1. Tehnologija gradnje Splavarske brvi v Mariboru : diplomsko deloAleš Zakošek, 2023, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je opisana gradnja novega mostu za pešce v Mariboru. V ta namen smo se v nadaljevanju omejili predvsem na tehnologijo izvedbe. Opisovali smo materiale, stroje ter delovne vire, uporabljene pri gradnji. Delo smo razdelili na glavne izvedbene faze, kot so potekale pri projektu. Opisovali smo temeljenje, temeljne nastavke, jekleno konstrukcijo, leseno oblogo in na koncu obremenilni test. Ta se je izvedel po končani gradnji in nam pokazal odziv konstrukcije na statične ter dinamične obremenitve. Ugotovili smo, da je načrtovanje projekta močno povezano s tehnologijo izvedbe. Projektne rešitve, predstavljene v diplomskem delu, so pripomogle k lažji, dostopnejši tehnologiji gradnje. Keywords: Brv, most, organizacija gradbišča, tehnologija gradnje mostu, obremenilni preizkus mostu. Published in DKUM: 28.09.2023; Views: 622; Downloads: 96 Full text (4,80 MB) This document has many files! More... |
2. INFORMACIJSKI MODEL OBJEKTOV SKLADIŠČNIH POVRŠIN NA MORJU V SKLOPU ŠIRITVE LUKE KOPERMitja Mulec, 2016, master's thesis Abstract: V magistrski nalogi je prikazan način izdelave informacijskega modela
inženirskega objekta – skrajšano BIM. Gre za primer širitve skladiščnega,
kontejnerskega terminala pristanišča v Luki Koper. Predstavljene so osnovne
definicije pravilnega informacijskega modela in podrobneje razložena njegova
izdelava s programom Allplan podjetja Nemetschek. Širitev skladiščnih površin se izvaja na morju, temu primerna je tehnologija gradnje iz montažnih elementov, ki so v kasnejši fazi monolitizirani. V nalogi je podrobneje opisan proces tehnologije gradnje objekta. Izdelan je prenos IFC formata v program SCIA ter izvedena kontrola pretvorbe konstrukcijskega modela v matematični oz. računski model. Keywords: informacijsko modeliranje, BIM, IFC, Allplan, Scia, Luka Koper, inženirski objekti, tehnologija gradnje, montažni elementi, prednapeti beton Published in DKUM: 10.11.2016; Views: 1560; Downloads: 272 Full text (4,64 MB) |
3. TEHNOLOGIJE GRADNJE PREMOSTITVENIH OBJEKTOVNina Oltvanji, 2016, undergraduate thesis Abstract: Gradnja premostitvenih objektov je potekala v tesni povezavi z razvojem cest. Obstajajo različne vrste mostov, različni pogoji in zahteve po katerih je treba graditi. V diplomskem delu so opisane vrste mostov, razvrstitev mostov glede na material in različne tehnologije gradnje. Prikazana je inovativna rešitev gradnje viadukta Grobelno nad železniško progo v dvignjeni legi med podporama. Keywords: tehnologija gradnje, premostitveni objekt, most, viadukt Published in DKUM: 10.10.2016; Views: 2207; Downloads: 344 Full text (5,75 MB) |
4. TEHNOLOGIJA GRADNJE ŽELEZNIŠKEGA MOSTU V BRATONCIHTamara Golob, 2016, undergraduate thesis Abstract: V diplomskem delu je predstavljena rekonstrukcija železniškega mostu v Bratoncih za kategorijo D4. V ta namen smo skozi poglavja o organizaciji gradbišča, o uporabljenih materialih, iz katerih bo zgrajen objekt, o načinu izvedbe ter sami tehnologiji gradnje mostu opisali celovite postopke nadgradnje objekta. Za premoščanje železniškega prometa v času gradnje mostu smo vgradili in predstavili tipski provizorij. Po končani rekonstrukciji je bil opravljen obremenilni preizkus, ki nam je pokazal, kako se konstrukcija odziva na statične in dinamične obremenitve. Bistvenega pomena so vrednosti rezultatov pomikov v sredini mostu pri vožnji lokomotive. Keywords: železniški most, organizacija gradbišča, materiali, način izvedbe mostu, provizorij, tehnologija gradnje, obremenilni preizkus mostu Published in DKUM: 28.09.2016; Views: 1445; Downloads: 184 Full text (9,08 MB) |
5. |
6. |
7. Inovativne metode pri gradnji mostov po tehnologiji postopnega narivanjaViktor Markelj, 2016, doctoral dissertation Abstract: Gradnja betonskih mostov po tehnologiji postopnega narivanja (TPN) je postala zelo priljubljen način gradnje. Glavne prednosti te metode gradnje so neodvisnost od ovire, hitra in varna gradnja, kvaliteta konstrukcije in nenazadnje gospodarnost gradnje. Poleg množice prednosti, pa ima ta način gradnje tudi precej veliko slabost, to so ostri geometrijski robni pogoji. Tehnologija zahteva ustrezno kombinacijo geometrije osi in nivelete. V ostalih geometrijskih pogojih je TPN le pogojno uporabna.
Disertacija obravnava inovativne metode na področju vertikalnega odstopanja od teoretične linije, ki omogoča narivanje. Vsebinski del disertacije je razdeljen na tri dele.
V prvem delu je opis nekaterih inovativnih konceptov in izboljšav TPN iz avtorjeve lastne prakse. Opisanih je nekaj izvedenih primerov mostov ter inovativnih prijemov pri načrtovanju in izgradnji. Iz baze podatkov 27 izvedenih objektov (projektiranih v avtorjevem podjetju), je napravljena statistična analiza karakterističnih parametrov. V prilogi A je seznam objektov z osnovnimi podatki, ki so služili za analizo.
V drugem delu je parametrično obdelano narivanje v vsiljeno geometrijo, po osnovnih principih gradbene mehanike. Metoda predvideva elastičnost konstrukcije, ki jo lahko za določeno neškodljivo mero deformiramo iz oblike, v kateri je bila narejena. Kot vhodni podatki za študijo so vzete konstrukcijske relacije pridobljene iz statistične analize v prvem delu ter analizirane za realne vrednosti niveletnih sprememb za cestne, avtocestne in železniške mostove.
V tretjem delu je prikazana nova patentirana metoda doseganja poljubljene nivelete pri TPN s pomočjo pomožne armiranobetonske konstrukcije. Gre za neke vrste začasni podstavek, ki s svojim spodnjim robom ustreza teoretičnim geometrijskim pogojem za narivanje, z zgornjim robom pa oblikuje poljubno željeno niveleto. Prikazani so preizkusi, ki so bili potrebni za potrditev teze o izvedljivosti take pomožne konstrukcije. Na koncu pa je prikazan še praktični primer izvedbe te nove metode na mostu Ada preko Save v Beogradu. Keywords: gradbene konstrukcije, mostovi, viadukti, tehnologija gradnje, postopno narivanje, prednapeti beton, inovacije, patent, most Ada preko Save v Beogradu, Ponting Published in DKUM: 30.08.2016; Views: 3436; Downloads: 338 Full text (17,53 MB) |
8. Tehnologije gradnje premostitvenih objektov na obstoječem železniškem omrežju s povečanjem funkcionalnosti uporabe provizorijevIvo Bojc, 2016, master's thesis Abstract: Magistrsko delo obravnava staranje obstoječe železniške infrastrukture, kjer je potrebno za njeno nemoteno delovanje sprotno obnavljanje (zamenjevanje) dotrajanih premostitvenih objektov na njej. V ta namen so se tekom časa v različnih državah razvile različne tehnologije gradenj, katerih skupni imenovalec je želja po čim manjšem motenju prometa na njej. Zapore prometa se lahko pri tem praviloma merijo samo v urah ali, pri večjih posegih, nekaj dneh. V pomanjkanju pregleda nad temi specifičnimi tehnologijami je v tem delu najprej narejena raziskava vseh omenjenih tehnologij in njihova medsebojna primerjava.
Ker nobena od teh tehnologij ni univerzalna, vsaka od teh izkazuje določene prednosti in slabosti v konkretnih pogojih glede na lokacijo in specifične želje investitorjev. Zaradi tega je zelo pomembno, da je nabor možnih tehnologij čim večji, kar omogoča večjo prilagodljivost danim pogojem, in s tem njihovo večjo učinkovitost. Predpostavljamo, da se lahko s kombiniranjem nekaterih od njih ta nabor še nekoliko razširi.
Mnoge od navedenih tehnologij uporabljajo provizorije, ki omogočajo odvijanje prometa po tirih nad odprto gradbeno jamo. Ker pa so njihovi razponi omejeni, je omejen tudi prostor pod njimi. Tako smo postavili tezo, da se lahko ta prostor pod provizoriji bolje izkoristi, s čimer bi se lahko pod njimi gradile večje konstrukcije kot do sedaj, tako da bi se povečala tudi funkcionalnost uporabe le-teh. V ta namen je v tem delu razvit nov način podpiranja provizorijev s sestavljivimi montažnimi oporniki, ki koristno širino gradbene jame pod njimi v določenih primerih povečajo, in s tem vplivajo na učinkovitost provizorijev. Keywords: premostitveni objekti, mostovi, tehnologija gradnje, železniška infrastruktura, dotrajani objekti, ovire v prometu, zapore prometa, stroški ovir, provizoriji, potiskanje s strani, vrivanje konstrukcij, potisne steze, montažna gradnja, montažni opornik, prekladne konstrukcije, podporne konstrukcije, zagatne stene Published in DKUM: 11.07.2016; Views: 1672; Downloads: 250 Full text (14,40 MB) |
9. |
10. |