| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 55
First pagePrevious page123456Next pageLast page
1.
UPORABA TEMELJNE ANALIZE NA DEVIZNEM TRGU
Mitja Perko, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Temeljna analiza predstavlja instrumentarij, s katerim poskušamo razložiti številne premike v gibanju deviznega tečaja skozi daljše obdobje. Takšen instrumentarij lahko uporabimo tudi za ugotavljanje gibanja tečaja v prihodnosti — za napovedovanje. V splošnem je temeljna analiza skupek različnih teorij, ki vsaka po svoje opisujejo, kako se devizni tečaj v nekem trenutku izoblikuje. Za dobro napoved je potrebno uporabiti čim večje število teorij, ki jih vključuje temeljna analiza; le tako se lahko izognemo situaciji, kjer bi ob uporabi samo ene teorije, temeljna analiza podala manj kvalitetne napovedi. Priporočena je tudi uporaba analize pri napovedovanju na dolgi rok, saj zaradi različnih razlogov odnosi med ekonomskimi spremenljivkami in tečajem potrebujejo čas, preden se povezava nedvoumno pokaže. Kot rezultat naše sprotne analize tečaja evro/dolar tekom diplomskega dela lahko zaključimo, da večina teorij, ki so del temeljne analize, kaže na bodočo depreciacijo evra proti ameriškemu dolarju.
Keywords: devizni trg, devizni tečaj, temeljna analiza, fundamentalna analiza, napovedovanje, pariteta kupne moči, mednarodni Fisherjev efekt, določanje deviznega tečaja, monetarni pristop, trgovinski pristop, fiskalna politika, proračun, evro, dolar, jen
Published: 10.03.2021; Views: 112; Downloads: 0
This document has many files! More...

2.
ANALIZA MOTIVACIJE NA PLAVALNEM TEČAJU V OSNOVNI ŠOLI
Kristina Kaube, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu smo analizirali motiviranost otrok pri plavalnem tečaju. Namen diplomskega dela je bil ugotoviti koliko in kako so otroci na plavalnih tečajih motivirani. Poleg tega smo skušali ugotoviti, kaj bi lahko naredili za večjo motiviranost otrok na plavalnih tečajih. V raziskavo je bilo vključenih 115 otrok, starih od 8 do 9 let. Podatke smo zbirali z anketnim vprašalnikom, s katerim smo izračunali osnovne statistične pokazatelje. Velika večina anketiranih otrok ima zelo rada plavanje in so se radi udeležili plavalnega tečaja, saj jih to sprosti in izboljša se njihova samozavest. Najbolj jih motivira želja po samemu sebi dokazati, da zmorejo, kar je vrsta notranje motivacije. Najmanj pa jih motivira želja drugim dokazati, da zmorejo. Za večjo motiviranost otrok pa bi lahko v plavalne tečaje dodali več igre in pa tekmovanja, ki pa bi moralo biti naravnano tako, da se tekmuje zato, da se izboljša lasten rezultat in se napreduje.
Keywords: motivacija, vrste motivacije, plavanje, plavalni tečaj, učenje plavanja.
Published: 21.12.2020; Views: 98; Downloads: 12
.pdf Full text (1,18 MB)

3.
Veljavnost paritete kupne moči analiza primera češke republike
Klemen Rakovič, 2020, master's thesis

Abstract: V delu preverjamo veljavnost paritete kupne moči (PPP) na primeru Češke republike. Dokazati poskušamo, da teorija PPP drži ne le za eden bazni devizni tečaj, ampak tudi druge tečaje, ki zajemajo valute največjih trgovinskih partneric analizirane države. V prvih poglavjih dela so podrobno prikazani devizno-tečajni režim Češke republike, njeni makroekonomski kazalniki in gospodarsko sodelovanje z drugimi državami. Na podlagi nominalnih deviznih tečajev in indeksov cen smo izračunali realne devizne tečaje češke krone s sedmimi drugimi valutami. Iz teh tečajev smo opravili izračun nominalnega in realnega efektivnega deviznega tečaja. Empirično analizo smo začeli s preverjanjem stacionarnosti sedmih realnih deviznih tečajev in realnega efektivnega deviznega tečaja, za kar smo uporabili ADF test. V drugem delu empirične analize smo preverjali prisotnost kointegracije med nominalnimi deviznimi tečaji in cenovnimi indeksi gospodarstev analiziranih valut. Uporabili smo Johansenov test kointegracije, ocenili koeficiente modela VECM in vpeljali omejitve proporcionalnosti ter simetričnosti koeficientov. Končni rezultati nakazujejo na veljavnost relativne PPP za tečaje CZK/EUR, CZK/PLN, CZK/GBP in CZK/USD, tečaje CZK/CNY, CZK/HUF ter CZK/RUB, končni rezultati nakazujejo na neveljavnost PPP, čeprav smo za vseh sedem deviznih tečajev potrdili obstoj vsaj enega kointegracijskega vektorja.
Keywords: PPP, Češka republika, stacionarnost, kointegracija, devizni tečaj
Published: 10.12.2020; Views: 183; Downloads: 25
.pdf Full text (2,32 MB)

4.
Deviznotečajni sistem in gibanje deviznega tečaja na Madžarskem in na Hrvaškem
David Bohar, 2020, undergraduate thesis

Abstract: Vse večja vpletonost majhnih odprtih gospodarstev, ki sodelujejo v globalni trgovini, je postalo poznavanje in spremljanje deviznega tečaja držav zelo pomemben dejavnik. Ko spoznamo osnove deviznega tečaja lahko razumemo vzroke za spremembe oziroma nihanja. Vsaka država si je svojo politiko deviznega tečaja oziroma deviznotečajni sistem prilagodila glede na svoje stanje v državi, oziroma, ga je prilagodila tako, da je v največjem interesu domačega gospodarstva. Analiza deviznotečajnih sistemov in gibanje različnih deviznih tečajev, nam je pokazala jasnejšo sliko o dogajanju na deviznih trgih in o konkurenčnosti posamezne države, ki jo spremljamo spozi realni efektivni devizni tečaj nacionalne valute. Analize so nam pokazale različne dejavnike in njihove prepletenosti pri vplivu na devizni tečaj. Za lažjo predstavo, smo v delu diplomskega projekta uporabili grafe oziroma slikovne prikaze in primerjave gibanje deviznih tečajev posamezne valute, ter komentarje opremili z dejstvi oziroma vzroki za nihanje deviznih tečajev.
Keywords: Devizni tečaj, konkurenčnost, deviznotečajni sistem, teorije deviznega tečaja, spremembe deviznega tečaja
Published: 02.12.2020; Views: 125; Downloads: 40
.pdf Full text (774,53 KB)

5.
Optimizacija konfiguratorja vzmeti za tečaje v gospodinjskih aparatih
Nejc Zalokar, 2020, master's thesis

Abstract: V magistrski nalogi bom predstavil optimizacijski problem, katerega smo do sedaj reševali s pomočjo Excel tabela, saj sem sodeloval pri razvoju nove generacije tečajev oz. kinematične komponente za kuhalne aparate. Optimizacijo smo izvedli z genetskimi algoritmi, ki so namenjeni reševanju obsežnih optimizacijskih problemov. Sama naloga je razdeljena na dva dela. V prvem delu je predstavljen tečaj, kako deluje in njegov namen. Nato sem se osredotočil na dva algoritma, ki sem ju sestavil, in rezultate, ki jih je algoritem izračunal. Drugi del naloge je bil namenjen dimenzioniranju vzmeti. Od vseh znanih vzmeti sem se poglobil v vijačne vzmeti, ki jih tudi uporabljamo. Dodal sem preračun vijačne vzmeti, ki sem ga implementiral v program. Ta nam služi za hitro oceno karakteristike vzmeti, ki smo jo določili s pomočjo genetskega algoritma. Algoritem ki sem ga izdelal dobro rešuje optimizacijski problem, in je hkrati univerzalen, kar pomeni, da nam bo dobro služil tudi pri drugih generacijah tečajev. Preračun vzmeti nam daje dobro oceno, ali bo vzmet sploh mogoče izdelati hkrati pa oceno ali bo delovanje povzročalo težave.
Keywords: kinematična komponenta, kuhalni aparati, optimizacija, vzmet, tečaj
Published: 11.11.2020; Views: 152; Downloads: 26
.pdf Full text (1,44 MB)

6.
Trdnostna analiza tečaja za bolniške postelje
Kristjan Fridrih, 2020, undergraduate thesis

Abstract: V sodelovanju s podjetjem Aluminium Kety Emmi d. o. o. je bila z metodo končnih elementov analizirana nosilnost tečaja za bolniške postelje, ter izvedena primerjava predhodnega in izboljšanega tečaja. Z računalniškimi simulacijami, je bilo mogoče določiti kot naslonjala, pri katerem je bil tečaj najbolj obremenjen in pa dokazati, da lahko izboljšan tečaj prenese večje obremenitve kot predhodni. Prav tako je bilo mogoče v primeru izboljšanega tečaja uporabiti material z nižjimi trdnostnimi lastnostmi, saj je izboljšan tečaj prenašal višje obremenitve od zahtevanih.
Keywords: bolniška postelja, tečaj, trdnostna analiza, računalniške simulacije, metoda končnih elementov
Published: 08.09.2020; Views: 193; Downloads: 34
.pdf Full text (3,61 MB)
This document has many files! More...

7.
Nivo znanja temeljnih postopkov oživljanja z uporabo avtomatskega eksternega defibrilatorja pri laikih pred in po 2 - urnem izobraževanju
Andrej Rihtar, 2019, master's thesis

Abstract: Zunaj bolnišnični srčni zastoj predstavlja vodilni vzrok umrljivosti v svetu. Ker je uspešnost preživetja in prognoza pri bolniku odvisna predvsem od zgodnjega začetka oživljanja ter defibrilacije, pri tem pomembno vlogo odigrajo mimoidoči, ki so priča srčnemu zastoju. S svojim znanjem ter hitrim in ustreznim posredovanjem lahko tako rešijo življenje in pripomorejo k čim ugodnejšemu nevrološkemu izidu. Izvedena je bila kvantitativna metoda z uporabo standardiziranega vprašalnika in ocenjevalnega protokola. Z vprašalnikom smo ocenili znanje tečajnikov pred tečajem, nato izvedli 2-urni tečaj za tem pa, z ocenjevalnim protokolom, ocenili pridobljeno znanje na Laerdal lutki. Kvantitativne rezultate smo predstavili z grafi in tabelami, hipoteze pa potrdili z uporabo Mann-Whitneyevega U testa ter Spearmanovo korelacijo. Povprečni rezultat pisnega preizkusa predznanja vseh tečajnikov je bil 77,7 %, praktičnega preizkusa po tečaju pa 88,5 %. Tečajniki, ki imajo v družini nekoga z zdravstveno izobrazbo, so pred tečajem dosegli, v povprečju, 82,3 % in po tečaju 92 % uspeh, ostali 75,1 % pred in 87,30 % uspeh po tečaju. Uspešnost pred in po tečaju se je izkazala za odvisno od števila predhodno opravljenih tečajev. Diskusija in zaključek: kvalitetni tečaji nedvomno pripomorejo k boljšemu znanju in večji samozavesti laikov pri izvajanju TPO. Redna in usmerjena izobraževanja so pogoj za pogostejšo uporabo javno dostopnih defibrilatorjev in pravilno ter kvalitetno izvedbo TPO ob srčnem zastoju.
Keywords: tečaj, srčni zastoj, laiki, pristopni čas, ventrikularna fibrilacija, ventrikularna tahikardija brez pulza.
Published: 24.12.2019; Views: 626; Downloads: 86
.pdf Full text (1,16 MB)

8.
Vpliv motoričnih sposobnosti na uspešnost pri učenju alpskega smučanja
Metka Rezec, 2018, undergraduate thesis

Abstract: Diplomsko delo z naslovom Vpliv motoričnih sposobnosti na uspešnost pri učenju alpskega smučanja je razdeljeno na teoretični in empirični del. Cilj diplomskega dela je ugotoviti, kako učenci 5. razreda v okviru šole v naravi napredujejo pri učenju alpskega smučanja na smučarskem tečaju glede na motorične sposobnosti. V teoretičnem delu smo predstavili in podrobneje opisali motorične sposobnosti in njihove splošne delitve, izpostavili smo temo o motoričnih sposobnostih, ki so potrebne za usvajanja znanja alpskega smučanja. Dotaknili smo se dejavnikov, ki vplivajo na uspešnost usvajanja znanja smučanja, zlasti v času zimovanja oz. šole v naravi. Na koncu teoretičnega dela smo opisali razvoj in tehnike alpskega smučanja ter predstavili shemo storitev slovenske nacionalne šole alpskega smučanja 2017–2018. V empiričnem delu smo predstavili in analizirali dobljene rezultate in podatke, za pridobitev katerih smo uporabili kavzalno-neeksperimentalno metodo. Raziskovalni vzorec je neslučajnostni iz konkretne populacije, ki ga je sestavljalo 42 učencev 5. razreda Osnovne šole Primoža Trubarja Laško ter njenih dveh podružničnih šol Debro in Šentrupert. Ti otroci so bili stari 10 in 11 let. Za zbiranje podatkov smo uporabili kvantitativno tehniko, in sicer motorične teste ter teste znanja smučanja. Rezultati obdelave so potrdili našo predpostavljeno hipotezo, da so učenci, ki so motorično sposobnejši, uspešnejši pri usvajanju znanja alpskega smučanja kot učenci, ki so motorično manj sposobni. Na podlagi tega smo ugotovili, da motorične sposobnosti vplivajo na uspešnost usvajanja znanja alpskega smučanja.
Keywords: motorične sposobnosti, alpsko smučanje, uspešnost usvajanja znanja alpskega smučanja, smučarski tečaj v okviru šole v naravi, motorični testi, testi znanja smučanja
Published: 20.11.2018; Views: 601; Downloads: 85
.pdf Full text (773,69 KB)

9.
Usposabljanje in delovanje strokovnih smučarskih kadrov na področju Republike Slovenije
Timi Gašperin, 2017, bachelor thesis/paper

Abstract: V diplomski nalogi smo analizirali izvajanje usposabljanja za pridobitev strokovnega naziva Učitelj alpskega smučanja I. stopnje. Organizacijo in izvedbo tečaja smo razčlenili po postavkah kurikuluma in vsak del obravnavali posebej. Poskušali smo poiskati kar najboljši način izvedbe tečaja, združen z obstoječim izvajanjem usposabljanj na področju alpskega smučanja. Glavi cilj naloge je pomoč organizatorjem tečajev z informacijami, ki jim bodo v pomoč pri organizaciji in izvedbi usposabljanj najnižje stopnje. Najpomembnejša izhodišča naloge so vezana na cilje usposabljanja, izvajalce tečajev, izbiro učne snovi, na organizacijske oblike in metode, ki so potrebne za kakovostno izvedbo usposabljanja. Osnovni cilj posodobljenih načinov dela ter ustreznega marketinškega pristopa je pridobitev večjega števila kandidatov in končno višja kvaliteta dela učiteljev smučanja. Diplomsko delo temelji na deskriptivni metodi dela, večino potrebnih podatkov pa smo pridobili v pisarni ZUTS Slovenije, pri vodstvu ZUTS Slovenije in preko članov demonstratorske vrste za alpsko smučanje. Ugotovili smo, da je program usposabljanja poteka na ustrezno kakovostni ravni, v skladu s teoretičnimi načeli, kar pa žal ne zadostuje potrebam prakse, saj so tečaji usposabljanja prekratki, da bi lahko udeleženci dosegli dovolj visoko kakovost. Potrebe na terenu namreč tudi na nižjih stopnjah usposabljanja zahtevajo visoko stopnjo strokovnosti pri učiteljih smučanja. Določen problem predstavlja tudi smučarsko znanje kandidatov, ki se kaže, da je generalno slabši kot v preteklosti. V prihodnosti bi rešitev lahko bila v združevanju obstoječih programov usposabljanja, kjer bi združili prvo in drugo stopnjo ter tako prešli v dvostopenjski sistem usposabljanja. Določeni elementi kurikuluma so si med tečaji lahko precej različni, vendar sklepamo, da je tako v največjo korist udeležencem. Ker je smučanje šport v naravi, lahko vremenski dejavniki precej spremenijo pogoje dela. Enako je z obiskanostjo smučišča. Tečaji se med seboj razlikujejo tudi v ceni, saj se odvijajo na različnih lokacijah.
Keywords: • kurikulum, • tečaj alpskega smučanja, • organizacija.
Published: 05.09.2017; Views: 513; Downloads: 46
.pdf Full text (1010,25 KB)

10.
Razvoj lopute za usmerjanje zračnega toka
Gašper Umbreht, 2017, undergraduate thesis

Abstract: Problem, ki smo ga hoteli z diplomskim delom rešiti, je bila usmeritev vročega zraka skozi namensko odprtino v pregradni pločevini pečice. Razvoj lopute za usmerjanje zraka skozi odprtino je potekal v osmih korakih sistematičnega reševanja problemov. Delo je bilo osredotočeno predvsem na razvoj načina vpetja in odpiranja ter zapiranja lopute. Zaradi konstrukcijskih omejitev so bile za vsakega od korakov uporabljene konvencionalne metode reševanja. Natančno sledenje sistematiki nas je privedlo do več konceptnih variant. Vsaka izmed njih bi lahko predstavljala rešitev problema. Najboljša konceptna varianta je natančneje predstavljena in ovrednotena. Zadana naloga je v celoti učinkovito izpolnjena s pomočjo enostavnih rešitev.
Keywords: razvoj, loputa, konvencionalne metode, tečaj, koncept
Published: 04.09.2017; Views: 575; Downloads: 77
.pdf Full text (5,84 MB)

Search done in 0.29 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica