1. Izboljšanje vodenja v podjetju TrendNET d. o. o.Janez Sevčnikar, 2019, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem projektu je predstavljeno vodenje v podjetju TrendNET d.o.o. ter možnosti izboljšanja vodenja na osnovi izvedene ankete ter analize odzivov vključenih vodij procesov. V teoretičnem delu diplomskega projekta je predstavljeno vodenje, kot ključni gradnik uspešnega in razvijajočega podjetja, načini vodenja podjetja, motivacije in na kaj moramo biti pozorni, da je vodenje uspešno. V nadaljevanju je predstavljeno podjetje TrendNET d.o.o., njegova organizacijska struktura, sistem vodenja, ter izvedena anketa s predlogi izboljšav. S posodobitvijo komunikacij med vodji procesov in člani timov ter digitalizacijo vodenja, bi se dvignila stopnje motivacije na višji nivo in vzpodbudila pozitivna tekmovalnost med zaposlenimi. Keywords: vodenje, motivacija, tekmovalnost, komunikacija, e-dokumenti Published in DKUM: 25.10.2019; Views: 770; Downloads: 69 Full text (715,38 KB) |
2. Nekateri vidiki tekmovalnosti v osnovni šoli z vidika učiteljev in učencevMateja Slaček, 2017, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava prisotnost tekmovalnosti v šolskem okolju. V teoretičnem delu smo preučili proces tekmovalnosti v povezavi z družbenimi spremembami, družinskimi dejavniki, pričakovanji politike in gospodarstva, ki se odražajo tudi v izobraževalnem procesu in vplivajo na razumevanje in vsebino strokovnega diskurza o tekmovalnem vedenju, kar odseva tudi v prepričanjih in pedagoških ravnanjih učiteljev. V empiričnem delu smo predstavili rezultate raziskave, ki smo jo izvedli na vzorcu 191 učencev in 64 učiteljev. Zanimalo nas je, koliko je po oceni učencev v razredu prisotno tekmovanje za učiteljevo naklonjenost, za ocene in medvrstniško tekmovanje. Zanimalo nas je, ali se učitelji pogosto poslužujejo tekmovalnih praks v razredu, njihova stališča do tekmovalnosti ter ali so njihove ocene skladne z zaznavo učencev. Pri tem smo preučili razlike v odgovorih glede na spol, razred in uspeh pri učencih in pri učiteljih glede na delovno dobo in predmet poučevanja.
Rezultati so pokazali, da je tekmovanje med učenci najbolj prisotno na področju športa, kjer so fantje tisti, ki izražajo višjo stopnjo tekmovalnosti, dekleta pa bolj na področju umetnosti. Najvišja soglašanja s trditvami so se pokazala pri trditvah vezanih na tekmovanje za šolske ocene in dosežke, pri čemer so zlasti dekletom in učno uspešnejšim učencem pomembne dobre ocene. Učenci 6. razredov kažejo v primerjavi z 8. razredi večjo težnjo po tekmovanju za učiteljevo pozornost, kar se izraža skozi njihovo večjo aktivnost med poukom in večjo željo po dokazovanju. Ugotovili smo, da se učitelji po lastnih navedbah le redko ali občasno poslužujejo praks, ki bi prispevale k naraščajoči tekmovalnosti med učenci. Pri oceni stališč učiteljev do tekmovalnosti in posledic, ki jih prinaša, se pojavljajo mešani občutki, še vedno je zaslediti precej negativnih prepričanj, zlasti do spodbujanja medsebojne tekmovalnosti, večja naklonjenost pa je izražena do tekmovanja s samim seboj. Keywords: tekmovalnost, družba, šola, učitelji, učenec Published in DKUM: 07.03.2017; Views: 1987; Downloads: 267 Full text (1,56 MB) |
3. RAZLIKE V TEKMOVALNOSTI OTROK V MESTU IN NA PODEŽELJUJanja Salaj, 2015, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi z naslovom Razlike v tekmovalnosti otrok v mestu in na podeželju sem predstavila odnose med vrstniki, vrstniške skupine in kakšno vlogo imajo vrstniki v življenju otrok in mladostnikov. Opisala sem kako se oblikujejo vrstniške skupine, kateri so kriteriji, ki določajo skupino in kakšni so pozitivni in negativni vplivi vrstnikov. Predstavila sem sociometrično metodo in preučila, kakšna je priljubljenost med vrstniki. Prav tako sem opredelila pojem tekmovalnosti, kakšne so negativne plati tekmovalnosti in kaj so vzroki za tekmovalnost. Definirala sem samopodobo in opisala, kako je samopodoba povezana s tekmovalnostjo. Zabeležila pa sem tudi nekaj primerov tekmovalnih situacij, ki so jih navedli učitelji na različnih šolah. V empiričnem delu naloge sem s pomočjo anketnega vprašalnika zbrala podatke na štirih osnovnih šolah. Pridobila sem podatke o tem, ali učenci menijo, da so tekmovalni in ali se tega, da so tekmovalni sami zavedajo, jih povprašala po mnenju, kdo je bolj tekmovalen ali dekleta ali fantje. Vprašala sem jih tudi ali so opazili tekmovalnost v razredu in v čem so jo opazili. Zanimalo me je, ali jim je pomembno, da so na določenem področju boljši od sošolcev in sošolk in na katerem področju jim je to pomembno (na športnem področju, na področju učnega uspeha, na področju prijateljstva in na področju oblačenja). Zanimalo me je tudi kakšne so reakcije učencev na nova oblačila sošolcev in sošolk, na boljše ocene, na pohvalo učitelja… V raziskavi je sodelovalo 203 učencev. 101 je bilo učencev iz mestne šole (50 deklic in 51 dečkov) in 102 učencev iz podeželske šole (53 deklic in 49 dečkov). Rezultati so pokazali, da je večina učencev tekmovalnih, vendar se jih kar nekaj svoje tekmovalnosti ne zaveda. Ugotovila sem, da obstajajo majhne razlike v tekmovalnosti učencev v mestu in na podeželju, ki so statistično pomembne. Keywords: vrstniki, vrstniški odnosi, vrstniške skupine, tekmovalnost, samopodoba Published in DKUM: 14.01.2016; Views: 1536; Downloads: 253 Full text (932,84 KB) |
4. TEKMOVALNE IN NETEKMOVALNE IGRE PRI POUKU ŠPORTNE VZGOJELjudmila Ana Šekoranja, 2013, undergraduate thesis Abstract: V teoretičnem delu diplomske naloge je predstavljena igra in njen pomen ter vpliv na razvoj otrokovih telesnih in duševnih sposobnosti. Igre so razdeljene glede na otrokov razvoj, glede na skupine, glede na smer ter glede na tekmovalne in netekmovalne igre. Pisala sem o tekmovalnosti ter o njenih pozitivnih in negativnih vplivih na razvoj otroka. V nadaljevanju sem pisala o motivaciji in predstavila različne oblike učenja. Spregovorila sem o tekmovalnem, individualističnem in sodelovalnem učenju.
V empiričnem delu so predstavljeni rezultati eksperimenta, ki je bil izveden na izbranem vzorcu učencev in učenk iz šestih razredov osnovne šole Frana Roša Celje v šolskem letu 2011/2012. V vzorec sta bila vključena dva četrta, dva peta in dva šesta razreda. Sodelovalo je 108 učencev in učenk. Keywords: igra, tekmovalne igre, netekmovalne igre, športne igre, tekmovalnost, učna motivacija, oblike učenja Published in DKUM: 08.01.2014; Views: 2545; Downloads: 279 Full text (2,39 MB) |
5. STRATEŠKE RAZVOJNE SITUACIJE PODJETJA LJUTOMERČAN D.D.Jože Rozman-Klenar, 2011, undergraduate thesis Abstract: Vinogradništvo predstavlja ljudem, ki se s tem ukvarjajo način življenja. Tako je v Sloveniji nastala tradicija pridelave grozdja ter vina. Kultura in krajina, kjer se prideluje vino sta se temu skozi stoletja prilagodili. Žal je v določenih območjih vidno nazadovanje vinogradništva in opuščene prvoklasne vinorodne lege. Vsemu temu je botrovala neizprosna tekmovalnost na vinskem trgu. Veliko je vinarskih podjetij v državi, ki so šibka in bodo šla v roke tujcem, ki bodo ali pa tudi ne obdržali to starodavno slovensko tradicijo kulture vina. Vsekakor bo morala država (pristojne institucije) dodeliti več finančne pozornosti, če se bo še hotela promovirati v tujini z slogani »I FEEL SLOVENIA«, saj je vino del našega turizma. Podjetje, kot je Ljutomerčan d.d. pa bo svojo pot ob umnem vodenju korak za korakom dosegalo strateške trge. S tem se bo regija opomogla, predvsem zasebni vinogradniki, ki ne bodo več imeli težav z prodajo grozdja. Sivi trg z vini se bo izničil in griči se bodo spet veselo obdelovali, kljub višjim pridelovalnim stroškom, ki izhajajo iz narave strmih leg. Keywords: Ljutomerčan d.d., kultura in krajina, vinski trg, turizem, tekmovalnost, strategije Published in DKUM: 02.11.2011; Views: 2024; Downloads: 168 Full text (798,91 KB) |