjo, kako se fizično pripravljajo na motoristično sezono in predvsem, ali menijo, da bi bilo primerno dodatno se izobraževati s čimer bi povečali svojo stopnjo varnosti. Raziskavo sem izvedel s študijo primera in z anketo. Rezultati ankete so mi podali informacije na podlagi katerih sem ugotovil, kolikšno število anketirancev je začetnikov, kolikšno število je povratnikov, s kakšnimi motornimi kolesi se vozijo, koliko kilometrov ne leto prevozijo, predvsem pa je anketa pokazala, da anketiranci menijo, da nimajo dovolj tehničnega znanja, da bi lahko sami poskrbeli za svoje motorno kolo. Nadalje je anketa pokazala, da nimajo dovolj znanja o tehnikah vožnje in predvsem, da jih je večina meni, da bi jim tečaj varne vožnje koristil. Na podlagi rezultatov, ki mi jih je anketa podala, sem ugotovil, da je tečaj varne vožnje smiselno organizirati. Oblikoval sem ga tako, da bo udeležencem nudil vse potrebno znanje.
Keywords: motor, varnost v prometu, telesna pripravljenost, organizacija, izobraževanje
Published: 03.10.2016; Views: 537; Downloads: 42
.pdf Full text (1,38 MB)

3.
Zasnova kriterijev uspešnosti varnostnika Centra za varovanje in zaščito : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Varnost in policijsko delo
Jože Trlep, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Specifika dela Centra za varovanje in zaščito narekuje njenim delavcem absolutno fizično, zdravstveno in mentalno pripravljenost, ki jo morajo vzdrževati skozi vsakodnevne treninge tako v službi kot tudi v prostem času doma. Diplomsko delo na začetku opredeljuje potrebno zdravstveno in mentalno stanje varnostnikov ter predstavi pomen telesne konstitucije (telesni tip) pri opravljanju profesionalnega dela. V nadaljevanju je predstavljen pomen razlik med spoloma, kar je še posebej pomembno pri razvijanju sile v kritičnih situacijah. Glavni del diplomskega dela predstavi kondicijske, koordinacijske, zaznavne sposobnosti, gibalne veščine in spretnosti, taktične sposobnosti in pomembnost delovnih izkušenj. Delo opredeljuje tudi pomen padca telesnih sposobnosti z leti, ter mejno starost, pri kateri bi moral človek končati svoje delo kot varnostnik. Predstavljeni so tudi različni tipi temperamenta in sicer sangvinik, kolerik, melanholik in flegmatik, ter kateri tip je najprimernejši za delo z varovanimi osebami. Spomin, pozornost, jezik, eksekutivne sposobnosti, višje senzorno zaznavanje (prepoznavanje objektov, prostorsko procesiranje) in motorična kontrola so kognitivne sposobnosti, ki so izjemno pomembne pri opravljanju dela varovanja. Pri navajanju vseh najpomembnejših sposobnosti je v delu opredeljeno, katere podskupine le-teh bi moral varnostnik najbolj razvijati. V nadaljevanju delo predstavi najbolj pogoste športne aktivnosti, s katerimi se varovane osebe ukvarjajo. To so nordijska hoja, kolesarjenje, plavanje, tek na smučeh, smučanje oziroma deskanje na snegu, tek, gorništvo in tenis, ter posebnosti pri varovanju ob teh aktivnostih. Delo navaja tudi sedanji način testiranja za sprejem v Center za varovanje in zaščito ter test, kakršen bi moral po mojem mnenju biti. Tak test se izvaja za vstop v skupino za varovanje najvišjih predstavnikov NATA v Evropi. Letnega testiranja za preverjanje telesne pripravljenosti v Centru pravzaprav ni, so pa predstavljeni testi za celotno policijo, ki so popolnoma neprimerni za testiranje policistov varnostnikov CVZ. Na koncu so predstavljena specifična gibanja pri opravljanju profesionalnega dela in načini treninga, da se najbolje razvijajo ključni elementi za varovanje in sicer eksplozivnost in agilnost (približevanje varovani osebi oz. napadalcu), statična moč (zadrževanje osebe, lockout položaji), odrivanje in vlečenje ter koordinacija.
Keywords: policija, Center za varovanje in zaščito, varnostniki, usposabljanje, pripravljenost, telesna pripravljenost, specialna znanja, diplomske naloge
Published: 16.01.2014; Views: 1414; Downloads: 174
.pdf Full text (597,43 KB)

4.
Search done in 0.09 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica