| | SLO | ENG | Cookies and privacy

Bigger font | Smaller font

Search the digital library catalog Help

Query: search in
search in
search in
search in
* old and bologna study programme

Options:
  Reset


1 - 10 / 62
First pagePrevious page1234567Next pageLast page
1.
Aktivna soudeležba študentov kot osnova za kakovosten študij
Jurka Lepičnik-Vodopivec, Maja Hmelak, 2015, independent scientific component part or a chapter in a monograph

Abstract: Študij je vedno odvisen od časa in prostora, v katerem poteka, ter tega, kako profesorji organizirajo delo. Postmoderna družba je družba nenehnih sprememb (kulturnih, političnih, družbenih), ki zahtevajo prilagajanje tako od posameznikov kot tudi organizacij. In zato je tudi študij, še posebno kakovost njegove izvedbe, močno odvisen od širših družbenih dogajanj in (ali pa še posebno) osebe (profesorja), ki je neposredno odgovorna za njegovo izvedbo. Kot protiutež profesorju je študent, torej oseba, željan novega znanja in dokazovanja svojih dosedanjih sposobnosti, spretnosti, znanja. Njune poti se srečujejo, da pa bi tudi sodelovala, si je treba prizadevati za aktivno udeležbo obeh. Avtorici v članku tako preučujeta problem kakovostnega študija z vidika aktivnosti študentov, predvsem se osredotočata na dejavnike in osebe, ki k temu pripomorejo, pa tudi načine za njegovo uresničitev. V prvem delu predstavljata teoretična izhodišča, pri čemer sta soočili razmišljanja različnih avtorjev (Apple 1992; Biutink 2009; Lepičnik Vodopivec 2002; Saracho in Spodek 2007 in drugi) ter podali odgovore na vprašanja o kakovostnem študiju preko aktivnosti samih študentov. Ob tem sta posegli tako na področje strokovnega izobraževanja in učenja kot tudi osebnostnega razvoja oseb, ki v procesu aktivnega študija sodelujejo (študentje in profesorji). V drugem delu predstavljata in utemeljujeta možnosti, načine in naloge za spodbujanje aktivnosti študentov. Osredotočili sta se na študij predšolske vzgoje in študente, ki se pripravljajo za poklic vzgojitelja predšolskih otrok. Konkretno sta prikazali primer naloge (priprava in izdelava ter predstavitev priročnika preko delnih nalog in zadolžitev) za spodbujanje aktivnosti študentov in hkrati utemeljili dosežke tako na strokovnem kot tudi osebnostnem področju študenta. Ob tem sta pojasnili, kakšen vpliv ima aktivna soudeležba med drugim na strokovni in osebnostni razvoj profesorja. V zaključku poudarjata pomembnost medsebojnega sodelovanja in nujnost samoaktivnosti študenta za kakovosten študij kot celoto in predvsem za kakovosten strokovni in osebnostni razvoj vseh udeleženih (študentov in profesorjev).
Keywords: aktivnost, študentje, študij, kakovost, učenje, predšolska vzgoja, strokovno izobraževanje, osebnostni razvoj
Published in DKUM: 11.10.2024; Views: 0; Downloads: 6
URL Link to full text

2.
Razvoj kadrov za uspešno in učinkovito delo v Splošni bolnišnici Jesenice
Mojca Rabič, 2009, undergraduate thesis

Abstract: Namen diplomske naloge z naslovom Razvoj kadrov za uspešno in učinkovito delo v Splošni bolnišnici Jesenice je ugotoviti, kako zaposleni ocenjujejo svoje možnosti za dodatno izobraževanje. Z anketo smo želeli ugotoviti, ali so zaposleni zadostno motivirani za dodatna strokovna izobraževanja in kakšno je njihovo poznavanje sistema izobraževanja; kako izboljšati motivacijo in pokazati možnosti za razvoj kadrov, ki bi Splošni bolnišnici Jesenice pomagale povečati učinkovitost in uspešnost pri delu. Rezultati so pokazali, da polovica zaposlenih ne ve, kdo dodatna izobraževanja financira, za dodatna izobraževanja pa se odločajo predvsem zato, da bi izboljšali kakovost svojega dela. Zaposleni v treh četrtinah menijo, da jih nadrejeni dovolj motivirajo za dodatna izobraževanja, četrtina pa si še vedno želi izboljšanja motivacije. Zaposleni imajo še vedno najraje frontalno obliko izobraževanja in ne praktične, ki bi najbolj vplivala na njihovo delo, večina pa se ne udeležuje izobraževanj v tujini. Na podlagi strokovne literature smo odkrili nekatere možnosti za izboljšanje trenutnega sistema dodatnih strokovnih izobraževanj, precej pa bi k temu pripomogla tudi večja izmenjava strokovnih znanj s sodelavci iz tujine. Večina zaposlenih pa ima dovolj možnosti za uporabo pridobljenih znanj v praksi.
Keywords: zdravstvena nega, zdravstvo, Splošna bolnišnica Jesenice, strokovno izobraževanje, uspešnost in učinkovitost
Published in DKUM: 30.08.2021; Views: 831; Downloads: 30
.pdf Full text (326,75 KB)

3.
Obravnava skladnje pri pouku slovenščine v tretjem triletju osnovne šole, v gimnaziji ter srednjem strokovnem in poklicnem izobraževanju
Mojca Smolej, Nika Lampret, 2018, original scientific article

Abstract: Prispevek podaja skrajšan pregled rezultatov analize obravnave skladnje pri pouku slovenščine v osnovni in srednji šoli. Pregled tiskanega učnega gradiva je pokazal, da večina samostojnih delovnih zvezkov za pouk slovenščine učencev ne navaja k razmisleku o pomembnosti pridobljenega znanja s področja skladnje. V pregledanih samostojnih delovnih zvezkih skoraj ni mogoče zaznati kritične refleksije in osmislitve pridobljenega znanja.
Keywords: slovenščina, skladnja, pouk slovenščine, osnovna šola, gimnazija, srednje strokovno in poklicno izobraževanje
Published in DKUM: 11.10.2018; Views: 1028; Downloads: 150
.pdf Full text (510,30 KB)
This document has many files! More...

4.
Vodenje samoevalvacije v slovenskih poklicnih in strokovnih šolah kot strategija na poti h kakovosti
Marija Pevec, 2016, review article

Abstract: Prispevek obravnava pojav vodenja procesa samoevalvacije v srednjem poklicnem in strokovnem izobraževanju v Sloveniji. Najprej predstavljamo teoretična izhodišča ugotavljanja in zagotavljanja kakovosti v vzgoji in izobraževanju ter dosedanja znanstvena spoznanja o samoevalvaciji; ta predstavljajo teoretično osnovo empirični raziskavi, predstavljeni v drugem delu prispevka. Temeljni cilj je bil raziskati samoevalvacijske prakse šol in potrebe po strokovni usposobljenosti za izvajanje in vodenje procesa samoevalvacije. Ključna ugotovitev empirične raziskave, v kateri je sodelovalo 231 učiteljev, je, da obstajajo razlike med šolami v dimenzijah zaznavanja procesa samoevalvacije. V empirični raziskavi je bila potrjena predpostavka o potrebi po večji strokovni podpori in spodbudi šolskih oblasti pri vodenju in upravljanju kakovosti šol ter pri vzpostavljanju kulture samoevalvacije, ki predstavljajo temelj šolskemu sistemu pri (bolj) učinkovitem in uspešnem ugotavljanju, spremljanju in zagotavljanju kakovosti.
Keywords: samoevalvacija, kakovost, poklicne šole, strokovno izobraževanje, učitelji, ravnatelji
Published in DKUM: 12.10.2017; Views: 1216; Downloads: 129
.pdf Full text (253,87 KB)
This document has many files! More...

5.
Pregled postopkov za pridobitev strojevodskega spričevala
Damir Frank, 2016, bachelor thesis/paper

Abstract: Namen diplomske naloge je bil predvsem v tem, da se bodočim kandidatom za strojevodjo v Republiki Sloveniji, kot polnopravni članici Evropske unije na enem mestu predstavi: • pogoje, ki jih morajo izpolnjevati kandidati za strojevodjo, • proces izobraževanja in usposabljanja za strojevodjo, • pogoje za pridobitev dovoljenja za strojevodjo in dopolnilnega spričevala za strojevodjo, • izpopolnjevanje za strojevodjo. Sama diplomska naloga vsebinsko sestoji iz dveh delov to je teoretičnega in raziskovalnega, pri čemer so v prvem-teoretičnem delu naloge predstavljeni pojmi izobraževanje, kot osrednji pojem, usposabljanje in izpopolnjevanje. V teoretičnem delu naloge je predstavljena tudi zgodovina in pomen izobraževanja v organizaciji v Sloveniji po drugi svetovni vojni, pri čemer je eno podpoglavje namenjeno izobraževanju na železnicah. Predstavitev podjetja SŽ-Vleka in tehnika, d.o.o. smo umestili na začetek raziskovalnega dela. V raziskovalnem delu naloge pa smo predstavili proces strokovnega usposabljanja za strojevodjo v Republiki Sloveniji po implementaciji Direktive 2007/59/ES Evropskega parlamenta in Sveta v slovenski pravni red.
Keywords: Strojevodja, izobraževanje, strokovno usposabljanje, izpopolnjevanje, dovoljenje za strojevodjo, dopolnilno spričevalo za strojevodjo.
Published in DKUM: 14.11.2016; Views: 1694; Downloads: 205
.pdf Full text (5,78 MB)

6.
MOTIVIRANJE ZAPOSLENIH NA BENCINSKEM SERVISU X
Natalija Blatnik, 2016, undergraduate thesis

Abstract: Želja vsakega dobrega podjetja je dober poslovni rezultat, ta pa je v veliki meri odvisen od njegovih zaposlenih. Pri uspešnih in dobrih rezultatih ima veliko vlogo motivacija zaposlenih, ki odraža pripravljenost za delo in posledično doseganje dobrih rezultatov. Ker ima vsak posameznik svoja znanja, izkušnje, želje napredovanja in dokazovanja, lahko na delovnem mestu hitro pride do padca motivacije. Takšnim zaposlenim moramo dati možnost razvoja idej, saj kažejo visoko motiviranost in zagnanost za delo, kar je lahko zelo pozitivno za podjetje. Če imamo v podjetju zaposlene, ki so visoko motivirani, se lahka zgodi, da to prenesejo še na ostale zaposlene. Ker je motivacija že stalna tema v podjetju, jo skušajo velikokrat izmeriti. Te teme sem se lotila, saj me je zanimalo, kako motivirani so zaposleni na bencinskem servisu x. Ugotovila sem, da je zaposlenim vedno najpomembnejše, da so za svoje delo pohvaljeni, saj bodo tako delo opravljali z veseljem. Če podjetje skrbi za motivacijo, jim nudi dobro plačano delo, ugodne delovne razmere, ob dobrem poslovnem rezultatu pa primerne nagrade, bodo zaposleni motivirani. V diplomskem projektu boste lahko spoznali, kateri dejavniki pri delu so jim najpomembnejši in katerega so uvrstili na zadnje mesto. Ker pa je delovnik vse dni v tednu, tako nedelje kot prazniki, zaposleni kot največji demotivator opredelijo prav to. Kljub temu pa so zaposleni ponosni, da so zaposleni v podjetju.
Keywords: Motivacija, vrste motivov, napredovanje zaposlenih, motivacijski dejavniki, motivacijska potovanja, strokovno izobraževanje
Published in DKUM: 09.11.2016; Views: 1588; Downloads: 170
.pdf Full text (1,46 MB)

7.
Analiza stanja zagotavljanja kakovosti v slovenskem višjem strokovnem izobraževanju
Tjaša Starčič, 2016, master's thesis/paper

Abstract: V magistrskem delu smo raziskovali stanje na področju zagotavljanja kakovosti na višjih strokovnih šolah v Sloveniji. Ugotavljali smo, katere pristope k zagotavljanju kakovosti na višjih strokovnih šolah poznajo in katere pristope v ta namen tudi uporabljajo. Raziskovali smo, kako odgovorni za kakovost ocenjujejo raven dosežene kakovosti svoje šole ter katere aktivnosti za izboljšanje kakovosti načrtujejo v prihodnjih petih letih. Cilj raziskave je bil tudi ugotoviti, kateri pristop k zagotavljanju kakovosti je najprimernejši za višje strokovne šole v Sloveniji. Zanimala nas je še razlika med javnimi in zasebnimi višjimi strokovnimi šolami v povprečni samooceni ravni kakovosti. V teoretičnem delu smo podrobneje predstavili pojma kakovost in odličnost ter pristope k zagotavljanju kakovosti, ki so na voljo na trgu. Izpostavili smo pristope, ki so, po izsledkih literature, najprimernejši za višje strokovne šole. V empiričnem delu navajamo rezultate raziskave, ki smo jo izvedli z anketiranjem višjih strokovnih šol v Sloveniji. Rezultati so pokazali, da se večina slovenskih višjih strokovnih šol zaveda pomena zagotavljanja kakovosti, zato ima vpeljan sistem kakovosti, ki je skladen z enim izmed modelov kakovosti. Ugotovili smo, da med javnimi in zasebnimi višjimi strokovnimi šolami ni razlike v samooceni ravni kakovosti, prav tako ni razlik v številu pristopov k zagotavljanju kakovosti, ki jih uporabljajo. Večina slovenskih višjih strokovnih šol uporablja model »Zahteve sistema vodenja kakovosti v višjih strokovnih šolah« in namerava v prihodnjih petih letih nadgraditi obstoječi sistem kakovosti z modelom odličnosti »Model odličnosti višjih strokovnih šol«. Višjim strokovnim šolam smo podali tudi smernice za nadaljnje korake pri izboljšanju kakovosti oziroma poti k odličnosti.
Keywords: kakovost. poslovna odličnost, management kakovosti, višje strokovno izobraževanje, sistemi in modeli za zagotavljanje kakovosti
Published in DKUM: 17.10.2016; Views: 1462; Downloads: 158
.pdf Full text (1,98 MB)

8.
PRAVNA UREDITEV TERCIARNEGA IZOBRAŽEVANJA V REPUBLIKI SLOVENIJI
Peter Papež, 2015, undergraduate thesis

Abstract: Terciarno izobraževanje v Republiki Sloveniji obsega višje strokovno izobraževanje, ki ga ureja Zakon o višjem strokovnem izobraževanju (ZVSI) in visokošolsko izobraževanje, ki je urejeno v Zakonu o visokem šolstvu (ZVis). Oba podsistema izobraževanja sta med seboj povezana, saj ju povezuje sistem prehajanja študentov z višje na visoko raven, sistem zagotavljanja kakovosti, katerega nalogo opravlja Nacionalna agencija za kakovost v visokem šolstvu (NAKVIS) in delno tudi programska sorodnost ter institucionalna umestitev. Diplomsko delo obravnava in predstavlja pravno ureditev terciarno izobraževanje v Republiki Sloveniji na podlagi določb ZVis in ZVSI, vključeno s poglavjem, ki opisuje vpliv Evropske unije na terciarno izobraževanje v državah članicah. Poglavja se smiselno vsebinsko povezujejo in bralcu na enostaven in razumevajoč način predstavijo pravno ureditev terciarnega izobraževanje v Republiki Sloveniji in zakonske določbe ZVis in ZVSI, podkrepljene z ostalo literaturo, tabelami in slikami. V diplomskem delu so v podpoglavjih obravnavani pogoji za ustanovitev visokošolskih zavodov in višjih šol, izobraževanje pod enakimi pogoji in učni jezik, statusna opredelitev in organi visokošolskih zavodov in višjih šol, javna veljavnost izobrazbe, študijski programi in oblike študija, vpis in razpis za vpis, Nacionalni program v visokem šolstvu, Svet Republike Slovenije za visoko šolstvo, NAKVIS, zaposleni, študenti, financiranje, evidence in dokumentacija ter nadzor.
Keywords: terciarno izobraževanje, visokošolsko izobraževanje, visoko šolstvo, višje strokovno izobraževanje, višje šolstvo, Zakon o visokem šolstvu (ZVis), Zakon o višjem strokovnem izobraževanju (ZVSI)
Published in DKUM: 19.04.2016; Views: 1935; Downloads: 197
.pdf Full text (538,45 KB)

9.
10.
Search done in 0.18 sec.
Back to top
Logos of partners University of Maribor University of Ljubljana University of Primorska University of Nova Gorica