| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 540
First pagePrevious page12345678910Next pageLast page
1.
Postopoma do dinamične igre v fazi napada
Nejc Jan Matis, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu sem poskušal zajeti celoten koncept, kako postopoma razviti dinamično igro v fazi napada. Želel sem ugotoviti kateri faktorji vplivajo na dinamiko. Poleg tega sem želel ugotoviti, če obstajajo razlike v dinamični igri med ekipami iz najboljši nogometnih lig. Moj namen je bil narediti analizo iz pridobljenih statističnih podatkov v sezoni 2019/20, in sicer v prvi angleški, italijanski, nemški in španski ligi. V nadaljevanju sem opisal kako postopoma razvijamo dinamično tehniko in katere vaje so najbolj primerne. Nato sem navedel opis taktičnih elementov, ki so v fazi napada pomembni. Fazo napada sem opisal postopoma, sprva sem opisal prehod iz obrambe v napad in vse skupaj zaključil z zaključkom napada.
Keywords: motorične sposobnosti, dinamična tehnika, faza napada in taktika.
Published: 05.02.2021; Views: 43; Downloads: 4
.pdf Full text (2,25 MB)

2.
Tehniško ustvarjanje in uporaba naravnih materialov v predšolskem obdobju na območju Savinjske regije
Anja Črešnar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Tehniško ustvarjanje in uporaba naravnih materialov v predšolskem obdobju na območju Savinjske regije je sestavljeno iz teoretičnega in empiričnega dela. Teoretični del smo razdelili na 4 sklope, in sicer na: psihološki, pedagoško-didaktični, tehniško-tehnološki in geografski sklop. V prvem sklopu smo opisali razvoj predšolskega otroka, razvojna področja, vpliv tehnike in tehnologije na otrokov razvoj in igro kot sredstvo za spoznavanje tehniške ustvarjalnosti. V drugem sklopu smo predstavili kurikuluma za vrtce in tehnično vzgojo, tehniško ustvarjanje, vlogo vzgojitelja v procesu tehniškega ustvarjanja, orodja in pripomočke ter naravne materiale pri tehniškem ustvarjanju. V tehniško-tehnološkem sklopu smo opisali strategije tehnike in tehnologije. V zadnjem, geografskem sklopu pa smo predstavili Savinjsko regijo in vrtce, ki so sodelovali v empiričnem delu. V slednjem smo predstavili rezultate raziskave, s pomočjo katerih smo ugotavljali, ali je v vrtcu prisotno načrtovano tehniško ustvarjanje in kaj vse uporabljajo pri tehniškem ustvarjanju. Pri tem smo ugotavljali tudi, ali v vrtcu uporabljajo naravne materiale in kaj iz njih izdelujejo, saj so nam ti materiali dobro poznani in lahko dostopni. Ugotovili smo, da je v vrtcu prisotno načrtovano tehniško ustvarjanje, vendar v manjšem obsegu in da pri tem uporabljajo naravne materiale, ki si jih v večini naberejo sami. Okolice vrtcev so polne različnih kotičkov, kjer lahko strokovni delavci z otroki najdejo različne naravne materiale.
Keywords: Tehniško ustvarjanje, tehnika, vrtec, naravni materiali, Savinjska regija
Published: 21.01.2021; Views: 64; Downloads: 14
.pdf Full text (3,02 MB)

3.
60 let študija tehnike v Mariboru
2021

Abstract: Publikacija 60 let študija tehnike v Mariboru opisuje razvoj Fakultete za elektrotehniko, računalništvo in informatiko; Fakultete za gradbeništvo, prometno inženirstvo in arhitekturo; Fakultete za kemijo in kemijsko tehnologijo ter Fakultete za strojništvo. Vsebina publikacije nas vodi skozi pregled zgodovine in pomembenjših mejnikov od vpisa prvega študenta do ločitve fakultet oz. ustanovitve štirih novih fakultet. Sledi predstavitev vsake fakultete z nagovorom dekana oz. dekanice in pomembenjšimi dosežki v zadnjih letih. V zadnjem poglavju se publikacija posveča razvoju in opisu delovanja Knjižnice tehniških fakultet.
Keywords: visoko šolstvo, univerza, zgodovinski pregled, razvoj, tehnika, študij, inženirstvo
Published: 15.01.2021; Views: 26; Downloads: 26
URL Link to file

4.
Organizacija in program dela "nogometne šole Zavrč - Cirkulane"
Mihael Leskovar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu z naslovom Organizacija in program dela nogometne šole Zavrč-Cirkulane smo se osredotočili na predlog nove organiziranosti nogometne šole in program dela tehnike in taktike po mesecih za posamezno selekcijo. Opisali smo razvojne značilnosti otrok po starostnih obdobjih in predstavili osnovne ter nogometne motorične sposobnosti. Dodali smo tudi dejavnike, ki predstavljajo kriterij uspešnosti nogometaša v nogometni igri. Pred predlogom nove organiziranosti smo naredili analizo trenutnega stanja, v kateri smo predstavili trenutne selekcije, strokovni kader, materialne pogoje in načine financiranja nogometnega kluba. Pri novi organiziranosti nogometne šole pa smo predstavili novi predlagani organigram društva, načrtovano število selekcij in strokovnega kadra ter predvidene izboljšave infrastrukture in materialnih pogojev za treniranje. Opisali smo tudi način, na katerega bi pridobivali nove člane nogometne šole in izvedli selekcioniranje. Pred izdelavo programa dela po mesecih za selekcije od U-7 do U-15 in napotkov za trening starejših selekcij, ki jih v prihodnje načrtujemo, smo opisali še metodiko poučevanja, ki jo mora vsak trener dobro poznati, da jo lahko uporabi pri svojem delu. Prav tako smo na področju tehnike in taktike predstavili metodično lestvico in metode, ki jih trenerji upoštevajo pri učenju. Za posamezne selekcije smo opisali tudi razvoj motoričnih in funkcionalnih sposobnosti ter obdobja, ki so najučinkovitejša za razvoj le-teh. Namen diplomskega dela je izboljšati organizacijo dela za vse mlajše selekcije v klubu in pripraviti učni načrt za delo z mladimi nogometaši, natančneje člani nogometne šole Zavrč–Cirkulane za vse selekcije do vključno U-15, ter s tem pomagati pri ustanovitvi nogometne šole.
Keywords: nogometna šola, tehnika, taktika, motorično-funkcionalne sposobnosti, program dela po mesecih
Published: 11.01.2021; Views: 78; Downloads: 3
.pdf Full text (885,82 KB)

5.
6.
Ustvarjalnost in dejavnosti otroka v 2. starostnem obdobju na področju narave in tehnike v Vrtcu Velenje
Saša Zamernik, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo smo razdelili na teoretični, empirični in praktični del. Teoretični del smo razčlenili po sklopih, in sicer na pedagoški, didaktični, psihološki in geografski sklop. V pedagoškem sklopu smo najprej opredelili ustvarjalnost, vlogo vzgojitelja v predšolskem obdobju ter vlogo vzgojitelja pri načrtovanju dejavnosti iz področja narave in tehnike. Z didaktičnim sklopom smo spoznavali naravne materiale iz področja narave ter sredstva in orodja iz področja tehnike. Psihološki sklop smo namenili pomenu in vplivu področja narave in tehnike na otrokov razvoj. V geografskem sklopu pa smo predstavili mestno občino Velenje, njene naravnogeografske značilnosti in na koncu vzgojno-izobraževalni zavod Vrtec Velenje. Z empiričnim delom naloge, pridobljeno analizo spodbujanja ustvarjalnosti in načrtovanja dejavnosti na področju narave in tehnike, ugotavljamo, da je vzgojiteljicam v Vrtcu Velenje bližje področje narave kot pa tehnike, kar se odraža tudi pri načrtovanju dejavnosti. Glede na ugotovitve empiričnega dela smo v praktičnem delu načrtovali in izvedli različne dejavnosti za otroke 2. starostnega obdobja v povezavi naravoslovja in tehnike. V praktičnem delu sem pri načrtovanju in izvajanju aktivno sodelovala, s tem pa sem želela vzgojitelje spodbuditi k večjemu načrtovanju in izvajanju teh dveh področij.
Keywords: ustvarjalnost, predšolsko obdobje, naravoslovje in tehnika, načrtovanje dela, Velenje
Published: 16.12.2020; Views: 40; Downloads: 12
.pdf Full text (2,86 MB)

7.
Naravoslovna učilnica na prostem kot prostor za izvajanje naravoslovno – tehničnih vsebin na razredni stopnji
Tamara Goričan, 2020, master's thesis

Abstract: Želja po vedenju uporabnosti naravoslovne učilnice na prostem je nastala iz zanimanja po raziskovanju drugačnih pristopov k učenju in uporabnosti izkustvenega učenja, ki je pomemben del otrokovega učnega procesa. Čeprav je teorija o izkustvenem učenju že zelo stara, šele danes lahko vidimo njene vplive v našem šolstvu. Generacije učiteljev se menjajo in z vsakim letom pride nova oseba in nove ideje v šolski okoliš. Izkustveno učenje postaja pomembna komponenta pri sestavljanju znanja učencev in posledično odgovornosti učiteljev. Naše zaključno delo je sestavljeno pretežno iz dveh glavnih delov, kot sta teoretični in empirični, na koncu pa manj obsežnejši praktični del. Teoretičnega dela smo se lotili obširno in zapisali trditve, ki so do sedaj že bile ugotovljene na podlagi izkustvenega učenja in učenja na prostem v naravoslovni učilnici. Pojasnili smo pomembne učinke, ki jih imata narava in okolje na otroka, na njegov razvoj, tako psihičen kot fizičen. Poglobili smo se v naš učni načrt dveh predmetov, spoznavanja okolja ter naravoslovja in tehnike. Pregledali navedene vsebine in jih skušali umestiti in primerjati z uporabo le- teh v naravoslovni učilnici na prostem. Da bi dobili potrditve navedene teorije, smo si v empiričnem delu zastavili kar nekaj raziskovalnih vprašanj, o odnosu učiteljev in učencev do uporabe naravoslovne učilnice na prostem pri predmetih spoznavanje okolja ter naravoslovja in tehnike. S pridobljenimi rezultati preko anketnega vprašalnika smo nato odgovorili na naša raziskovalna vprašanja, ki so podala vpogled v uporabnost naravoslovne učilnice na prostem in izkustvenega učenja.
Keywords: razredna stopnja, izkustveno učenje, naravoslovna učilnica na prostem, spoznavanje okolja, naravoslovje in tehnika
Published: 25.11.2020; Views: 131; Downloads: 23
.pdf Full text (2,17 MB)

8.
Poučevanje tehnike in tehnologije na daljavo
Katja Krecenbaher Mernik, 2020, master's thesis

Abstract: V letošnjem šolskem letu so se na področju izobraževanja dogajale velike spremembe zaradi širjenja covid-19 in zaprtja vseh izobraževalnih ustanov v mesecu marcu. Poučevanje se je nenadoma začelo izvajati na daljavo in marsikatere ustanove in njihovi zaposleni so se morali hitro seznaniti z nepoznano situacijo ter prilagoditi način dela. Poučevanje na daljavo zajema sinhrono in asinhrono poučevanje, ključno pri tem pa je, da sta učitelj in učenec pri delu prostorsko ločena. Tudi pri poučevanju tehnike in tehnologije so se morali učitelji poslužiti drugačnih metod in oblik dela. V opravljeni raziskavi smo naredili pregled in analizo poučevanja tehnike in tehnologije na daljavo. Vprašalnik je zajemal več sklopov vprašanj, ki so raziskovali uporabljene oblike poučevanja, mnenje o uporabnosti in enostavnosti uporabe raznih spletnih pripomočkov, odnos učiteljev do uporabe takšnih pripomočkov, namero za nadaljnje vključevanje takšnih oblik poučevanja ter primere dobrih praks pri poučevanju na daljavo. Raziskava je pokazala, da so učitelji večinoma uporabljali asinhrono obliko poučevanja na daljavo ter da se je pogostost uporabe določenih oblik poučevanja spremenila. Nekaterim je bila izkušnja težavna, večina učiteljev pa meni, da je bila izkušnja kljub temu poučna. Spletni pripomočki se jim zdijo uporabni in za delo prijetni.
Keywords: covid-19, izobraževanje, tehnika in tehnologija, poučevanje na daljavo
Published: 04.11.2020; Views: 186; Downloads: 146
.pdf Full text (3,65 MB)

9.
Uporaba delovnih gradiv v 2. starostnem obdobju v vrtcih občine Velenje
Nina Koren, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Uporaba delovnih gradiv v 2. starostnem obdobju v vrtcih občine Velenje je sestavljeno iz teoretičnega, empiričnega in praktičnega dela. Teoretični del smo razdelili na tri sklope. V psihološkem sklopu smo predstavili Piagetovo fazo intuitivne inteligence in fazo konkretno intelektualnih operacij, dejavnike razvoja in možnosti za tehnične dejavnosti v posameznih razvojnih obdobjih. V tehnično-tehnološkem sklopu smo podrobneje opisali delovna gradiva: papir, les, umetne mase in kovine. V zadnjem, didaktičnem, sklopu smo zajeli opis delovne, konstrukcijske in projektne naloge ter vsebino in cilje tehnično-tehnološke vzgoje v vrtcu. V empiričnem delu so predstavljeni rezultati, pridobljeni z empirično raziskavo. Podatke smo pridobili s pomočjo ankete za vzgojitelje in vzgojiteljice Vrtca Velenje. V raziskavi je sodelovalo 28 vzgojiteljev in vzgojiteljic iz drugega starostnega obdobja. Ugotovili smo, da vzgojitelji le enkrat do dvakrat tedensko obravnavajo tehnično-tehnološke vsebine. Najpogosteje z otroki spoznavajo in ustvarjajo z delovnimi gradivi papir in les, redkeje ustvarjajo z umetnimi masami, skoraj nikoli pa ne posegajo po kovinah. Izhajajoč iz ugotovitev empiričnega dela, smo v praktičnem delu predstavili izdelke iz različnih delovnih gradiv (papir, les, umetne snovi in kovine) za predšolske otroke drugega starostnega obdobja. Pri vsakem izdelku so navedeni potrebni materiali, pripomočki in orodja, podroben potek izdelave izdelka s slikovnimi ponazoritvami ter ključni elementi varnosti pri delu.
Keywords: Predšolska vzgoja, vzgojitelj, tehnika in tehnologija, delovna gradiva, praktični izdelki.
Published: 17.09.2020; Views: 170; Downloads: 44
.pdf Full text (1,55 MB)

10.
Vpliv tehnike plavanja na stanje hitrih plavalnih disciplin
Peter Mankoč, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Plavanje je dolgoletni olimpijski šport, ki se stalno razvija. Slovensko plavanje je v mednarodni plavalni areni doseglo veliko rezultatskih uspehov, do največjih je prišlo v prvem desetletju tega tisočletja. Velika večina uspehov je bila dosežena v sprinterskih disciplinah. V zadnjem desetletju je število rezultatskih uspehov močno upadlo. Edina disciplina, ki je ostala mednarodno konkurenčna, je bila 50 metrov prsno. Razširjenost vrha slovenskega plavanja, ki bi konkuriral, je usahnil na posameznika/posameznico. V diplomski nalogi ugotavljamo stanje slovenskega plavanja in iščemo razloge, zakaj slovensko plavanje ni konkurenčno v hitrih disciplinah. Ali je razlog infrastruktura, usmerjenost trenerjev ali pomanjkljivo tehnično znanje plavalk in plavalcev? Zato da bi lahko prišlo do sprememb, moramo vedeti, kaj je razlog za nastalo situacijo.
Keywords: plavanje, tehnika, plavalni elementi, podvodno plavanje
Published: 13.08.2020; Views: 127; Downloads: 36
.pdf Full text (2,31 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica