| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 4 / 4
First pagePrevious page1Next pageLast page
1.
Uporaba ArcGIS programa pri analizi kaznivih dejanj tatvin motornih vozil v obdobju 2008-2012 v Ljubljani : diplomsko delo univerzitetnega študija
Eva Meglič, 2014, undergraduate thesis

Abstract: Tatvine motornih vozil so pogost pojav in problem v večjih mestih. Ljubljana je največje in glavno mesto v Sloveniji, zato ima tudi pretok motornih vozil temu primeren. Storilcem je na voljo široka izbira motornih vozil, ki so nemalokrat tudi neustrezno oziroma premalo zavarovani. Z uporabo ArcGIS programa smo opravili analizo tatvin motornih vozil za občino Ljubljano v obdobju od 2008 do 2012, ki nam je pomagala odgovoriti na postavljene hipoteze. Analizo smo delali tako za posamezna leta, kot tudi za vsa skupaj in rezultate posameznih let med seboj primerjali. Pri analizi smo gledali tako prostorske kot tudi časovne značilnosti tatvin motornih vozil. Po opravljenih analizah smo podali nekaj naših predlogov, ki bi morda lahko prispevali k zmanjšanju števila tatvin motornih vozil. Ugotovili smo, da se tatvine motornih vozil dogajajo predvsem na območjih, ki so od samega centra mesta nekoliko oddaljeni, vendar še vedno ležijo znotraj mestne obvoznice. Pojavljajo pa se predvsem na nezavarovanih parkiriščih v bližini bivalnih objektov. Pri časovni analizi smo prišli do sklepa, da so naša motorna vozila najbolj ogrožena v nočnem času, ko imajo storilci na voljo tudi zavetje teme in nepozornost prebivalcev. Glede na ugotovljeno predlagamo, da se posveča večja pozornost temu, kje se motorno vozilo pušča. Predvsem v nočnem času je pomembno, da so to osvetljena območja, ki so tudi vidna iz bližnjih objektov.
Keywords: kazniva dejanja, tatvine motornih vozil, kartiranje, geografski informacijski sistemi, Ljubljana, analize, diplomske naloge
Published: 04.11.2014; Views: 781; Downloads: 101
.pdf Full text (2,20 MB)

2.
Logistika zmanjševanja tatvin motornih vozil z vidika zavarovalniških preiskovalcev
Zvonko Kambič, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Tatvine motornih vozil predstavljajo precejšnjo problematiko tudi na območju Slovenije. Število odtujenih vozil je do leta 2013 naraščalo, trenutno pa so tatvine vozil malenkost v upadu. Škoda, nastala s tatvinami motornih vozil, je precejšnja, vendar niti Policija niti zavarovalnice ne vodijo točne statistike o nastali škodi. Osebni avtomobili, izdelani po letu 1998, morajo imeti na podlagi evropske smernice serijsko vgrajeno zaščito, ki na podlagi kodiranih ključev onemogoča nepooblaščen zagon vozil. Tovrstna zaščita pa ne preprečuje tatvin vozil, zato je potrebno v vozila vgraditi dodatne zaščite proti tatvini le-teh. Z vgraditvijo dodatnih zaščit v motorna vozila se zmanjša število odtujenih vozil, s tem pa tudi stroški zavarovalnicam, ki lahko zato ponudijo zmanjšanje premij ob sklenitvi zavarovanj proti tatvinam vozil. Hkrati se lahko z zmanjšanjem tatvin vozil zmanjša tudi trgovanje na črnem trgu z deli odtujenih vozil. To lahko vpliva na zmanjšanje števila neuradnih delavnic, kjer poškodovana vozila popravljajo z odtujenimi deli vozil. Za učinkovito zmanjšanje oziroma preprečevanje tatvin vozil pa je potrebno sodelovanje med zavarovalnicami, seveda v sodelovanju z državnimi organi (Policija, Davčna uprava, Inšpekcijske službe ipd. …), pomembni pa sta tudi zavest in poštenje zavarovancev.
Keywords: motorna vozila, tatvine vozil, zaščita proti tatvinam vozil, zavarovanje motornih vozil
Published: 06.12.2016; Views: 783; Downloads: 79
.pdf Full text (1,14 MB)

3.
Kriminalistični vidiki izvedbe hišnih preiskav pri preiskovanju tatvin motornih vozil
Dejan Bukovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so obravnavani kriminalistični vidiki izvedbe hišnih preiskav pri obravnavanju tatvin motornih vozil. Hišna preiskava je procesno dejanje v predkazenskem postopku, izvedba in način preiskave pa sta natančno opredeljena z vidika zakonitosti, in sicer že od pogojev za pridobitev odredbe za hišno preiskavo. Na začetku je predstavljena problematika preiskovanja tatvin motornih vozil v Republiki Sloveniji, pri čemer so podrobneje predstavljeni načini izvrševanja tovrstnih dejanj. Poudarek diplomskega dela je na kriminalističnih vidikih izvedb hišnih preiskav, pri čemer so izpostavljene posamezne faze ter posebnosti. Poznavanje delovanja storilcev je ključnega pomena za uspešno preiskovanje vseh vrst kaznivih dejanj, saj preiskovalcem olajša njihovo delo pri načrtovanju in izvajanju opravil v vseh fazah obravnavanja. Z odgovori na raziskovalna vprašanja so izpostavljene posebnosti preiskovanja t. i. avtomobilske kriminalitete. Za uspešno odkritje sledov je ključnega pomena kriminalistična tehnika, s pomočjo katere so takšni sledovi uspešno zavarovani, s tem pa je zagotovljena njihova procesna veljava. Pri odkritju sledov ali predmetov je ključnega pomena poznavanje uporabe specialnih orodij in pripomočkov za izvrševanje tovrstnih kaznivih dejanj. Predstavljena je ugotovitev, da se storilci razvoju vozil in sistemom varovanja uspešno prilagajajo, razvijajo »orodja« za izvrševanje tatvin, ki so vedno bolj sofisticirana, njihov namen uporabe pa je s prostim očesom včasih težko ugotovljen. Za konec je predstavljena kratka primerjava problematike tatvin vozil med Policijsko upravo Ljubljana in Policijsko upravo mesto Beograd.
Keywords: diplomske naloge, hišna preiskava, tatvine motornih vozil, kriminalistični vidiki, specialna orodja
Published: 10.12.2018; Views: 300; Downloads: 59
.pdf Full text (893,82 KB)

4.
Uporaba programa ArcGIS pri analizi kaznivih dejanj tatvin motornih vozil v obdobju 2008-2012 v Ljubljani
Eva Meglič, Katja Eman, 2015, original scientific article

Abstract: Namen: Tatvine motornih vozil so vsakodnevni problem, še posebej v večjih mestih. Z analizo tatvin smo želeli predstaviti uporabno vrednost kartiranja za analitike tako na področju iskanja vzorcev in določanja lokacij kot tudi napovedovanja dogodkov. Prav tako smo želeli predstaviti uporabnost programa ArcGIS za analizo kaznivih dejanj. Metodologija: Analizo problematike kaznivih dejanj tatvin motornih vozil smo naredili s kartiranjem, pri čemer smo si pomagali s programom ArcGIS. To nam je omogočilo vizualizacijo podatkov iz policijske baze o geolokacijah kaznivih dejanj v Republiki Sloveniji. Pri analiziranju smo se omejili na območje Mestne občine Ljubljana v obdobju 2008−2012. Ugotovitve: Ugotovili smo, da se povečan problem tatvin motornih vozil dogaja predvsem na območjih, ki so od samega centra mesta Ljubljane nekoliko oddaljeni, vendar še vedno znotraj mestne obvoznice. Problem predstavljajo predvsem nezavarovana parkirišča, v bližini bivalnih objektov in predvsem v nočnem času. Omejitve raziskave Glavno omejitev predstavlja vprašljiva doslednost pri beleženju podrobnosti obravnavanih kaznivih dejanj. Pri podatkih, ki so nam bili na voljo, smo imeli ure, ki naj bi predstavljale čas storitve kaznivih dejanj, vendar smo ugotovili, da gre pravzaprav za čas naznanitve policiji. Policisti sicer beležijo tudi čas, kdaj je bilo ukradeno motorno vozilo nazadnje videno, vendar tega podatka nismo imeli na voljo. Zanimivo bi si bilo namreč pogledati časovno razliko med zadnjič videnim motornim vozilom in naznanitvijo tatvine vozila policiji. Praktična uporabnost: Praktično uporabnost predstavljajo predvsem predlogi za zmanjševanje tatvin motornih vozil, ki smo jih podali glede na rezultate opravljenih analiz. Izvirnost/pomembnost prispevka: Menimo, da uporaba programa ArcGIS v študijske namene še ni tako razvita, kot bi morda lahko bila, zato smo želeli predstaviti uporabnost pri vizualizaciji in obdelavi podatkov, ki so nam na voljo.
Keywords: geografski informacijski sistemi, kartiranje kriminalitete, tatvine motornih vozil, Ljubljana
Published: 16.04.2020; Views: 102; Downloads: 8
.pdf Full text (786,66 KB)
This document has many files! More...

Search done in 0.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica