1. Vloga ponudnikov telekomunikacijskih storitev pri odkrivanju in preprečevanju napadov za porazdeljeno zavrnitev storitev : magistrsko deloKristina Stojchevska, 2020, master's thesis Abstract: Napadi DDoS (napadi za porazdeljeno zavrnitev storitev) sodijo med najbolj razširjene kibernetske grožnje, ki predstavljajo visoko tveganje za neprekinjeno delovanje informacijskih sistemov. Pomembno vlogo v sistemu odzivanja imajo upravljavci internetne infrastrukture, ki nadzirajo internetni promet. Visoka razširjenost napadov DDoS se pripisuje predvsem vse večji uporabi internetnih storitev, digitalizaciji družbe in gospodarstva ter pomanjkanju investicij v sodobnejše varnostne mehanizme. Pregled literature nakazuje na pomanjkanje znanstvenih raziskav o aktualnih izzivih in učinkovitih pristopih k soočanju z napadi DDoS, še posebej skozi prizmo ponudnikov telekomunikacijskih storitev. Namen magistrskega dela je proučiti trende na področju napadov DDoS in vlogo ponudnikov telekomunikacijskih storitev pri soočanju s tovrstno grožnjo. Skladno s tem je bila izvedena dvodelna raziskava, s katero se je ugotavljalo stanje napadov DDoS v Sloveniji, analizirane so bile vloga in rešitve ponudnikov telekomunikacijskih storitev v sistemu odzivanja ter njihove izkušnje. V prvem delu je bila izvedena študija primerov realnih napadov DDoS, v drugem delu pa intervjuji s strokovnjaki iz prakse. Rezultati kažejo, da se v Sloveniji ponudniki telekomunikacijskih storitev najpogosteje soočajo z volumetričnimi napadi DDoS manjšega obsega, med najbolj izpostavljene pa sodijo protokoli na transportnem sloju. Ponudniki telekomunikacijskih storitev ustrezno skrbijo za nadzor in omejevanje internetnega prometa, prav tako ponujajo dodatne storitve anti-DDoS, medtem ko naprednejših varnostnih mehanizmov še ne uporabljajo. Izvirnost magistrskega dela je v sistematični proučitvi narave tovrstne kibernetske grožnje in analizi njene pojavnosti v Sloveniji. Keywords: telekomunikacije, telekomunikacijske storitve, ponudniki, kibernetska varnost, napadi DDos, zaznavanje, odzivanje, magistrska dela Published in DKUM: 08.06.2020; Views: 1229; Downloads: 143 Full text (1,45 MB) |
2. |
3. Uvajanje neprekinjenega poslovanja v telekomunikacijski družbi na bazi standardov BS 25999 in ISO/IEC 27011, z orisom vloge varnostno nadzornega centra : diplomsko deloAndreja Fink, 2011, undergraduate thesis Abstract: Keywords: telekomunikacijske storitve, neprekinjeno poslovanje, krizno upravljanje, varnostno nadzorni centri, standardi, informacijska varnost, diplomske naloge Published in DKUM: 20.02.2012; Views: 2273; Downloads: 243 Full text (869,94 KB) |
4. VZPOSTAVLJANJE ZVEZE Z UPORABO VMESNIKA PARLAY XRobi Zidar, 2011, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomsko delo predstavlja razvoj pripomočka, ki omogoča zaporedno proženje več sočasnih klicev. Delo vsebuje teoretično ozadje tehnologij, opis orodij, potek razvoja pripomočka ter končni rezultat. Aplikacija je napisana v programskem jeziku JavaFX ter Java, ki s pomočjo standariziranega vmesnika Parlay X dostopa do telekomunikacijskega omrežja. Za pisanje programske kode je uporabljeno razvojno okolje NetBeans IDE 6.9.1. Keywords: telekomunikacijske storitve, pripomoček, JavaFX, Java, vmesnik Parlay X Published in DKUM: 31.01.2012; Views: 1969; Downloads: 114 Full text (3,56 MB) |
5. Razvoj telekomunikacijskih pripomočkovGrega Ramšak, 2011, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi opisujem izdelavo prototipov telekomunikacijskih pripomočkov in razvoj funkcionalnosti pripomočkov. Namen naloge je bil izdelati nabor pripomočkov za izdelavo naprednih funkcij telefonije s programskim jezikom JavaFX in predstaviti delujoč koncept prenosa in uporabe pripomočkov.
Izdelava je vključevala tako razvoj programske logike kot izdelavo grafičnega vmesnika, za kar sem uporabil različne tehnologije za komunikacijo med pripomočki in storitvami ter za njihov grafičen prikaz.
Pripomočki delujejo na operacijskih sistemih Windows in Linux. Delovanje znotraj brskalnika sem zaradi omejitev programskega jezika JavaFX implementiral in preveril le delno.
Končni izdelek je nabor telekomunikacijskih pripomočkov, ki izpolnjujejo večino postavljenih zahtev. Pripomočki so namenjeni uporabnikom telekomunikacijskih storitev, ki lahko tako na enostaven način uporabljajo telekomunikacijske storitve (na primer ‘klic na zahtevo’ ipd.) in njihove dopolnilne storitve, kot so zgodovina klicev, preusmeritev klica, določanje stanja “Ne moti” ipd. Keywords: Telekomunikacijski pripomočki, Java, JavaFX, zagonska datoteka JNLP, grafični uporabniški vmesnik, telekomunikacijske storitve Published in DKUM: 08.12.2011; Views: 2540; Downloads: 123 Full text (2,00 MB) |
6. VPLIV IZGUBE PAKETOV NA KAKOVOST VIDEO VSEBINKatarina Teršek, 2011, bachelor thesis/paper Abstract: Diplomska naloga prikazuje kako izguba paketov v prenosnem omrežju vpliva na kakovost videa. V prvem delu je opisano teoretično ozadje izbrane teme, ki omogoča lažje razumevanje nadaljevanja. Drugi del opisuje izvedbo eksperimentalnega testiranja in analizo končnih rezultatov.
Celotno delo je bilo opravljeno na operacijskem sistemu Microsoft Windows. Uporabljeno je bilo programsko orodje za vrednotenje kakovosti videa EvalVid verzije 2.7. Keywords: telekomunikacijske storitve, kakovost storitev, video, izguba paketov, PSNR Published in DKUM: 26.09.2011; Views: 2027; Downloads: 87 Full text (1,04 MB) |
7. SPLETNA STRAN ZA SUBJEKTIVNO OCENJEVANJE TK STORITVETomaž Podgoršek, 2011, bachelor thesis/paper Abstract: Na trgu je vedno večja konkurenca med ponudniki telekomunikacijskih storitev. Da bi si ti zagotovili čim več uporabnikov, morajo biti njihove storitve dovolj kakovostne. Na koncu šteje le zadovoljstvo uporabnika, saj v nasprotnem primeru le-ta zamenja ponudnika. V diplomskem delu so opisane tehnologije in postopki za izdelavo spletne strani, ki omogoča subjektivno ocenjevanje telekomunikacijske storitve. Stran je narejena s pomočjo ogrodja Yii in je napisana v programskem jeziku PHP, za shranjevanje podatkov pa je uporabljena podatkovna baza MySQL. Keywords: telekomunikacijske storitve, subjektivno ocenjevanje kakovosti storitve, PHP, MySQL Published in DKUM: 25.09.2011; Views: 2215; Downloads: 143 Full text (2,45 MB) |
8. IMPLEMENTACIJA IP TELEFONSKE CENTRALE NA PLATFORMI FREESWITCHAleš Zelenik, 2011, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo opiše razvoj IP telefonske centrale z uporabo odprto kodne programske opreme in namensko razvitih komponent, ki so del diplomskega dela.
Uporabljeni so prosto dostopni in uveljavljeni VoIP internetni protokoli.
Izvedbo bomo gradili na programski komponenti FreeSWITCH, ki implementira in abstrahira tehnologije za izvedbo telekomunikacijskih storitev.
Opisali bomo delovanje, nastavitev in postopke izvedbe storitev IP telefonske centrale ter predstavili uporabljene tehnologije.
Praktični izdelek diplomske naloge predstavlja integracija namenskih komponentv celovit sistem. To dosežemo z izdelavo aplikacije, ki s podatkovno bazo omogoča avtomatizacijo procesov in konfiguracij telefonske centrale in odjemalcev, ki jo razvijemo kot del diplomskega dela. Sistem bomo implementirati univerzalno in modularno neodvisno od posameznih komponent.
Rezultat celotne integracije bomo primerjali z obstoječimi sistemi in
izpostavili prednosti ter slabosti rešitve. Keywords: telekomunikacije, IP telefonija, telefonska centrala, telekomunikacijske storitve, VoIP, PBX, FreeSWITCH, Asterisk, SIP, oddaljena konfiguracija Published in DKUM: 21.02.2011; Views: 3137; Downloads: 308 Full text (2,32 MB) |
9. IZDELAVA PODCAST APLIKACIJE ZA PLATFORMO XBMCMiha Grosek, 2010, undergraduate thesis Abstract: Diplomsko delo predstavlja izdelavo podcast vtičnika za multimedijsko platformo XBMC. Vtičnik predvaja video in avdio vsebine podcastov Multimedijskega centra Radiotelevizije Slovenija.
V nalogi sta opisana teoretično ozadje tehnologij in potek razvoja vtičnika. Opredeljena sta problem in cilj naloge, predstavljen je končni rezultat. Platforma XBMC je nameščena na operacijskem sistemu Microsoft Windows, vtičnik pa je napisan v programskem jeziku Python. Za pisanje programske kode je uporabljen urejevalnik Notepad++, za testiranje vtičnika pa XBMC Media Center, verzija 9.11. Keywords: napredne telekomunikacijske storitve, XBMC, podcast, vtičnik, Python, Net-Top-Box, IPTV Published in DKUM: 06.12.2010; Views: 4241; Downloads: 272 Full text (2,14 MB) |
10. PRIMERJAVA STRATEGIJE PRIDOBIVANJA UPORABNIKOV V PODJETJIH T-2, D.O.O. IN TELEKOM SLOVENIJE, D.D.Brigita Babič, 2009, undergraduate thesis Abstract: V diplomski nalogi smo obravnavali problem vse večjega prehajanja uporabnikov od nekdaj edinega, nacionalnega operaterja in ponudnika telekomunikacijskih, informacijskih in medijskih storitev — Telekoma Slovenije na novo in hitro rastoče podjetje T-2. V nalogi smo definirali vzroke za prehode in predlagali rešitve za zmanjšanje prehajanja. Dejstvo je, da je za kupce najpomembnejši kakovosten izdelek, ponujen po konkurenčni ceni, kar je pa mogoče doseči z aktivnim odnosom do kupca, ki se mu prilagajamo s ceno, kvaliteto, dobavnimi roki in drugimi marketinškimi aktivnostmi.
V uvodu diplomskega dela smo predstavili problem, določili namen, opredelili cilje ter postavili hipoteze ob določenih predpostavkah in omejitvah, v določenem okolju in v določeni metodologiji. V teoretičnem delu smo se seznanili z osnovno filozofijo marketinga, z upravljanjem storitvenih dejavnosti, s trženjskimi strategijami, ki se osredotočajo na kupca, in s tistimi, ki dajejo poudarek na celoviti kakovosti. V nadaljevanju smo predstavili obe podjetji, podjetje Telekom Slovenije in podjetje T-2, ter primerjali njun tržni delež v preteklem obdobju in njuno aktualno ponudbo na trgu telekomunikacijskih storitev. V zadnjem — raziskovalnem — delu diplomske naloge smo opravili tržno raziskavo zadovoljstva uporabnikov telekomunikacijskih storitev primerjanih podjetij, proučili vzroke za prehode ter z dobljenimi rezultati potrdili oz. zavrnili postavljene hipoteze in podali rešitve za zmanjšanje prehodov. Keywords: - telekomunikacijske storitve
- zadovoljstvo uporabnikov
- vzroki za prehode
- kakovost storitve
- cena storitve Published in DKUM: 20.10.2009; Views: 2383; Downloads: 221 Full text (703,76 KB) |