| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 23
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Tehnologija gradnje Splavarske brvi v Mariboru : diplomsko delo
Aleš Zakošek, 2023, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je opisana gradnja novega mostu za pešce v Mariboru. V ta namen smo se v nadaljevanju omejili predvsem na tehnologijo izvedbe. Opisovali smo materiale, stroje ter delovne vire, uporabljene pri gradnji. Delo smo razdelili na glavne izvedbene faze, kot so potekale pri projektu. Opisovali smo temeljenje, temeljne nastavke, jekleno konstrukcijo, leseno oblogo in na koncu obremenilni test. Ta se je izvedel po končani gradnji in nam pokazal odziv konstrukcije na statične ter dinamične obremenitve. Ugotovili smo, da je načrtovanje projekta močno povezano s tehnologijo izvedbe. Projektne rešitve, predstavljene v diplomskem delu, so pripomogle k lažji, dostopnejši tehnologiji gradnje.
Keywords: Brv, most, organizacija gradbišča, tehnologija gradnje mostu, obremenilni preizkus mostu.
Published in DKUM: 28.09.2023; Views: 622; Downloads: 96
.pdf Full text (4,80 MB)
This document has many files! More...

2.
INFORMACIJSKI MODEL OBJEKTOV SKLADIŠČNIH POVRŠIN NA MORJU V SKLOPU ŠIRITVE LUKE KOPER
Mitja Mulec, 2016, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi je prikazan način izdelave informacijskega modela inženirskega objekta – skrajšano BIM. Gre za primer širitve skladiščnega, kontejnerskega terminala pristanišča v Luki Koper. Predstavljene so osnovne definicije pravilnega informacijskega modela in podrobneje razložena njegova izdelava s programom Allplan podjetja Nemetschek. Širitev skladiščnih površin se izvaja na morju, temu primerna je tehnologija gradnje iz montažnih elementov, ki so v kasnejši fazi monolitizirani. V nalogi je podrobneje opisan proces tehnologije gradnje objekta. Izdelan je prenos IFC formata v program SCIA ter izvedena kontrola pretvorbe konstrukcijskega modela v matematični oz. računski model.
Keywords: informacijsko modeliranje, BIM, IFC, Allplan, Scia, Luka Koper, inženirski objekti, tehnologija gradnje, montažni elementi, prednapeti beton
Published in DKUM: 10.11.2016; Views: 1560; Downloads: 272
.pdf Full text (4,64 MB)

3.
TEHNOLOGIJE GRADNJE PREMOSTITVENIH OBJEKTOV
Nina Oltvanji, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Gradnja premostitvenih objektov je potekala v tesni povezavi z razvojem cest. Obstajajo različne vrste mostov, različni pogoji in zahteve po katerih je treba graditi. V diplomskem delu so opisane vrste mostov, razvrstitev mostov glede na material in različne tehnologije gradnje. Prikazana je inovativna rešitev gradnje viadukta Grobelno nad železniško progo v dvignjeni legi med podporama.
Keywords: tehnologija gradnje, premostitveni objekt, most, viadukt
Published in DKUM: 10.10.2016; Views: 2207; Downloads: 344
.pdf Full text (5,75 MB)

4.
TEHNOLOGIJA GRADNJE ŽELEZNIŠKEGA MOSTU V BRATONCIH
Tamara Golob, 2016, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu je predstavljena rekonstrukcija železniškega mostu v Bratoncih za kategorijo D4. V ta namen smo skozi poglavja o organizaciji gradbišča, o uporabljenih materialih, iz katerih bo zgrajen objekt, o načinu izvedbe ter sami tehnologiji gradnje mostu opisali celovite postopke nadgradnje objekta. Za premoščanje železniškega prometa v času gradnje mostu smo vgradili in predstavili tipski provizorij. Po končani rekonstrukciji je bil opravljen obremenilni preizkus, ki nam je pokazal, kako se konstrukcija odziva na statične in dinamične obremenitve. Bistvenega pomena so vrednosti rezultatov pomikov v sredini mostu pri vožnji lokomotive.
Keywords: železniški most, organizacija gradbišča, materiali, način izvedbe mostu, provizorij, tehnologija gradnje, obremenilni preizkus mostu
Published in DKUM: 28.09.2016; Views: 1445; Downloads: 184
.pdf Full text (9,08 MB)

5.
PREDNOST UPORABE POROBETONA V GRADBENIŠTVU
Vili Ofentavšek, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Doseganje višje energijske učinkovitosti in vizualne atraktivnosti zgradb danes vodi v izbor najrazličnejših naravnih in umetnih materialov, za dosego cilja pa se uporabljajo različni tehnološki postopki. Pri tem prihaja do obremenjevanja okolice in narave. Zato si je potrebno skladno s trajnostnim razvojem prizadevati da imajo stavbe enako bivalno ugodje ob omejeni rabi naravnih virov in čim manjšim negativnim vplivom na okolje skozi celoten življenjski ciklus.
Keywords: gradbeništvo, porobeton, gradbeni material, tehnologija in hitrost gradnje, trajnostna gradnja
Published in DKUM: 19.09.2016; Views: 1187; Downloads: 135
.pdf Full text (6,63 MB)

6.
Tehnologija gradnje in gradbena pogodba Puhovega mosta na Ptuju
Lea Sirc, 2016, diploma project paper

Abstract: V projektni nalogi je predstavljen projekt Most čez Dravo na Ptuju oz. Puhov most. Poudarek je predvsem na tehnologiji gradnje mostu ter na konstrukcijskemu sistemu extradosed bridge. Opisan je tudi potek gradnje s tehnologijo prostokonzolne gradnje s poševnimi zategami ter zasnova objekta. V zadnjem delu je predstavljena gradbena pogodba ter viri, ki jo pravno določajo. Viri so tudi podrobneje obrazloženi (Obligacijski zakonik, Gradbene uzance in FIDIC pravila).
Keywords: Puhov most, tehnologija gradnje, prostokonzolna gradnja s poševnimi zategami, gradbena pogodba, Ključ v roke
Published in DKUM: 12.09.2016; Views: 1611; Downloads: 208
.pdf Full text (2,10 MB)

7.
Inovativne metode pri gradnji mostov po tehnologiji postopnega narivanja
Viktor Markelj, 2016, doctoral dissertation

Abstract: Gradnja betonskih mostov po tehnologiji postopnega narivanja (TPN) je postala zelo priljubljen način gradnje. Glavne prednosti te metode gradnje so neodvisnost od ovire, hitra in varna gradnja, kvaliteta konstrukcije in nenazadnje gospodarnost gradnje. Poleg množice prednosti, pa ima ta način gradnje tudi precej veliko slabost, to so ostri geometrijski robni pogoji. Tehnologija zahteva ustrezno kombinacijo geometrije osi in nivelete. V ostalih geometrijskih pogojih je TPN le pogojno uporabna. Disertacija obravnava inovativne metode na področju vertikalnega odstopanja od teoretične linije, ki omogoča narivanje. Vsebinski del disertacije je razdeljen na tri dele. V prvem delu je opis nekaterih inovativnih konceptov in izboljšav TPN iz avtorjeve lastne prakse. Opisanih je nekaj izvedenih primerov mostov ter inovativnih prijemov pri načrtovanju in izgradnji. Iz baze podatkov 27 izvedenih objektov (projektiranih v avtorjevem podjetju), je napravljena statistična analiza karakterističnih parametrov. V prilogi A je seznam objektov z osnovnimi podatki, ki so služili za analizo. V drugem delu je parametrično obdelano narivanje v vsiljeno geometrijo, po osnovnih principih gradbene mehanike. Metoda predvideva elastičnost konstrukcije, ki jo lahko za določeno neškodljivo mero deformiramo iz oblike, v kateri je bila narejena. Kot vhodni podatki za študijo so vzete konstrukcijske relacije pridobljene iz statistične analize v prvem delu ter analizirane za realne vrednosti niveletnih sprememb za cestne, avtocestne in železniške mostove. V tretjem delu je prikazana nova patentirana metoda doseganja poljubljene nivelete pri TPN s pomočjo pomožne armiranobetonske konstrukcije. Gre za neke vrste začasni podstavek, ki s svojim spodnjim robom ustreza teoretičnim geometrijskim pogojem za narivanje, z zgornjim robom pa oblikuje poljubno željeno niveleto. Prikazani so preizkusi, ki so bili potrebni za potrditev teze o izvedljivosti take pomožne konstrukcije. Na koncu pa je prikazan še praktični primer izvedbe te nove metode na mostu Ada preko Save v Beogradu.
Keywords: gradbene konstrukcije, mostovi, viadukti, tehnologija gradnje, postopno narivanje, prednapeti beton, inovacije, patent, most Ada preko Save v Beogradu, Ponting
Published in DKUM: 30.08.2016; Views: 3436; Downloads: 338
.pdf Full text (17,53 MB)

8.
Tehnologije gradnje premostitvenih objektov na obstoječem železniškem omrežju s povečanjem funkcionalnosti uporabe provizorijev
Ivo Bojc, 2016, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava staranje obstoječe železniške infrastrukture, kjer je potrebno za njeno nemoteno delovanje sprotno obnavljanje (zamenjevanje) dotrajanih premostitvenih objektov na njej. V ta namen so se tekom časa v različnih državah razvile različne tehnologije gradenj, katerih skupni imenovalec je želja po čim manjšem motenju prometa na njej. Zapore prometa se lahko pri tem praviloma merijo samo v urah ali, pri večjih posegih, nekaj dneh. V pomanjkanju pregleda nad temi specifičnimi tehnologijami je v tem delu najprej narejena raziskava vseh omenjenih tehnologij in njihova medsebojna primerjava. Ker nobena od teh tehnologij ni univerzalna, vsaka od teh izkazuje določene prednosti in slabosti v konkretnih pogojih glede na lokacijo in specifične želje investitorjev. Zaradi tega je zelo pomembno, da je nabor možnih tehnologij čim večji, kar omogoča večjo prilagodljivost danim pogojem, in s tem njihovo večjo učinkovitost. Predpostavljamo, da se lahko s kombiniranjem nekaterih od njih ta nabor še nekoliko razširi. Mnoge od navedenih tehnologij uporabljajo provizorije, ki omogočajo odvijanje prometa po tirih nad odprto gradbeno jamo. Ker pa so njihovi razponi omejeni, je omejen tudi prostor pod njimi. Tako smo postavili tezo, da se lahko ta prostor pod provizoriji bolje izkoristi, s čimer bi se lahko pod njimi gradile večje konstrukcije kot do sedaj, tako da bi se povečala tudi funkcionalnost uporabe le-teh. V ta namen je v tem delu razvit nov način podpiranja provizorijev s sestavljivimi montažnimi oporniki, ki koristno širino gradbene jame pod njimi v določenih primerih povečajo, in s tem vplivajo na učinkovitost provizorijev.
Keywords: premostitveni objekti, mostovi, tehnologija gradnje, železniška infrastruktura, dotrajani objekti, ovire v prometu, zapore prometa, stroški ovir, provizoriji, potiskanje s strani, vrivanje konstrukcij, potisne steze, montažna gradnja, montažni opornik, prekladne konstrukcije, podporne konstrukcije, zagatne stene
Published in DKUM: 11.07.2016; Views: 1672; Downloads: 250
.pdf Full text (14,40 MB)

9.
ORGANIZACIJA GRADBIŠČA IN TEHNOLOŠKI PROCESI GRADNJE BETONSKE KONSTRUKCIJE ZA OBJEKT KSEVT V VITANJU
Simon Veličkovič, 2013, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo obravnava organizacijo gradbišča in tehnološke procese gradnje betonske konstrukcije za objekt Kulturno središče evropskih vesoljskih tehnologij – KSEVT v občini Vitanje. V prvem delu smo predstavili lokacijo gradnje in glavne značilnosti objekta. Osrednji del diplomskega dela vsebuje podrobno proučitev pogojev za gradnjo objekta. Prav tako se seznanimo tudi z organizacijo gradbišča skupaj z organizacijsko shemo. KSEVT je v celoti izdelan iz vidnega betona, zato v diplomsko delo vključujemo tudi tehnološke procese grajenja betonske konstrukcije skupaj s tehnologijo opaževanja. V zaključku diplomskega dela predstavimo potek gradnje obravnavanega objekta.
Keywords: gradbeništvo, organizacija gradbišča, tehnološki procesi gradnje betonske konstrukcije, tehnologija opaževanja
Published in DKUM: 15.02.2013; Views: 2334; Downloads: 307
.pdf Full text (12,58 MB)

10.
VRSTE ZVAROV IN TEHNOLOGIJA VARJENJA
Srečko Prša, 2012, undergraduate thesis

Abstract: V diplomski nalogi je opisana zgodovina varjenja v svetu in pri nas. Nadalje je predstavljena zaščitna oprema katero potrebuje varilec za zaščito in varno delo. V delu so opisane oblike mehanskega, kemičnega, električnega in druge oblike varjenja. Predstavljeni so grafični simboli zvarov in pa osnovne oblike preverjanja kakovosti zvarov.
Keywords: zvari, tehnologija varjenja, varjenje, kovinske gradnje, gradbeništvo
Published in DKUM: 24.09.2012; Views: 6082; Downloads: 1302
.pdf Full text (4,01 MB)

Search done in 0.21 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica