| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 67
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Spletno postopanje študentov pri opravljanju študentskega dela : magistrsko delo
Dunja Lemajić, 2022, master's thesis

Abstract: Spletno postopanje bi lahko opredelili kot skupek dejanj, pri katerih se uporabljajo službene ali osebne naprave, da se med delovnim časom izvajajo aktivnosti, ki niso povezane z delom. Empirične raziskave ugotavljajo, da je spletno postopanje treba razumeti kot enoten pojav, ki organizacijam prinaša tako prednosti kot slabosti. Ko spletno postopanje organizacijam predstavlja finančne izgube, kibernetske grožnje in škodo na področju informacijsko-komunikacijske tehnologije, ga lahko vrednotimo kot deviantno ravnanje. Za odpravljanje negativnih posledic spletnega postopanja je treba ugotoviti njegove pojavne oblike, razloge in vplive nanj ter možne ukrepe za preprečevanje najhujšega. V ta namen nas je zanimala razširjenost spletnega postopanja med trenutnimi študenti, ki imajo določena informacijska znanja, obenem pa predstavljajo bodoči zaposlitveni kader. V spletni raziskavi je sodelovalo 342 študentov, ki spletno postopajo okoli 5 % delovnega časa oz. približno do 20 minut glede na osemurni delavnik. Študenti v splošnem spletno postopajo redko oz. do približno trikrat mesečno. Pri tem najpogosteje izvajajo naslednje aktivnosti spletnega postopanja: pošiljanje ali prebiranje elektronske pošte ter naključno brskanje po spletu, najredkeje pa igrajo igrice in iščejo nepremičnine. Ugotovitve analize pokažejo, da študenti za spletno postopanje pogosteje uporabljajo osebne kot službene naprave ter da obstajajo razlike glede na pogostost spletnega postopanja in zaposlitveni sektor. Problematiko smo aktualizirali z analizo pomembnosti informacijsko-varnostnih ukrepov in učinka nadzora na spletno postopanje. Obe spremenljivki imata pozitiven vpliv na spletno postopanje. Študenti so pri opravljanju študentskega dela najpogosteje deležni nadzora s strani nadrejenih ter nadzora v obliki elektronskega beleženja prihodov in odhodov. Kot najpomembnejša varnostna ukrepa znotraj organizacij študenti smatrajo protivirusne programe in redno posodabljanje sistemov. Magistrsko delo zaključujemo s smernicami in predlogi za nadaljnje raziskovanje tega pojava.
Keywords: študenti, zaposlitev, svetovni splet, študentsko delo, spletno postopanje, informacijska varnost, magistrska dela
Published in DKUM: 31.08.2022; Views: 532; Downloads: 78
.pdf Full text (2,12 MB)

2.
Spodbujevalniki za spletno uporabniško zasebnost in varnost : magistrsko delo
Tomi Perša, 2022, master's thesis

Abstract: V magistrskem delu smo raziskali, kako delujejo spodbujevalniki za uporabniško zasebnost in varnost na spletu. Izvedli smo sistematični pregled literature, s katerim smo raziskali tehnike in načine uporabe spodbujevalnikov. Analizirali in ocenili smo 36 primarnih raziskav, ob pregledu katerih smo pridobili podatke za odgovore na zastavljena raziskovalna vprašanja. Ugotovili smo, da so trenutni trendi v razvoju spodbujevalniki za ustvarjanje varnejših uporabniških gesel, poosebljeni spodbujevalniki in uvedba spodbujevalnikov na mobilne naprave. Odkrili smo, da so spodbujevalniki učinkoviti za povečanje zasebnosti in varnosti ter so dobro sprejeti s strani uporabnikov.
Keywords: spodbujevalniki, varnost, svetovni splet, zasebnost, sistematični pregled literature
Published in DKUM: 10.08.2022; Views: 627; Downloads: 101
.pdf Full text (1,98 MB)

3.
Analiza orodij za optimizacijo spletnih strani
Mirche Nikolovski, 2021, undergraduate thesis

Abstract: Pojav interneta in njegova hitra širitev po vsem svetu sta povzročila shranjevanje in skupno uporabo ogromnih količin podatkov, ustvarjene so bile številne spletne strani, kar je uporabnikom otežilo pridobivanje informacij iz določenega iskalnega omrežja. Optimizacija za spletne iskalnike je strategija, brez katere bi marsikatero spletno stran težko našli. Če nam uspe priti na prvo stran med zadetki iskanja v Google iskalniku, si bodo uporabniki zagotovo zapomnili našo spletno stran in jo obiskali. Optimizacija spletne strani nikakor ni enkraten projekt, temveč dolgoročni postopek izboljšav oziroma prizadevanje, ki nam prinaša dolgoročne prednosti. Diplomsko delo je sestavljeno iz dveh delov. V prvem delu predstavljamo dejavnike, ki vplivajo na uvrstitev spletne strani med rezultate iskanja v spletnem iskalniku. V drugem delu predstavljamo orodja, ki podpirajo in omogočajo izvedbo vseh potrebnih korakov v procesu optimizacije spletne strani. Rezultati obsegajo teoretično predstavitev korakov pri optimizaciji na spletni strani in izven spletne strani ter prikaz in navodila za uporabo spletnih orodij.
Keywords: optimizacija spletne strani, orodja za optimizacijo spletne strani, spletna stran, svetovni splet
Published in DKUM: 05.01.2022; Views: 831; Downloads: 84
.pdf Full text (2,93 MB)

4.
Vsakdanja uporaba svetovnega spleta in z uporabo povezane grožnje : magistrsko delo
Ana Novak, 2021, master's thesis

Abstract: Magistrsko delo obravnava vsakdanjo uporabo svetovnega spleta med posamezniki in grožnje zlonamerne programske opreme, ki so z uporabo povezane. Zlonamerna programska oprema je v delu predstavljena kot del kibernetske kriminalitete. Namen dela je narediti pregled groženj, s katerimi se posameznik lahko sreča na različnih področjih uporabe svetovnega spleta, in ugotoviti, kaj za posameznika pomenijo te grožnje z različnih vidikov. Cilj dela je ugotoviti, katere grožnje posamezniki poznajo in s katerimi se srečujejo, medtem ko uporabljajo svetovni splet za zadovoljevanje vsakdanjih potreb; kako se pred grožnjami zaščitijo in kako se na grožnje odzivajo. Dodaten cilj je tudi določiti raven ozaveščenosti in raven digitalnih veščin ter prikazati pomen posameznikovega pravilnega ravnanja med uporabo svetovnega spleta ter aktivnega odzivanja na grožnje. Delo vsebuje predstavitev različnih definicij in podaja ugotovitev, da kibernetska kriminaliteta sega čez meje naše države. Težave informacijsko-komunikacijskega sveta so globalne in zahtevajo tudi globalno povezovanje. Obenem delo poda tudi pregled zakonodajne ureditve v EU, svetu in v Sloveniji. Lahko rečemo, da je zakonodaja pri nas še precej okorna in na nek način otežuje lažje reševanje problematike kibernetske kriminalitete. Zaradi zanimanja o dejanskem stanju med posamezniki je bila narejena tudi manjša raziskava. Pridobljeni podatki so bili kasneje analizirani in ustrezno predstavljeni. Rezultati raziskave so med drugim pokazali, da stanje sploh ni tako slabo, da pa je za izboljšanje le-tega pomembno ozaveščanje ljudi in dejstvo, da je lasten prispevek najbolj pomemben pri zavarovanju pred grožnjami zlonamerne programske opreme.
Keywords: svetovni splet, varnost, informacijska varnost, kibernetski prostor, kibernetske grožnje, magistrska dela
Published in DKUM: 29.10.2021; Views: 1097; Downloads: 130
.pdf Full text (1,69 MB)

5.
The online communication of corporate social responsibility in subsidiaries of multinational companies in Hungary
Richard Szanto, 2018, review article

Abstract: Background and Purpose: Many studies have explored the differences in the management of corporate social responsibility (CSR) of multinational companies across the globe. The main question of the study was, are there differences between CSR practices between home country and host country operations? Design/Methodology/Approach: This study investigates the differences in online CSR communication between global corporate websites and the webpages of local subsidiaries in Hungary. The sample contains 70 multinational companies (MNCs) and their Hungarian subsidiaries. All the subsidiaries of the sample are listed amongst the largest 200 companies (based on turnover) in Hungary. Both the local (Hungarian) and the global internet sites of these MNCs were visited, and pre-defined categories were sought on the corporate websites. The presence/lack of these CSR themes and topics on the websites were recorded. Results: The findings show that online CSR disclosure of the subsidiaries is usually more limited than the global communication. Moreover, distance from the headquarters seems to matter, the farther the headquarters of the MNC is located, the narrower CSR presence on the websites of the local subsidiary can be observed. Conclusion: The paper’s main contribution is to deepen our knowledge about the CSR strategies of the multinational companies across their operations. It was confirmed that their CSR practices significantly differ between the host and home countries.
Keywords: Madžarska, multinacionalne družbe, družbena odgovornost, komuniciranje, svetovni splet
Published in DKUM: 10.10.2018; Views: 1361; Downloads: 318
.pdf Full text (477,47 KB)
This document has many files! More...

6.
Prodaja orožja in mamil prek temnega spleta : diplomsko delo visokošolskega strokovnega študija Informacijska varnost
Sandi Koren, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Dandanes nas tehnologija spremlja na vsakem koraku. To nam omogoča, da lahko do spleta dostopamo praktično kjerkoli in kadarkoli. Z razvojem spletnih trgovin, in enostavno uporabo le teh, se je večino nakupov preselilo na splet. Vedno več ljudi se odloča za nakup prek spleta, saj je to enostavneje, hitreje ter v večini primerov, ceneje. Zato ni presenetljivo, da so se za selitev odločili tudi ljudje, ki so se pred tem ukvarjali s prodajo orožja in drog na ulici. Za takšno početje pa se je v globokem spletu razvilo okolje, ki ga imenujemo temni splet. Tukaj najdemo tržnice, na katerih prodajajo vse od drog, orožja in drugih prepovedanih stvari. Zaradi dobre anonimnosti, ki jo dosežemo z namestitvijo programske opreme, je v tem prostoru majhna verjetnost, da bi nas pri nakupu izsledili.
Keywords: internet, svetovni splet, globoki splet, temni splet, kriminaliteta, trgovina z orožjem, prepovedane droge, diplomske naloge
Published in DKUM: 22.12.2016; Views: 3687; Downloads: 336
.pdf Full text (1,16 MB)

7.
IZDELAVA SPLETNE STRANI S SPLETNIM SISTEMOM ZA UREJANJE VSEBIN WEEBLY
Urša Remškar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: S tem diplomskim delom smo želeli spoznati zakonitosti delovanja spletnega sistema za urejanje spletnih vsebin Weebly in z njegovo pomočjo izdelati spletišče za podjetje Urko Fishing Adventures, ki še nima lastnih spletnih strani. Te so v prvi vrsti namenjene predstavitvi ponudbe in enostavnejši komunikaciji z domačimi, predvsem pa tujimi strankami, ki jih zanima športni ribolov na slovenskih rekah. Izdelava spletišča je zajemala več korakov od zasnove projekta, njegovega vodenja in organizacije do končne izvedbe, ko je spletišče "ugledalo luč sveta". V prvem poglavju diplomskega dela so predstavljeni problem, predpostavke in omejitve, metode dela in podjetje Urko Fishing Adventures. V teoretičnem delu diplomskega dela so s pomočjo deskriptivne metode predstavljeni pojmi kot so internet, splet, spletišče, spletna stran ter sistemi za urejanje spletnih vsebin. V praktičnem delu diplomskega dela je predstavljena izdelava spletišča z uporabo spletnega sistema za urejanje spletnih vsebin Weebly. V zaključku pa so podani nekateri že vidni učinki, ki jih prinaša objava spletišča na spletu, pomembnejši koraki ob uvedbi in možnosti nadaljnjega razvoja spletišča.
Keywords: Internet, Svetovni splet, Spletna stran, Spletni sistemi za urejanje vsebin, Weebly
Published in DKUM: 11.11.2016; Views: 2342; Downloads: 303
.pdf Full text (1,72 MB)

8.
NAČRTOVANJE MARKETINŠKE STRATEGIJE BLAGOVNE ZNAMKE PREHRANSKIH DODATKOV ZA ŽIVALI
Tanja Gosar, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Podjetje BTL marketing d.o.o. uvaža iz Brazilije in trži blagovno znamko Vetnil že 12. leto. Na začetku delovanja je bil pravi uspeh in izdelki so se hitro prodajali, saj je bilo podjetje edini ponudnik tovrstnih izdelkov na trgu. V asortimentu Vetnila je bilo približno 15 različnih artiklov, v podjetju pa so blagovno znamko tržili prek klasičnega marketinga. V času krize je prodaja začela padati, pojavljati se je začelo tudi vedno večje število konkurentov, ki so vstopali na trg. Spremenjene razmere na trgu so spodbudile podjetje k razmisleku o vpeljavi sprememb in novih pristopov z namenom, da s programom pod blagovno znamko Vetnil ponovno dosežemo dobre prodajne rezultate. Z novo marketinško strategijo, ki bo vsebovala elemente klasičnega marketinga v kombinaciji z elementi sodobnih informacijskih in komunikacijskih tehnologij (IKT), želimo doseči razširitev trga in utrditi blagovno znamko. V diplomskem delu smo postavili temelje za prepoznavnost blagovne znamke Vetnil na spletu. Na podlagi analize problemskega stanja smo razvili marketinško strategijo. S postavitvijo koncepta strategije spletnega marketinga za blagovno znamko Vetnil pričakujemo večjo prepoznavnost med uporabniki. Strategijo smo gradili na tem, da smo ustvarili zastavljeno število sledilcev na spletu in da smo jih prek posameznih skupnosti uspešno preusmerili na našo spletno trgovino in jih prepričali o nakupu. Pred začetkom kampanje smo pričakovali, da se bosta prepoznavnost in ugled blagovne znamke povečala. Skozi aktivnosti smo pridobivali nove uporabnike in potrošnike asortimenta Vetnil. Skozi celotno kampanjo smo vseskozi spremljali aktivnosti in njene učinkovitosti ter jih sproti prilagajali in nadgrajevali.
Keywords: Tržno komuniciranje, Blagovna znamka, Svetovni splet, Družabna omrežja.
Published in DKUM: 11.11.2016; Views: 2100; Downloads: 173
.pdf Full text (1,19 MB)

9.
Temni splet in kriminal : diplomsko delo univerzitetnega študija
Luka Demšar, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Številni ljudje verjamejo, da so popularni iskalniki kot na primer Google, Yahoo in Bing zmožni indeksirati večino podatkov, ki so objavljeni na Internetu. V resnici jih ne morejo, oziroma lahko po besedah Bergmana (2001), ti identificirajo le 0.03% celotnega Interneta. Vsebina, ki ni dosegljiva z uporabo teh tradicionalnih iskalnikov, se imenuje globoki splet, njegove najtemnejše in najgloblje globine pa so znane kot temni splet, ki vsebuje namerno prikrito vsebino. Osebe, ki bi želele brskati po temnem spletu, lahko to storijo z uporabo posebne programske opreme. Med najpopularnejše spadajo Tor, I2P in Freenet, ki uporabniku ponujajo skoraj popolno anonimnost. Ko se nahajamo v prostoru temnega spleta, ga lahko raziskujemo z uporabo strani kot je ''Hidden Wiki'', kjer so povezave do strani organizirane po kategorijah. Za namene komunikacije med samim brskanjem pa je mogoča uporaba spletnih klepetalnic ali takojšnjega sporočanja, ki sta gostovana v omrežju Tor. Anonimizacijske storitve se lahko uporabljajo za legalne aktivnosti (novinarstvo, politično disidentstvo, žvižgaštvo itd.) ali za ilegalne aktivnosti (trgovina z zlonamerno programsko opremo, trgovina s prepovedanimi drogami, storitve za pranje denarja, trgovina s potnimi listi in državljanstvi, spletno razkrivanje osebnih podatkov, morilske storitve itd.). Za vse te storitve je mogoče plačati z uporabo kriptovalute kot je Bitcoin, ki dodatno anonimizira uporabnikove transakcije. Čeprav omrežja kot so Tor, I2P in Freenet anonimizirajo aktivnosti njihovih uporabnikov, raziskovalci, hekerji in strokovnjaki za varnost nenehno razvijajo različna orodja za namene nadzorovanja ali deanonimizacije, kar se lahko doseže z beleženjem imenika skritih storitev, z nadzorovanjem podatkov uporabnika, z nadzorovanjem spletnih socialnih omrežji, z nadzorovanjem skritih storitev in s semantično analizo. Agencija za napredne obrambne analize ZDA razvija za namene pregledovanja temnega spleta zelo močen spletni iskalnik imenovan Memex, ki lahko indeksira med 90% in 95% informacij iz temnega spleta. Tako kot se kriminalci zanašajo na zasebnost temnega spleta, lahko tega izkoriščajo vlade, organi kazenskega pregona, vojska in obveščevalne službe. Ti ga lahko uporabljajo za različne aktivnosti. Te so operacije pod krinko, varovanje vojaških komandnih in nadzornih sistemov, za preučevanje terena, na katerem operira vojska ali kot vir odprtih informacij.
Keywords: internet, svetovni splet, globoki splet, temni splet, anonimnost, kriminaliteta, nadzorovanje, diplomske naloge
Published in DKUM: 09.11.2016; Views: 3243; Downloads: 766
.pdf Full text (1,85 MB)

10.
Vzpostavitev spletne strani za podjetje Perešuti d.o.o.
Tomaž Peresciutti, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Družinsko podjetje Perešuti d.o.o. s tradicijo izdelovanja kvalitetnih mesnih izdelkov želi zapolniti proizvodnje zmogljivosti in povečati prodajo. Trenutno se največ ukvarjajo z vzpostavitvijo novih prodajnih lokacij po Sloveniji, kjer se srečujejo predvsem s problemom prepoznavnosti malega podjetja v velikih mestih. Po zadnjih podatkih SURS-a ima v Sloveniji 84 % podjetij, z vsaj 10 zaposlenimi, spletno stran in 37 % profil na družbenih omrežjih. Medmrežje pa je v Sloveniji v prvem četrtletju 2015 uporabljalo 73 % oseb, starih 16–74 let. Ker podjetje še ni imelo spletne strani in ni uporabljalo nobenega elektronskega tržnega kanala, se je odločilo za vzpostavitev le-te. Vzpostavitev se je pričela s pripravo vzpostavitvenega razvojnega načrta. Spletno stran podjetja smo vzpostavili s programskim orodjem WordPress. Slednja je bila objavljena na spletu in optimizirana za spletne iskalnike. S programskim orodjem Google Analytics je analizirana obiskanost spletne strani. Poleg spletne strani podjetja je bila izdelana tudi Facebook stran podjetja, ki je bila prav tako optimizirana in analizirana s strani obiskovalcev.
Keywords: Svetovni splet, Spletne strani, Facebook stran, Malo podjetje, Vzpostavitev.
Published in DKUM: 06.10.2016; Views: 1303; Downloads: 118
.pdf Full text (3,50 MB)

Search done in 21.06 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica