1.
Tržna moč ameriških tehnoloških koncernovGregor Miklavčič, 2019, undergraduate thesis
Abstract: Na tehnološkem področju pet največjih podjetij označuje strukturne, vedenjske in organizacijske vzorce, ki odstopajo od konkurenčnega okolja. Nosilci ekonomske politike in mnogi potrošniki se zato pritožujejo nad velikimi tehnološkimi korporacijami, ki imajo veliko tržno moč, povzročajo odvisnost, cenzurirajo svobodo govora in ne plačujejo uporabnikom za trženje njihovih podatkov. Toda če bi porabniki imeli dobre alternative bi mogoče zamenjali platformo, če bi podjetje ponujalo slabe izdelke ali storitve. Vendar v večini primerov porabniki nimajo dovolj dobrih alternativ. Tehnološka podjetja imajo tako zaradi učinka omrežij izrazito prednost pred konkurenti. Facebook bi bil dolgočasen, če bi imel majhno število uporabnikov. Google bi bil neuporaben, če bi se spletna mesta izločila iz indeksnih storitev. Amazon bi izgubil precejšnjo moč, če bi prodajalci zavrnili sodelovanje in ne bi prodajali svojih izdelkov na njegovi platformi. Zato se vse pogosteje pojavlja vprašanje, kako uspešno regulirati sodobna tehnološka podjetja. V diplomskem delu obravnavamo nekatere regulacijske rešitve, ki jih razumemo kot poskus zagotavljanja zadostne konkurence v tehnološkem sektorju.
Keywords: Tržna moč, tržna dominanca, tehnološki giganti, regulacija.
Published in DKUM: 12.12.2019; Views: 1261; Downloads: 87
Full text (1,40 MB)