| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 29
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Specifična kazniva dejanja na avtocesti : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Igor Potisk, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Ena izmed temeljnih nalog Policije je, da varuje življenje, zagotavlja osebno varnost in premoženje ljudi. Pri tem mora Policija spoštovati in delovati v skladu z zakoni, podzakonskimi akti, mednarodnimi sporazumi in pravnim redom Evropske unije. Pri opravljanju policijskih nalog smejo policisti uporabiti policijska pooblastila na podlagi in v obsegu, ki ga določa zakon, ter na način, določen z zakonom ali podzakonskimi predpisi, izdanimi na podlagi in v skladu z zakonom (načelo zakonitosti). Policija varuje premoženje in varnost ljudi s preprečevanjem, odkrivanjem in preiskovanjem kaznivih dejanj, prekrškov, odkrivanjem in prijemanjem storilcev takih dejanj ter njihovem predajanjem pristojnim organom. (»Zakon o nalogah in pooblastilih policije (»ZNPPol«, 2013). V skladu z navedenim mora biti Policija zelo dobro opremljena za delo, raziskovanje in preprečevanje specifičnih kaznivih dejanj na avtocesti. Pri preiskovanju kaznivih dejanj in sami prisotnosti Policije na avtocesti, ugotovimo, da gre za zelo specifično delo, kjer so hitrosti velike, oprema, usposobljenost policistov in kriminalistov ter obvladovanje vožnje v najekstremnejših razmerah pa nujno potrebni. Sam način raziskovanja, časovni okvir, nujnost in hiter pretok informacij, ki so potrebni za uspešno preiskavo specifičnih kaznivih dejanj na avtocesti, pa naravnost kličejo po ponovni uvedbi avtocestne policije. Med obravnavanimi kaznivimi dejanji na avtocestah sicer prevladujejo tatvine. Evropske razvite države, kot na primer Nemčija, Francija in Avstrija, imajo avtocestno policijo že vrsto let. Enote so zelo uspešne pri svojem delu in opravljajo svoje naloge na najvišji ravni. Slovenija je po zgledu navedenih držav ustanovila svojo policijsko enoto za delo na avtocesti, ki se je imenovala Specializirana enota avtocestne policije (SEAP) in delovala v okviru Generalne policijske uprave, kar je bil velik doprinos k zmanjšanju kriminala na avtocestnem križu. V diplomskem delu je predstavljeno, kaj vse opravlja policist ali policist-kriminalist ob odkritju ali prijavi kaznivih dejanj na avtocesti, kot so velike tatvine, tatvine, rop, roparske tatvine in goljufije ter konkretni primeri le teh. V teoretičnem delu je predstavljeno delo policista in kriminalista ter policijska pooblastila pri raziskavi. V praktičnem delu so predstavljeni dejansko delo, obremenjenost in oprema policista, policijska pooblastila kot tudi primeri iz prakse.
Keywords: tatvine, avtoceste, policija, oprema, varnost, diplomske naloge
Published in DKUM: 02.04.2025; Views: 0; Downloads: 34
.pdf Full text (3,27 MB)

2.
Tatvine električnih avtomobilov v Sloveniji : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Elvir Sadiković, 2025, undergraduate thesis

Abstract: V Sloveniji je prodaja avtomobilov trenutno v rastočem trendu in št. avtomobilov na cesti se vsako leto veča. Celotna številka vseh registriranih osebnih avtomobilov po številkah iz leta 2024 dosega okoli 1,2 milijona, električni avtomobili pri tem predstavljajo okoli odstotek voznega parka osebnih avtomobilov v Sloveniji. Kljub vedno večji priljubljenosti el. avtomobilov v zadnjih letih in njihovem rastočem trendu vse do konca leta 2023, pa se je to v 2024 spremenilo, saj beležimo obratni trend. Kljub rasti celotne prodaje vseh vrst avtomobilov je prodaja el. avtomobilov padla za 38% v primerjavi z 2023. Tako kot raste prodaja avtomobilov, pa raste tudi nivo organiziranega kriminala in tatvin – zlasti v smislu načinov izvedbe in naprednih tehnik pri tatvinah tako pri avtomobilih na klasični pogon kot el. avtomobilih, precej bolj na udaru pa so avtomobili višjih vrednosti in višjih cenovnih razredov. V zadnjih desetletjih je tehnologija pri izdelavi avtomobilov šla močno naprej, poleg mehaničnih in tehničnih izboljšav na samih avtomobilih so napredovali tudi varnostni sistemi avtomobilov, kot so alarmne naprave in elektronske naprave za onesposobitev motorja, napredno zaklepanje/odklepanje avtomobila, itn, ki vsaj do neke mere otežujejo tatvino avtomobila, če je že ne preprečijo. Glede na raziskave v svetovnem merilu se tatvine avtomobilov sicer ne zmanjšujejo, naj pa bi se tatovi pri tatvinah bolj izogibali električnim avtomobilom. Glavni namen zaključnega dela je bil osvetliti področje tatvin avtomobilov na el. pogon v primerjavi s tatvinami avtomobilov na klasični pogon ter raziskati, ali je s pojavom el. avtomobilov pričakovati manj tatvin. Pri raziskovanju smo uporabili primarno in sekundarno deskriptivno metodo za pregled literature s tovrstno tematiko, preučili smo različna stališča in navedbe posamičnih avtorjev iz spletnih virov, revij in člankov v slovenskem in tujem jeziku. Pri preverjanju raziskovalnih vprašanj smo uporabili analitično metodo ter analizo povezanosti ključnih dejavnikov razvoja tehnološkega aspekta z vidika varovanja avtomobilov in dostopne statistike iz področja proizvodnje ter tatvin avtomobilov. Pri iskanju podatkov smo imeli kar nekaj izzivov pri iskanju najnovejših statističnih podatkov in virov, ki bi pomagali pri zaključkih in analizah. Tatvine vozil se v svetovnem merilu vodijo na nivoju policije in ostalih pristojnih institucij, zato so podatki v veliki meri zaščiteni pred zlorabo ter s tem tudi težje dostopni za širšo javnost. Zato smo se pri analizah oprli na podatke, ki so dostopni, vendar morda niso najbolj ažurni, prav tako so se pri različnih relevantnih virih pojavile razlike med podatki. V zaključnem delu smo preverili, kakšen odstotek proizvodnje zavzemajo el. avtomobili ter kako zaščiteni so v primerjavi z avtomobili na klasični pogon, analizirali smo trenutne trende in statistike na področju tatvin navadnih in el. vozil ter poizkusili osvetliti stanje z evropskega in svetovnega vidika. Raziskali smo, na kakšen način se v okviru EU članice lotevajo izziva tatvin avtomobilov in kakšnih preventivnih ukrepov se lotevajo posamezni proizvajalci avtomobilov. Preverili smo priporočila, s katerimi lahko vsak prispeva k večji varnosti pred tatvino lastnega avtomobila in orodja, ki so na voljo v ta namen. Ugotovili smo, da so v primerjavi z avtomobili na klasični pogon, če štejemo celotni vozni park, el. avtomobili bolj zaščiteni, tako s tehnološkega aspekta kot z vidika načinov, na katere bi lahko izpeljali tatvino el. avtomobila. Če pa primerjamo nivo zaščite bolj naprednih avtomobilov, pa imajo tako električni kot avtomobili na klasični pogon podobne zaščitne mehanizme in se ne da trditi, da so el. avtomobili bolj varni pred tatvino kot drugi. Ugotovili smo tudi, da so z vidika kasnejše preprodaje avtomobilov ali njihovih delov električni avtomobili manj privlačni za tatove, to pa tudi pomeni, da je v prihodnosti pričakovati manj tatvin na področju električnih avtomobilov.
Keywords: tatvine, električni avtomobili, varnost pred tatvino, Slovenija, diplomske naloge
Published in DKUM: 07.03.2025; Views: 0; Downloads: 17
.pdf Full text (2,37 MB)

3.
Situacijska prevencija žepnih tatvin : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Helena Jenc, 2025, undergraduate thesis

Abstract: Žepne tatvine danes predstavljajo resen varnostni problem, ki se zaradi naraščajočega števila prebivalstva, urbanizacije in povečanega števila množičnih dogodkov še dodatno povečuje. Kaznivo dejanje žepne tatvine je opredeljeno kot premoženjsko kaznivo dejanje, pri katerem storilec izkoristi neposredno fizično bližino žrtve za krajo osebnih predmetov. Najpogosteje gre za krajo predmetov iz žepov oblačil, torbic, nahrbtnikov ali drugih osebnih stvari, ki jih žrtev nosi s seboj. Ključna značilnost žepnih tatvin je, da žrtev med krajo običajno ne opazi, da je bila okradena. Zaradi pogostosti teh dejanj je ključno razvijati in izvajati učinkovite preprečevalne ukrepe, ki zmanjšujejo možnosti za tovrstna dejanja in povečujejo varnost v javnih okoljih. Ena izmed najpomembnejših in najučinkovitejših oblik preprečevanja kriminalitete je situacijska prevencija, ki temelji na predpostavki, da je kriminal mogoče zmanjšati ali preprečiti z vplivanjem na okolje in okoliščine, ki omogočajo kazniva dejanja. S premišljenim oblikovanjem prostora, povečanjem prisotnosti varnostnega osebja, videonadzorom, boljšo osvetlitvijo javnih prostorov, ozaveščanjem ljudi o nevarnostih in uporabo mehanskih zaščit se storilcem oteži dostop do potencialnih žrtev. Situacijska prevencija tako neposredno zmanjšuje možnosti za uspešno izvedbo žepnih tatvin, povečuje tveganje za storilce in spodbuja posameznike k večji samozaščiti, kajti ozaveščenost in previdnost posameznikov še vedno veljata za eni izmed najboljših oblik preprečevanja tovrstnih kaznivih dejanj. Zaradi svoje usmerjenosti v konkretne težave in možnosti takojšnjega učinka je situacijska prevencija postala ključni del strategij zagotavljanja varnosti v sodobnih družbah.
Keywords: žepne tatvine, preprečevanje kriminalitete, situacijska prevencija, diplomske naloge
Published in DKUM: 24.02.2025; Views: 0; Downloads: 19
.pdf Full text (1,47 MB)

4.
Strategija omejevanja premoženjske kriminalitete
Janko Goršek, Anton Dvoršek, 2005, published professional conference contribution

Keywords: premoženjska kriminaliteta, preprečevanje, kriminalistična strategija, vlomi, ropi, tatvine
Published in DKUM: 21.03.2024; Views: 142; Downloads: 12
.pdf Full text (227,94 KB)

5.
Vrste kaznivih dejanj zoper umetnine
Antea Kursar Trček, 2002, published professional conference contribution

Keywords: kazniva dejanja, tatvine, kraje, umetnine
Published in DKUM: 11.03.2024; Views: 129; Downloads: 6
.pdf Full text (313,00 KB)

6.
Spremembe premoženjske kriminalitete na Policijski upravi Celje v obdobju 2015-2019 : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Martina Jeseničnik, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Tema diplomske naloge predstavlja spremembe premoženjske kriminalitete na območju policijske uprave Celje. Policijske statistike nam iz leta v leto prikazujejo podatke o pogostosti premoženjskih deliktov in kolikšen delež celotne kriminalitete predstavljajo. Čeprav organizirana in gospodarska kriminaliteta povzročata višjo škodo, je premoženjska zelo pomembna ravno zaradi svoje množičnosti. Ima veliko število žrtev, pri čemer moramo vsako sleherno obravnavati in ji posvetiti dovolj časa. Ker je Slovenija tranzitna država, bo sploh v prihajajočih letih, ob vstopu Hrvaške v Schengen, še toliko bolj izpostavljena premoženjskim deliktom, predvsem v času dopustov in praznovanj. Predstavimo, zakaj je premoženjska kriminaliteta tako pomembna, izpostavimo najpogostejše delikte in glavne značilnosti preiskovanja le-teh. Pojasnimo nekatere naloge, ki jih policija opravlja pri preiskovanju premoženjskih kaznivih dejanj, pri čemer si pomagamo z relevantnimi pravnimi viri in drugo strokovno literaturo. Na kratko pregledamo delovanje policijske uprave Celje v analiziranem obdobju. Naredimo pregled podatkov obravnavane premoženjske kriminalitete in posameznih najpogosteje obravnavanih dejanj. Ugotovili smo, da se trendi PU Celje nekoliko razlikujejo od trendov na nivoju države, pri čemer bolj sovpadajo trendi PP Celje z državo in trendi PP Žalec z upravo. Ugotovimo, da je policija uspešnejša pri preiskovanju primerov na ruralnem območju, izstopa tudi preiskanost na PU Celje v primerjavi s celotno državo. Glede preiskovanja posameznih deliktov izpostavimo uspešnost pri preiskovanju ropov. Kot tipične storilce premoženjskih deliktov na območju celotne države omenjamo moške, stare med 24 in 33 let, na ožjih območjih pa moške, stare med 34 in 43 let.
Keywords: premoženjska kriminaliteta, ropi, tatvine, velika tatvina, vlomi, Celje, statistični podatki, diplomske naloge
Published in DKUM: 10.11.2021; Views: 732; Downloads: 78
.pdf Full text (1,97 MB)

7.
Uporaba programa ArcGIS pri analizi kaznivih dejanj tatvin motornih vozil v obdobju 2008-2012 v Ljubljani
Eva Meglič, Katja Eman, 2015, original scientific article

Abstract: Namen: Tatvine motornih vozil so vsakodnevni problem, še posebej v večjih mestih. Z analizo tatvin smo želeli predstaviti uporabno vrednost kartiranja za analitike tako na področju iskanja vzorcev in določanja lokacij kot tudi napovedovanja dogodkov. Prav tako smo želeli predstaviti uporabnost programa ArcGIS za analizo kaznivih dejanj. Metodologija: Analizo problematike kaznivih dejanj tatvin motornih vozil smo naredili s kartiranjem, pri čemer smo si pomagali s programom ArcGIS. To nam je omogočilo vizualizacijo podatkov iz policijske baze o geolokacijah kaznivih dejanj v Republiki Sloveniji. Pri analiziranju smo se omejili na območje Mestne občine Ljubljana v obdobju 2008−2012. Ugotovitve: Ugotovili smo, da se povečan problem tatvin motornih vozil dogaja predvsem na območjih, ki so od samega centra mesta Ljubljane nekoliko oddaljeni, vendar še vedno znotraj mestne obvoznice. Problem predstavljajo predvsem nezavarovana parkirišča, v bližini bivalnih objektov in predvsem v nočnem času. Omejitve raziskave Glavno omejitev predstavlja vprašljiva doslednost pri beleženju podrobnosti obravnavanih kaznivih dejanj. Pri podatkih, ki so nam bili na voljo, smo imeli ure, ki naj bi predstavljale čas storitve kaznivih dejanj, vendar smo ugotovili, da gre pravzaprav za čas naznanitve policiji. Policisti sicer beležijo tudi čas, kdaj je bilo ukradeno motorno vozilo nazadnje videno, vendar tega podatka nismo imeli na voljo. Zanimivo bi si bilo namreč pogledati časovno razliko med zadnjič videnim motornim vozilom in naznanitvijo tatvine vozila policiji. Praktična uporabnost: Praktično uporabnost predstavljajo predvsem predlogi za zmanjševanje tatvin motornih vozil, ki smo jih podali glede na rezultate opravljenih analiz. Izvirnost/pomembnost prispevka: Menimo, da uporaba programa ArcGIS v študijske namene še ni tako razvita, kot bi morda lahko bila, zato smo želeli predstaviti uporabnost pri vizualizaciji in obdelavi podatkov, ki so nam na voljo.
Keywords: geografski informacijski sistemi, kartiranje kriminalitete, tatvine motornih vozil, Ljubljana
Published in DKUM: 16.04.2020; Views: 1012; Downloads: 61
.pdf Full text (786,66 KB)
This document has many files! More...

8.
Kreativne tatvine umetnin : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Denis Burjan, 2019, undergraduate thesis

Abstract: V kriminaliteto, povezano z umetninami, so največkrat vpletene mednarodno dejavne organizirane kriminalne združbe, ki se ukvarjajo s pranjem denarja, preprodajo prepovedanih drog in izsiljevanjem. Dinamika kaznivih dejanj zoper umetnine je vse večja, storilci pa so vedno bolje organizirani. Najpogostejše tarče tovrstnih združb so cerkve, zasebne umetniške zbirke in muzeji, njihov najbolj zaželeni plen pa so umetniška dela svetovno znanih umetnikov. Najpogostejši motiv storilcev kaznivih dejanj zoper umetnine je pohlep po denarju. Dejstvo, da ima kriminaliteta organiziranih združb mednarodni značaj, da je za odkrivanje tovrstne kriminalitete potrebno posebno znanje, kakor tudi dejstvo, da je pripravljenost dražbenih hiš za sodelovanje pri odkrivanju tovrstnih kaznivih dejanj še vedno podrejena želji po zaslužku, predstavljata glavne težave pri preiskovanju kriminalitete, povezane z umetninami. Zato je še kako pomembno mednarodno sodelovanje policijskih enot. Avtor na podlagi analize izbranih primerov tatvin umetnin in analize intervjujev strokovnjakov na področju kaznivih dejanj zoper umetnine, opravljenih v nemško in angleško govorečem področju, ponudi poglobljen vpogled v neznani svet delovanja organiziranih kriminalnih združb, opredeli glavne težave pri preiskovanju kriminalitete, povezane z umetninami, in si posledično izoblikuje mnenje o storilcih kaznivih dejanj, kakšen je njihov motiv, kje so ukradene slike in na kakšne načine se le-te prodajo novemu kupcu oziroma kako in na kakšen način izsiljujejo lastnike umetnin. Pri tem si avtor v nalogi prizadeva odgovoriti na dve ključni vprašanji, in sicer prvič, ali so storilci kaznivih dejanj zoper umetnine ljubitelji in poznavalci umetnosti in drugič, ali so tatvine umetnin izvedene za vnaprej znanega naročnika.
Keywords: diplomske naloge, tatvine umetnin, spektakularni primeri, preiskovanje, problemi
Published in DKUM: 26.11.2019; Views: 1074; Downloads: 105
.pdf Full text (562,45 KB)

9.
Pristojnosti in naloge varnostnikov pri preprečevanju in odkrivanju kaznivih dejanj : diplomsko delo univerzitetnega študijskega programa Varstvoslovje
Žiga Božjak, 2019, undergraduate thesis

Abstract: Zasebno varnostne družbe ponujajo varnostne storitve številnim uporabnikom in naročnikom na mnogih področjih, ki zahtevajo dodatno varnost, ki jo država s svojimi organi ne nudi. Med številne naročnike zasebno varnostnih storitev uvrščamo trgovske družbe, ki želijo zaščititi ugled svojih trgovin in dodatno zavarovati premoženje in osebe v prodajalnah. Varnostniki imajo na voljo številne ukrepe in druga sredstva ter pomoč tehničnih sredstev za varovanje teh prodajaln. Pomembno vlogo pri preprečevanju in odkrivanju kaznivih dejanj ima tudi policija, ki ima funkcijo preiskovanja teh dejanj. V diplomski nalogi smo skušali opredeliti, kako pomembno je delo varnostnikov in policistov za samo prevencijo ter kakšni so postopki ob odkritju tatvin majhne vrednosti. Ob tem smo želeli opredeliti ali je njihovo delo ne/ovrednoteno, saj je večina ovadb s strani tožilstva zavrženih. V diplomski nalogi opišemo tudi ureditev zasebnega varovanja v Republiki Sloveniji, ukrepe in druga sredstva varnostnikov ter storilce tatvin. Ponudimo tudi možne rešitve in predloge za reševanje problematike bagatelne kriminalitete v samopostrežnih in podobnih trgovinah.
Keywords: diplomske naloge, ukrepi, tatvine majhne (bagatelne) vrednosti, zavrženje ovadbe, samopostrežne in druge prodajalne
Published in DKUM: 18.09.2019; Views: 927; Downloads: 107
.pdf Full text (870,65 KB)

10.
Kriminalistični vidiki izvedbe hišnih preiskav pri preiskovanju tatvin motornih vozil : diplomsko delo visokošolskega študijskega programa Varnost in policijsko delo
Dejan Bukovič, 2018, undergraduate thesis

Abstract: V diplomskem delu so obravnavani kriminalistični vidiki izvedbe hišnih preiskav pri obravnavanju tatvin motornih vozil. Hišna preiskava je procesno dejanje v predkazenskem postopku, izvedba in način preiskave pa sta natančno opredeljena z vidika zakonitosti, in sicer že od pogojev za pridobitev odredbe za hišno preiskavo. Na začetku je predstavljena problematika preiskovanja tatvin motornih vozil v Republiki Sloveniji, pri čemer so podrobneje predstavljeni načini izvrševanja tovrstnih dejanj. Poudarek diplomskega dela je na kriminalističnih vidikih izvedb hišnih preiskav, pri čemer so izpostavljene posamezne faze ter posebnosti. Poznavanje delovanja storilcev je ključnega pomena za uspešno preiskovanje vseh vrst kaznivih dejanj, saj preiskovalcem olajša njihovo delo pri načrtovanju in izvajanju opravil v vseh fazah obravnavanja. Z odgovori na raziskovalna vprašanja so izpostavljene posebnosti preiskovanja t. i. avtomobilske kriminalitete. Za uspešno odkritje sledov je ključnega pomena kriminalistična tehnika, s pomočjo katere so takšni sledovi uspešno zavarovani, s tem pa je zagotovljena njihova procesna veljava. Pri odkritju sledov ali predmetov je ključnega pomena poznavanje uporabe specialnih orodij in pripomočkov za izvrševanje tovrstnih kaznivih dejanj. Predstavljena je ugotovitev, da se storilci razvoju vozil in sistemom varovanja uspešno prilagajajo, razvijajo »orodja« za izvrševanje tatvin, ki so vedno bolj sofisticirana, njihov namen uporabe pa je s prostim očesom včasih težko ugotovljen. Za konec je predstavljena kratka primerjava problematike tatvin vozil med Policijsko upravo Ljubljana in Policijsko upravo mesto Beograd.
Keywords: diplomske naloge, hišna preiskava, tatvine motornih vozil, kriminalistični vidiki, specialna orodja
Published in DKUM: 10.12.2018; Views: 1121; Downloads: 148
.pdf Full text (893,82 KB)

Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica