| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 21
First pagePrevious page123Next pageLast page
1.
Soodvisnost logističnega sistema in taktike terorizma : diplomsko delo
Boštjan Kopše, 2008, undergraduate thesis

Keywords: terorizem, teroristična organizacija, logistika, taktika
Published: 14.11.2008; Views: 3067; Downloads: 254 
(2 votes)
.pdf Full text (1,31 MB)

2.
POGAJANJA KOT ORODJA RAZREŠEVANJA KONFLIKTOV
Dunja Turek, 2009, undergraduate thesis

Abstract: V prihodnje se bo vedno več organizacij posluževalo pogajanj z namenom razreševanja konfliktov in sklepanja sporazumov. Uspešna pogajanja so zagotovljena, če se pogajalci poslužujejo pristopa k reševanju problema namesto k doseganju zmage. Priprava na pogajanja zahteva natančno opredeljevanje lastnih stališč, ciljev in možnih odstopanj od zastavljenih zahtev ter izbiro pogajalske strategije in taktike. Nepripravljeni pogajalci ne smejo pristopiti k pogajanjem, ker lahko ogrozijo interese organizacije. Vsak pogajalski proces je specifičen, saj je odvisen od obravnavanega problema, pogajalskih nasprotnikov in pogajalskih okoliščin. Pogajalci se ne smejo posluževati enakih pogajalskih strategij ali taktik, saj bi to nasprotni strani omogočilo dobro pripravo na pogajanja. Dober pogajalec je fleksibilen. Pogajalec, ki pridobi več informacij o konfliktu in okoliščinah pred vstopom v pogajanja, bo imel prednost pred manj informiranim nasprotnikom. V procesu pogajanj je potrebno vzbuditi zaupanje nasprotne strani, da bomo ravnali v smeri doseganja skupnih interesov. Pristop k skupnem iskanju rešitev bo omogočil vzpostavljanje dobrih poslovnih odnosov, z možnostjo dolgoročnega sodelovanja. Na podlagi ocene uspešnosti doseženih sporazumov je možno oblikovati sistem nagrajevanja pogajalca oziroma pogajalske skupine. S pripravljenostjo za nagrajevanje pogajalcev, vzdržujemo njihovo motiviranost za vztrajnost in uspešnost pri nadaljnjem delu.
Keywords: pogajanja, razreševanje konfliktov, pogajalec, pogajalska skupina, pogajalska strategija, pogajalska taktika, priprava na pogajanja, sporazum
Published: 26.05.2010; Views: 1604; Downloads: 148
.pdf Full text (309,33 KB)

3.
Kriminalistična taktika blokad in zased : diplomsko delo
Elvis Martinovič, 2009, undergraduate thesis

Keywords: kriminalistična taktika, blokade, zasede, policijsko delo, diplomske naloge
Published: 02.03.2010; Views: 1699; Downloads: 211
.pdf Full text (3,15 MB)

4.
STRATEGIJE IN TAKTIKE POGAJANJ
Barbara Petan, 2010, undergraduate thesis

Abstract: Na trgu se srečujemo z vedno močnejšo konkurenco, zato je uspešnost poslovanja podjetij neposredno odvisna od spretnosti njihovih pogajalcev. Uspešnost poslovnih pogajanj lahko dosežemo, če skušamo poleg lastnih potreb zadovoljiti tudi potrebe pogajalcev nasprotne strani. Umetnost pogajanja temelji torej na poskusu usklajevanja, kaj pomeni za nas dober rezultat, s tistim, kaj pomeni dober rezultat za drugo stran. Če želimo doseči, da bosta obe strani nekaj dosegli, moramo biti dobro pripravljeni, pozorni in prilagodljivi.
Keywords: pogajanja, stranke v pogajanjih, pogajalci, sporazum, priprave na pogajanja, potek pogajanj, konflikt, strategija, taktika.
Published: 19.08.2010; Views: 2147; Downloads: 241
.pdf Full text (351,93 KB)

5.
NAČRTOVANJE IN ORGANIZIRANOST PRODAJE V PODJETJU AERO D.D.
Urška Mauer, 2010, undergraduate thesis

Abstract: V praksi se podjetja premalo posvečajo načrtovanju prodaje, zato velikokrat pride na koncu do nezaželjenih izidov. V podjetju Aero se tega dobro zavedajo, zato poskušajo pripravljati čimbolj natančne plane prodaje, ki jih redno spremljajo in sproti korigirajo. Podjetje Aero d.d. je znano slovensko podjetje, katerega korenine segajo že več kot 50 let nazaj. Predstavljajo ga predvsem ljudje, ki imajo izkušnje, znanje, vizijo. Kljub konstantnim nihanjem se vsakič postavijo nazaj na noge in ne pustijo konkurenci, da bi jih prehitela. Podjetje je izvozno usmerjeno, saj več kot 80% prihodkov ustvarijo na tujih trgih. Prav zaradi tega dejstva, je zanje toliko pomembnejše načrtovanje. Ker je njihova prodaja razčlenjena glede na posamezna geografska področja, se v podjetju poslužujejo načrtovanja le-te na osnovi geografskih področij. Za vsako področje mesečno in letno opravljajo načrtovane količine prodaje, ki jih sproti preglejujejo in korigirajo. To jim omogoča tudi lažje proizvodne procese, saj proizvodnjo prilagajajo začrtanim kratkoročnim načrtom. Na koncu vse načrte združijo, da dobijo celosten pogled na prodajo podjetja. Da pa vse to poteka po ustaljenem redu in brez zapletov je pomembno nenehno usklajevanje posameznih funkcij v podjetju. Podjetje Aero zaradi svoje organizacijske strukture in doslednega načrtovanja prodaje kot tudi celotnega poslovnega procesa, uspešno pluje po domačem in tujih tržiščih.
Keywords: načrtovanje, prodaja, organiziranost, analiza stanja, cilji, strategije, taktika, izvajanje, nadzor, načrt prodaje, organizacijska struktura, načela organiziranosti prodaje, marketing
Published: 04.10.2010; Views: 3132; Downloads: 420
.pdf Full text (417,65 KB)

6.
POGAJANJA MED RAZLIČNIMI KULTURAMI
Niki Jacqueline Vrabič, 2011, final seminar paper

Abstract: V diplomskem delu sem poskušala predstaviti določene razlike med kulturami ter pomembnost teh razlik, med posameznimi pogajalci iz različnih kultur. Spoznala sem, da prav tako, kot se pojavljajo razlike med samimi kulturami, se pojavljajo razlike med pogajalci iz različnih kultur. Prav tako je izredno pomembno komuniciranje med kulturami v pogajanjih, saj je veliko bolj zahtevno od komuniciranja v eni sami kulturi. Posebej pa moramo biti pozorni na nevarnosti napačnega razumevanja sporočil, pri sporazumevanju s tujci. Priprava na pogajanja pa je v vsakem primeru ključnega pomena, bodisi gre za pogajanja med domačimi ali tujimi pogajalci. V pripravah na pogajanja je potrebno opredeliti cilje, ki smo si jih zadali, izbrati je potrebno primerno strategijo, katera nam bo pomagala na poti do uresničitve ciljev. Izbrati moramo potrebne informacije, predvideti število pogajalcev ter opredeliti njihove zadolžitve in pristojnosti. Prav tako moramo predvideti čas za temeljito pripravo, saj je velikokrat daljši od trajanja celotnega pogajanja. Da pa bodo pogajanja med kulturami čim uspešnejša, morajo biti pogajalci seznanjeni s kulturnimi razlikami. Pogajalci morajo biti pripravljeni soočiti se z njimi, se jih naučiti in tudi spoštovati. S temeljitimi pripravami, se lahko izognejo morebitnim problemom v pogajanjih.
Keywords: pogajanja, kulture, komunikacija, taktika, strategija, izkušnje, pogajalci, poslovna pogajanja
Published: 01.12.2011; Views: 1368; Downloads: 183
.pdf Full text (757,98 KB)

7.
8.
POMEN POGAJANJ ZA DOSEGANJE ZASTAVLJENE POLITIKE PODJETJA
Boris Šuen, 2011, final seminar paper

Abstract: V diplomskem seminarju smo v začetnih poglavjih predstavili podjetje. Proučili smo kako priti od ideje do podjetja in kako pomembna je politika podjetja, da postanemo uspešen podjetnik. Ugotovili smo, da se v vsakem podjetju več ali manj pogaja, zato smo več pozornosti posvetili pogajanjem. Opredelili smo, kaj so pogajanja in ugotovili, da se pogajamo skoraj vsi in to vsakodnevno. Predstavili smo, kako se pripravimo na pogajanje, kako pomembno je, da imamo točno določene cilje, ki jih zasledujemo. Ljudje smo različni in zato je pomembno, da pri kakovostnih pogajanjih izberemo informacije o našem nasprotniku in na podlagi njih, izberemo primerno strategijo pogajanj. Dotaknili smo se tudi pomena časa pri pogajanjih in ugotovili, da ob pomanjkanju časa priprave na pogajanje, naša pogajanja niso uspešna. Natančno smo predstavili potek pogajanj, opredelili najrazličnejše strategije in taktike, s katerimi uresničujemo našo politiko podjetja. Da pa bi bil diplomski seminar kakovostnejši in razumljivejši smo ga podkrepili s praktičnim primerom. Proučevali smo podjetje Glaso d.o.o. iz Trzina, katerega osnovna dejavnost je proizvodnja in trgovina s kemičnimi izdelki. Predstavili smo osnovne značilnosti podjetja in njihovo politiko podjetja. Na terenu smo bili priča njihovim poslovnim pogajanjem in tako ugotovili, da se pogajalci podjetja na najboljši možni način trudijo, da izpolnjujejo politiko podjetja. Ob koncu smo spoznali, da je čas, ki ga pogajalci porabijo za pogajanje, nekako največja težava pri pogajanjih. Opozorili smo na napake in predlagali nekaj izboljšav, ki bi podjetje naredile še uspešnejše.
Keywords: podjetje, politika podjetja, pogajanje, strategija, taktika, pogajalski stil, pogajalci, priprava na pogajanje, potek pogajanj, sodelovanje, partnerstvo, podjetje Glaso d.o.o.
Published: 09.11.2011; Views: 1361; Downloads: 116
.pdf Full text (633,28 KB)

9.
STRATEGIJA IN TAKTIKA UVAJANJA PROGRAMA PODJETNIŠTVA V OSNOVNE ŠOLE
Zlatko Erlih, 2011, master's thesis

Abstract: Na zemeljski obli bo kmalu 7 milijard prebivalcev, ki dnevno potrebujejo vedno več materialnih in duhovnih dobrin, da bi lahko pokrili svoje vedno spreminjajoče se potrebe. Te se z njihovo pripravljenostjo za nakup spreminjajo v povpraševanje in so gonilo razvijanja novih proizvodov in novih storitev. Človek se je skozi svoj razvoj navadil, da ob danih išče tudi vedno nove dobrine, če mu standard to seveda dopušča. Zato snovalci novih idej in posledično novih marketinških produktov prinašajo vedno nove odgovore, kako s čim manjšo rabo sicer vedno bolj omejenih naravnih resursov zadovoljiti vedno večje povpraševanje in si pri tem zagotoviti čim večjo korist, skrbeti za trajnostni razvoj, hkrati pa prispevati k zadovoljstvu odjemalcev. Gre za večno marketinško vprašanje, ki je osrednje v podjetjih, njihovemu izzivu pa so v smislu gospodarnega ravnanja s sredstvi izpostavljena tudi gospodinjstva in različne družbene skupnosti. V vseh navedenih okoljih se posledično tem razmišljanjem pojavlja potreba po ljudeh, ki znajo biti podjetni in ustvarjalni, torej tudi po podjetnikih. Nekdo je rekel, da gre pri podjetnikih za ljudi, ki vidijo in v nadaljevanju izkoristijo priložnosti tam, kjer jih drugi ne vidijo. Večna dilema je, ali se podjetnik rodi, ali lahko to postane z izobraževanjem, učenjem in prakso. Kljub temu, da je nekaj zagotovo vezano na naše gene, je danes predvsem jasno, da se da marsičesa, kar sodi v splet kompleksne lastnosti imenovane podjetnost, tudi naučiti in s prakso pridobiti. Posledično temu je torej možno z različnimi oblikami podjetniškega izobraževanja in usposabljanja prispevati k večjemu in hitrejšemu razvoju podjetništva v vseh družbah, ne glede na stanje njihove trenutne razvitosti. Programi podjetniškega izobraževanja prebivalstva in znotraj tega tudi osnovnošolcev, ki jih moramo deklarirati za marketinške produkte, imajo v najbolj razvitih državah sveta tradicijo, ki sega v začetek 20. stoletja. Kljub temu se potreba po razvoju tovrstnih oblik izobraževalnih storitev, recimo v EU, bolj odločno pojavlja šele v zadnjem desetletju, nekateri narodi pa se s to vsebino uspešno ukvarjajo že dlje. V Sloveniji je kmalu po osamosvojitvi nastal program imenovan Podjetniški krožek za osnovnošolce. Šlo je za prvo dokaj organizirano in celovito obliko fakultativnega podjetniškega izobraževanja in usposabljanja te ciljne skupine v zadnjih razredih osnovne šole. Hkrati je šlo za marketinški produkt - storitev, ki je bila v strateško in taktično trženjskem smislu relativno dobro definirana. V raziskavi, ki jo prikazujemo v tem magistrskem delu, smo nedvoumno ugotovili, da je bil program, ki se je zaradi nedorečenega financiranja prenehal izvajati, primerljiv in konkurenčen tujim dobrim praksam. Še več, program je bil za ciljno skupino osnovnošolcev bistveno širše zastavljen, kot to velja za slednje. Jasno se je tudi izkazalo, da je EU v zadnjem desetletju zagnala mnoge politične iniciative, da bi v državah članicah spodbudila nastajanje, uvajanje in izvajanje programov podjetniškega izobraževanja od vrtca pa do konca študija. Kljub temu so programi v EU in po svetu zelo različni, a hkrati v svojem namenu izjemno podobni. Na globalnem trgu se je zelo uveljavil predvsem ameriški program Junior Achievement – Young Enterprise, ki je prisoten na vseh kontinentih. Izkazalo se je tudi, da v najnovejšem času predvsem Američani zopet veliko stavijo na podjetniško izobraževanje in usposabljanje prebivalstva, zato so se začele z razvojem novih programov in usposabljanjem učiteljev, močno ukvarjati tudi najprestižnejše ameriške Univerze. Marketinški pogled na program Podjetniški krožek za osnovnošolce nam pravi, da so ga med udeleženci v času njegovega izvajanja zelo dobro sprejeli. Dobro mnenje pa so o njem ponovno izrazili vsi tisti nekdanji učenci, ki so ga po nekaj letih ponovno ocenili v pisni anketi. Prav tako so se o programu pozitivno izrazili nekdanji mentorji v najnovejših anketah. Končno smo ugotovili, da je p
Keywords: podjetništvo, podjetniško izobraževanje, podjetniško izobraževanje za mlade, strategija in taktika podjetniškega izobraževanja mladih
Published: 13.10.2011; Views: 1967; Downloads: 172
.pdf Full text (3,91 MB)

10.
Ustroj in taktika rimske vojske
Zoran Kovačić, 2011, undergraduate thesis

Abstract: Cilj diplomske naloge z naslovom Ustroj in taktika rimske vojske je predstavitev organizacije vojske, ki je z disciplino in vojaško taktiko premagovala svoje nasprotnike v večini spopadov ter tako omogočala širjenje rimskega imperija preko vseh slutenih razsežnosti. Glede na dolžino meja in število prebivalcev je rimska vojska bila relativno maloštevilna, kar pa je nadomeščala s svojo profesionalizacijo. Skozi stoletja se je predznak rimske vojske spreminjal – od mestne vojske, ki se ni razlikovala od drugih vojska tedanjega časa (do drugega stoletja pred našim štetjem), skozi proces profesionalizacije (Marijeve reforme), ki je vodil v povečano število in obseg osvajalskih pohodov, do končne barbarizacije vojske, ki se je v zadnjih stoletjih obstoja rimskega imperija v glavnem osredotočala na obrambo meja pred vpadi tujih ljudstev. Navkljub propadu rimske države in njene vojske se je njena zapuščina ohranila vse do današnjih dni. Rimska vojaška taktika je ohranila svojo tradicijo v zametkih vojska v Evropi v srednjem in novem veku, bila je vir proučevanja številnih vojaških strategov, kar tudi pojasnjuje današnje politične in gospodarske povezave med evropskimi državami.
Keywords: Rimska vojska, vojaška taktika, legija, vojaška formacija, razporeditev v bitki.
Published: 26.10.2011; Views: 2501; Downloads: 176
.pdf Full text (13,06 MB)

Search done in 0.31 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica